Junior Commercieel Manager- Hillside Development

Korte beschrijving van de vacature:

Heb jij affiniteit met vastgoed? Zoek je een uitdagende baan met veel externe contacten? Wil je werken in een kleine professionele organisatie waar je de ruimte krijgt om jouw werk zelfstandig te doen en veel kan groeien?

Wij, het team van Hillside Development B.V., zoeken een nieuwe collega voor de functie van Junior Commercieel Manager. De baan is voor 24-40 uur (in overleg). De werklocatie is Amsterdam Centrum (Spui). 

Ons team bestaat uit 4 mensen. Wij werken met veel plezier samen aan projectontwikkeling voor eigen rekening en risico en het beheer van het vastgoed. Deze verschillende aspecten maakt ons werk heel dynamisch en uitdagend. Het fijne van werken in een klein ervaren professioneel team is dat je direct resultaat ziet van jouw werkzaamheden, veel kan leren en dat de beslislijnen kort zijn.

Wat ga je doen als Junior Commercieel Manager?

Je wordt de ondersteuner van de twee collega’s die zich bezighouden met de commerciële en technische aspecten rondom het vastgoedbeheer en projectontwikkeling. Je hebt vaste taken, maar er is altijd ruimte om meer op te pakken binnen een kleine organisatie als die van ons. In grote lijnen kan je zeggen dat jij verantwoordelijk wordt voor het vastgoedbeheer en daarnaast je beschikbare tijd invult met het ondersteunen van de werkzaamheden rondom de projectontwikkeling. Het is een externe functie met veel communicatie met externe partijen zoals huurders, klanten, leveranciers en aannemers.

Meer concreet is dit wat je gaat doen:

  • Contacten onderhouden met huurders, klanten, aannemers en leveranciers;
  • De verhuur (en contractvorming) bij leegstand van een woning of bedrijfspand;   
  • Het directe aanspreekpunt voor storingsmeldingen. Deze ga je vervolgens zelfstandig uitzetten naar (onder)aannemers;
  • Het hebben van een helder overzicht van alle lopende opdrachten en het bewaken van de voortgang; 
  • Het monitoren en optimaliseren van de beheerportefeuille;
  • Het ondersteunen bij de aan- en verkoop van projecten (projectontwikkeling). 

Wat bieden wij?

  • Een afwisselende en uitdagende baan in een snelgroeiend bedrijf met een professioneel team van gedreven mensen;
  • Een fijne werksfeer dat zich kenmerkt als open en transparant, informeel maar resultaatgericht;
  • Een marktconform salaris. Indicatie tussen de €3.000 en €3.600/maand op basis van een fulltime aanstelling en afhankelijk van werkervaring;
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, initiatieven en ideeën;
  • We lunchen samen en drinken op donderdag graag een drankje bij Hoppe; 
  • Een fijn en rustig kantoor in het bruisende centrum van Amsterdam (Spui); 
  • Wij willen de samenwerking aangaan voor de lange termijn.

Herken jij jezelf in dit profiel?

Qua persoonlijkheid ben je iemand die stevig in zijn schoenen staat, je kan analytisch denken, verbanden leggen en over situaties heen kijken om tot de beste oplossing te komen. Je wilt zaken goed op orde hebben en je voelt je daar verantwoordelijk voor. Je bent sociaal, commercieel, empathisch, flexibel, creatief, proactief, resultaat- en oplossingsgericht. Samenwerken en service bieden aan collega’s en klanten vind je belangrijk en gaat je makkelijk af. Verder beschik je over:

  • Je hebt HBO of academisch werk- en denkniveau (diploma niet vereist);
  • Je hebt 0-5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie of bent uiterst gemotiveerd om alles te willen leren tijdens de inwerkperiode;
  • Je bent communicatief zeer vaardig en hebt een goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid in de Nederlandse en Engelse taal;
  • Je gaat secuur te werk en bent financieel onderlegd;
  • Je beschikt over uitstekende beheersing van Microsoft Office; Word en Excel;
  • Je woont op een redelijke woon-werkafstand van ons kantoor in Amsterdam-Centrum met het OV of fiets.

