Consultant vastgoed – Re-creations

Ben jij op zoek naar een internationaal georiënteerde rol waarin je je analytische en organisatorische vaardigheden in rap tempo verder kunt ontwikkelen? Een functie waarbij je veel vrijheid krijgt om naar eigen inzicht klanten te adviseren over innovatieve, op maat gemaakte vastgoedoplossingen, terwijl je altijd kunt leunen op de jarenlange kennis die aanwezig is binnen de organisatie? Dan is de rol van consultant vastgoed bij ons ongetwijfeld wat voor jou!

Wij bieden jou:

  • Een rol met essentiële werkzaamheden als het doen van  marktonderzoek, het verzamelen van data, het ontwikkelen, berekenen en analyseren van verschillende vastgoedscenario’s
  • (Begeleiding bij) onderhandelings- en implementatieprocessen
  • Grote verscheidenheid aan klanten en projecten
  • De mogelijkheid klanten te verbazen met onze goed doordachte way of working
  • Ruime mogelijkheden voor ontwikkeling in hoog tempo, afhankelijk van je capaciteiten en ervaring
  • Een mentor met jarenlange ervaring in vastgoedontwikkeling, die je graag de kneepjes van het vak leert
  • Een creatieve werkomgeving, met professionals die houden van hun vak en kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan
  • Een hecht, internationaal, team, waarin samenwerking en plezier voorop staan
  • Veel aandacht voor je werk-privé balans
  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals een boven marktconform startsalaris (afhankelijk van ervaring), mogelijkheid tot winstdeling, een premievrij pensioen en 25 vakantiedagen (bij een voltijds dienstverband)

Wie ben jij:

  • Afgestudeerd in Bedrijfskunde, Economie, Vastgoed, Management, Rechten of Accountancy
  • Je hebt affiniteit met financiële, vastgoed gerelateerde en organisatorische vraagstukken
  • Je bent creatief, innovatief, klantgericht en laat je niet makkelijk uit het veld slaan
  • Je hebt een positieve mindset en je bent nieuwsgierig
  • Je hebt uiteraard een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk. Kennis van Duits en/of Spaans is een pré
  • Je hebt 0-5 jaar werkervaring

Wie zijn wij:

Re-creations is een management consultancy die eindgebruikers van onroerend goed adviseert en ondersteunt met betrekking tot hun huisvesting. Wij leveren een volledige service, van strategie tot implementatie en met focus op mensen in plaats van stenen.

Re-creations is een internationaal opererend bedrijf dat zowel nationale als internationale bedrijven begeleidt in Europa, Azië en Oceanië en Zuid- en Midden-Amerika.

Het heeft een uniek multidisciplinair, meertalig team van hoog opgeleide professionals met verschillende culturele achtergronden in een platte, lerende organisatie wat ruimte biedt voor ontwikkeling naar capaciteit door de behapbare grootte van het bedrijf.

Re-creations opereert onafhankelijk met een focus op eindgebruikers om de traditionele belangenconflicten in de grote en ondoorzichtige vastgoedmarkten te vermijden.

Door naadloze integratie van alle services wordt continuïteit en focus op de doelstellingen van de klant gewaarborgd en kan snel en effectief worden gereageerd. Met deze aanpak onderscheidt Re-creations zich van de traditionele deelnemers aan de vastgoedmarkt.

Als een onafhankelijke consultant met een bewezen staat van dienst, wordt Re-creations vaak gevraagd om de implementatie van fusies en/of overnames te ondersteunen waar discretie, vertrouwelijkheid en afwezigheid van belangenconflicten cruciaal zijn.

Geïnteresseerd?

Voor meer informatie over de functie en over Re-creations kun je contact opnemen met Ton Strijbosch (managing partner), tel: +31 023 5547400 of kom gezellig een kop koffie drinken met een collega om je te oriënteren. Ben je al overtuigd? Stuur dan je schriftelijke sollicitatie met CV en motivatie in het Engels naar info@re-creations.eu.

(Junior) Consultant contracteren en aanbesteden – Republiq

email sharing button

Dit ga je doen

Je gaat onze opdrachtgevers helpen bij belangrijke thema’s zoals regisserend opdrachtgeverschap, (keten)samenwerking en prestatiecontracten. Wij geloven sterk in de creatieve kracht van samenwerking. Zowel binnen ons eigen team als met onze opdrachtgevers. Ook markt en overheid kunnen slimmer samenwerken. We helpen hier veel opdrachtgevers mee door te adviseren over innovatieve contract- en aanbestedingsvormen.

Je gaat samen met je collega’s op het gebied van contractering slimme ontwikkelstrategieën bedenken voor complexe projecten en processen. In de sommige gevallen gaat het om projecten en geïntegreerde contracten die zowel voor de markt als voor de opdrachtgever een uitdaging vormen. In andere gevallen gaat het om het optimaliseren van een proces door de samenwerking op te zoeken met een groter deel van de keten.

