Traineeship – Woonstad Rotterdam

Ontwikkel je talenten en maak tegelijkertijd het verschil voor bewoners! Als trainee bij Woonstad Rotterdam ontwikkel je je binnen 2 jaar tot professional in het vakgebied dat bij jou past. En daarna? Dan bepalen we samen jouw volgende stap.

Zo ziet jouw traineeship eruit

Of je nu de leefbaarheid van buurten verbetert of nieuwe strategieën voor de afdeling Verhuur uitrolt – jouw opdrachten zijn lekker divers! Als je dat graag wil tenminste, want jij bepaalt mede met welke projecten je aan de slag gaat. Zo kun je door de hele organisatie heen bewegen en écht het verschil maken voor onze bewoners. In totaal werk je aan minimaal 3 opdrachten, waarvan de eerste 9 maanden duurt. Jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling krijgen vol op aandacht. Dit maakt dat jij straks uit de startblokken schiet!

Het traineeship is geen makkie en vraagt inzet, flexibiliteit en persoonlijk leiderschap. Geen woorden, maar daden dus. Wij staan open voor jouw inzichten, ideeën en kijk op actuele thema’s binnen corporatiewereld. Want er gaat nog een hele wereld schuil áchter onze woningen, huurders en buurten. En daar kan jij het verschil maken.

Dit pak jij aan:

  • zelfstandig je opdracht tot een goed einde brengen. Natuurlijk kun je altijd terugvallen op je begeleider en op de expertise van je collega’s.
  • je persoonlijke ontwikkeling vormgeven. Ongeveer een keer per maand krijg je een training met je medetrainees door een vaste trainer.
  • onze organisatie verbeteren met jouw frisse blik. Omdat je voor verschillende afdelingen werkt, zie je snel verbeterkansen, en die horen wij graag!
  • het verschil maken voor onze bewoners. In minimaal 1 van je opdrachten werk je direct voor bewoners, zoals ouderen of studenten.
  • in teamverband werken aan een gezamenlijke opdracht. Of je nu een arbeidsmarktcampagne opzet of een bewonersbijeenkomst mee organiseert, samen met de 4 andere trainees zorg je dat de opdracht een succes wordt.

Voel je thuis bij Woonstad Rotterdam

Wij werken dagelijks aan projecten op het gebied van vastgoed, duurzaamheid, stadsontwikkeling, financiën, digitalisering, leefbaarheid en andere uitdagingen. Wij bouwen en beheren goede, mooie en duurzame woningen voor Rotterdammers die aangewezen zijn op de sociale woningmarkt én wij verhuren via Stadswonen jaarlijks zo’n 2000 kamers, studio’s en appartementen aan studenten. Daarbij hebben we extra aandacht voor kwetsbare bewoners. Ook zetten we ons in voor leefbare wijken waar het prettig wonen en leven is.

Samen met ruim 600 collega’s maak je hét verschil voor Rotterdam en de Rotterdammers. Na afloop van het traject kijken we of er mogelijkheden zijn om het avontuur samen verder aan te gaan.

‘Toen ik als trainee aan de slag ging, viel het mij op dat medewerkers hier met passie werken. Het zijn leuke en sociale collega’s die je inspireren en energie geven. De werksfeer is informeel en veilig. Collega’s voelen zich betrokken bij onze stad en bewoners.’

Yinan, oud-trainee

Grijp je kans als je …

  • maximaal 2 jaar geleden een hbo- of wo-studie hebt afgerond, of bijna klaar bent met je studie. De richting? Dat kan van alles zijn!
  • out-of-the-box durft te denken en graag met creatieve oplossingen komt.
  • energie krijgt van samenwerken, zowel met collega’s als met onze partners, zoals de gemeente en aannemers.
  • van betekenis wilt zijn voor Rotterdam en onze bewoners.
  • graag het initiatief neemt, bijvoorbeeld om zelf een afspraak in te plannen met een collega voor je opdracht.

