Real Estate Traineeship – Ortec Finance

Wil jij je ontwikkelen, ben jij (bijna) afgestudeerd en heb je interesse in vastgoed, financiën en technologie? Ben je gedreven, analytisch en ambitieus en wil je jouw kwaliteiten benutten? Geef dan jouw carrière een kickstart met het Real Estate Traineeship van Ortec Finance!

Wat bieden we jou?

In dit Traineeship staan brede ontwikkeling en persoonlijke groei centraal. Gedurende een traject van 1 jaar rouleer je tussen onze Real Estate consultancyteams waar je als volwaardig teamlid aan de slag gaat voor en met onze klanten. Zo kom je terecht in drie van de volgende teams:

  • Vastgoedsturing (asset- en portefeuillemanagement)
  • Vastgoedwaardering (waardering tegen marktwaarde en beleidswaarde)
  • Financiële sturing (financiële meerjarenplanning en risicomanagement)
  • Modelmatig waarderen (automated valuation van marktwaarde en WOZ-waarde)
  • Advies & Research (advies- en researchprojecten op het gebied van sturing en waardering)

Als Trainee werk je aan zeer afwisselende en uitdagende opdrachten. Je werkt mee aan concrete projecten en krijgt snel verantwoordelijkheden. Als Trainee krijg je intensieve begeleiding en uitgebreide mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen met in- en externe scholingsprogramma’s, zowel op inhoudelijke specialismen en op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Je werkt samen met collega’s uit verschillende disciplines, leert onze organisatie en de vastgoedsector beter kennen en breid je netwerk uit. We bieden je een organisatiecultuur waarin jij je kan ontwikkelen en het beste uit jezelf kan halen. De cultuur is innovatief, informeel, plat en vriendelijk. Na het Traineeship kan je direct doorstromen in een uitdagende functie waarin je jouw ambities kan najagen en jouw talenten goed kan benutten.

Jouw afdeling

Ortec Finance Real Estate bestaat uit ongeveer 75 collega’s en omvat de afdelingen Real Estate Management en Real Estate Valuation.

  • Real Estate Management
    De afdeling Real Estate Management biedt vastgoedeigenaren technologie en oplossingen voor het maken en vergelijken van scenario’s. De producten en diensten ondersteunen bij financiële sturing, asset- en portefeuillemanagement, wat leidt tot efficiëntie en betere besluitvorming over vastgoedinvesteringen.
  • Real Estate Valuation
    De afdeling Real Estate Valuation biedt technologie en oplossingen die vastgoedwaardering door vastgoedeigenaren, overheden, taxateurs en kredietverstrekkers mogelijk maken. Met ons brede aanbod aan producten en diensten worden jaarlijks meer dan 4 miljoen vastgoedobjecten gewaardeerd.

Wat bieden we je verder?

Het maandsalaris (op basis van een 40urige werkweek) voor dit traineeship is circa 3.550 euro. Daarnaast bieden we je uitstekende voorwaarden, waaronder:

  • Een vaste 13e maand, een royale variabele bonus, 8% vakantiegeld, een gunstige pensioenregeling, reiskostenvergoeding, thuiswerkvergoeding, laptop, telefoon, 27 vakantiedagen en mogelijkheid tot bijkopen.
  • Uitgebreide mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen met in- en externe scholingsprogramma’s, zowel op inhoudelijke specialismen als op project- en accountmanagement en op het gebied van persoonlijke ontwikkeling.
  • Je begint met een jaarcontract en we bieden uitzicht op een vast contract omdat we streven naar een langdurige samenwerking.
  • Werken in een inspirerende werkomgeving; ons hoofdkantoor is in Rotterdam, prachtig gelegen met uitzicht op de Nieuwe Maas nabij station Blaak en we hebben een ruim Amsterdams kantoor op nog geen twee minuten lopen van station Sloterdijk. Ook is er de mogelijkheid om af en toe thuis te werken.
  • Een open en inclusieve werksfeer (actieve personeelsvereniging, jaarlijkse ski-trip, gezellige borrels, jaarlijks kerstfeest en nog veel meer) met inspirerende, slimme en enthousiaste collega’s!

Wie ben jij?

Je bent een echte teamspeler en krijgt energie van het sparren met en adviseren van collega’s en klanten. Je bent initiatiefrijk, resultaatgericht en beschikt over commercieel inzicht. Jouw werkaanpak is gestructureerd, kwaliteitsgericht en met oog voor detail. Met jouw probleemoplossend vermogen en analytische vaardigheden maak je je nieuwe software makkelijk eigen, weet je je data te verwerken en ben je in staat verbanden te leggen. Je maakt graag moeilijke dingen makkelijk, en ziet altijd ruimte voor optimalisatie en je draagt uit jezelf nieuwe ideeën aan. Je wilt je ontwikkelen, doorgroeien en stappen maken in je carrière. En uiteraard herken je je in onze kernwaarden.

Verder beschik je over:

  • Een (bijna afgeronde) master in een economische, financiële, (vastgoed)technische of aanverwante wetenschappelijke richting
  • Affiniteit met vastgoedfinanciën en technologie
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Wie zijn wij?

Ortec Finance is de toonaangevende leverancier van technologie en oplossingen voor risico- en rendementsmanagement. Het is ons doel om mensen in staat te stellen de complexiteit van investeringsbeslissingen te managen. We doen dit door toonaangevende technologieën en oplossingen voor investeringsbeslissingen te leveren aan financiële en vastgoedinstellingen. Onze kracht ligt in een effectieve combinatie van geavanceerde modellen, innovatieve technologie en diepgaande marktkennis. Onze meer dan 350 collega’s zijn hoogopgeleid en investeren in hun carrière. Onze bedrijfscultuur is zeer open en informeel. Goede ideeën zijn altijd welkom. We geven je alle ruimte om je talenten te ontwikkelen en juichen ondernemerschap toe.

