Adviseur Maatschappelijk & Commercieel Vastgoed – Areaal Advies

Werk je graag mee aan het verbeteren van de leefomgeving van mensen door vastgoed op de juiste manier in te zetten? Dan gaan we graag in gesprek met jou!

Wie zijn wij?
Areaal Advies is een groeiend onderzoeks- en adviesbureau, gevestigd in Zeist. We ontwikkelen duurzame, daadkrachtige adviezen en oplossingen voor ruimtelijk-economische, duurzaamheids- en vastgoedvraagstukken. We zijn specialist in de koppeling van strategisch en uitvoerend werk voor overheden, woningcorporaties en vastgoedeigenaren.
Onze missie is om een wereld te creëren waarin mensen verbetering ervaren in hun directe leefomgeving! Dat doen we vanuit vier pijlers: Ruimtelijke Economie, Duurzaamheid, (Maatschappelijk) Vastgoed en Duurzame Bezoekers-economie.

(Maatschappelijk) Vastgoed
Binnen de pijler Vastgoed van Areaal Advies streven we naar de optimalisatie van vastgoedportefeuilles met de focus op maatschappelijke relevantie en duurzaamheid. We geloven dat vastgoed en vastgoedeigenaren vaak de sleutel vormen tot succes bij het verbeteren van de leefomgeving. Hierbij staan we regelmatig voor complexe uitdagingen die direct ingrijpen in het vastgoed vereisen en die we aanpakken op een verantwoorde, creatieve en innovatieve manier met aandacht voor de belangen en doelen van onze opdrachtgevers.
Op lokaal niveau kan vastgoed ook vaak een cruciale rol spelen in de totstandkoming van een betere, gezondere en meer inclusieve samenleving. In onze ogen is vastgoed niet alleen bedoeld om financieel rendement te behalen, maar vooral ook om de waarde die het kan toevoegen aan bredere maatschappelijke doelen.

Wat ga je doen?
Als Adviseur Maatschappelijk & Commercieel Vastgoed word je door onze opdrachtgevers gevraagd mee te denken over en oplossingen aan te dragen voor de opgaven binnen hun vastgoedportefeuilles. Dit vastgoed wordt vaak ingezet om grote maatschappelijke en economische vraagstukken te faciliteren. Onze opdrachtgevers zijn dan ook vooral overheden (gemeenten, provincies en het Rijk) en woningcorporaties. Jouw werkzaamheden zijn afwisselend, waarbij je telkens in een verschillend team op verschillende opdrachten werkt.

Wat maakt de functie interessant?

  • Je werkt aan de mooiste en meest uitdagende vastgoedportefeuilles van Nederland!
    De vastgoedportefeuilles van woningcorporaties en gemeenten zijn zeer divers en bevatten de meest interessante en speciale panden. Wij worden vaak gevraagd om namens de eigenaar op te treden voor (een deel van) deze portefeuilles. Het Stadhuis en de ambtswoning van Amsterdam, de tijdelijke huisvesting van de Koninklijke Bibliotheek. Allemaal voorbeelden waarvan we als assetmanager verantwoordelijk voor zijn of recent zijn geweest.
  • Je werkt aan betere toekomst!
    Het verduurzamen van maatschappelijk vastgoed is een grote uitdaging. De afgelopen periode hebben we voor verschillende gemeenten een routekaart mogen maken die beschrijft hoe zij hun maatschappelijk vastgoed de komende jaren kunnen verduurzamen;
  • Je werkt aan de transformatieopgaven van stedelijke gebieden!
    Voor woningcorporaties begeleiden we de renovatie en verduurzaming van een deel van de BOG-portefeuille. Voor de gemeenten zijn we transformatie-manager voor gebieden waar een andere invulling wenselijk is.
  • Je werkt in een hecht team!
    Je komt te werken binnen een hecht team dat veel lol maakt met elkaar. We werken zoveel mogelijk in kleinere teams.
  • Je werkt aan je eigen toekomst!
    Jij zit aan het stuur van je eigen loopbaan. Je krijgt de vrijheid om aan projecten te werken waar je hart ligt en je krijgt de kans om je eigen toekomst binnen ons bureau vorm te geven.

