Junior Project Manager Bouw & Vastgoed – Drees & Sommer

OP PROJECTLOCATIE, OP KANTOOR NIEUW-VENNEP, CAPELLE A/D IJSSEL OF EINDHOVEN OF VANUIT HUIS

Heb jij een passie voor projectmanagement in de bouw en vastgoed? Sluit je dan aan bij Drees & Sommer! Uitdagende projecten van begin, uitvoering tot oplevering voor opdrachtgevers in de woningbouw, onderwijs, kantoren, gezondheid en andere industrieën wachten op jou!

Je taken

Als Junior Projectmanager werk je samen met het projectteam aan nieuwbouw- en renovatieprojecten vanaf de initiatiefase tot aan de oplevering. Je bewaakt alle doelen en deadlines en zorgt er met heldere communicatie voor dat alle betrokken stakeholders het overzicht en de controle hebben. Het is jouw doel om de projecten daardoor zo efficiënt en duurzaam mogelijk te managen.

Jouw werkomgeving
Binnen Drees & Sommer werken we multidisciplinair. We kennen geen gekaderde afdelingen. We werken wel vanuit specialismen en disciplines. Als Junior Projectmanager werk je binnen de afdeling Building Performance Management in een van onze 12 sectoren. Binnen deze verschillende sectoren werken zo’n 45 projectmanagers en doen we zo’n 150 projecten per jaar. Momenteel zijn we de realisatie van Valley aan de Zuidas in Amsterdam aan het afronden en werken we aan de nieuwbouw van het nieuwe hoofdkantoor van DPG Media, diverse huisvestingsprojecten in Edge West in Amsterdam en het monumentale POST Rotterdam.

Als junior werk je samen met verschillende specialisten en seniors die jou heel veel willen leren. Daarnaast bieden we je met onze Dreso Academy een interessante leeromgeving. In je periode bij ons ga je erachter komen binnen welk domein jouw passie en specialisatie ligt. Hierin geven we jou veel vrijheid en verantwoordelijkheid.

Je profiel

  • Als Junior Projectmanager Vastgoed beschik je over het volgende profiel:
  • Je hebt een afgeronde HBO / WO opleiding richting Architectuur, Bouwkunde, Civiele techniek, Installatieadvies, Bouwmanagement, of een vergelijkbaar technische achtergrond;
  • 0 tot 3 jaar ervaring in Projectmanagement;
  • Ervaring met projecten in huisvesting, onderwijs, zorg, life sciences, IT en industrie is een pré;
  • Je hebt uitstekende communicatieve en assertieve vaardigheden en een georganiseerde en gestructureerde manier van werken;
  • Je voelt je thuis in een omgeving waar innovatie, digitalisering en duurzaamheid hoog in het vaandel staan;
  • Je zoekt een organisatie waar de lijnen kort zijn;
  • Je zoekt een job waar je snel de praktijk in kan en veel verantwoordelijkheid krijgt maar ook nog veel kunt leren;
  • Je wilt impact maken en bij een organisatie werken die maatschappelijk betrokken is.

Wij bieden

Drees & Sommer is ambitieus en sterk in ontwikkeling. We werken in Nederland momenteel met 100 gedreven collega’s en hebben gezonde ambities. Werken bij Drees & Sommer betekent dat je de komende jaren bijdraagt aan deze ambities en we hopen je daarmee een uitdagende en interessante baan te kunnen bieden!

Daarnaast kun je als Junior Projectmanager rekenen op:

  • Een sterk marktconform salaris, afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Een leaseauto, telefoon en laptop;
  • Een aantrekkelijke bonusregeling;
  • 31 vakantiedagen per jaar;
  • Een goede pensioenregeling;
  • Een informele werksfeer, leuke events en nuchtere, ambitieuze collega’s;
  • Internationale mogelijkheden;
  • Uitgebreide opleidingsmogelijkheden;
  • Alle ruimte om je te ontwikkelen met veel vrijheid en verantwoordelijk;
  • Werkcultuur waarbij je leert door te doen.

Wie wij zijn
Drees & Sommer is één van Europa’s leidende ondernemingen op het gebied van advies, planning en projectmanagement. Wij ontwikkelen oplossingen voor onze klanten die kostenefficiënt, innovatief, duurzaam, digitaal en gebruikersgericht zijn. Dit doen wij met ruim 5100 medewerkers op 59 locaties over de hele wereld.

In Nederland werken we met 100 collega’s vanuit de locaties Nieuw-Vennep, Capelle a/d IJssel en Eindhoven. In Nederland kenmerken we onszelf als persoonlijke en vooruitstrevende partner. Waarbij we elkaar en elk project waarderen. Van POST Rotterdam tot het lokale buurthuis van jouw gemeente.