De 7 leukste arbeidsvoorwaarden:

  1. een salaris van € 3.114,00 bruto per maand (bij 36 uur werken).
  2. veel groeikansen. Zo krijg je naast goede begeleiding van collega’s een opleidingsbudget.
  3. goede werk-privébalans. Wij denken graag met je mee over tijden en dagen die voor jou werken. Zo blijft er tijd over voor wat echt belangrijk is in je leven.
  4. een reiskosten- en thuiswerkvergoeding. En een NS-Business Card als je met de trein en/of metro reist. Handig, want onze kantoren zijn goed bereikbaar met het ov.
  5. boo(s)tcamp voor nieuwkomers. Hierin stomen we je via warming-ups, een beetje competitie en – natuurlijk – een derde helft klaar voor werken bij een woningbouwcorporatie.
  6. feestdagen voor iedereen. Werk jij liever tijdens een officiële feestdag zodat je op een ander moment vrij kunt nemen? Doen! · Jong Woonstad.
  7. samen met collega’s onder de 35 jaar doe je leuke activiteiten buiten het werk. Zoals een etentje, of een bezoekje aan een andere corporatie om inspiratie op te doen.

Wil jij investeren in jezelf en Woonstad Rotterdam? Jouw talent inzetten voor het woongeluk van onze bewoners? Grijp dan je kans op deze carrière-versneller en solliciteer!

Wil je meer weten over deze vacature?
Neem contact op met Sarah Dorn, Recruiter via 06 50 18 83 20.

De vacature sluit op 16 september. Wacht niet te lang, want er zijn beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor het traineeship. Op maandag 23 september is de wervingsdag. Houd deze datum dus vrij in je agenda!

Junior Technisch Manager – MVGM

MVGM zoekt een technisch manager met passie voor vastgoed en oog voor duurzaamheid! Als Junior Technisch Manager bij MVGM Property & Asset Management ben jij verantwoordelijk voor de technische kwaliteit van diverse gebouwen en lever jij een belangrijke bijdrage aan een duurzame gebouwde omgeving.

De functie:
In deze uitdagende rol ben jij de spil tussen collega’s, opdrachtgevers, huurders en leveranciers. Je waarborgt de technische kwaliteit van de gebouwen en zorgt voor de uitvoering van het MJOB. Daarnaast bouw je aan relaties met opdrachtgevers, huurders en leveranciers met oog voor kwaliteit en continuïteit. Verder houd jij je bezig met de volgende zaken:

  • opstellen, controleren en aanpassen van meerjarenbegroting van alle complexen.
  • uitvoering geven aan onderhouds- en verbeteringswerkzaamheden
  • opdrachtgevers adviseren over het technisch beheer van het onroerend goed;
  • Periodieke inspectie van de staat van complexen;
  • Beoordelen en goedkeuren van technische facturen.

Wij vragen:
Wij zoeken een betrokken teamplayer met een Hbo werk- en denkniveau en een technische achtergrond. Denk hierbij aan werktuigbouwkunde, bouwkunde, elektrotechniek of vergelijkbaar.
Daarnaast ben je nieuwsgierig, assertief en zelfstandig. Verder zien we graag het volgende in jou terug:

  • Het vermogen om verschillende processen te beheren
  • Een sterk organisatorische en analytisch vermogen;
  • Je bent oplossingsgericht;
  • Je beschikt over rijbewijs B.

Wij bieden:
Als Junior Technisch Manager krijg je veel ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden binnen MVGM. Daarnaast is dit een functie met veel vrijheid qua indeling van je dagen. Verder mag je het volgende van ons verwachten:

  • Je komt te werken in een fijne werksfeer en binnen een hecht team;
  • Laptop en Iphone van de zaak en op termijn ook een leaseauto;
  • Volop ondersteuning en middelen om je kennis breed te ontwikkelen, o.a. door ongelimiteerd cursussen te volgen binnen de MVGM Academy;
  • Veel vrijheid en doorgroeimogelijkheden;
  • Hybride werken;
  • Pensioenregeling.