Je komt in aanraking met allerlei soorten opdrachtgevers en allerlei type vraagstukken in een steeds veranderende context. Die afwisseling en uitdaging maakt dat je snel leert. Daarnaast kun je er van op aan dat onze ervaren adviseurs je helpen in jouw ontwikkeling.

Je werkt meestal aan drie of vier projecten tegelijkertijd. Je kunt denken aan de renovatie van de rijksmonumentale penitaire inrichting (PI) Veenhuizen voor het Rijksvastgoedbedrijf, de nieuwbouw van de sport- en (be)leefcampus voor de gemeente Helmond, de selectie van drie ketenpartners voor de complexe nieuwbouwprojecten van woningcorporatie Eigen Haard of het adviseren van de GGD voor een passende huisvesting voor hun nieuwe hoofdkantoor en het begeleiden van het proces van ontwerp tot realisatie. Sommige projecten zijn kort en intensief, andere projecten vereisen een langere aanloop. Het mooie van consultancy is dat je alleen wordt ingehuurd voor de spannende projecten. De projecten die er toe doen.

Je leert het meeste door ‘gewoon doen’. Vanaf dag 1 ga je dan ook mee op pad. We zijn op zoek naar een consultant met affiniteit met financiën en vastgoed. Je bent een goede analist en je weet na een verdiepingsslag ook weer boven water te komen.

Dit is echt iets voor jou want jij…

  • bent vastberaden en hebt doorzettingsvermogen (‘grit’ noemen we dat, google maar eens)
  • bent nieuwsgierig en wilt altijd alles zeker weten
  • hebt lef om onconventionele oplossingen voor te stellen
  • bent oprecht en verwacht dat ook van anderen
  • bent sociaal en houdt rekening met je teamgenoten
  • krijgt energie van wat je doet
  • hebt een relevante WO-opleiding afgerond, bijvoorbeeld in de richting van bouwkunde, vastgoed of economie

Dit bieden we

  • een goed salaris afhankelijk van kennis en ervaring
  • laptop, telefoon en auto (elektrisch uiteraard)
  • een baan met een grote mate van autonomie en ruimte om je eigen focus te kiezen
  • alle ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • werk dat er toe doet, we spelen een ‘disruptive’ rol binnen het publiek vastgoed

Great Place To Work

Republiq is een Great Place to Work ® (al 7 jaar op rij). Jouw toekomstige teamgenoten beoordeelden Republiq op de thema’s geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap met een 9,9!

Samen bouwen we aan het tofste vastgoed adviesbureau van Nederland. We willen met innovatieve oplossingen de vastgoedsector professionaliseren. We creëren de randvoorwaarden waarbinnen iedereen kan excelleren. Nu is het aan jou om voor jezelf een fantastische baan te creëren.

We geloven dat als iedereen doet waar hij/zij goed in is, dat we samen de mooiste resultaten bereiken. Dat begint met hard werken en daar ook vooral heel veel plezier in hebben. Lees onze Republethiqs om meer te weten komen over onze manier van werken.

Zo ziet de procedure eruit

  1. Solliciteer in 10 minuten: speel een van onze assessment-games en laat je gegevens achter.
  2. Binnen 5 dagen een reactie: we beoordelen je sollicitatie en binnen 5 dagen ontvang je van ons een reactie.
  3. Het 1e gesprek: als we denken dat Republiq bij jou past, nodigen we je uit voor een eerste gesprek. Dit gesprek is meestal met een van onze meer ervaren medewerkers.
  4. Gamified assessment: we vragen je om een aantal korte neurowetenschappelijke games te spelen. Daarmee geven we je de kans om je potentieel, talenten en persoonlijkheid te laten zien.
  5. Het 2e gesprek: als de resultaten van gamified assessment naar tevredenheid zijn plannen we een tweede gesprek. Dit is met een of twee andere medewerkers dan het eerste gesprek.
  6. Arbeidsovereenkomst: als we na de gesprekken allebei positief zijn doen we je een aanbieding om bij ons te komen werken.

Solliciteer in 10 minuten. Word jij onze nieuwe collega? Speel een van onze assessment-games en laat je gegevens achter. Het spelen van de assessment-game duurt ongeveer 10 minuten. Solliciteer hier!

Werkstudent – Capital FIT

Wij zijn Capital FIT, experts in het verbinden van vooruitstrevende ontwikkelaars en investeerders met inspirerende vastgoedprojecten. Wij fungeren als investeringsmatchmakers en dealarchitecten voor hen die geloven dat financieel rendement hand in hand kan gaan met sociaal en duurzaam rendement. Dankzij onze expertise en ervaring is Capital FIT als geen ander in staat vertrouwen op te bouwen tussen projectontwikkelaars, investeerders en de publieke sector.
Met ons team bieden wij de volgende services:

  • Transactions: Wij ondersteunen ontwikkelaars en investeerders bij de verkoop en aankoop van vastgoed, ontwikkelingen en portefeuilles
  • Structuring: Wij ondersteunen ontwikkelaars en investeerders bij het optimaliseren van investeringsmogelijkheden door debt en equity te structureren
  • M&A: Wij ondersteunen vastgoedorganisaties bij het uitbreiden van hun bedrijf of het borgen van de continuïteit

    WAT GA JE BIJ ONS DOEN
    Bij Capital FIT is geen dag hetzelfde. Jouw werkzaamheden zijn uiterst divers. Bij Capital FIT ondersteun je bij het closen van verschillende deals. Jij verricht daarvoor marktonderzoek (underwriting), stelt investment memorandums op, bouwt en beoordeelt businesscases en beoordeelt de juridische contracten en fiscale aspecten.