Wie zoeken wij?
We zijn op zoek naar een bevlogen collega met een innovatieve kijk op het verbeteren van gebouwen en de gebouwde omgeving. Je houdt van afwisseling en zet graag je adviesvaardigheden in om projecten soepel te laten verlopen. Je bent sociaal vaardig, legt makkelijk contact en kunt goed relaties opbouwen en onderhouden. Maar bovenal heb je een open persoonlijkheid en ben je een prettig mens om mee samen te werken!
Je hebt een afgeronde HBO- of universitaire opleiding in de richting bestuurskunde, bouwkunde, vastgoedkunde of vergelijkbaar. Bij voorkeur heb je daarnaast enige werkervaring met adviseren en/of projectmanagement.

Wat bieden we jou?
Werken bij Areaal Advies betekent dat je een uitdagende baan krijgt, met gevarieerde werkzaamheden, veel verantwoordelijkheid en veel ruimte voor eigen initiatief. Je gaat deel uitmaken van een hecht, enthousiast en ambitieus team waarmee we op de vrijdagen (die zijn voor ons heilig) op kantoor zijn. We besteden die vrijdagen aan inspiratiesessies, kennisoverdracht, productontwikkeling, teambuilding, excursies en onze befaamde tostilunch.
We hechten aan een goede balans tussen werk en privé, vandaar dat we uitgaan van een werkweek van 32-36 uur. We bieden je een marktconform salaris, met daarbij o.a. de volgende secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Laptop;
  • NS Businesscard;
  • Bijdrage aan het gebruik van je mobiele telefoon;
  • Pensioenregeling;
  • 24 vakantiedagen (o.b.v. fulltime) met de mogelijkheid om vakantiedagen te kopen, verkopen of in te zetten voor je pensioenregeling;
  • De mogelijkheid tot het volgen van cursussen, trainingen en opleidingen;
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid tot regelmatig thuiswerken.

Wil je stagelopen of afstuderen? Ook dat kan bij Areaal Advies!

Enthousiast?
We zien je motivatiebrief met CV graag tegemoet. Je kunt deze per e-mail sturen aan Joris Dahmen (j.dahmen@areaaladvies.nl), tel. 06-43078869. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen!

Junior Projectmanager Vastgoed/Gebouwde Omgeving- RYSE

Wil jij impact maken en echt aan de slag met jouw eigen projecten? Kom dan één van onze vier business units versterken; gezondheidszorg, onderwijs, commercieel of publiek.

Wat ga je doen?
Bij RYSE breng je, samen met ongeveer 100 enthousiaste collega’s, de bouw- en vastgoedwereld in beweging. Als junior projectmanager ben je een cruciale schakel in ons team. Je krijgt de mogelijkheid om hands-on ervaring op te doen en betrokken te zijn bij diverse projecten van begin tot eind.

Je houdt je onder andere bezig met:
Aanbesteding van complexe en uitdagende (bouw)projecten.

  • Uitvoeren van haalbaarheidsstudies;
  • Aansturen van ontwerp- en bouwteams;
  • Het opstellen van Programma’s van Eisen;
  • Assisteren bij het plannen, coördineren en bewaken van projecten;
  • Ondersteunen van projectmanagers bij opstellen van projectplannen, budgetten en tijdslijnen;
  • Beheren van communicatie en samenwerking tussen teamleden, belanghebbenden en leveranciers;
  • Bijdragen aan het identificeren en oplossen van mogelijke projectrisico’s en knelpunten;
  • Rapporteren van projectvoortgang aan het management en het leveren van heldere en beknopte updates.