Meer informatie?
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen met Mark Scheffers op +316 2128 0975. Hij vertelt je graag meer over deze baan. 

Junior ESG Manager – MVGM

MVGM Property & Asset Management (PAM) is gespecialiseerd in het beheren van kantoren, retail vastgoed, logistieke panden en hotels. Wij hebben een passie voor mensen en vastgoed. Specifiek voor bedrijfsmatig vastgoed. Als Junior ESG  wordt je verantwoordelijk voor het begeleiden van huidige en toekomstige duurzaamheidsvraagstukken, waardoor je een belangrijke bijdrage levert aan een duurzame gebouwde omgeving en onze dienstverlening.

De functie
Als Junior ESG manager speel je een belangrijke rol bij het realiseren van onze duurzaamheidsdoelstellingen. Je werkt nauw samen met verschillende teams, zoals Accountmanagers, projectmanagers en technisch managers, om duurzame praktijken te bevorderen en te implementeren in onze vastgoedprojecten. Denk hierbij aan de volgende werkzaamheden:

  • Verzamelen, verweken, monitoren  en rapporteren van milieuprestaties, waaronder energieverbruik, waterverbruik, afvalbeheer en CO2-uitstoot;
  • Helpen bij het voorbereiden en opstellen van duurzaamheidsrapporten  voor interne en externe belanghebbenden;
  • Samenwerken met leveranciers en partners om duurzame producten en diensten te identificeren en te implementeren;
  • Ondersteunen bij certificeringsprocessen zoals BREEAM, LEED  of andere relevante duurzaamheidskeurmerken;
  • Bijhouden van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid en wetgeving die relevant is voor commercieel vastgoed.

Wij vragen
In deze rol overzie je verschillende duurzaamheidsprojecten  waarbij diverse stakeholders betrokken zijn. Wij zijn daarom op zoek naar iemand die kennis heeft van duurzaamheidsnormen en praktijken in de vastgoedsector. Verder zien we graag het volgende in jou terug:

  • Hbo werk- en denkniveau met een opleiding in een technische richting zoals Built environment of Bouwkunde;
  • Minimaal  2 jaar werkervaring in een soortgelijke rol;
  • Interesse in vastgoed;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden  in het Nederlands en Engels;
  • Je bent resultaatgericht, analytisch en hebt oog voor detail.

Wij bieden
Je komt te werken bij de grootste vastgoed dienstverlener van Nederland en krijgt veel eigen verantwoordelijkheid, vrijheid en ruimte om te ondernemen. Verder bieden wij het volgende:

  • Een baan met een interessante variatie aan verantwoordelijkheden en een hoge mate van self-management;
  • 26 vakantiedagen op basis van 40 uur;
  • Een flexibel verlofbeleid;
  • Volop ondersteuning en middelen om je kennis breed te ontwikkelen, o.a. door ongelimiteerd cursussen te volgen binnen de MVGM Academy; 
  • IPhone  en laptop;
  • Leaseauto;
  • Gezellige standplaatsen: Rotterdam en Eindhoven.

Meer informatie?
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen met Eddie Almeida op +316 1769 7807.

Traineeship Technisch Propertymanagement – MVGM

MVGM Wonen verhuurt en beheert landelijk ongeveer 70.000 huurwoningen in opdracht van institutionele beleggers en particulieren. Door het gedeeltelijk of het gehele beheerproces over te nemen, ontzorgen wij onze opdrachtgevers!

Het Traineeship:
Als Trainee bij MVGM Wonen bieden wij jou een interne opleiding aan op onze vestiging in Amsterdam of Amersfoort. Het Traineeship duurt 1 tot 2 jaar, afhankelijk van je ontwikkeling. Tijdens het Traineeship zal je bij verschillende afdelingen binnen woningmanagement meewerken. Het uiteindelijke doel is dat je zult doorstromen als Technisch Manager, Property Manager, of een andere passende management of specialist rol binnen MVGM Wonen. Periodiek heb je overleg met een begeleider waarmee je je voortgang en wensen bespreekt. Het is dus een heel praktisch ingerichte Traineeship waarin je veel “on the job” leert.