Over de werkgever Hillside Development B.V.

Hillside Development B.V. is een projectontwikkelaar en realiseert ca. 50 woningen per jaar in de regio Randstad. Dochteronderneming Hillside Management B.V. verricht voor opdrachtgevers naast het reguliere vastgoedbeheer ook de financiering en financiële administratie van onroerend goed portefeuilles (ca. 100-150 woningen). Ook begeleiden en adviseren wij onze opdrachtgevers bij de aan- en verkoop/ huur- en verhuur van onroerend goed. Wij bestaan bijna 3 jaar en hebben in deze periode een uitgebreid landelijk (kennis)netwerk opgebouwd in Nederland.

Ons team bestaat uit 4 personen. Met elkaar hebben wij de kennis van alle verschillende aspecten van projectontwikkeling en vastgoedbeheer. Onze bedrijfscultuur kenmerkt zich als informeel met een echte hands-on mentaliteit. Meer over ons bedrijf lees je hier: www.hillsidedevelopment.nl

Solliciteren rechtstreeks bij de directe werkgever Hillside Development

Heb je interesse in deze functie van Vastgoedbeer? Reageren kan direct. Mail je motivatiebrief en CV (met pasfoto) naar info@hillsidemanagement.nl. Heb je vragen voordat je solliciteert? Dan kan je bellen naar 020 244 39 80 en vragen naar Thijs Nijman of Jan van Arkel. Wij kijken uit naar jouw sollicitatie.

Business Development Manager – SENSE

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Business Developer die verantwoordelijk zal zijn voor ons gehele verkoopproces. We zoeken iemand die bekend is met de vastgoedwereld, die kan voortbouwen op zijn of haar netwerk en daarnaast ervaring heeft in het genereren van hoogwaardige verkoopresultaten. Je zal bezig zijn met het versnellen van de deal cyclus en uiteraard betrokken zijn bij het sluiten van deals. We noemen onze manier van new business genereren ‘consultative selling’ waarbij jij onze klanten zal adviseren over de beste oplossing om hun gebouw duurzamer en slimmer te maken. Dit doe je uiteraard niet alleen, en je zal nauw samenwerken met collega’s vanuit de verschillende teams.

Wie we zijn:

We zijn een snelgroeiend technologiebedrijf uit Delft die een blijvende en positieve bijdrage wil leveren aan de energietransitie. We ontwikkelen een technologie die het energieverbruik van gebouwen verminderd (SENSE) en daarnaast ook een technologie (coating) die gewassen in kassen sneller laat groeien (PAR+).

SENSE is het enige besturingssysteem voor gebouwen dat het binnenklimaat verbindt met de buitenwereld. Ons doel is om gezonde en comfortabele gebouwen te creëren terwijl er energie wordt bespaard. Ons groeiende team van PHYSEEonairs zetten zich allemaal in om onze visie werkelijkheid te laten worden.

Wat ga je doen:

  • Je brengt in kaart hoe ons product SENSE optimaal kan inspelen op de wensen van vastgoedontwikkelaars, investeerders en gebruikers.
  • Je treedt intern en extern op als ambassadeur en vertegenwoordigd de waarden van PHYSEE op evenementen.
  • Je werkt samen met andere afdelingen binnen PHYSEE, om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn en ons product in de goede richting te helpen ontwikkelen.
  • Je bent verantwoordelijk voor het generen en sluiten van deals.
  • Je presenteert en creëert commerciële voorstellen aan de verschillende stakeholders.
  • Je creëert en pitch onze voorstellen aan verschillende belanghebbenden (zowel technisch als commercieel) in de DMU van een vastgoedproject. Hierbij kan je gebruik maken van financiële en technische input van verschillende experts in het team.

Wie zoeken we?

  • Je bent een ervaren commerciële professional die van van complexe (technische) oplossingen houdt (idealiter in de in de vastgoed of bouwsector).
  • Je bent iemand die technische discussies begrijpt en een partner bent voor zowel commercieel als technisch georiënteerde opdrachtgevers en collega’s.
  • Je denkt in kansen, bent sterk in de communicatie en kan langdurige relaties opbouwen.
  • Je spreekt vloeiend Engels en Nederlands. Kennis van Duits en/of Frans is een pré maar geen must.