    BESCHIK JE OVER
  • WO werk- en denkniveau (bij voorkeur bevind je je in de eindfase van je Bachelor of
    beginfase van je Master Economie, Econometrie, Finance, Bedrijfskunde, Bouwkunde,
    (Fiscaal) Recht of Real Estate Studies);
  • uitstekende analytische vaardigheden en hebt affiniteit met financiële modellen;
  • interesse in zowel de juridische, fiscale, commerciële en ruimtelijke aspecten van dealmaking
    en projectontwikkeling;
  • ambitie; je stelt uitdagende doelstellingen voor jezelf en streeft er altijd naar het beste uit
    jezelf halen?
  • de vaardigheid om samen te werken met een compact en hecht team van authentieke
    verbinders met daadkracht;
  • uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel de Nederlandse als de Engelse taal
    (mondeling en schriftelijk).

    WAT BIEDEN WIJ
    Met dertien collega’s vormen wij een relatief compact, maar hecht team. We kennen elkaar goed en
    vinden het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn. De gezelligheid die we op kantoor ervaren,
    zetten we regelmatig voort tijdens borrels, een hapje eten en teamuitjes.
    Zoals de naam al doet vermoeden, streven we ernaar om FIT te blijven – daarom stappen we
    regelmatig op de (race)fiets of volgen we samen een sportles. Niet alleen lichamelijk, maar ook
    mentaal FIT blijven is voor ons belangrijk: er is altijd ruimte om nieuwe dingen te leren.

    ZIJN WIJ EEN FIT?
    Als je jezelf herkent in het bovenstaande profiel, maken wij graag kennis met jou! stuur jouw
    curriculum vitae en motivatiebrief naar secretariaat@capital-fit.com. Mocht je inhoudelijke vragen
    hebben over de vacature, dan kun je contact opnemen met Ellen Maes (via e.maes@capital-fit.com).
    Voor meer informatie over Capital FIT kun je terecht op onze website: www.capital-fit.com.

(Junior) Consultant Big Data en Vastgoedsturing – Republiq

Dit ga je doen

Je gaat ons helpen om het speelveld van vastgoed volledig op zijn kop te zetten. We denken dat de data revolutie dat mogelijk maakt en willen daar een serieuze bijdrage aan leveren. De beschikbaarheid van data zal meer fundament leggen onder elke vastgoedbeslissing. Het kan nu evidence-based (en tsja, als het kan dan moet het ook).

Je gaat onze opdrachtgevers helpen met het nemen van goed onderbouwde beslissingen. Je gaat data opsporen, ontsluiten en presenteren. Door slimme algoritmen zorg je er voor dat onze opdrachtgevers tot betere inzichten komen. Kortom: je gaat je data-skills inzetten om echte problemen op te lossen. Begrip van de context is daarvoor noodzakelijk. Vaak werk je dan ook samen met onze vastgoedspecialisten, samen komen jullie tot de beste oplossing.

Je pioniert samen met een team aan onze innovaties. Het zou mooi zijn als je ervaring hebt met ETL en R, maar daar kunnen we je ook bij helpen. Je werkt meestal aan drie of vier projecten tegelijkertijd. Denk bijvoorbeeld aan de ontwikkeling van tooling voor assetmanagement, de waardering van woningportefeuilles op basis van open data of een benchmark van het voorzieningenniveau van gemeenten. Sommige projecten zijn kort en intensief, andere projecten vereisen een langere aanloop. Het mooie van consultancy is dat je alleen wordt ingehuurd voor de spannende projecten. De projecten die er toe doen.

Je komt in aanraking met allerlei soorten opdrachtgevers en allerlei type vraagstukken in een steeds veranderende context. Die afwisseling en uitdaging maakt dat je snel leert. Daarnaast kun je er van op aan dat onze ervaren data specialisten je helpen in jouw ontwikkeling.

Dit is echt iets voor jou want jij…

  • Bent vastberaden en hebt doorzettingsvermogen (‘grit’ noemen we dat, google maar eens)
  • Bent nieuwsgierig en wilt altijd alles zeker weten
  • Hebt lef om onconventionele oplossingen voor te stellen
  • Bent oprecht en verwacht dat ook van anderen
  • Bent sociaal en houdt rekening met je teamgenoten
  • Krijgt energie van wat je doet
  • Hebt een relevante WO-opleiding afgerond in data science, bouwkunde, vastgoed of economie

Dit bieden we

  • Een goed salaris afhankelijk van kennis en ervaring
  • Laptop, telefoon en auto (elektrisch uiteraard)
  • Een baan met een grote mate van autonomie en ruimte om je eigen focus te kiezen
  • Alle ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • Werk dat er toe doet, we spelen een ‘disruptive’ rol binnen het publiek vastgoed

Great Place To Work

Republiq is een Great Place to Work ® (al 7 jaar op rij). Jouw toekomstige teamgenoten beoordeelden Republiq op de thema’s geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap met een 9,9!