Daarnaast kan het voeren van interessante adviesklussen op het gebied van duurzaamheid en circulariteit ook tot jouw takenpakket behoren!

Net als alle junioren binnen RYSE word je lid van de YOUNG RYSERS (dé junior community van RYSE). Deze club junioren geeft gevraagd- en ongevraagd advies aan de organisatie, gaat naar netwerkbijeenkomsten en deelt op een informele en gezellige manier kennis met elkaar.

Tot slot biedt RYSE jou de mogelijkheid om verschillende werkvelden te verkennen en te ontdekken welk werkveld het beste past bij jouw passies en talenten. Op deze manier ontwikkel jij jezelf tot een veelzijdige professional binnen onze ambitieuze organisatie.

Wat neem jij met je mee?

  • In ieder geval een portie humor, ambitie en gedrevenheid – jij durft ergens iets van te vinden.
  • Je hebt een opleiding in het vastgoed en/of bouwkunde op HBO/WO-niveau afgerond
  • Je bent bekend met de principes van projectmanagement en huisvestingsadvies

Wat kun je van ons verwachten?

  • Vooropgesteld zijn wij organisatie waar de ontwikkeling van jouw talent centraal staat en gefaciliteerd wordt door het Young Talent Program;
  • Je ontvangt direct een arbeidsovereenkomst voor de periode van 12 maanden met een passend salaris;
  • Een leuke leaseauto waar jij zowel zakelijk als privé in kan rijden;
  • Maar liefst 30 vakantiedagen zodat je voldoende leuke dingen kan doen;
  • Een pensioen welke volledig door ons wordt betaald;
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken.

Wil je stage lopen of afstuderen? Ook dat kan bij RYSE!

ENTHOUSIAST?
Lijkt het jou ook leuk om in een informele werkomgeving aan de slag te gaan met projecten zoals WTC Amsterdam, Forum Groningen of Werelderfgoedcentrum Waddenzee? Neem dan contact met Laura Poortvliet (HR-Manager) op via 06-83 52 86 18 of l.poortvliet@ryse.nl

Junior Research Consultant – Dynamis

Start je carrière als Junior Research Consultant bij Dynamis!

Ben jij klaar om een vliegende start te maken in de vastgoedwereld? Dynamis, een van de grootste vastgoedorganisaties van Nederland, zoekt een Junior Research Consultant om het researchteam te versterken. Groei mee met de afdeling en ondersteun ruim 550 vastgoedprofessionals met jouw data-analyses en advies.

Over de functie

Je analyseert de woning- en commerciële vastgoedmarkt en je verwerkt die inzichten in heldere, bruikbare analyses. Van het verzamelen en valideren van data tot het uitwerken van adviezen en structurele rapportages, je bent als Junior Research Consultant betrokken bij het gehele proces.

In deze rol heb je een sterke focus op het werken met vastgoeddata; zo ontwikkel je innovatieve data-dashboards voor onze vastgoedexperts. Zowel onze makelaars als taxateurs vertrouwen op het Research & Consultancy team voor de juiste data en tools.

Binnen het team ontwikkel je jezelf tot sectorexpert op één of meerdere vastgoedterreinen. Voor deze sectoren draag je de verantwoordelijkheid om onze makelaars en taxateurs te ondersteunen met jouw datakennis en scherpe analyses. Bij Dynamis krijg je de vrijheid om jouw ideeën uit te werken en je eigen ontwikkeling vorm te geven.

Wat vragen we van jou?

  • Een afgeronde WO-opleiding in de richting van vastgoed, (economische) geografie, economie, data of een andere relevante studie;
  • 0 tot 2 jaar werkervaring;
  • Affiniteit met data-analyse is een must, je gaat technische data-uitdagingen niet uit de weg;
  • Interesse in vastgoed;
  • Ervaring met PowerBI en GIS is een pré;
  • Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden in het Nederlands.