Wat kunt u verwachten?

  • Wordt onderdeel van een snelgroeiende organisatie, met de missie om de gebouwde omgeving te transformeren in een slim, duurzaam en gezond ecosysteem.
  • Een open en inclusieve omgeving waar veel aandacht wordt besteed aan je welzijn door bijvoorbeeld wekelijkse PHYSEEo (bootcamp) en toegang tot mental wellbeing platform OpenUp .
  • Initiatieven als intervisie (peer-coaching) en 5 betaalde ‘personal growth day’ om jouw persoonlijke groei te faciliteren.
  • Leuke collega’s die stuk voor stuk changemakers zijn en het leuk vinden om activiteiten bij te wonen buiten werktijd zoals een jaarlijkse ski reis, PHYSEE XL’s (vrijdagmiddag borrels) of teamuitjes.
  • En natuurlijk bieden we 27 vakantiedagen, een opleidingsbudget, een 13e maand, een laptop, thuiswerk vergoeding en andere specifieke tools die bijdragen aan jouw succes

Interesse?

Solliciteer via deze link.

Asset Management Analyst Residential – CBRE Investment Management

Heb jij een passie voor duurzaamheid binnen de built environment en ben je klaar om jezelf financieel, analytisch en ondernemend te ontwikkelen bij de meest toonaangevende Investment Manager van Nederland? Lees dan snel verder!

In jouw rol als Asset Management Analyst ondersteun je Asset Managers bij het optimaal beheren van een beleggingsportefeuille en bij het verder ontwikkelen van onze investor-operator strategie. Je maakt deel uit van de sector Residential en focust je op de Nederlandse woningenmarkt. Naast het werken met de Asset Managers, werk je ook samen met de Financial Controllers en de Technical Project Manager die aan dezelfde portefeuille werken, evenals met de externe Property Managers. Belangrijke thema’s binnen het fonds zijn Environmental, Social en Governance (ESG), innovatie & services, klanttevredenheid en veranderende wet- en regelgeving. 

Jouw belangrijkste taken en verantwoordelijkheden

  • Je werkt nauw samen met de Asset Manager voor het verbeteren van de ESG voetprint van onze bestaande investeringen; 
  • Ondersteunen van de Asset Manager bij het maken van de Asset Business Plans met bijbehorende cashflow forecast (IRR berekeningen) en budgetten voor de assets in portefeuille;
  • Verantwoordelijk voor het verwerken van de budgetten in het administratieve systeem (Yardi) en het maken van diverse (financiële) analyses;
  • Verantwoordelijk voor het verwerken en analyseren van data van de Property Manager, inclusief budget vs. actuals;
  • Maken van terugkerende rapportages (tweemaal per jaar) aan het Fonds en/of Accountmanagement voor grote of uitdagende assets;
  • Verifiëren van verhuurdata en ondersteunen van de Asset Manager bij het controleren van de externe taxaties (elk kwartaal);
  • Verzorgen van ad hoc analyses zoals het analyseren van de impact van bepaalde beslissingen op de verwachte rendement/risicoverhouding van een asset;
  • Ondersteunen van de Asset Manager bij de werkzaamheden gericht op (weder)verhuur en contractverlenging, waaronder het aanstellen en aansturen van externe makelaars, met als doel om op termijn zelfstandig kleinschalige verhuur onder begeleiding van de Asset Manager te kunnen uitvoeren;
  • Ondersteunen van de Asset Manager bij bijzondere projecten zoals renovaties en herpositioneringen, alsmede het ondersteunen van de goedkeuringsaanvragen voor dergelijke projecten voor het Fund Management en het Investment Committee;
  • Ondersteunen van de Asset Manager en de Transaction Manager bij aan- en verkooptrajecten, zoals het ondersteunen van de due diligence of het inrichten van een dataroom;

Afhankelijk van ervaring en prestatie biedt deze functie je de mogelijkheid om door te groeien naar de rol van Asset Manager.

