FRESH Students zoekt een nieuw bestuurslid Finance!

Kijk jij graag vanuit een financieel oogpunt naar vastgoedvraagstukken? Zie jij de uitdaging om FRESH ook dit jaar financieel gezond te houden? Dan is de bestuursfunctie Finance misschien iets voor jou! Binnen deze functie ben jij een jaar lang verantwoordelijk voor het maken van de financiële afwegingen en beslissingen voor FRESH. Het is een brede functie waar je zowel intern als extern bezig bent met het vaststellen van financiële budgetten, het warm houden van de contacten en het in stand houden van de overeenkomsten binnen het huidige sponsorbestand, het begeleiden van commissies op financieel gebied en word je vanuit een externe commissie begeleid om de lange termijnvisie van FRESH te waarborgen.

De diversiteit aan werkzaamheden is kenmerkend voor de functie Finance. Dit zorgt ervoor dat geen enkele dag hetzelfde is. Het ene moment ben je bezig met het bijwerken van de boekhouding en het aanscherpen van de begroting, waarna je de volgende dag samen met een sponsor aan tafel zit om invulling te geven aan een uniek evenement die je later in het jaar wil organiseren.

FRESH heeft me gedurende dit bestuursjaar hét platform geboden om mijzelf zowel op persoonlijk als zakelijk vlak verder te ontwikkelen. Je leert hoe je samen met je bestuursleden tot eensgezinde beslissingen moet komen, kritisch te reflecteren op je eigen werk, feedback te leveren aan je bestuurs- en commissiegenoten en hiermee je communicatieve vaardigheden te verbeteren. Deze soft skills blijken tegenwoordig van essentieel belang te zijn voor een succesvolle start in de vastgoedwereld en laat FRESH jou daar nu precies de juiste handvatten in kunnen bieden om jezelf hierin te ontwikkelen.

Naast de ervaring die ik heb opgedaan om op een abstracter niveau naar financiële vraagstukken te kijken en hier dagelijks mee bezig te zijn, omvat het afgelopen jaar zoveel meer dan dat. Je leert studenten en professionals kennen met verschillende studieachtergronden, die uit kunnen monden in vriendschappen en misschien later wel tot een zakelijke samenwerking. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het organiseren en invullen van het FRESH Mentorprogramma en heb ik een gloednieuwe commissie opgezet, namelijk de Sloepcommissie. Dit maakt dat het afgelopen jaar mij veel uitdaging heeft gebracht en ik kennis en ervaring kon opdoen die ik tijdens mijn studies niet op deze manier had kunnen verkrijgen.

De eerste helft van het jaar is voorbijgevlogen en het is alweer bijna tijd om het stokje door te geven aan iemand anders die, voor het 20e bestaansjaar van FRESH en dus een lustrumjaar, aan het (financiële) roer staat.

Is je interesse gewekt en heb je behoefte aan meer informatie over een bestuursjaar bij FRESH Students of specifiek over de functie Finance? Stuur me gerust een berichtje via social media of geef me een belletje. Op alle aankomende evenementen van FRESH mag je mij natuurlijk ook aanspreken!

Antonie Elbers (Finance)

finance@freshstudents.nl