Jouw vaardigheden:

  • Analytisch
  • Accuraat
  • Kritisch
  • Zelfstandig
  • Communicatief
  • Klantgericht

Arbeidsvoorwaarden

  • Een afwisselende functie voor 32 of 40 uur per week;
  • Een marktconform salaris in overeenstemming met jouw kennis en ervaring;
  • Een modern arbeidsvoorwaardenpakket met een uitstekende pensioenregeling.

Waarom Dynamis?

Onze bedrijfscultuur is informeel en er hangt een open sfeer. Je komt te werken in een professioneel team bij een ambitieuze organisatie met een ruime mate van eigen verantwoordelijkheid. Er zijn mogelijkheden tot verdere ontwikkeling en persoonlijke groei. Ieder teamlid is daarmee gelijkwaardig, hetgeen tevens kenmerkend is voor de sfeer. Dynamis draagt deze beginselen uit naar haar partners en klanten. Je bent werkzaam op ons kantoor in Utrecht.

Over Dynamis

Dynamis is een collectief van dertien zelfstandige makelaarskantoren met vijftig vestigingen in heel Nederland. Dynamis staat ook wel bekend als de groep van ‘Local Heroes’ in de markt voor wonen, bedrijfsvastgoed, taxaties en financiële dienstverlening. Die bijnaam dankt Dynamis aan het feit dat we al meer dan 30 jaar van grote toegevoegde waarde zijn voor onze vastgoedpartners. Die waarde vertaalt zich op elk vastgoedvraagstuk waar partners advies of hulp bij kunnen gebruiken, of het nu op het gebied van Research & Consultancy, marketing of naamsbekendheid is. Dynamis partners tellen in totaal ruim 550 medewerkers, die zowel regionaal als landelijk opereren. Alle partners zijn lid van de Nederlandse Coöperatieve Vereniging van Makelaars en Taxateurs (NVM).

Interesse?

Ben jij enthousiast op basis van bovenstaande functieomschrijving? Stuur je CV en motivatiebrief naar martijn.haanappel@dynamis.nl. Wil je eerst meer informatie? Neem contact op met Martijn Haanappel via 06 – 41 14 76 67.

Kickstart je Carrière 𝐚𝐥𝐬 𝐉𝐮𝐧𝐢𝐨𝐫 𝐑𝐞𝐬𝐞𝐚𝐫𝐜𝐡 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐮𝐥𝐭𝐚𝐧𝐭 𝐛𝐢𝐣 𝐃𝐲𝐧𝐚𝐦𝐢𝐬!

Dynamis, een van de grootste vastgoedorganisaties van Nederland, is op zoek naar een Junior Research Consultant in Utrecht. Krijg je energie van het analyseren van vastgoeddata en het van het maken van heldere analyses? Bekijk dan snel de vacature en reageer direct!
https://dynamis.nl/vacatures/junior-research-consultant-vastgoed-dynamis-utrecht

Management Traineeship – Primevest

Kick-start your international Real Asset career with us!

Why Primevest?

  • Join us in empowering financial futures and enriching our world. Through innovative Real Asset investments, we are shaping the cities of tomorrow and creating sustainable financial value for both institutional and private investors;
  • Europe’s leading car park investment manager and first mover in Communication Infrastructure;
  • Track record in the residential sector with focus on Urban & Student Living and Senior & Care Living;
  • Centrally located and vibrant offices in the heart of Utrecht, Berlin and Eindhoven;
  • An open, inspiring, informal and young working environment, where you can make impact;
  • We strive to be ‘a great place to work’ and we prioritize employee satisfaction;
  • Competitive compensation, company laptop and iPhone, external training and leadership coach;
  • Relocation assistance such as moving expenses, temporary housing and other related costs;
  • Flexible working environment and option to work from home;
  • Travel allowance.