Wat breng jij ons? 

  • Je bent in het bezit van een afgeronde opleiding op WO niveau (bijv. bouwkunde, economie, real estate management, finance & investments, strategisch management);
  • Je hebt (aantoonbare) affiniteit met gebouwen, commercieel gevoel en oog voor bewoners en bewoning; 
  • Je hebt affiniteit met duurzaamheid en wil je op dat vlak verder ontwikkelen; 
  • Je bent ondernemend van aard (je hebt bijvoorbeeld tijdens of voor je studie iets opgezet, een project uitgedacht en uitgewerkt from scratch) en je bent in staat om conceptueel te denken;
  • Je hebt bij voorkeur relevante stage en/of werkstudentschap ervaring (binnen het vastgoed); 
  • Je bent pro-actief, analytisch sterk, samenwerkingsgericht en resultaatgericht;
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden (woord en geschrift) in zowel Nederlands als Engels.

Wat bieden wij jou? 

Om goed bekend te raken met de werkwijze van CBRE Investment Management en je eigen ontwikkeling een boost te geven, neem je naast het uitoefenen van deze functie ook deel aan het Global Investment Analyst Program. In dit opleidingsprogramma leer je in verschillende sessies de best practices rondom: investment plan, investment selection, asset management en finance & reporting. Daarnaast volg je trainingen in het kader van de verdere ontwikkeling van je soft skills. Je doorloopt dit programma samen met andere Analisten die kort geleden gestart zijn bij CBRE Investment Management. Je geeft je carrière hiermee een kickstart en kan hiermee een sterk netwerk opbouwen binnen de real asset investment industrie.

Over het team en de Nederlandse Woningstrategie 

De Nederlandse woningstrategie is gericht op het investeren in hoogstedelijke omgevingen, met een focus op de G4 steden, ten behoeve voor bewoners met een voorkeur van stedelijk wonen, in het middeldure huursegment. Millennials vormen hierbij een belangrijke doelgroep. Het voorop lopen op het gebied van duurzaamheid vormt hierbij een belangrijk speerpunt. Een aantal van de lopende projecten: The Terraced Tower in Rotterdam, Het Platform In Utrecht, The Roofs in Den Haag en Domus Living en Rhapsody in Amsterdam. De huidige woningportefeuille van circa 7,700 woningen is sterk groeiend, met circa 2,500 nog nieuw te bouwen appartementen in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Haag. In deze functie werk je nauw samen in teams met verschillende disciplines en maak je deel uit van een ambitieus, positief en sterk resi team. We hebben als missie: “Enrich people’s lives by offering them a home where they feel happy and connected”. We willen dit bereiken door “Creating places people love”.

Het team waar je in terecht komt bestaat uit een Head of Asset Management, drie Asset Managers, een Director Projects, een Director Asset Development en 4 Analisten. Het is een hecht team met een positieve spirit. Je wordt omgeven door leuke, gedreven collega’s en komt terecht in een cultuur waarin hard werken en high performance centraal staan, maar hand in hand gaat met plezier maken en innovatief bezig zijn.

Interesse?

Solliciteer via deze link!

#CBREIM

Financieringsspecialist (junior/medior) – ING Real Estate Finance

Heb jij een ondernemende spirit en ben jij op zoek naar baan waar jouw input vanaf de eerste dag uitmaakt? Dan is deze veelzijdige en leerzame functie bij dé grootste vastgoedfinancier van Nederland wellicht iets voor jou! Bij ING Real Estate Finance (BB NL) zijn we trots op onze platte organisatie waar initiatief en ondernemerschap wordt gestimuleerd.