Samen bouwen we aan het tofste vastgoed adviesbureau van Nederland. We willen met innovatieve oplossingen de vastgoedsector professionaliseren. We creëren de randvoorwaarden waarbinnen iedereen kan excelleren. Nu is het aan jou om voor jezelf een fantastische baan te creëren.

We geloven dat als iedereen doet waar hij/zij goed in is, dat we samen de mooiste resultaten bereiken. Dat begint met hard werken en daar ook vooral heel veel plezier in hebben. Lees onze Republethiqs om meer te weten komen over onze manier van werken.

Zo ziet de procedure eruit

  1. Solliciteer in 10 minuten: speel een van onze assessment-games en laat je gegevens achter.
  2. Binnen 5 dagen een reactie: we beoordelen je sollicitatie en binnen 5 dagen ontvang je van ons een reactie.
  3. Het 1e gesprek: als we denken dat Republiq bij jou past, nodigen we je uit voor een eerste gesprek. Dit gesprek is meestal met een van onze meer ervaren medewerkers.
  4. Gamified assessment: we vragen je om een aantal korte neurowetenschappelijke games te spelen. Daarmee geven we je de kans om je potentieel, talenten en persoonlijkheid te laten zien.
  5. Het 2e gesprek: als de resultaten van gamified assessment naar tevredenheid zijn plannen we een tweede gesprek. Dit is met een of twee andere medewerkers dan het eerste gesprek.
  6. Arbeidsovereenkomst: als we na de gesprekken allebei positief zijn doen we je een aanbieding om bij ons te komen werken.

Solliciteer in 10 minuten. Word jij onze nieuwe collega? Speel een van onze assessment-games en laat je gegevens achter. Het spelen van de assessment-game duurt ongeveer 10 minuten. Solliciteer hier!

Vacature Stagiair / Werkstudent – Resi

Ter versterking van ons Resi team zijn wij op zoek naar een stagiair/werkstudent.

Resi is een ondernemende en groeiende woningbeleggingsadviseur gevestigd op de Schinkel in Amsterdam. Als Resi proberen wij een bijdrage te leveren aan de huidige woningmarkt waar woningtekorten, betaalbaar wonen en oplopende bouwkosten veelbesproken onderwerpen zijn.

Ons team adviseert internationale en nationale beleggers, corporaties en ontwikkelaars in de aan- en verkoop van woningbeleggingen. Wij kennen de woningmarkt door en door, beschikken over een grote hoeveelheid actuele data in ons woningdataplatform en hebben jarenlange ervaring in het begeleiden van beleggingstransacties.

De functie
Wij bieden je een stage- of werkstudentplek aan in een enthousiast team met collega’s met een bouwkundige en financiële achtergrond. De stage of het werkstudentschap biedt je de mogelijkheid om te ontdekken waar je kwaliteiten liggen en welke richting je op wilt gaan binnen het vastgoed.

Als stagiair of werkstudent bij Resi krijg je de gelegenheid relevante werkervaring op te doen in de advisering van woningbeleggingen. Wij zijn landelijk actief en adviseren ontwikkelaars, corporaties en (institutionele) beleggers. Tijdens je stageperiode maak je deel uit van een professioneel team dat zich bezighoudt met:

1. de begeleiding bij aan- en verkoopprocessen van woningbeleggingen

2. de advisering aan ontwikkelaars bij woningontwikkelingen en optimalisatie van woningprogramma’s.

Je wordt hierbij begeleid door collega’s met ervaring in de woningbeleggingsmarkt en werkt samen in een enthousiast team die je meeneemt naar projecten en afspraken met opdrachtgevers.

Tijdens de stage of werkstudentschap van minimaal van 4 maanden zal je volledig onderdeel zijn van ons ondernemende team en ervaring opdoen in:

  • Marktanalyses van verschillende locaties en doelgroepen
  • Commerciële objectanalyses en het waarderen van woningbeleggingen in rekenmodellen
  • Creëren van een volledig woonproduct met goede woningen en aansluitende voorzieningen
  • Beoordelen en optimaliseren van ontwerpplattegronden en bijbehorende opleverniveaus, zodat het ontwerp beter aansluit bij de wensen van de doelgroepen, maar ook beleggers of corporaties
  • Ondersteuning in het hele verkooptraject van woningbeleggingen, van voorstel tot afronding.

De nadruk op deze punten wordt in overleg bepaald.

Wie ben jij?