Wij zoeken
Je bent nieuwsgierig, een harde werker en past je snel aan in verschillende situaties. Daarnaast heb je het vermogen om verschillende processen te overzien en verbeterpunten aan te brengen. Verder zien wij graag het volgende in je terug:

  • Affiniteit met vastgoed;
  • Minimaal een (bijna) afgeronde HBO-opleiding in een bij voorkeur bouwkundige of vastgoed gerelateerde richting;
  • Je neemt graag initiatieven om processen te verbeteren;
  • Je bent leergierig en wilt jezelf blijven ontwikkelen;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.

Wij bieden
Als Trainee binnen MVGM wonen mag je een steile leercurve verwachten waardoor dit een ideale start is in een vastgoed carrière. Daarnaast bieden wij het volgende;

  • Je komt te werken in een fijne werksfeer en binnen een hecht team;
  • Volop ondersteuning en middelen om je kennis breed te ontwikkelen, o.a. door ongelimiteerd cursussen te volgen binnen de MVGM Academy;
  • Begeleiding en coaching;
  • Hybride werken;
  • Pensioenregeling;
  • Indien gewenst, een leasefiets.

Meer vragen?
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met afdeling HR, op telefoonnummer 088 432 4034.

Junior Accountmanager VvE – MVGM

MVGM VvE is de grootste VvE beheerder van Nederland. Wij ontzorgen meer dan 3.500 Verenigingen van Eigenaren (VvE) op het gebied van technisch, administratief en bestuurlijk vastgoedmanagement met een uitstekende en persoonlijke dienstverlening. Als Junior Accountmanager speel jij een belangrijke rol in onze dienstverlening. Je bent verantwoordelijk voor een eigen portefeuille waarbij je fungeert als spin in het web en als aanspreekpunt voor de VvE’s. 

De functie:
Als Junior Accountmanager werk je in een enthousiast, jong en leergierig team, waarin je verantwoordelijk bent voor het behartigen van de belangen van verschillende VvE’s. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de VvE’s in jouw portefeuille en je ziet het als een uitdaging om onze klanten te ontzorgen op administratief, technisch en organisatorisch gebied. Je krijgt veel vrijheid in het uitvoeren van je werkzaamheden. Dagelijks ben je bezig met het volgende:

  • Onderhouden van contact met eigenaren en relaties;
  • Organiseren en voorzitten van ledenvergaderingen;
  • Je maakt notulen van deze vergaderingen, stelt actiepunten op en bent eindverantwoordelijk voor het opvolgen van de genomen besluiten;
  • Gedurende het jaar adviseer je waar nodig VvE’s op financieel- en juridisch gebied.

Wij vragen:
Je hebt interesse in vastgoed en bent nieuwsgierig. Daarnaast ben je administratief sterk en heb je een goed analytisch vermogen. Verder zien we graag het volgende in jou terug:

  • Je werkt oplossings- en resultaatgericht;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift);
  • Je kunt goed plannen, organiseren en prioriteiten stellen;
  • Het vermogen om verschillende processen te overzien;
  • Gezien de aard van de werkzaamheden en het feit dat een aantal VvE vergaderingen ‘s avonds plaatsvinden, vind je het geen probleem om af en toe in de avond te werken (denk hierbij aan 25 avonden in het eerste half jaar (feb-jun) waarvoor je een extra vergoeding krijgt).

Wij bieden: 
Je komt te werken bij de grootste vastgoed dienstverlener van Nederland in een omgeving met veel vrijheid voor eigen ideeën en initiatieven.  Daarnaast is dit een rol waarbij je veel ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden krijgt. Verder bieden wij het volgende:

  • Je komt te werken in een zeer fijne werksfeer en een hecht & jong team;
  • Een salaris tussen €2700,- en 3000,- op basis van 40 uur;
  • Volop ondersteuning en middelen om je kennis breed te ontwikkelen, o.a. door ongelimiteerd cursussen te volgen binnen de MVGM Academy;
  • Indien je wenst, een lease fiets;
  • IPhone, Ipad en laptop;
  • MVGM heeft een flexwerkbeleid welke veel vrijheid biedt;
  • 26 vakantiedagen per kalenderjaar op basis van 40 uur.