Rol en werkomgeving

Als collega van dit nieuwe team ben je betrokken bij de ontwikkeling van een Finance as a Service (“FaaS”) propositie voor onze Real Estate klanten. Deze nieuwe propositie moet de flexibiliteit van onze balans vergroten en ervoor zorgen dat Real Estate Finance Business Banking NL (“REF BB NL”) ook de toekomst het leidende financieringsplatform in de Nederlandse vastgoedmarkt blijft. Samen met de relevante Wholesale Banking (“WB”) productteams assisteer je bij complexe (gesyndiceerde) financieringsstructuren, het opzetten van nieuwe distributiepartnerschappen en zoek je naar nieuwe manieren om het leningboek te verkopen (d.w.z. securitisaties, schuldfondsen). Het FaaS-team en jij werken nauw samen met de bestaande distributieteams en -kanalen van ING, maar bedenken ook nieuwe en innovatieve manieren om onze distributiecapaciteit te vergroten en zo onze klanten te helpen.

In deze functie ondersteun je de andere collega’s van het Finance as a Service sub-team (in totaal 3 FTE) bij alle werkzaamheden, variërend van het distributievraagstuk, optimalisatie van operationele processen, client pitches tot andere (vastgoed gerelateerde) strategische vraagstukken die intern of bij klanten spelen. Het FaaS team is onderdeel van het Centre of Expertise (8 FTE) waarin strategische thema’s als Duurzaamheid, Innovatie en Communicatie zijn ondergebracht. Je komt terecht in een team met jonge en ambitieuze collega’s, die van elkaar willen leren en waarin initiatief wordt gestimuleerd en gefaciliteerd. 

Wat ga je doen?

Als Financieringsspecialist in het FaaS-team heb je o.a. de volgende verantwoordelijkheden:

  • Uitwerken van client pitches en investment teasers;
  • Werken aan de optimalisatie en digitalisering van de bestaande en toekomstige Originate-to-Distribute (OTD) portefeuille;
  • Ondersteunen frontoffice bij structurering (verkoop, GLC en aanvraag) en assisteren bij het financieringsproces van club deal en syndicated loan transacties;
  • Ondersteuning REF Operations om ervoor te zorgen dat de REF-organisatie beter geschikt is voor distributieactiviteiten;
  • Aansturen van interne stakeholders (bijv. Operations squads, Portfolio desk, BSD, REF Syndications, Groenbank);
  • Ondersteuning bij het onderzoeken van de appetite op de kapitaal- en financiële markten voor vastgoedleningen, zowel voor distributiepartnerschappen als gesyndiceerde leningen;
  • Andere FaaS-teamleden vergezellen bij klantbezoeken;
  • Ontwikkelen van een netwerk binnen de relevante WB-productteams die betrokken zijn bij de feitelijke distributie; en nieuwe ideeën bedenken om de distributiecapaciteit van REF BB NL te vergroten en manieren te vinden hoe we onze klanten beter kunnen helpen (ook als dit niet via de REF BB NL-balans is).

Waar zijn we naar op zoek?

We zijn op zoek naar een collega die graag dit nieuwe team wil ondersteunen. Met jouw enthousiasme, ideeën en betrokkenheid maak je het verschil. De ideale kandidaat heeft:

  • Een nieuwsgierig, leergierige, ondernemende en energieke instelling;
  • Affiniteit hebt met vastgoed en/of haar klanten
  • Een masterdiploma in Real Estate, Business of Finance gerelateerde studies;
  • (Bij voorkeur) ervaring binnen het real estate, bankwezen en/of debt advisory;
  • Goede Excel en Powerpoint vaardigheden; en
  • Beheersing van de Engelse en Nederlandse taal.

Wat biedt ING jou?

  • Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
  • Een steile leercurve bij een internationaal bedrijf met ongelimiteerde doorgroeimogelijkheden
  • Een rol waar je zowel je analytische, commerciële als operationele vaardigheden kunt ontwikkelen

Heb je vragen en/of ben je geïnteresseerd in deze functie? 

Neem dan gerust contact op met Edo Hanrath (edo.hanrath@ing.com / +31(0) 6 3304 2581) of Daniel Slomp (Daniel.Slomp@ing.com / + 31(0) 6 1978 7537).

