Jong Geleerd, Oud Gebouwd – Guido van Winden en Mats Bartels

Jong Geleerd, Oud Gebouwd. Deze podcast is dé Locatie, Locatie, Locatie voor iedereen met een interesse in ons Neerlands vastgoed. Aan de bar trekken Guido van Winden en Mats Bartels de levenslessen uit de meest fascinerende vastgoedbazen vanuit elke sector. Als trotse partner van de podcast zeggen wij namens FRESH: enjoy & spread the word!

Seizoen 1

Aflevering 1 – Flexwerken met onze knuffelpatriciër Eduard Schaepman

In deze aflevering van Jong Geleerd, Oud Gebouwd gaan de twee leergierige hosts het gesprek aan met Eduard Schaepman, CEO en founder van Tribes Inspiring Workplaces. Benieuwd naar de aflevering? Luister op Spotify of Apple Podcasts!

Aflevering 2 – Maarten de Gruyter: Ontwikkelaar of Meningenman met politieke ambities?

In deze aflevering van Jong Geleerd, Oud Gebouwd gaan de twee leergierige hosts het gesprek aan met Maarten de Gruyter, directeur van ontwikkelaar Boelens de Gruyter. Benieuwd naar de aflevering? Luister op Spotify of Apple Podcasts!

Aflevering 3 – Kilobytes en Kippen met Steven Ouwerkerk en Christiaan Swen

In deze aflevering van Jong Geleerd, Oud Gebouwd gaan de twee leergierige hosts het gesprek aan met Christiaan Swen (oprichter) en Steven Ouwerkerk (directeur) van Vastgoeddata. Deze datajongens pur sang vertellen waarom deze wereld steeds belangrijker wordt in het hedendaagse vastgoed. Benieuwd naar de aflevering? Luister op Spotify of Apple Podcasts!

Aflevering 4 – Van hotels naar kantoren (en weer terug) met Annelou de Groot

In deze aflevering van Jong Geleerd, Oud Gebouwd gaan de twee leergierige hosts het gesprek aan met Annelou de Groot, Development Director van IWG. Hiermee is ze verantwoordelijk voor de groei van deze reus. Ze legt graag uit hoe ze door deze crisis heenloopt en wint wat advies in bij Mats en Guido hoe het werken van de nieuwe generatie eruit komt te zien! Benieuwd naar de aflevering? Luister op Spotify of Apple Podcasts!

Aflevering 5 – Labiele markten, hét Colliers barretje en lief zijn voor elkaar (Dirk Bakker)

In deze aflevering van Jong Geleerd, Oud Gebouwd gaan Guido en Mats het gesprek aan met Dirk Bakker, CEO van Colliers. Het is bijna oncorporate gezellig met deze gast aan tafel. Zeker als er een uiterst brutale FRESH’er om de hoek komt kijken met de vraag van de dag! Luister de aflevering hier op Spotify of Apple Podcasts!

Aflevering 6 – Stagiair Guido krijgt een meet en greet met zijn CEO, Pieter Hendrikse (JLL)

In deze aflevering van Jong Geleerd, Oud Gebouwd gaan Guido en Mats het gesprek aan met Pieter Hendrikse, CEO van JLL Netherlands, én stagiair Guido. Het is te merken dat hij onder de indruk is en Mats staat er dus alleen voor deze aflevering! Luister de aflevering hier op Spotify of Apple Podcasts!

Aflevering 7 – De man die Diemen-Zuid hielp omtoveren tot grachtengordel (Lars van Engelen)

In deze aflevering van Jong Geleerd, Oud Gebouwd gaan Guido en Mats het gesprek aan met Lars van Engelen, directeur project Hyde Park bij Snippe Projecten. Hij vertelt hoe je vastgoedtalent van het jaar wordt, wat het je oplevert en hoe je grijze stukken Nederland om kan toveren tot een trekpleister met internationale allure! Luister de aflevering hier op Spotify of Apple Podcasts!

Seizoen 2

Aflevering 1 – Wordt Reinier van Dantzig de volgende wethouder Wonen en Bouwen in Amsterdam?

In deze eerste aflevering van seizoen 2 schuift Reinier van Dantzig aan. Hij is nu nog fractievoorzitter van D66 in de gemeenteraad, maar laat doorschemeren waar zijn ambities liggen. Naast de zetel op het gemeentehuis, runt hij ook nog een aantal horecazaken. Hij legt ons haarfijn uit waarom het vastgoed de politiek nodig heeft. Ook vertelt hij over zijn persoonlijke speelveld tussen ondernemerschap en politiek en hoe dit een mooie combinatie kan vormen. Luister de aflevering hier op Spotify of Apple Podcasts!

Aflevering 2 – De blokkendozen van Willem Slager (DHG) waar niemand naar omkeek.

In deze 2e aflevering gaan we in gesprek met Willem Slager, partner bij DHG. Ze hebben zo ongeveer overal in de haven van Rotterdam logistiek vastgoed, maar kijken tegenwoordig ook verder dan de Maasstad. Verder hebben we het over Willem’s turbulente jeugd met meer scholen dan diploma’s en over de ontwikkelingen in het logistieke vastgoed. Luister de aflevering hier op Spotify of Apple Podcasts!

