Evenement

International Challenge Tokyo

Dit jaar reizen we met een delegatie van ambitieuze studenten naar het land van de rijzende zon, Japan! Met alle apparaten die wij dagelijks gebruiken en hun connectie met het internet worden door het bedrijfsleven de mogelijkheden van concepten als “the Internet of Things” (IoT); “data-based decision-making” en big data steeds belangrijker.

Hiervan gaan wij de toepassingen bekijken, in een van de grootste en dichtstbevolkte steden ter wereld: Tokyo! Met de Olympische spelen in de zomer van 2020 is de vastgoedmarkt in Tokyo nog dynamischer dan normaal. De huurprijzen stijgen en de vastgoedmarkt is de meest drukke ter wereld (eerste kwartaal van 2018) met mega-deals, veroorzaakt door de economische positieve vooruitzichten. Daarnaast heeft het stadsbestuur van Tokyo een actieplan voor 2020 opgesteld waarin “Smart City” als een van de drie pijlers wordt onderstreept.

In september 2018 is de hoofdstad van Japan zelfs tot meest innovatieve stad ter wereld benoemd. Volgens de innovatie index van dataprovider 2thinknow. Hier liet Tokyo haar rivalen Londen en New York achter zich. Kortom de stad omarmd “smart technology” en wij gaan dit met eigen ogen zien, de commisie kijkt uit naar een prachtige reis en zien je inschrijving graag tegemoet!

Programma

We vertrekken op zondag 24 februari en vliegen terug op zaterdag 2 maart (op zondag 3 maart zijn we weer terug in Nederland).

Tijdens het formele programma bezoeken we Cushman & Wakefield; CBRE; Deloitte Tohmatsu Consulting en een duurzaam distributiecentrum mede mogelijk gemaakt door PGGM. Wij zijn nog in gesprek met anderen, het kan zijn dat er nog een bedrijf toegevoegd zal worden. Daarnaast gaan we ook de highlights van Tokyo zelf bezichtigen: Sensō-ji temple; Tokyo Skytree (zicht over de stad vanaf 350 meter hoogte) en de Meji Shrine. En maken we kennis met verschillende wijken: Akihabara, Harajuku, Shibuya en Shinjuku. Ook is er vooraf aan de reis een kick-off dag en zal er na de reis een terugkomdag worden georganiseerd.

Aanmelden

De aanmelding is geopend vanaf 12 januari tot 18 januari. Bij je inschrijving hebben we de volgende informatie van je nodig:

• Een korte introductie (leeftijd; studie) en motivatie voor jouw deelname aan de reis (in de ''opmerkingen box'');
  • Een kopie van jouw paspoort (bijvoegen bij jouw cv);
  • Eventuele allergieën of andere zaken waar de organisatie rekening mee dient te houden.