Daarnaast is Ortec Finance ook een organisatie met betekenis voor de maatschappij. Onze oplossingen worden door o.a. pensioenfondsen en woningcorporaties gebruikt om maximaal te presteren door zoveel mogelijk maatschappelijk bij te dragen.

Meer op www.ortec-finance.com.

Meer informatie of solliciteren?

Het eerstvolgende Real Estate Trainee programma start op 1 september 2024.

Solliciteren kan tot 1 juni 2024.

Ben je geïnteresseerd in deze functie, solliciteer dan via de sollicitatiebutton. Laat op jouw eigen wijze zien wie je bent, we zijn benieuwd naar jou!

Voor meer informatie over de positie of over werken bij Ortec Finance kun je contact opnemen met onze HR-afdeling, via telefoonnummer +31 10 700 50 00 of recruitment@ortec-finance.com.

We hopen je snel te ontmoeten!

Asset Manager – Ping Properties

Ben je een enthousiaste, gedreven professional en geïnteresseerd in werken bij PingProperties? Dan komen wij graag in contact met jou. Binnen PingProperties krijg je de volledige verantwoordelijkheid over de ontwikkeling van je eigen carrière, terwijl wij de investering, steun en het raamwerk bieden. Zo kun jij je 100% concentreren op de uitdagingen in je werk.

Als Asset Manager ben je samen met het team commercieel verantwoordelijk voor de gebouw- en gebiedsontwikkelingen binnen de PingProperties portefeuille. Je bent op de hoogte van alle gebeurtenissen rondom betrokken stakeholders, de gebouwen en haar omgeving. Je onderhoudt hierbij nauw contact met de huurder en stuurt waar mogelijk aan op duurzame gebouw- en /of gebiedsverbeteringen. Door een proactieve houding weet je commerciële kansen te benutten en daarmee de doelstellingen te realiseren. Onze relaties ervaren jou als een professionele en transparante partner die snel kan schakelen en waarmee ze voor de lange termijn willen samenwerken.  

Over Ping Properties

PingProperties is een investment management organisatie die duurzame waarden toevoegt aan gebouwen en gebieden, en creëert daarmee hoogwaardige ESG beleggingen voor de toekomst. 

Wij investeren in stranded assets of revisie assets en transformeren deze beleggingen naar een duurzame toekomst vanuit onze ESG-doelstellingen. Dit doen wij met een talentvol en gedreven team. ESG biedt kansen om onze positieve impact op de wereld inzichtelijk te maken en tegelijkertijd zeer aantrekkelijke rendementen te behalen voor onze investeerders. Dat is onze kracht en daarmee creëren we een blijvend verschil. Blijvend voor de huurders, voor de investeerders en voor de maatschappij. Voor nu en in de toekomst.

Kennis en ervaring 

  • WO/HBO werk- en denkniveau met een afgeronde (vastgoed gerelateerde) studie; 
  • Twee à drie jaar werkervaring in een soortgelijke functie; 
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift. 

Persoonsprofiel 

  • Je hebt een goed netwerk binnen aan- en verhuur makelaars 
  • Je hebt ervaring met verhuur en renovaties 
  • Je bent analytisch en cijfermatig sterk  
  • Je kwalificeert je als een van de beste in je vakgebied 
  • Je bent leergierig, gedreven en wilt jezelf elke dag verbeteren 
  • Je hebt een sterk zakelijk inzicht en werkt graag in een dynamische omgeving 
  • Je neemt volledige verantwoordelijkheid over jouw doelstellingen 
  • Je bent een doorzetter: wilskrachtig en vastberaden 
  • Je bent slagvaardig en oplossingsgericht 
  • Je bent charismatisch en communicatief sterk 
  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken 

Wat bieden wij 

  • Een aantrekkelijk salaris met goede arbeidsvoorwaarden; 
  • Je kunt groeien vanuit de praktijk en je zult je trots voelen waar geen andere organisatie tegenop kan; 
  • Werken in een dynamisch, getalenteerd en creatief team waar elkaar ontmoeten op locatie hoog in het vaandel staat; 
  • Collega’s die in een informele sfeer samenwerken en er voor je zijn als je ze nodig hebt; 
  • Naast inspanning bieden we ook graag ontspanning door activiteiten met elkaar te ondernemen tijdens, maar ook buiten het werk. 

Stuur je motivatie en CV naar Chantal van Klingeren (HR manager): cvanklingeren@pingproperties.com, T 020 564 04 20

Vastgoedadviseur – a.s.r. real estate

Ben jij op zoek naar een gevarieerde en data gedreven functie bij een duurzaam vastgoedbedrijf waarin je gaat adviseren over toekomstbestendige vastgoedbeleggingen? Bekijk dan deze vacature van Vastgoedadviseur bij a.s.r. real estate!

Als Vastgoedadviseur bij a.s.r. real estate voer je gevarieerd marktonderzoek uit naar verschillende Nederlandse vastgoedsectoren, zoals science parks, winkels, kantoren, woningen, zonne- en windparken en agrarische gronden. Dit doe je zowel kwalitatief als kwantitatief. Je doorgrondt trends en stelt visies op. Ook maak je voorspellingsmodellen, versterk je data intelligence en help je mee met de automatisering van tools. Dit helpt allemaal om jouw visie en vastgoedadvies te verscherpen! Wil jij jouw kennis inzetten voor de maatschappelijke en duurzame ambities van het vastgoedbedrijf van a.s.r. en je tegelijkertijd verder ontwikkelen? Kom ons gezellig 7-koppig team versterken en solliciteer op de vacature van Vastgoedadviseur bij a.s.r. real estate!