Wij zoeken een HBO/WO-student in de laatste fase van een bouwkundige, economische of financiële studie die beschikbaar is voor minimaal 3 dagen in de week. In overleg is het ook mogelijk om een stage te combineren met het schrijven van een Master scriptie. Wij denken graag mee over een scriptie-onderwerp en stellen onze data ter beschikking.

Meer informatie / solliciteren
Maakt deze vacature je enthousiast en wil je meer weten over werken bij Resi? Neem dan contact op per email via hr@resi.nl en wie weet nodigen wij je uit voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor!

Werkstudent Technisch Property Management en Duurzaamheid – Dream Advisors

Wie zoeken wij?

Als werkstudent bij Dream Advisors ondersteun je ons Technisch Property Management en Duurzaamheidsteam. Binnen ons team speel je een cruciale rol bij het verzamelen en analyseren van diverse soorten data die verband houden met de duurzaamheid van gebouwen. Je ondersteunt ons in het optimaliseren van onze duurzaamheidsinitiatieven en helpt ons bij het verbeteren van onze rapportages en certificeringen. Dit is een unieke kans om praktijkervaring op te doen in een dynamische en groeiende sector.

Wat ga je doen?

Recent hebben wij voor onze Europese portefeuille een duurzaamheidsplatform geïmplementeerd. Om gedegen analyses te kunnen doen is het van belang dat er zo veel mogelijk data over de gebouwen uit onze portefeuille in dit platform wordt gezet. De rol zal dus voornamelijk bestaan uit:

  • Het verzamelen en analyseren van gebouw gebonden data (zoals de specificaties van daken, isolatiewaarden, het gebruiksprofiel, etc.)
  • Het verzamelen en analyseren van diverse installaties en de specificaties daarvan binnen deze gebouwen zoals HVAC systemen, verlichting en andere technische installaties.
  • Het correct verwerken van de verzamelde en geanalyseerde data in ons recent geïmplementeerde duurzaamheidsplatform.
  • Verzamelen van certificaten en andere duurzaamheidsgegevens zoals informatie over LED-verlichting, PV-installaties (zonnepanelen) en slimme meters.
  • Bijdragen aan het opstellen van duurzaamheidsrapportages, zoals GRESB (Global Real Estate Sustainability Benchmark) en CRREM (Carbon Risk Real Estate Monitor).
  • Samenwerken met het technisch property management team om duurzaamheidsdoelstellingen te realiseren.
  • Assisteren bij andere administratieve taken die nodig zijn binnen het team.

Wij bieden:

  • Een inspirerende en leerzame werkomgeving waar duurzaamheid en innovatie centraal staan.
  • De mogelijkheid om praktijkervaring op te doen in de groeiende sector van duurzaamheidsmanagement.
  • Samenwerking met een team van ervaren professionals.
  • Flexibele werkuren die kunnen worden afgestemd op jouw studieplanning.
  • Een vergoeding van €16/uur.
  • Mogelijkheden voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.

Wij zoeken:

  • Een gemotiveerde en leergierige student die bij voorkeur (maar niet verplicht) een relevante studie volgt op het gebied van duurzaamheid, techniek, vastgoedmanagement of een vergelijkbare richting.
  • Analytisch sterk en in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.
  • Goede communicatieve vaardigheden en oog voor detail.
  • Basiskennis van duurzaamheidscertificeringen en rapportages is een pre.
  • Flexibel inzetbaar voor 2-3 dagen per week, waarbij je minimaal 1-2 dagen op kantoor bent.

Wie zijn wij?

Dream Advisors is onderdeel van Dream. Dit is een Canadese beursgenoteerde vastgoedbelegger die wereldwijd actief is en hoofdkantoor houdt in Canada. Naast kantoren, winkels en woningen belegt Dream ook in logistiek en industrieel vastgoed via Dream Industrial REIT (DIR). Momenteel bestaat de logistieke vastgoedportefeuille van DIR uit 330 assets met een totale omvang van 6,6 miljoen vierkante meter, verdeeld over Canada, Amerika en Europa.

Sinds eind 2019 is Dream actief in Europa via Dream Advisors. Dit gebeurt voornamelijk vanuit het Europese hoofdkantoor in Amsterdam. Sinds enkele maanden is het kantoor gevestigd in een gloednieuw kantoor op de Zuidas. Met een team van ca. 25 personen wordt de Europese portefeuille beheerd. Daarnaast zijn er enkele collega’s gevestigd in Duitsland en Franrijk. Naast het beleggen in logistiek vastgoed, voert Dream Advisors ook het eigen beheer over de portefeuille. Dit betekent dat het asset management en property management in eigen beheer wordt uitgevoerd. Overall bestaan onze werkzaamheden in Europa dan ook uit investment, asset & property management en development, mede ondersteund door een finance/legal en analisten team.

Wat werken voor Dream Advisors aantrekkelijk maakt is de dynamiek tussen enerzijds het gevestigde bedrijf in Canada met veel kennis en expertise en anderzijds het kleinere kantoor in Europa met open en dynamische cultuur. De lijnen zijn kort, er is veel flexibiliteit en naast hard werken staat een goede sfeer en collegialiteit voorop.