Meer informatie?
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen met Alex van Winden op +316 2280 5881. Hij vertelt je graag meer over de functie.

Analyst – Greystar

The Hague Corporate Office | Den Haag, Netherlands

Overview

Greystar is looking for dedicated and hard-working individuals who want to help us continue to be the best at what we do. Today, we are the largest rental housing operator and developer in the US and one of the largest global investment management companies, delivering industry-leading services to investors, clients, and residents. We offer unrivaled professional development and career growth opportunities to our team members and look forward to welcoming you to Greystar, where our people are what make us the Global Leader in Rental Housing.

Job Responsibilities

The Asset Management team sits within Investments, working alongside Portfolio Management and the Acquisitions team. The key function of the Asset Management team is to execute the asset level investment strategies across both Multifamily and Student Accommodation sectors, delivering performance targets in line with the Business Plan. As a Senior Analyst within the team, you will be responsible for supporting the Investment Manager in the day to day management of the assets, alongside supporting other internal teams.

JOB DESCRIPTION

Key Role Responsibilities

  • Work with supporting teams to monitor performance of specific initiatives and deliver key performance metrics to achieve the business plan. This will cover analysis of leasing performance, income, expense and impact to asset returns. Identify and support the execution of investment strategies including NOI maximization and value-add initiatives.
  • Build and maintain complex financial models to project detailed cash flows, and forecast investment returns for asset management decision-making.
  • Support in compiling annual operational and capital budgets and business plans for senior management and capital partners review.
  • Prepare materials for frequent reporting to investors, as well as, prepare regular and ad- hoc reports for senior management.
  • Monitor and report on key market, industry and competitor data.
  • Work with stakeholders across the business to improve our reporting systems and data capture to drive visibility and efficiency.
  • Complete various financial, accounting, narrative, administrative and other reports and analysis and duties as assigned or necessary for the successful execution of the business plans.
  • Monitor leasing performance of assets within portfolios.
  • Assist with revenue and expense assumptions within annual business plans and underwriting of new acquisitions.

Knowledge & Qualifications

  • Master’s degree qualification (or equivalent) ideally in a related business or analytical subject such as finance, mathematics, economics, science, engineering or real estate.
  • ACA/ CFA/ MBA qualifications are desirable but not essential.
  • IT literate and fully conversant with all Microsoft packages including PowerPoint (Advanced level) and Excel (Advanced level).

Experience & Skills

Essential

  • A demonstrable passion for real estate and keen interest in business strategy.
  • Evidence of prior experience in an analytical role within asset management, investment banking, private equity, or other related sectors.

Analytical/Modelling/Reporting Skills

  • Highly numerate, with strong attention to detail.
  • Strong qualitative analytical skills; having the ability to research, analyse and present complex financial data.
  • Competent in financial modelling, valuations and financial analysis.
  • Strong written and verbal communication skills; including the ability to prepare and explain financial data to business leaders and managers, team members, clients, internal and external auditors, and other business contacts.

Interpersonal Attributes

  • Naturally inquisitive and commercially minded, with a desire to understand the bigger picture and contribute in solving challenges.
  • A positive team player, with an adaptable and flexible approach to changing priorities in a fast-paced environment, characterised by change and rapid growth, along with ability to work collaboratively to drive results and support the wider team and business objectives.
  • Excellent interpersonal skills with the ability to build and maintain positive relationships at all levels and to act with impact and influence.
  • Self-motivated and proactive, both with respect to managing workload and having the resourcefulness to figure out ‘difficult to find’ solutions.
  • Good organization skills with the ability to work effectively under pressure to meet deadlines
  • Works to facilitate teamwork between various functions of the business.

Desirable

  • Experience in the residential real estate industry would be advantageous, but not essential.