Dit ga je doen als Vastgoedadviseur bij a.s.r.
· je vertaalt trends en ontwikkelingen in kansen en risico’s voor vastgoedsectoren voor een sterk onderbouwd advies

· je verbetert en bouwt onze data intelligence toolkit uit, samen met de Data Scientist, GIS specialisten en IT’ers

· je stelt vastgoedprognosemodellen op, gebruikt ze en optimaliseert ze

· je schrijft mee aan kwartaalrapportages en vastgoedvisies

· je adviseert proactief over investeringen, desinvesteringen en portefeuille-allocatie

Deze vacature is echt iets voor jou, want jij
· hebt een relevante wo-opleiding, bijvoorbeeld Vastgoedeconomie, Data Science & Analytics of Bouwkunde

· hebt minimaal 1 jaar ervaring in een vergelijkbare vastgoedfunctie, bijvoorbeeld als Vastgoedadviseur, Data scientist of Real Estate Research Analist

· bent handig met Microsoft Office, met name Excel

· werkt graag met cijfers en data

· bent, toegewijd, werkt gestructureerd en kunt helder communiceren

Dit bieden we je
· een bruto salaris van € 3.600 – € 5.100 op basis van 38 uur per week, een 13e maand en 8% vakantievergoeding

· een heel goede pensioenregeling met een hoge bijdrage van de werkgever. Plus een aantrekkelijke thuiswerkvergoeding en kortingen op verzekeringen

· bij a.s.r. zijn we flexibel in thuiswerken: we werken gemiddeld 60% thuis en 40% op kantoor en je hebt veel ruimte om je eigen werktijden te bepalen

· een NS-Business Card met vrij reizen (ook privé) of een kilometervergoeding

· veel aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling en vitaliteit

· werk waarmee je een positieve invloed hebt op de samenleving van morgen; samen stropen we onze mouwen op voor een eerlijkere en duurzamere toekomst

Hier ga je werken als Vastgoedadviseur in Utrecht
Bij a.s.r. real estate, het vastgoedbedrijf van a.s.r., dat investeert in een gezonde, duurzame en leefbare wereld. Het platform van a.s.r. real estate bestaat uit niet-beursgenoteerde sectorfondsen in Nederland, waarmee we investeren in winkels, woningen, kantoren, vastgoed op science parken en landbouwgrond. Er werken ongeveer 200 mensen bij a.s.r. real estate. Jij gaat aan de slag op de afdeling Research & Intelligence, dat data gedreven advies geeft en visies over vastgoedmarken, fondsstrategieën en fondsselectie in zowel Nederland als Europa, US en APAC. Daarin staan expertise en geavanceerde tools en technieken centraal. Ons team bestaat uit 5 enthousiaste, hoogopgeleide collega’s en twee stagiairs. We zijn enthousiast over ons vak en leergierig en staan open voor elkaar. Je werkt vooral veel samen met een ervaren adviseur. Op onze teamsite (link: https://asrrealestate.nl/over-ons/research-intelligence) vind je meer informatie over ons!

Solliciteer op deze Vastgoed vacature
Enthousiast geworden? Ga naar onze website en solliciteer! Bij a.s.r. geloven we dat verschillen ons samen sterker en beter maken en voor ons tellen alleen je kwaliteiten. Daarom vinden we het prima als jij in jouw cv geen geboortedatum, geslacht en geboorteplaats opneemt. Hier vind je meer informatie over het sollicitatieproces.

Neem bij inhoudelijke vragen contact op met Vinoo Khandekar (Head of Research & Intelligence): 0623901375 / vinoo.khandekar@asr.nl.

Medewerker Vastgoedsturing – Woonstad Rotterdam

Door jouw data-skills kun je collega’s helpen om betere investeringsbeslissingen te maken. Bewoners kunnen ook zo beter geholpen worden. Lever jij binnenkort een bijdrage aan het vergroten van het data bewustzijn binnen Woonstad Rotterdam?

Zo zet jij je in voor onze stad Rotterdam!
Vanuit metro Eendrachtplein ben je binnen een minuut op kantoor. Je groet je collega’s en maakt een praatje. Je start jouw werkdag met het verzamelen van de gegevens die een externe Taxateur nodig heeft voor een financieringstaxatie. Je checkt of deze juist en volledig zijn en je gaat op zoek naar de ontbrekende informatie. Tot aan de middag beantwoord je mailtjes. Het is daarna lunchtijd! Samen met je collega’s maak een wandeling door de gezellige Witte de Withstraat. Eenmaal terug op kantoor word je gebeld door een collega. Je adviseert jouw collega over de waarde- en rendementseffecten van (investerings-) projecten en over optimalisatiemogelijkheden op het vastgoed in exploitatie.

Hierna verken je hoe je een nieuwe gegevensbron rondom het Woonstad vastgoed kunt ontsluiten en gebruiken. Eind van de dag help je een collega van afdeling Vastgoed Ontwikkeling met een interne taxatie van een nieuwbouwproject, zodat hij het kan voorleggen aan de investeringscommissie.

Hierna is het hoog tijd om uit te loggen, lekker te gaan sporten en je hoofd leeg te maken, morgen weer een dag om de kwaliteit van onze vastgoed data te waarborgen!