Interesse?
Ben je enthousiast geworden en denk je dat jij de werkstudent bent die wij zoeken? Neem dan contact op via njacobs@dreamadvisors.com / 06-13703963.
We kijken uit naar je sollicitatie!

Stagiair Asset Management & Analytics rol – Dream Advisors

Wij zijn op zoek naar een stagiair voor ons Europese hoofdkantoor in Amsterdam voor een periode van zes maanden. Het betreft een bredere Asset Management & Analytics rol, waarbij je zowel van de operationele als financiële/analisten kant kennis kunt opdoen en mee kan draaien binnen een toonaangevende internationale logistieke vastgoedbelegger.

Wie zoeken wij?

Wij zijn op zoek naar een stagiair voor ons hoofdkantoor in Amsterdam die kan meedraaien in het Europese vastgoedteam van Dream Advisors. Qua rol zoeken wij iemand die het leuk vindt om van meerdere gebieden op logistiek vastgoedvlak iets op te steken. Het betreft een hybride rol waarbij je zult samenwerken met zowel asset & property managers voor de meer operationele kant van de business als finance en analist collega’s voor de meer financiële kant van de organisatie. De rol is niet vastomlijnd en kan in overleg – en eigen initiatief – verder worden vormgegeven.

De werkzaamheden bestaan in ieder geval uit onder meer:

  • Het assisteren van het finance en analisten team bij cash flow modeling, het bijwerken van de asset databases en huurderslijsten, hulp bij het opstellen van budgetten en het voorbereiden van diverse financiële overzichten en rapportages;
  • Assisteren van het asset management team bij leasing, contact met potentiële nieuwe huurders, lease monitoring, het signaleren en opstellen van diverse business cases.

Qua profiel zoeken wij iemand die voldoet aan de volgende eigenschappen en kwalificaties:

  • Een universitaire achtergrond, bij voorkeur op financieel, management of data gebied. Een vastgoedstudie is een pre, maar niet noodzakelijk;
  • Ervaring met Office (Excel, Word, PowerPoint) en data/analyse;
  • Iemand die oog heeft voor detail, sterk is in analyse en verschillende ballen tegelijk in de lucht kan houden;
  • Een team player met sterke communicatie skills en een ‘get things done’ mentaliteit;
  • Uitstekende organisatie en planning skills en in staat om zelfstandig te werken en zelf initiatief neemt;
  • Enthousiast en positief ingesteld.

Deze rol betreft een stage van vijf dagen per week, met aftrek van opleidingsverplichtingen, voor een periode van zes maanden. De startdatum is in overleg, maar is beoogd voor september 2024. Eventueel kan de stageplek worden uitgebreid naar een werkstudentschap in een later stadium.

Wat wij bieden:

  • Unieke mogelijkheid om binnen een grote internationale vastgoedorganisatie kennis op te doen van de commerciële logistieke vastgoedbranche, vanuit een gloednieuw Europees hoofdkantoor in Amsterdam op de Zuidas;
  • Een veelzijdig rol op zowel operationeel als financieel vastgoedgebied, waar je in korte tijd veel kunt leren en van de sfeer kunt proeven;
  • Fijne werksfeer met unieke Europese cultuur binnen een grotere internationale organisatie;
  • Laptop van de zaak tijdens je werk;
  • Maandelijkse toelage van EUR 600 op basis van 40 uur full-time per week.

Wie zijn wij?

Dream Advisors is onderdeel van Dream, een Canadese beursgenoteerde vastgoedbelegger die wereldwijd actief is en hoofdkantoor houdt in Canada. Naast kantoren, retail en woningen belegt Dream ook in logistiek en industrieel vastgoed via Dream Industrial REIT (DIR). Momenteel bestaat de logistieke vastgoedportefeuille van DIR uit 330 assets met een totale omvang van 6,6 miljoen vierkante meter, verdeeld over Canada, Amerika en Europa.

Sinds eind 2019 is Dream actief in Europa via Dream Advisors. Vanuit het Europese hoofdkantoor in Amsterdam, dat sinds enkele maanden is gevestigd in een gloednieuw kantoor op de Zuidas, wordt met een team van ca. 22 personen de Europese portefeuille beheerd. Tevens zijn er enkele collega’s gevestigd in Duitsland en Franrijk. Naast het beleggen in logistiek vastgoed, voert Dream Advisors ook het eigen beheer over de portefeuille en hebben we property en asset managers in dienst. Tevens ontwikkelen we zelf ook vastgoed. Overall bestaan onze werkzaamheden in Europa dan ook uit investment, asset & property management, mede ondersteund door een finance/legal en analisten team.

Wat werken voor Dream Advisors aantrekkelijk maakt is dat het weliswaar een bedrijf is met Canadese roots en een grote capaciteit heeft vanuit Canada qua kennis en expertise, maar tegelijkertijd een geheel eigen onderdeel vormt binnen Europa met een eigen open cultuur en dynamiek. De lijnen zijn kort, er is veel flexibiliteit en naast hard werken en resultaat staat een goede sfeer en collegialiteit voorop.