Apply now

Assetmanager – De Rentmeester Vastgoedmanagement

Vind je klantcontact leuk, heb je interesse in vastgoed en het beheren daarvan, ben je leergierig en ambitieus? Heb je HBO (denk) niveau of volg je een HBO opleiding en zit je in het laatste jaar, dan zijn we op zoek naar jou!

Wij zoeken een Assetmanager die in een kleine organisatie opgeleid wil worden om zelfstandig alle facetten van onze vastgoedportefeuille te beheren. Wij bieden een veelzijdige en afwisselende functie met een marktconform salaris passend bij je ervaring. Je krijgt met begeleiding snel de vrijheid om de werkzaamheden zelfstandig uit te voeren. Je werkt binnen een enthousiast team met een prettige en persoonlijke werkomgeving met een platte organisatiestructuur. Een auto voor zakelijk gebruik is onderdeel van de functie.

De functie:

Als Assetmanager ben je verantwoordelijk voor het commercieel, financieel, technisch en administratief beheer van de vastgoedportefeuille. De portefeuille bestaat voor het overgrote deel uit recent opgeleverde (nieuwbouw) woningen verspreid over Zuid Holland.

Het is een afwisselende baan, waarbij je contacten onderhoudt met huurders, uitvoerende partijen en daarbij de opdrachtgever adviseert. Je verzorgt de financiële administratie tussen huurder en verhuurder (huurnota’s, servicekostenverrekeningen). Je denkt proactief mee bij aankoop of ontwikkeling van het vastgoed. Daarnaast voer je werkzaamheden op locatie uit zoals inspecties en opleveringen aan huurders. Wij leiden je op met het doel om op termijn zelfstandig de portefeuille te beheren.

Het takenpakket bestaat in hoofdlijnen uit:

  • Het verzorgen van het assetmanagementwerkzaamheden voor onze portefeuille in de breedste zin van het woord;
  • Aansturen van de ingehuurde onderaannemers;
  • Opstellen van interne rapportages en adviezen met betrekking tot beheer;
  • Opstellen van rapportages voor investeringsbeslissingen;
  • Ondersteunen bij aan- en verkooptrajecten;
  • Verantwoordelijk voor relaties en afspraken met huurders;
  • Verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van marketingstrategieën van leegstand vastgoed en nieuwbouwprojecten;
  • Je rapporteert rechtstreeks aan de directie van De Rentmeester.

Persoonlijke eigenschappen:

Je bent in staat om zelfstandig te werken, om het totaal overzicht te behouden en met verschillende type mensen te communiceren. Daarnaast verwachten wij een gezonde dosis creativiteit, flexibiliteit en een gedreven persoonlijkheid, die van aanpakken houdt.

  • Je bent net klaar met je HBO studie of hebt al een aantal jaren werkervaring, specifieke kennis van vastgoedmanagement is niet noodzakelijk
  • Je bent leergierig, ambitieus en neemt initiatief;
  • Je kan gestructureerd en werken en overzicht houden;
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk met uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Je bent integer en mensgericht;
  • Bij voorkeur woonachtig in de regio Rotterdam en in het bezit van een rijbewijs B

De Rentmeester Vastgoedmanagement in het kort

De Rentmeester Vastgoedmanagement is een Vastgoedmanagement organisatie die haar opdrachtgevers ontzorgt door de totale beheerstaken (technisch, verhuur en financiële administratie) van de vastgoedportefeuille te verzorgen. De Rentmeester Vastgoedmanagement werkt intensief samen met Stevast, een vastgoedontwikkelaar die onder dezelfde holding valt.

Onze website www.de-rentmeester.com

De website van ons zusterbedrijf http://www.stevast.nl

Bij interesse, graag een mail met CV naar k.vandenbrink@stevast.nl

Deze vacaturetekst zegt natuurlijk lang nog niet alles. Voor meer informatie of vragen over deze vacature kun je altijd even bellen met Joëlle Graafland op 010 – 235 41 59