Wil jij werken voor de grootste huisvester?
Woonstad Rotterdam beheert een vastgoedportefeuille van ruim 60.000 eenheden. Het team Taxatiemanagement is verantwoordelijk voor de waardering van het vastgoed en het beheer van vastgoedinformatie. Als Medewerker Vastgoedsturing verzamel je relevante (interne en externe) vastgoeddata die wordt gebruikt voor het uitvoeren van taxaties, rendementsanalyses en vastgoedsturing. Je beoordeelt de vastgoeddata op kwaliteit en bruikbaarheid. Indien noodzakelijk ga je de gevonden data “opwaarderen” of op zoek naar alternatieve informatiebronnen. Ook zorg je ervoor dat jouw opgedane kennis wordt geborgd in systemen en processen. Je stelt een concept waardering op van de vastgoedportefeuille en de projectenportefeuille en stuurt de werkzaamheden aan van externe Taxateurs en Adviseurs in het waarderingsproces. Deelnemen aan regionale en landelijke overleggen over vastgoedwaardering en benchmarking behoort ook tot jouw takenpakket. Je analyseert de gerealiseerde waardeontwikkeling en vastgoedrendement van complexen. Ook denk je mee over het ontwikkelen en operationaliseren van sturingsinstrumenten.

Als Medewerker Vastgoedsturing herken jij jezelf in dit profiel:
Je hebt een goed analytisch vermogen en weet om te gaan met grote hoeveelheden data. Je kunt verschillende vastgoed data snel eigen maken (data van woningen, commerciële ruimtes en zorgvastgoed). Verder heb je kennis van vastgoeddata, taxaties en investeringsanalyses.

Als Medewerker Vastgoedsturing ben je gericht op de samenwerking. Je kunt collega’s en externe partijen makkelijk overtuigen doormiddel van jouw datakennis en financieel inzicht.

Je hebt verder een relevante HBO/WO diploma, richting Data Science, Vastgoedkunde, Econometrie of Economie. Je begrijpt hoe vastgoedprojecten werken en kent de financiële kant van vastgoedontwikkeling. Je hebt 2 tot 5 jaar relevante werkervaring met taxaties, vastgoedvraagstukken, en/of data-analyse. Als Medewerker Vastgoedsturing weet je echt van aanpakken, je kunt gestructureerd en zelfstandig werken.

Dit zijn de 7 leukste arbeidsvoorwaarden van Woonstad:
1. Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband en een vierdaagse werkweek als je wilt (4×9 uur);

2. Opleidingsbudget voor je persoonlijke en professionele ontwikkeling, waaronder een driejarig persoonlijk leiderschapstraject;

3. Een salaris variërend van € 4.366,00 tot maximaal € 5.897,00 bruto per maand op basis van 36 uur per week, afhankelijk van ervaring en opleiding (volgens schaal J CAO Woondiensten 2024);

4. Hybride werken. We bieden goede faciliteiten om thuis, op onze verschillende kantoorlocaties of onderweg te kunnen werken;

5. De mogelijkheid tot kopen van extra verlofuren en een goede pensioenvoorziening bij SPW;

6. Een thuiswerkbudget van € 900,00 om je thuiswerkplek in te richten;

7. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals: thuiswerk-, reiskosten-, fitnessvergoeding, NS Businesscard en een fietsplan.

Enthousiast?
Dan lezen wij graag jouw motivatiebrief en bijbehorend cv waar je enthousiasme van afstraalt vóór 24 mei 2024 via sollicitatie@woonstadrotterdam.nl.

Meer weten?
Bel dan met Ad Visscher, Adviseur Vastgoedsturing, tel: 06-54 67 38 99.

Tot slot nog even dit…
Woonstad Rotterdam is lid van 010 Inclusief, het Rotterdamse Platform tegen arbeidsmarktdiscriminatie. Samen met andere Rotterdamse organisaties, maken wij ons sterk vóór gelijke kansen en tegen discriminatie op de arbeidsmarkt. Wij willen graag dat onze medewerkers een afspiegeling zijn van de diversiteit en kleurrijkheid van de stad, qua achtergrond, leeftijd en talent.

Transaction Manager – Capital Fit

Zijn wij de perfecte FIT?

Wij zijn Capital FIT, experts in het verbinden van vooruitstrevende ontwikkelaars en investeerders
met inspirerende vastgoedprojecten. Wij fungeren als investeringsmatchmakers en dealarchitecten
voor hen die geloven dat financieel rendement hand in hand kan gaan met sociaal en duurzaam
rendement. Dankzij onze expertise en ervaring is Capital FIT als geen ander in staat vertrouwen op te
bouwen tussen projectontwikkelaars, investeerders en de publieke sector.

Met ons team bieden wij de volgende services:

  • Transactions: Wij ondersteunen ontwikkelaars en investeerders bij de verkoop en aankoop van
    vastgoed, ontwikkelingen en portefeuilles.
  • Structuring: Wij ondersteunen ontwikkelaars en investeerders bij het optimaliseren van
    investeringsmogelijkheden door debt en equity te structureren.
  • M&A: Wij ondersteunen vastgoedorganisaties bij het uitbreiden van hun bedrijf of het borgen
    van de continuïteit.