Interesse?
Mocht je vragen hebben over deze vacature, neem dan contact op met Nikki Langemeijer (nikki.langemeijer@dreso.com / 0613360409) of solliciteer direct via de ‘solliciteer’ button.

Fund Analyst Parking & Mobility- Primevest Capital Partners

“Are you ready for the next step in your real assets investment career within a team managing the largest portfolio of car park investments in Europe?”

In a team dedicated to consistently enhancing investment performance, delivering optimal risk-adjusted returns for its investors and proactively adapting the investment strategy to embrace future changes in the mobility landscape, while at the same time keeping a close eye on the quality and sustainability of the cities we live in?

Unlock your potential as Fund Analyst at a pan-European real assets investment management boutique

Call to action:
Do you aspire to thrive in an organisation that fosters personal and professional growth? Do you want to work in an inspiring, brand-new office and a dynamic team? Are you interested in real estate and/or infrastructure investments or do you already work in the industry?
Then respond to this vacancy and we will tell you all about it!

Your Position:
We offer a position as a Fund Analyst in the leading car park investment management team in Europe. You will be involved in the day-to-day management of our car park funds with an emphasis on performance measurement and strategic asset- and fund analyses.

Responsibilities include:

  • Support both fund- as well as asset- and investment management;
  • Performance benchmarking and risk monitoring of the existing portfolio;
  • Fund performance modeling;
  • Financial and strategic analysis and underwriting of investment opportunities;
  • Preparing presentation material for investor meetings and industry events;
  • Supporting research on either asset-, portfolio or market level;
  • Providing support in financing, acquisition and/or disposition processes.

And…
Being a high performer, always looking to improve yourself and your work. You have a curious mindset and are anxious to explore; you have a ‘yes we can’ mentality and are eager to learn. The team takes priority and achieving our goals together makes you tick. You wear your heart on your sleeve and like to work in an open environment. You are allowed to make mistakes but learn from them and take responsibility for them.

Who are we looking for?
Your experience and skills include:

  • 2-3 years working experience in fund- and investment modeling;
  • A BSc/MSc degree;
  • Fluency in English required (German would be a plus);
  • Affinity with real estate and/or infrastructure;
  • Strong analytical skills;
  • Strong quantitative/performance modeling skills (Excel);
  • Self-motivated, personal drive and a great team player.

Who is Primevest Capital Partners?
Primevest Capital Partners is a pan-European investment management boutique that special- ises in investments in innovative real assets. Our purpose is to help our clients secure their financial future through investments in real assets while creating a better living environment for future generations.

Our investment philosophy and vision are energised by the current trend of urbanisation and the ability to fulfil the needs of modern metropolitan communities, while enhancing the quality and sustainability of people’s lives.

From our offices in Utrecht, Eindhoven and Berlin, a team of c. 60 professionals manage more than €3 billion of real assets across 12 European countries, including sector-focused funds, individual institutional mandates and a number of funds targeting private investors as well as family offices.

Our activities at a glance:

  • Europe’s leading car park investment manager
  • First mover in communication infrastructure
  • Proven track record in the residential sector

Primevest Capital Partners has a very personal approach in the way we cultivate our relationships. Nothing we do is standard. We are committed to utmost transparency in financial reporting and the provision of data and bring unique insight.

Our teams include sector-specific industry specialists, which gives us unparalleled knowledge of the markets where we operate.

What can we offer you?
At Primevest Capital Partners, we prioritize employee satisfaction and strive to be the most enjoyable employer in the industry. Our focus is not only on personal growth but also on cultivating a pleasant and flexible work environment. While this position is typically full-time, we are open to discuss a 32-hours work week arrangement. Hybrid working is also possible.

  • An open, inspiring, informal and young working environment, where you can make significant impact;
  • New office location in the heart of Utrecht (Central Station location);
  • Competitive compensation and secondary employment conditions;
  • Fantastic learning and development opportunities, potential to present yourself and build your CV;
  • To work in an institutional and international context;
  • Flexible working hours and option to work from home;
  • A travel allowance of 100% for public transport or an allowance for the car;
  • The possibility to follow courses / trainings;
  • A healthy lunch and delicious coffee.

Interested?

If you are interested in this job, please submit a short motivation letter and your CV to Babette Hendrikse via babette.hendrikse@primevestcp.com

Questions regarding the job please contact Bas Magielse, Head of Parking, bas.magielse@primevestcp.com / +31(0) 6 53196186)