Benieuwd naar deze rol en interesse om van ons team onderdeel uit te maken? Neem dan contact op via pgallas@dreamadvisors.com / 06-15135844.

Analist – Capital FIT

Wij zijn Capital FIT, experts in het verbinden van vooruitstrevende ontwikkelaars en investeerders met inspirerende vastgoedprojecten. Wij fungeren als investeringsmatchmakers en dealarchitecten voor hen die geloven dat financieel rendement hand in hand kan gaan met sociaal en duurzaam rendement. Dankzij onze expertise en ervaring is Capital FIT als geen ander in staat vertrouwen op te bouwen tussen projectontwikkelaars, investeerders en de publieke sector.

Met ons team bieden wij de volgende services:

  • Transactions: Wij ondersteunen ontwikkelaars en investeerders bij de verkoop en aankoop van vastgoed, ontwikkelingen en portefeuilles
  • Structuring: Wij ondersteunen ontwikkelaars en investeerders bij het optimaliseren van investeringsmogelijkheden door debt en equity te structureren
  • M&A: Wij ondersteunen vastgoedorganisaties bij het uitbreiden van hun bedrijf of het borgen van de continuïteit

WAT GA JE BIJ ONS DOEN

Bij Capital FIT is geen dag hetzelfde. Jouw werkzaamheden zijn uiterst divers. Bij Capital FIT ondersteun je bij het closen van verschillende deals. Jij verricht daarvoor marktonderzoek (underwriting), stelt investment memorandums op, bouwt en beoordeelt businesscases en beoordeelt de juridische contracten en fiscale aspecten.

BESCHIK JE OVER

  • WO werk- en denkniveau (bij voorkeur Master Economie, Econometrie, Finance, Bedrijfskunde, Bouwkunde, (Fiscaal) Recht of Real Estate Studies)
  • uitstekende analytische vaardigheden en hebt affiniteit met financiële modellen
  • interesse in zowel de juridische, fiscale, commerciële en ruimtelijke aspecten van dealmaking en
    projectontwikkeling
  • ambitie; je stelt uitdagende doelstellingen voor jezelf en streeft er altijd naar het beste uit jezelf halen
  • de vaardigheid om samen te werken met een compact en hecht team van authentieke verbinders met daadkracht
  • uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel de Nederlandse als de Engelse taal (mondeling en schriftelijk)

WAT BIEDEN WIJ
Met dertien collega’s vormen wij een relatief compact, maar hecht team. We kennen elkaar goed en vinden het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn. De gezelligheid die we op kantoor ervaren, zetten we regelmatig voort tijdens borrels, een hapje eten en teamuitjes.

Zoals de naam al doet vermoeden, streven we ernaar om FIT te blijven – daarom stappen we regelmatig op de (race)fiets of volgen we samen een sportles. Niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal FIT blijven is voor ons belangrijk: er is altijd ruimte om nieuwe dingen te leren.

Verder bieden wij jou uiteraard een marktconform salaris en goede secundair voorwaarden zoals een bonusregeling op basis van teamprestatie, mobiliteitsbudget voor een eventuele leaseauto, OV business card, telefoon en laptop.

ZIJN WIJ EEN FIT?
Als je jezelf herkent in het bovenstaande profiel, maken wij graag kennis met jou! stuur jouw curriculum vitae en motivatiebrief naar secretariaat@capital-fit.com. Mocht je inhoudelijke vragen hebben over de vacature, dan kun je contact opnemen met Ellen Maes (via e.maes@capital-fit.com). Voor meer informatie over Capital FIT kun je terecht op onze website: www.capital-fit.com.

(Junior) Consultant Projectmanagement – Republiq

Dit ga je doen:

Je gaat onze opdrachtgevers helpen met complexe projecten en processen binnen het publieke domein. Je helpt met het bepalen van de scope en vertaalt doelen naar een maakbaar project. Je houdt de belangen van alle stakeholders nauwlettend in de gaten en zorgt samen voor het beste resultaat. Je waarschuwt voor de spannende momenten en bewaakt de risico’s. Zo ben en blijf je in control.

Je komt in aanraking met allerlei soorten opdrachtgevers en allerlei type vraagstukken in een steeds veranderende context. Die afwisseling en uitdaging maakt dat je snel leert. Daarnaast kun je er van op aan dat onze ervaren adviseurs je helpen in jouw ontwikkeling. In de projecten waar jij bij betrokken bent gaat het altijd om de verbinding tussen strategie, vastgoed en financiën. Je werkt meestal aan drie of vier projecten tegelijkertijd. Je kunt denken aan het selectieproces van ketenpartners voor renovatieprojecten voor woningcorporatie Mooiland, het adviseren van de GGD voor een passende huisvesting voor hun nieuwe hoofdkantoor en het begeleiden van het proces van ontwerp tot realisatie, de renovatie van de rijksmonumentale penitentiaire inrichting (PI) Veenhuizen voor het Rijksvastgoedbedrijf, of de nieuwbouw van de sport- en (be)leefcampus voor de gemeente Helmond. Sommige projecten zijn kort en intensief, andere projecten vereisen een langere aanloop. Het mooie van consultancy is dat je alleen wordt ingehuurd voor de spannende projecten. De projecten die er toe doen.