Wat ga je bij ons doen:
Bij Capital FIT is geen dag hetzelfde. Jouw werkzaamheden zijn heel divers. Je speelt een
belangrijke rol bij het closen van verschillende deals. Als Transaction Manager zien jouw
werkzaamheden er als volgt uit:

  • Nadenken over creatieve financieringsoplossingen en weet dit ook te vertalen in een business
    case of cashflow model in verschillende fases;
  • Zelfstandig begeleiden van transactieprocessen van single asset tot portefeuilles;
  • Zelfstandig begeleiden van equity en debt raising op projectniveau;
  • Opstellen van verkoopdocumenten zoals een investment memorandum;
  • Uitwerken juridische contracten (mogelijk in samenwerking met een jurist);
  • Onderhouden van een netwerk van projectontwikkelaars, (institutionele) beleggers en family
    offices;
  • Voeren van commerciële onderhandeling namens onze opdrachtgever en zorgen dat deze
    commerciële afspraken goed op papier komen;
  • Samenwerken met en aansturen van onze Analisten voor het opstellen van
    dataroomdocumenten en uitvoeren van marktonderzoek.

    Beschik je over:
  • Drie tot vijf jaar aantoonbare werkervaring in de vastgoed of financiële sector;
  • WO werk- en denkniveau (bij voorkeur Real Estate Studies, Economie, Finance, Bedrijfskunde,
    Bouwkunde, (Fiscaal) Recht of Econometrie);
  • Uitstekende analytische vaardigheden en hebt affiniteit met financiële modellen;
  • Affiniteit met (innovatieve) nieuwbouwontwikkelingen en met name in het residentiële segment;
  • Interesse in zowel de commerciële, ruimtelijke, juridische en fiscale aspecten van dealmaking en
    projectontwikkeling;
  • Ambitie; je stelt uitdagende doelstellingen voor jezelf en streeft er altijd naar het beste uit jezelf
    te halen;
  • De vaardigheid om samen te werken met een compact en hecht team van hoogopgeleide
    professionals;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel de Nederlandse als de Engelse taal
    (mondeling en schriftelijk).

    Wat bieden wij:
    Met dertien collega’s vormen wij een relatief compact, maar hecht team. We kennen elkaar goed en
    vinden het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn. De gezelligheid die we op kantoor ervaren,
    zetten we regelmatig voort tijdens borrels, een hapje eten en teamuitjes.
    Zoals de naam al doet vermoeden, streven we ernaar om FIT te blijven – daarom stappen we
    regelmatig op de (race)fiets of volgen we samen een sportles. Niet alleen lichamelijk, maar ook
    mentaal FIT blijven is voor ons belangrijk: er is altijd ruimte om nieuwe dingen te leren.
    Verder bieden wij jou uiteraard een marktconform salaris en goede secundair voorwaarden zoals een
    bonusregeling op basis van teamprestatie, mobiliteitsbudget voor een eventuele leaseauto, OV
    business card, telefoon en laptop.

Zijn wij een fit? Als je jezelf herkent in het bovenstaande profiel, maken wij graag kennis met jou! Stuur jouw curriculum vitae en motivatiebrief naar secretariaat@capital-fit.com. Mocht je inhoudelijke vragen hebben over de vacature, dan kun je contact opnemen met Mathilde Dirven (via m.dirven@capitalfit.com). Voor meer informatie over Capital FIT kun je terecht op onze website: www.capital-fit.com.

(Junior) Consultant Vastgoed – Republiq

Dit ga je doen:

Je gaat onze opdrachtgevers helpen met het nemen van goed onderbouwde beslissingen. Jouw rekenmodellen en argumenten helpen bij investeringsbeslissingen en portefeuille afwegingen. In de projecten waar jij bij betrokken bent gaat het altijd om de verbinding tussen strategie, vastgoed en financiën.

Je komt in aanraking met allerlei soorten opdrachtgevers en allerlei type vraagstukken in een steeds veranderende context. Die afwisseling en uitdaging maakt dat je snel leert. Daarnaast kun je er van op aan dat onze ervaren adviseurs je helpen in jouw ontwikkeling.

Je werkt meestal aan drie of vier projecten tegelijkertijd. Je kunt denken aan de portefeuillestrategie voor een woningcorporatie, het huisvestingsplan voor een universiteit, de haalbaarheid van een gebiedsontwikkeling of de opzet van een vastgoedorganisatie bij een gemeente. Sommige projecten zijn kort en intensief, andere projecten vereisen een langere aanloop. Het mooie van consultancy is dat je alleen wordt ingehuurd voor de spannende projecten. De projecten die er toe doen.

Je leert het meeste door ‘gewoon doen’. Vanaf dag 1 ga je dan ook mee op pad. We zijn op zoek naar een consultant met affiniteit met financiën en vastgoed. Je bent een goede analist en je weet na een verdiepingsslag ook weer boven water te komen.

Dit is echt iets voor jou want jij…

  • Bent vastberaden en hebt doorzettingsvermogen (‘grit’ noemen we dat, google maar eens)
  • Bent nieuwsgierig en wilt altijd alles zeker weten
  • Hebt lef om onconventionele oplossingen voor te stellen
  • Bent sociaal en en houdt rekening met je teamgenoten
  • Krijgt energie van wat je doet
  • Heb een relevante WO-opleiding afgerond, bijvoorbeeld in de richting van bouwkunde, vastgoed of economie

Dit bieden we

  • Een goed salaris afhankelijk van kennis en ervaring
  • Laptop, telefoon en auto (elektrisch uiteraard)
  • Een baan met een grote mate van autonomie en ruimte om je eigen focus te kiezen
  • Alle ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • Werkt dat er toe doet, we spelen een ‘disruptive’ rol binnen het publiek vastgoed

Great Place To Work

Republiq is een Great Place to Work ® (al 6 jaar op rij). Jouw toekomstige teamgenoten beoordeelden Republiq op de thema’s geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap met een 9,9!