Aflevering 3 – De groene snelladers van Sara Veldhuizen.

Onze volgende gast is als een speer gegaan met haar vastgoed carrière. Op jonge leeftijd maakte Sara Veldhuizen furore bij de nu gevestigde traditionele partijen om vervolgens de groenere en innovatievere kant op te gaan. We spreken haar over haar keuzes en ambities in deze aflevering. Luister de aflevering hier op Spotify of Apple Podcasts!

Aflevering 4 – Razand Retail Geratel met Gijs Bessem (Kroese Paternotte).

In deze aflevering is Gijs Bessem op eigen initiatief te gast. Wij gingen hier graag op in en nodigden hem uit voor een gesprek. We kruisen de degens rondom de stand van de retail en waarom je bij hem aan moet kloppen als je jouw winkelpand verhuurd wil hebben, terwijl de rest van de straat leeg staat. Jong Geleerd Oud Gebouwd is een podcast van Vastgoedmarkt. Luister de aflevering hier op Spotify of Apple Podcasts!

Aflevering 5 – Live op ProVaDa: De transformatiekoning van het Oosten – Bas Gregoor.

We zijn op de ProVaDa en spreken voor de eerste keer live voor publiek met Bas Gregoor. Hij is de oprichter van Grehamer & Company, waarmee ze vooral transformaties in het Oosten van het land realiseren. Waarom? Dat hoor je (met iets mindere kwaliteit, maar nog gezelligere sfeer!). Luister de aflevering hier op Spotify of Apple Podcasts!

Aflevering 6 – De kleine dozen van Bram Verhoeven.

We spraken Bram Verhoeven (ex-Prologis) over zijn nieuwe onderneming URBZ. Hij heeft de sprong in het diepe gewaagd en met een compagnon richt hij zich nu op de last-mile logistiek. Jong Geleerd Oud Gebouwd is een podcast van Vastgoedmarkt. Luister de aflevering hier op Spotify of Apple Podcasts!

Aflevering 7 – Ontwerpen en ontwikkelen in Rotterdam met Nanne de Ru.

Nanne de Ru is van origine architect met zijn eigen bureau Powerhouse. Inmiddels 5 jaar geleden trok hij uit interesse echter de stoute schoenen aan en maakte een overstap naar de ontwikkeltak in de vorm van RED Company. We spreken hem in de floating office over de fundamentele verschillen tussen Maas- en Hoofdstad, babylonische spraakverwarringen tusssen architecten en ontwikkelaars en de ontwikkeling van de Rijnhaven. Luister de aflevering hier op Spotify of Apple Podcasts!

Aflevering 8 – We vragen Sander van Oss hoe je zelfstandig ontwikkelaar wordt!

Sander van Oss heeft een professioneel verleden bij het grote Multi vastgoed. Vanuit zijn expertise voor retail is hierna voor zichzelf begonnen onder de naam NEOO. Luister de aflevering hier op Spotify of Apple Podcasts!

Hou je vastgoed – Sander Schimmelpennick en Maarten de Gruyter

De nummer 1 vastgoedpodcast van Nederland. In Hou Je Vastgoed nemen Sander Schimmelpenninck en Maarten de Gruyter tweewekelijks de wereld van het vastgoed door met telkens een nieuwe gast. Vastgoed is niet alleen een interessante belegging, maar ook beeldbepalend en de big divider tussen de rijken en de armen.

Seizoen 3 Aflevering 3 – De jongere generatie aan het woord

In het jaar 2022 heeft het bestuurslid Marketing Joris Laman Trip de kans gekregen om als jongste deelnemer ooit deel te nemen aan de podcast van Sander Schimmelpennick en Maarten de Gruyter. In de podcast Hou van je Vastgoed krijgt hij de kans om namens FRESH Students te spreken. Onderwerpen zoals de verschillende studies die zich richten op vastgoed, ontwikkelingen rondom vastgoed, FRESH en de International Challenge naar Brazilië worden besproken. Kortom een leuke aflevering om in de trein naar te luisteren! Luister de aflevering hier op Spotify!

FRESH Beleggersdag

Afgelopen vrijdag, 15 maart, vond de lang verwachte FRESH Students Beleggersdag plaats. Om 9 uur ’s-ochtends werden we verwacht in het ontwakende hart van Amsterdam en we trapten de dag...

22 maart 2024

Meld je aan voor het FRESH Students bestuur ’24-’25!

Ben jij ambitieus, sociaal en een echte teamplayer? Wil jij jouw netwerk een boost geven en in aanraking komen met vooraanstaande bedrijven in het vastgoed? Dit is je kans! FRESH...

17 maart 2024

FRESH Bedrijvendiner

Op 1 februari vond het jaarlijkse FRESH students bedrijvendiner plaats bij het West-Indisch huis in Amsterdam. Dit prachtige monumentale pand uit 1617 was de ideale locatie voor een avondvullend programma....