You are…

  • A young professional with an MSc degree or a strong interest in real estate, finance, economics, investment- or fund management;
  • Enthusiastic about the real estate and/or the Real Asset sector;
  • Eager to learn and have a growing passion for finance, data, analytics, and the use of AI in the investment management industry;
  • Highly interested in Excel (modelling) and PPT (presentations);
  • Able to communicate effectively with internal- and external stakeholders;
  • Self-learning mentality and skilled in creating professional reports and presentations;
  • Fluent in English, proficiency in German and/or Dutch would be an advantage;
  • Self-motivated, problem-solver, eager to learn, curious, and a strong team player.

Your journey as a Management Trainee

As a Management Trainee at Primevest, you’ll kick-start your Real Asset career with international experience. You’ll gain hands-on experience across our two investment labels: Primevest Capital Partners and Holland Immo Group. Colleagues from various disciplines – such as investment management, fund management, capital raising, and asset management – will involve you in their day-to-day business and challenges. Highlights of the traineeship include:

  • A personal development plan with goals to achieve within a five-phased rotational program, guided by your mentor (board member);
  • Involvement in strategic projects (e.g., ESG, data management);
  • Exposure to various real estate and Real Asset disciplines: investment- & fund management, capital raising, and asset management;
  • Regular interactions with senior managers and insights into decision-making;
  • Structured feedback, guidance, and support to achieve your career goals and ambitions.

The traineeship lasts 18-24 months, depending on your progress and performance.

What’s next…

  1. After applying, you’ll receive a confirmation e-mail.
  2. Within 5 working days, we will respond.
  3. If we see a match, you’ll be invited to start the interview process.
  4. When we’re both enthusiastic, we’ll send you a traineeship offer.
  5. Upon signing, you will get a warm welcome from our international team!

More about us ‘Investing in the future of our cities’

Primevest is a pan-European fully independent investment management partner, specialized in robust and innovative investment strategies in Real Assets. Our extensive network and profound expertise span across various domains, including Parking & Mobility, Connectivity & Data, Urban Living, and Senior & Care Living.

We believe that investing in mobility, connectivity, and urban living prepares cities for the future, while empowering our clients to build a sustainable financial future for themselves and next generations.

Through two investment labels, ‘Primevest Capital Partners’ and ‘Holland Immo Group,’ we are able to service institutional mandates as well as private clients and family offices.

Currently, we manage over €3 billion in assets spread across a high-performing investment portfolio consisting of 30 active funds.

Our activities at a glance

  • Europe’s leading car park investment manager
  • First mover in Communication Infrastructure
  • Proven track record in the residential sector with focus on Urban Living and Senior & Care Living

Facts & figures

  • Active in 12 European countries
  • €3.2 billion AuM
  • 30 active funds
  • 3 offices in Berlin, Utrecht, and Eindhoven
  • 65 investment team members

Ready to shape the future with us?
Send your motivation and CV to babette.hendrikse@primevestcp.com and take the first step towards an exciting career in Real Asset investments. If you have any other questions regarding the management traineeship, please contact Gaston Hupkens (Head of Operations) via gaston.hupkens@primevestcp.com.

Werkstudent Bedrijfsmakelaars – MVGM

Ben jij op zoek naar een leerzame bijbaan in de makelaardij naast je studie? Dan ben je bij MVGM aan het goede adres! MVGM is de grootste vastgoeddienstverlener van Nederland en biedt een ideale omgeving om jezelf te ontwikkelen door middel van een baan als Werkstudent Bedrijfsmakelaars.

De functie:
Als werkstudent ben je dagelijks bezig met het ondersteunen van Makelaars op administratief en commercieel gebied. Denk hierbij aan de volgende werkzaamheden:

  • Agendabeheer voor meerdere makelaars;
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor alle contacten;
  • Verantwoordelijk voor alle in- en uitgaande correspondentie;
  • Het maken van verkoop- en verhuurbrochures;
  • Verzorgen van facturaties;
  • Opstellen huurvoorstellen / huurovereenkomsten;
  • Het plaatsen en onder de aandacht brengen van panden op onze site.