Samen bouwen we aan het tofste vastgoed adviesbureau van Nederland. We willen met innovatieve oplossingen de vastgoedsector professionaliseren. We creëren de randvoorwaarden waarbinnen iedereen kan excelleren. Nu is het aan jou om voor jezelf een fantastische baan te creëren.

We geloven dat als iedereen doet waar zij goed in is, we samen de mooiste resultaten bereiken. Dat begint met hard werken en daar ook vooral heel veel plezier in hebben. Lees onze Republethiqs om meer te weten komen over onze manier van werken.

Zo ziet de procedure eruit

  • Solliciteer in 10 minuten: speel een van onze assessment-games en laat je gegevens achter
  • Binnen 5 dagen een reactie: we beoordelen je sollicitatie en binnen 5 dagen ontvang je van ons een reactie
  • Het 1e gesprek: als we denken dat Republiq bij jou past, nodigen we je uit voor een eerste gesprek. Dit gesprek is meestal met een van onze meer ervaren medewerkers
  • Gamified assessment: we vragen je om een aantal korte neurowetenschappelijke games te spelen. Daarmee geven we je de kans om je potentieel, talenten en persoonlijkheid te laten zien
  • Het 2e gesprek: als de resultaten van gamified assessment naar tevredenheid zijn plannen we een tweede gesprek. Dit is met een of twee andere medewerkers dan het eerste gesprek
  • Arbeidsovereenkomst: als we na de gesprekken allebei positief zijn doen we je een aanbieding om bij ons te komen werken

Solliciteer in 10 minuten. Word jij onze nieuwe collega? Speel een van onze assessment-games en laat je gegevens achter. Het spelen van de de assessment-game duurt ongeveer 10 minuten.

Solliciteer hier!

Consultant Real Estate Valuation (junior) – ValueMetrics

Ben jij net afgestudeerd of sta je aan het begin van je loopbaan, en heb je een passie voor vastgoed en vastgoedwaardering? Dan nodigen we je uit om ons team bij ValueMetrics te versterken!

Over ons
ValueMetrics ondersteunt woningcorporaties, institutionele beleggers en gemeenten bij het nemen van de beste vastgoedbeslissingen voor de toekomst. Wij begeleiden deze vastgoedeigenaren met hun asset management en waarderingsvraagstukken door data te vertalen in informatie. Dit doen wij door het ontwikkelen van software en benchmarks, door het organiseren van kennisuitwisseling platforms en door het geven van advies.

ValueMetrics is een vooruitstrevende, jonge en enthousiaste organisatie. Wij zijn intrinsiek gemotiveerd, productief en nemen verantwoordelijkheid. Onze resultaatgerichte werkomgeving kenmerkt zich door korte lijnen, een dynamische omgeving en een ‘can-do’ mentaliteit. Motivatie, ideeën en resultaten hebben bij ValueMetrics meer waarde dan jaren ervaring of functietitels.

Wat ga jij doen?
Als Consultant Real Estate Valuation ben je verantwoordelijk voor de leegwaardetaxaties van 2 miljoen woningen, in opdracht van grote woningcorporaties, institutionele beleggers en taxateurs. Deze taxaties voeren we uit met behulp van de Leegwaarde Indicator, een Automated Valuation Model (AVM). Je bent als startend consultant betrokken bij een deel van het proces, het klantcontact en/of de waardering. Samen gaan we ontdekken hoe jij je verder kan en wil ontwikkelen binnen onze organisatie.

Een greep uit jouw taken en verantwoordelijkheden

  • Het coördineren van het gehele proces ten behoeve van 2 miljoen leegwaardetaxaties;
  • Het bewaken van deadlines en acties rondom de leegwaardetaxaties;
  • Het voeren van inhoudelijke gesprekken met collega’s, woningcorporaties, institutionele beleggers en taxateurs;
  • Het tijdig signaleren van (structurele) problemen en oplossingen bieden;
  • Het ondersteunen en adviseren van woningcorporaties bij hun marktwaarderingsproces.

Bij het uitvoeren van je taken krijg je een grote mate van verantwoordelijkheid en vrijheid. Onze platte organisatiestructuur zorgt ervoor dat je direct antwoord krijgt op je vragen en nooit in je eentje staat. Je hebt de mogelijkheid om naar behoefte ondersteuning te krijgen van een ervaren collega, waardoor je altijd kunt sparren over de opdracht.

Wie zoeken wij?

  • Minimaal HBO+ denk- en werkniveau;
  • Kennis van het proces van vastgoedwaarderingen;
  • Goede planning en organisatorische kwaliteiten;
  • Affiniteit met taxatie- en datamodellen;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
  • Energieke en klantgerichte persoonlijkheid;
  • Hands-on mentaliteit en resultaatgerichte instelling;
  • Teamspeler die goed functioneert in een klein team, waarin jouw mening telt.

Wij bieden:

  • Salaris tussen de € 3.500 en € 5.000 bruto per maand op basis 40-urige werkweek;
  • Mogelijkheid tot flexibele werktijden binnen een 36-40 urige werkweek;
  • Thuiswerkplek van dezelfde kwaliteit als op kantoor;
  • Jonge en dynamische werkomgeving met veel ruimte voor groei;
  • Steile leercurve, met training ‘on the job’ en een personal development program;
  • Tijd voor ‘Me-time’, waarin je experimentele projecten kunt invullen met je eigen ideeën;
  • Aandacht voor het team met veel verschillende uitjes, gezellige borrels, buitenlandreisjes en nog veel meer.