 Junior projectmanager vastgoed/gebouwde omgeving – abcnova

Ben jij een tikkeltje eigenwijs en wil je écht aan de slag op je eigen projecten die impact maken op toekomstgerichte en duurzame woon-, werk-, leer-, zorg- en leefomgevingen. Dan is deze functie jou op het lijf geschreven! Bij abcnova werk je in een omgeving waarin we jouw talent centraal stellen. Zou hebben we speciaal voor jonge talenten een Young Talent Program ontwikkeld, waar je in een twee jaar wordt klaargestoomd voor jouw volgende stap in je carrière bij abcnova. 

Wat ga je bij ons doen? 

Als junior projectmanager breng jij met jouw team de bouw- en vastgoedwereld in beweging! Of je nu werkt vanuit de Business Unit Gezondheidszorg, Gebiedsontwikkeling, Onderwijs, Commercieel of Publiek, jij maakt impact! Dit doe je in hechte projectteams waarin je aan de slag gaat met een breed scala aan werkzaamheden. Zo werk je onder andere mee aan het doen van haalbaarheidsstudies, het aansturen van ontwerp- en bouwteams, het opstellen van Programma’s van Eisen en de aanbesteding van complexe en uitdagende (bouw)projecten.

Wat maakt abcnova zo’n leuke werkgever voor jou? 

Bij abcnova ga je als projectmanager, bouwmanager of adviseur echt gelijk aan de slag met mooie projecten! We doen deze projecten vanuit drie locaties in het land (Amsterdam, Assen en Utrecht). Denk bijvoorbeeld aan WTC Amsterdam, Forum Groningen, Werelderfgoed Centrum Waddenzee en Erasmus Universiteit Rotterdam, waar we het project- en bouwmanagement voor doen. Daarnaast voeren we interessante adviesklussen uit op het gebied van duurzaamheid en circulariteit voor onze opdrachtgevers. Dit doen wij met ca. 90 enthousiaste collega’s. En wie weet binnenkort ook met jou! 

Als Young Talent kun je bij ons de verschillende werkvelden proeven. Je hoort qua team wel bij een BU, maar je zal kennismaken met alle facetten. Waarom? Omdat we heel goed snappen dat je aan het begin van je carrière nog niet zeker hebt waar jouw talent en ambitie ligt. Dit kan je mooi bij ons ontdekken en het Young Talent Program helpt jou hierbij!

abcnova Young Talent Program

Wij faciliteren jouw talentontwikkeling met het Young Talent Program. Dit is een ontwikkelingsprogramma waarin je werkt aan je brede vakkennis, je persoonlijke vaardigheden en effectiviteit. Dit doe je samen met andere young talents. Je wordt begeleid door ervaren managers en coaches. Als starter word je daarnaast automatisch lid van de JAN (Jong abcnova). JAN richt zich op het opbouwen van netwerken en kennisdeling. Met de JAN leer je op een informele manier de andere junioren en ons bedrijf kennen en geef je samen gevraagd en ongevraagd een kritische blik op de organisatie. Daarnaast netwerk je met de jonge talenten van andere organisaties. En niet totaal onbelangrijk: het is ook heel gezellig!

 Ook als starter heb ik het gevoel dat mijn inbreng en ideeën in de projecten gewaardeerd en gebruikt worden.

Wat neem jij met je mee? 

Een portie humor, ambitie en gedrevenheid. Je durft ergens iets van te vinden. Wij laten ons graag adviseren en leren graag van jou recent opgedane kennis. Je hebt een opleiding in het vastgoed en/of bouwkunde op HBO/WO-niveau. Vanuit je opleiding of ervaring bekend ben je bekend met de principes van projectmanagement en huisvestingsadvies bij bouwprojecten en ontwikkelprojecten. 

Wat kun je van ons verwachten?

Met een informele werksfeer, mooie projecten en een fantastisch team, bieden wij jou een fantastische werkomgeving. Daarnaast ontvang je uiteraard:

  • een passend salaris
  • 30 vakantiedagen
  • een leaseauto
  • flexibele werktijden
  • ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling

Samen met jou willen we dit alles omzetten naar kansen en successen!

Enthousiast?

Ben je enthousiast en wil je meer weten? Stuur dan een appje, mailtje of video naar Marsja van Orsouw via hrm@abcnova.nl. We drinken graag een kop koffie met jou!