Wij vragen:
Je hebt een goed inzichtelijk vermogen en kan hierdoor goed prioriteiten stellen. Daarnaast beschik je over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden. Verder zien wij graag het volgende in jou terug:

  • MBO+/HBO werk- en denkniveau;
  • Je bent 16 uur per week beschikbaar;
  • Je hebt een goede beheersing van MS-office en doorziet snel nieuwe systemen;
  • Je bent stressbestendig, accuraat en oplossingsgericht.

Wij bieden:
Dé perfecte baan als je in de toekomst een carrière in de bedrijfsmakelaardij ambieert. Een baan bij MVGM betekent namelijk werkervaring opdoen bij de grootste vastgoeddienstverlener van Nederland. Daarnaast mag je van MVGM het volgende verwachten:

  • Je komt te werken in een zeer fijne werksfeer;
  • Een goed salaris;
  • Je krijgt verantwoordelijkheid en ruimte om je te ontwikkelen;
  • Veel vrijheid voor eigen ideeën.

Meer informatie?
Enthousiast geworden? Solliciteer direct!  Klik op de button ‘solliciteren’ en upload jouw cv met motivatiebrief. Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Eddie Almeida op 070 888 4034.

Werkstudent Research – MVGM

Wil jij op de hoogte zijn van de nieuwste vastgoedontwikkelingen? Wil jij data uit de vastgoedmarkt omzetten naar bruikbare adviezen? Dan is deze functie wat voor jou!

MVGM Research ondersteunt vastgoedprofessionals met het maken van de juiste beslissingen op basis van recente informatie. We bundelen data van diverse bronnen en maken van deze informatie verscheidende analyses. Ieder kwartaal publiceren wij een woningmarktrapportage, we helpen opdrachtgevers met vastgoedvraagstukken en we schrijven nieuwsartikelen om onze klanten te informeren over diverse onderwerpen.

Jouw rol als Werkstudent Research
Als werkstudent kom je te werken in een jong en hecht team op ons kantoor in Amersfoort. Je zult veel in contact zijn met research- en dataspecialisten om alle diverse vraagstukken van collega’s en klanten te kunnen beantwoorden. Met behulp van juiste data kun jij ze verder helpen. Dit houdt o.a. het volgende in:

  • Het bijhouden van beleggingstransacties in de vastgoedmarkt;
  • Het schrijven van huurprijsadviezen;
  • Het schrijven van marktverhalen;
  • Het analyseren van koop- en huurtransacties.

Wij vragen:
Voor deze rol zijn wij op zoek naar een nieuwsgierig, punctueel, analytisch en communicatief vaardige kandidaat. Verder zien wij graag het volgende in jou terug:

  • Je volgt een vastgoed-, Data- of commercieel gerichte opleiding;
  • Je bent leergierig;
  • Je bent 2 dagen per week beschikbaar;
  • Kennis van Microsoft Power Platform is een pré.

Wij bieden:
Je komt te werken bij de grootste vastgoed dienstverlener van Nederland in een omgeving met veel vrijheid voor eigen ideeën en initiatieven. Daarnaast mag je veel ontwikkelmogelijkheden bij MVGM verwachten en bouw je in de tussentijd een waardevol netwerk op. Verder bieden wij het volgende: 

  • Flexibel in te delen werkdagen;
  • Een fijne werkomgeving om veel te leren en in de praktijk te ervaren wat vastgoed inhoudt.
  • Een zeer fijne werksfeer en een hecht en informeel team
  • De ideale kickstart aan je vastgoedcarrière!

Interesse?
Interesse gewekt? Reageer dan vandaag nog! Mocht je nog vragen hebben, kan je contact opnemen met Lieke Korthout op 06 10 44 25 46. Zij vertelt jou graag meer over deze werkplek.