Ben je geïnteresseerd?
Bekijk onze website valuemetrics.nl en solliciteer via Ronald Gilden, bereikbaar via
ronald.gilden@valuemetrics.nl of 06 15 34 20 23. Graag ontvangen we je CV en motivatie.

Junior Taxateur Woningmarkt – Capital Value (Eindhoven)

Heb jij net je hbo- of wo- opleiding afgerond, interesse in vastgoed en wil je van de beste specialisten alles leren over het taxeren van woningen? Dan zoeken wij jou! Wij bieden jong talent een unieke kans om alles van het vak te leren en uiteindelijk op te leiden tot Register-Taxateur via het meester-gezeltraject. Interesse? Lees dan snel verder. 

De functie
Jaarlijks taxeren wij meer dan tienduizend woningen door heel Nederland. Als junior taxateur ondersteun je ons ervaren team van Register-Taxateurs hierbij. Je werkzaamheden bestaan onder meer uit: 

Je werkzaamheden bestaan onder meer uit: 

  • In kaart brengen van referenties op lokaal niveau
  • Opstellen van taxatiemodellen en -rapporten
  • Inventarisatie van de markt
  • Beoordelen van objectinformatie, met inventarisatie van huurgegevens, kadastrale situatie, bouwkundige aspecten, marktomstandigheden, milieu en fiscaliteiten
  • Up-to-date houden van de referentiedatabases
  • Opstellen van presentaties en offertes
  • Verslaglegging van procedures
  • Extern en intern bezichtigen van complexen (met een collega Register-Taxateur)
  • (Ondersteuning bij) productontwikkeling
  • Analyseren en verwerken van grote databestanden 
  • Op tijd en volledig informeren van onze klanten
  • Signaleren van kansen in de markt

Over jou
Je hebt een passie voor vastgoed en je wilt je graag verder ontwikkelen op het gebied van woningbeleggingstaxaties. Je bent enthousiast, leergierig en zorgvuldig en voelt je in je element in een informele werkomgeving waar hard gewerkt wordt en geen dag hetzelfde is.

Functie-vereisten
Je hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding (bij voorkeur een economische, bedrijfskundige, juridische of vastgoedgerelateerde studie). Je bent commercieel, accuraat, ambitieus en vindt het leuk om de markt te vertalen naar waarden. Daarnaast heb je een uitstekende beheersing van de Nederlandse en de Engelse taal. 

Over ons
Capital Value is markteider in Nederland op het gebied van woningbeleggingstaxaties. Ook taxeren wij bedrijfs-, maatschappelijk- en zorgvastgoed. Onze opdrachtgevers zijn woningcorporaties, particuliere-, institutionele en internationale beleggers, ontwikkelaars, financiële instellingen en lokale overheden. Lees meer.

Wat wij bieden

  • Een belangrijke functie in een snelgroeiende organisatie
  • Een jonge, dynamische organisatie waarin (bijna) alles kan
  • Een kans om het taxatievak te leren van de beste specialisten in Nederland
  • Begeleiding van een mentor vanaf je eerste dag
  • Alle ruimte om je te ontplooien en je verder te ontwikkelen
  • Een kans om je op te leiden tot  Register-Taxateur via het meester-gezeltraject
  • Een informele bedrijfscultuur waar hard wordt gewerkt maar ook veel wordt gelachen
  • Een marktconform salaris
  • High End Technology (iPhone, Dell laptop en een high-tech beeldscherm)
  • Een kantoor op een centrale locatie in Eindhoven
  • Gezellige collega’s, goede koffie, een lekkere lunch, maandelijkse borrels en leuke (sportieve) uitjes.

Word jij onze nieuwe collega? Herken jij je in de functieomschrijving en lijkt het je leuk om kennis te maken? Graag ontvangen we je CV met motivatie op werken@capitalvalue.nl. Heb je nog vragen over deze vacature? Neem dan contact op met Marjolein Boerkamp. Zij vertelt je graag meer over de functie, onze organisatie en de kansen die wij je kunnen bieden.

(Junior) Researcher / Data Analist – Capital Value

Heb je net je HBO/WO opleiding afgerond en heb je affiniteit met vastgoed en onderzoek? Ben je leergierig en lijkt het je leuk om te werken binnen een team van specialisten op de woningbeleggingsmarkt? Dan zoeken wij jou!

Wat ga je doen?
In samenwerking met onze Head of Research en Head of Consultancy speel je een cruciale rol bij het uitvoeren van onderzoek ter ondersteuning van collega’s en/of externe klanten die gebruik maken van onze researchdiensten. Je bent verantwoordelijk voor het analyseren van gegevens op het gebied van woningbeleggingen en het interpreteren ervan voor diverse toepassingen. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Verzamelen, opschonen en analyseren van data over de woningmarkt en woningbeleggingsmarkt
  • Volgen van ontwikkelingen op de woningmarkt en in beleidsontwikkeling voor de woningmarkt
  • Opstellen van marktrapportages en datasets voor onze klanten
  • Verzorgen van presentaties over de woning(beleggings)markt
  • Meedenken over nieuwe analysemogelijkheden van onze data
  • Ontwerpen en onderhouden van onze databases

Over jou
Wij zoeken iemand die:

  • Aantoonbare affiniteit heeft met de Nederlandse woningmarkt en/of woningbeleggingsmarkt
  • Enige ervaring heeft met programmeertalen Python en SQL. Als je hier geen ervaring mee hebt, verwachten we dat je deze snel eigen kan maken
  • Goed overweg kan met programma’s zoals Excel en Powerpoint
  • HBO of WO is afgestudeerd in een voor vastgoedadvisering relevante studierichting (Real Estate Management, Vastgoedkunde, Economie, Sociale Geografie, Data Analyse, Geografische Informatie Management, Technische Bedrijfskunde)
  • Een analytische blik heeft
  • De Nederlandse en Engelse taal uitstekend beheerst in woord en schrift
  • Ervaring heeft met de software van Esri (ArcGIS online, ArcGIS Hub, Dashboards).