Je leert het meeste door ‘gewoon doen’. Vanaf dag 1 ga je dan ook mee op pad. We zijn op zoek naar een consultant met affiniteit met financiën en vastgoed. Je bent een goede analist en je weet na een verdiepingsslag ook weer boven water te komen.

Dit is echt iets voor jou als:

  • Bent vastberaden en hebt doorzettingsvermogen (‘grit’ noemen we dat, google maar eens)
  • Bent nieuwsgierig en wilt altijd alles zeker weten
  • Hebt lef om onconventionele oplossingen voor te stellen
  • Bent oprecht en verwacht dat ook van anderen
  • Bent sociaal en houdt rekening met je teamgenoten
  • Krijgt energie van wat je doet
  • Hebt een relevante WO-opleiding afgerond, bijvoorbeeld in de richting van bouwkunde, vastgoed of economie

Dit bieden we:

  • Een marktconform salaris afhankelijk van kennis en ervaring
  • Laptop, telefoon en auto (elektrisch uiteraard)
  • Een baan met een grote mate van autonomie en ruimte om je eigen focus te kiezen
  • Alle ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • Werk dat er toe doet, we spelen een ‘disruptive’ rol binnen het publiek vastgoed

Great Place To Work

Republiq is een Great Place to Work ® (al 7 jaar op rij). Jouw toekomstige teamgenoten beoordeelden Republiq op de thema’s geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap met een 9,9!

Samen bouwen we aan het tofste vastgoed adviesbureau van Nederland. We willen met innovatieve oplossingen de vastgoedsector professionaliseren. We creëren de randvoorwaarden waarbinnen iedereen kan excelleren. Nu is het aan jou om voor jezelf een fantastische baan te creëren.

We geloven dat als iedereen doet waar hij/zij goed in is, dat we samen de mooiste resultaten bereiken. Dat begint met hard werken en daar ook vooral heel veel plezier in hebben. Lees onze Republethiqs om meer te weten komen over onze manier van werken.

Zo ziet de procedure eruit:

  • Solliciteer in 10 minuten: speel een van onze assessment-games en laat je gegevens achter.
  • Binnen 5 dagen een reactie: we beoordelen je sollicitatie en binnen 5 dagen ontvang je van ons een reactie.
  • Het 1e gesprek: als we denken dat Republiq bij jou past, nodigen we je uit voor een eerste gesprek. Dit gesprek is meestal met een van onze meer ervaren medewerkers.
  • Gamified assessment: we vragen je om een aantal korte neurowetenschappelijke games te spelen. Daarmee geven we je de kans om je potentieel, talenten en persoonlijkheid te laten zien.
  • Het 2e gesprek: als de resultaten van gamified assessment naar tevredenheid zijn plannen we een tweede gesprek. Dit is met een of twee andere medewerkers dan het eerste gesprek.
  • Arbeidsovereenkomst: als we na de gesprekken allebei positief zijn doen we je een aanbieding om bij ons te komen werken.

Solliciteer in 10 minutenWord jij onze nieuwe collega? Speel een van onze assessment-games en laat je gegevens achter. Het spelen van de de assessment-game duurt ongeveer 10 minuten.

Solliciteer hier!

Stagiair Vastgoed Beheer – Nobillon Vastgoed

Nobillon Vastgoed BV is dynamische onderneming met een klein team. Alle takken van sport qua vastgoed vind je terug bij ons kantoor. Te denken valt dan aan beheer, ontwikkeling, nieuwbouw, conversie etc. Onze portefeuille is zeer divers en beval alle asset classes. We zijn op zoek naar een enthousiaste en gedreven stagiair met een interesse in vastgoed die ons team de komende tijd wil komen versterken..  

Tijdens de stage zullen de gevolgen van de nieuwe huurwet in kaart gebracht worden. Onderdeel daarvan is woningen in de portefeuille bezoeken, inmeten en beoordelen. Het inventariseren van de puntentellingen en het opstellen van nieuwe puntentellingen. Indien nodig zal er extern advies ingewonnen worden voor aanpassingen in de woning om aan de nieuwe huurwet te voldoen. 

Dit vraagstuk kan ook vormgegeven worden als afstudeeropdracht. 

Naast dit onderzoek kan er ook geassisteerd worden in het reguliere beheer en de begeleiding van renovaties van vastgoed. 

Afhankelijk van de opleiding is de stagevergoeding € 500 – € 700 per maand. Er is een brommer beschikbaar voor vervoer in Amsterdam. Een rijbewijs is een pré. HBO werk- en denkniveau is vereist. Een opleiding in de richting van vastgoed of de makelaardij is pré maar geen must. 

Interesse?
Neem dan contact op met dhr. Remy Spruit via 020-740 0888 of mail naar info@nobillon.nl