Vier vragen aan Anouk Schouten | Houthoff

Dit jaar zal er een interview worden gehouden onder elk van de 12 Business Friends van FRESH Professionals. In deze portretinterviews komt er per Business Friend iemand aan het woord, waarbij we een unieke inkijk krijgen in wat deze personen beweegt en hoe zich dat reflecteert in de bedrijven waar zij werkzaam zijn. Deze week dronken wij koffie met Anouk Schouten van Houthoff.

“Making our clients and people successful”

Waarom koos jij ervoor om te gaan werken bij Houthoff?
Door meerdere evenementen tijdens mijn studie heb ik veel interessante en leuke gesprekken gevoerd met Houthoffers uit verschillende jaren. Het werd mij snel duidelijk dat er bij Houthoff een ambitieuze groep mensen werkt, die juridische kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan. Daarnaast heb ik als werkstudent de praktijk mogen ervaren en mogen proeven van de complexe juridische vraagstukken die behoren tot de dagelijkse praktijk. Ik heb het altijd belangrijk gevonden om mezelf optimaal uit te dagen en Houthoff voelde als de ideale omgeving om te groeien als juridische professional en als mens.

Wat maakt jullie kantoor een fijne werkplek?
Er is veel aandacht voor begeleiding, opleiding en plezier. De deuren van mijn collega’s staan altijd open en er worden diverse cursussen op zowel persoonlijk als inhoudelijk gebied aangeboden. Ook stromen er elk jaar veel jonge mensen in en word je aan je leeftijdsgenoten gekoppeld. Dit zorgt voor korte lijntjes tussen alle praktijkgroepen, maar ook voor gezelligheid! 

Hoeverre helpt FRESH jou in je dagelijkse werk?
FRESH helpt mij uit mijn ‘juridische bubbel’ te komen door andere aspecten binnen de vastgoedpraktijk te belichten. Op die manier kan ik mij breder ontwikkelen. Het is daarnaast heel erg fijn om vroeg in de carrière de mogelijkheid te hebben om een netwerk op te bouwen met verschillende soorten professionals binnen de vastgoedpraktijk. Zo kom je elkaar vaak tegen in transacties en de nauwe samenwerking met bijvoorbeeld makelaars en ontwikkelaars.

Wat is het beste carrièreadvies wat je ooit hebt gehad?
Wellicht een voor de hand liggende, maar ‘communication is key‘. In mijn dagelijkse praktijk merk ik dat cliënten het erg waarderen als ik helder communiceer over het te doorlopen proces, de verwachte timing en andere belangrijke (en minder belangrijke) zaken. Op die manier ontstaat er geen ruis tussen de verwachtingen van de cliënt en die van mijzelf en verloopt de samenwerking zo soepel en efficiënt mogelijk. Heldere communicatie zorgt daarnaast voor vertrouwen en zorgt voor een goede band met cliënt. Dit geldt natuurlijk ook voor de onderlinge relaties met collega’s. Openlijk met elkaar communiceren op de werkvloer over de status van dossiers, dilemma’s, verwachtingen en gevoelens zorgt voor een veilige en prettige werksfeer.

Nieuws

Terugblik: Primevest / Career Monitor borrel

Tijdens de FRESH borrel bij Brouwerij Troost van afgelopen week hebben wij enkele FRESH’ers extra vrolijk het Hemelvaartweekend ingestuurd. Het was namelijk tijd om de uitkomsten van de FRESH Career Monitor 2024...

22 mei 2024

Vier vragen aan Daan van der Hoeven | Envalue

 Kun je je zelf kort voorstellen? Ik ben Daan, momenteel werkzaam als Team Lead van het Data & Analytics team bij Envalue. Met een achtergrond in bedrijfskunde, vastgoed en een...

22 mei 2024

Vier vragen aan Anouk de Brabander | Houthoff

Kun je je zelf kort voorstellen? Mijn naam is Anouk de Brabander en ik werk nu zo’n 5,5 jaar als advocate op devastgoedpraktijk bij Houthoff in Amsterdam. Mijn werkzaamheden bestaan...

14 mei 2024