Over ons
Capital Value is specialist op de woning- en zorgmarkt en staat bekend om haar gedegen marktkennis en onderzoeken. Het Research & Consultancy team van acht enthousiaste collega’s ondersteunt op dagelijkse basis de taxatie- en makelaarsafdelingen van ons bedrijf en talloze externe klanten. Capital Value Consultancy is een snelgroeiend onderdeel van ons bedrijf, waardoor er volop ruimte is voor nieuwe ideeën en kansen om snel te groeien in een dynamische omgeving.

Wat wij bieden

  • Een kans om te werken bij de specialist op de woning- en zorgmarkt
  • Samenwerken met een professioneel team van 8 collega’s
  • Een uitdagende functie met doorgroeimogelijkheden in een snelgroeiende organisatie
  • Een jonge, dynamische omgeving waarin (bijna) alles kan
  • Een informele bedrijfscultuur waar hard wordt gewerkt maar ook veel wordt gelachen
  • Een marktconform salaris in overeenstemming met jouw werkervaring en capaciteiten
  • Een collectieve pensioenregeling
  • Gezellige collega’s, goede koffie, een lekkere lunch, maandelijkse borrels en leuke (sportieve) uitjes
  • Hybride werken: je werkt voornamelijk op ons kantoor in Utrecht, maar je kunt ook een dag thuiswerken of op een van onze kantoren in Amsterdam en Eindhoven.


Word jij onze nieuwe collega
Herken jij je in de functieomschrijving en lijkt het je leuk om kennis te maken? Graag ontvangen we je CV met motivatie op werken@capitalvalue.nl. Heb je nog vragen over deze vacature? Neem dan contact op met Marjolein Boerkamp (HR-Manager) of Thijs Konijnendijk (Head of Research). Zij vertellen je graag meer over de functie, onze organisatie en de kansen die wij je kunnen bieden.

Consultant Zorgvastgoed – Capital Value

Heb je affiniteit met vastgoed en onderzoek? Beschik je over 1 tot 3 jaar werkervaring in een (advies)functie binnen de vastgoedsector, ruimtelijke adviessector of gemeentelijke advisering? Dan zoeken wij jou! 

Wat ga je doen?
In deze rol zet je je expertise in voor het verstrekken van advies aan zorginstellingen, zorgvastgoedbeleggers en corporaties. Je voert gedetailleerde analyses uit en ontwikkelt strategieën om onze opdrachtgevers te helpen bij diverse uitdagingen. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Adviseren over investeren op de woningmarkt op basis van onze data en jouw kennis en inzichten
  • Uitvoeren van onder andere marktanalyses, haalbaarheidsstudies en locatieonderzoek
  • Ontwikkelen van diensten en producten om onze klanten optimaal te bedienen
  • Actief bijhouden van ontwikkelingen op de woningmarkt en woningbeleggingsmarkt

Over jou
We zoeken iemand die:

  • HBO/WO werk- en denkniveau heeft in de richting vastgoedkunde en real estate studies, sociale geografie en economie
  • Affiniteit heeft met data-analyse ten behoeve van advisering
  • Gedegen kennis en inzicht heeft in relevante marktontwikkelingen op de woning(beleggings)markt
  • Een analytische blik heeft en de wil om de verborgen vraag van de klant te achterhalen
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid heeft in het Nederlands en Engels
  • Goed overweg kan met programma’s zoals Excel en Powerpoint.

Over ons
Capital Value is marktleider in transacties op de woningbeleggingsmarkt en staat bekend om haar gedegen marktkennis en onderzoeken. Het Research & Consultancy team van momenteel acht enthousiaste collega’s ondersteunt op dagelijkse basis de taxatie- en makelaarsafdelingen van ons bedrijf en talloze externe klanten. Capital Value Consultancy is een snelgroeiend onderdeel van ons bedrijf, waardoor er volop ruimte is voor nieuwe ideeën en kansen om snel te groeien in een dynamische omgeving.

Wat wij bieden

  • Een kans om te werken bij de marktleider op de (zorg)woningbeleggingsmarkt
  • Samenwerken in een professioneel team van 8 collega’s
  • Een uitdagende functie met doorgroeimogelijkheden in een snelgroeiende organisatie
  • Een jonge, dynamische omgeving waarin (bijna) alles kan
  • Een informele bedrijfscultuur waar hard wordt gewerkt maar ook veel wordt gelachen
  • Een marktconform salaris in overeenstemming met jouw werkervaring en capaciteiten
  • Een collectieve pensioenregeling
  • Gezellige collega’s, goede koffie, een lekkere lunch, maandelijkse borrels en leuke (sportieve) uitjes
  • Hybride werken: je werkt voornamelijk op ons kantoor in Utrecht, maar je kunt ook een dag thuiswerken of op een van onze kantoren in Amsterdam en Eindhoven

Word jij onze nieuwe collega
Herken jij je in de functieomschrijving en lijkt het je leuk om kennis te maken? Graag ontvangen we je CV met motivatie op werken@capitalvalue.nl.
Heb je nog vragen over deze vacature? Neem dan contact op met Marjolein Boerkamp (HR-Manager) of Stefan Janssen (Head of Consultancy). Zij vertellen je graag meer over de functie, onze organisatie en de kansen die wij je kunnen bieden.