Onderzoeks-/Afstudeerstage in Vastgoed(management) – Urban Fabric

Wil jij onderzoek doen naar de ontwikkeling van een gezonde en levendige stad? Of je verder verdiepen in de kloof tussen de dynamische vraag naar vastgoed en het relatief statische aanbod? Of richt je je liever op onderwerpen als healthy urban living, adaptieve gebouwen en circulariteit? Tijdens een (afstudeer)stage bij Urban Fabric Development kun je dit allemaal onderzoeken aan de hand van lopende projecten.

Wie is Urban Fabric?
Urban Fabric Development realiseert positieve verandering die de stad verder brengt. Als Amsterdamse projectontwikkelaar ontwikkelen wij vastgoedprojecten die verder reiken dan de vierkante meters waarop ze zijn ingetekend. Wij ontwikkelen voor eigen rekening en risico of als gedelegeerd ontwikkelaar. Wij hebben een integraal perspectief op vastgoed en werken aan duurzame vastgoedstrategieën.

Wat kun je bij ons leren?
Als academisch stagiair(e) draai je bij Urban Fabric Development mee in alle fases van projectontwikkeling; van acquisitie, haalbaarheid tot aan omgevingsvergunning en placemaking. Bij ons kun je haalbaarheidsonderzoek doen, de marktdynamiek analyseren en de financiële kant doorrekenen als het gaat om kosten en kwaliteit versus opbrengsten. Ook kun je kavels toetsen voor nieuwe acquisities en je verdiepen in juridische stukken. Afhankelijk van je interesse kun je tevens onderzoek doen naar woonconcepten versus demografische trends en doelgroepen en meedenken over corporate marketing en projectcommunicatie. Urban Fabric heeft een in-house architectenbureau dat voor een leuke kruisbestuiving zorgt en waarmee je direct je onderzoek naar financiële haalbaarheid met een team van internationale architecten kan toetsen.

In overleg stem je je onderzoeks-/afstudeeropdracht af en kijken we samen welke diverse werkzaamheden/onderzoeken je op je zou kunnen nemen, afhankelijk van de projecten die op dat moment spelen en de richting waarin jij je wilt specialiseren.

Jij herkent jezelf hierin:

  • je hebt humor, neemt initiatief en draagt nieuwe ideeën aan;
  • volgt een masteropleiding aan de universiteit: MSc Track Management in the Built Environment (TU Delft) of Urban Systems & Real Estate (TUe);
  • beheerst de Nederlandse en Engelse taal;
  • hebt goede beheersing van Microsoft Office, met name Excel;
  • kan goed samenwerken en je bent communicatief sterk.

Wij bieden jou:

  • een dynamische werkomgeving met academisch geschoolde begeleiders;
  • een platte organisatie met de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen en bij goed functioneren kans op een eerste baan;
  • een werkweek van minimaal 32 uur;
  • betrokken collega’s en een professioneel, ambitieus team;
  • een gezonde dagelijkse lunch, elke woensdag is er een sportles en op donderdag een gezellige borrel;
  • indien nodig, tijdelijke woonruimte in Amsterdam nabij het Westerpark.

De stageplaats is per januari 2023 beschikbaar. Wil je ons team bij voorkeur zes maanden of langer komen versterken, stuur dan je motivatie en CV naar vacature@urban-fabric.nl. Meer informatie over onze projecten kun je vinden op www.urban-fabric.nl.

Stage Valuations – CBRE

Areas of Interest: Valuations/Appraisal, Internship/Industry placement Location(s): Amsterdam – Noord-Holland

Wij zijn per februari 2023 opzoek naar stagiaires! Ben jij nog student en wil je alle ins en outs leren over waarderingsvraagstukken en vind je daarnaast de vastgoedbranche interessant? Dan biedt onze Valuation & Advisory Services afdeling jou de perfecte plek om je verder te ontwikkelen!

Wat ga je doen?

Wij bieden jou een real estate stage waar je voor een periode van minimaal 4 maanden consultants gaat assisteren bij een goed onderbouwd professioneel taxatieadvies op (inter)nationaal niveau. Je wordt hierin begeleid door consultants met jarenlange ervaring in commercieel vastgoed. Tijdens je stageperiode zal je dan ook actief deel uitmaken van het team.

Ons Taxatie team houdt zicht bezig met advies- en waarderingsvraagstukken voor verschillende type beleggers en financiers. Onze type opdrachtgevers loopt uiteen van lokale beleggers, institutionele fondsen tot en met Nederlandse en/of internationale (zaken)banken waardoor wij vaak betrokken zijn bij spraakmakende deals. Voor de opdrachtgever worden verschillende werkzaamheden uitgevoerd zoals: acquisitietaxaties, financieringstaxaties, scenario analyses, haalbaarheidsanalyses van een belegging of financiering.

Als stagiair(e) zullen je werkzaamheden voornamelijk bestaan uit: 

  • Ondersteunen van de consultants bij taxatie- en advieswerkzaamheden; 
  • Ondersteunen bij het opstellen van taxatierapporten; 
  • Analyseren van beleggingstransacties; 
  • Ondersteuning bij het uitzoeken van kadastrale gegevens en bestemmingsplannen; 
  • Structureren van digitale datarooms en coördinatie van informatievoorziening; 
  • Begeleiden/coördineren van bezichtigingen van objecten.

Wat heb je ons te bieden?

  • Je bent in de eindfase van je opleiding op WO-niveau (bachelor of master);
  • Je hebt affiniteit met vastgoed; 
  • Je bent leergierig, analytisch, kwaliteitsbewust en gericht op samenwerking; 
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en je schakelt makkelijk tussen diverse werkzaamheden; 
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden (woord en schrift) in zowel Nederlands als Engels.

Wat hebben wij jou te bieden?

Als stagiair(e) bij CBRE Advisory krijg je de gelegenheid relevante werkervaring op te doen en (indien van toepassing)  jouw scriptie te schrijven. Je wordt hierbij intensief begeleid door collega’s met jarenlange ervaring binnen het commercieel vastgoed. Tijdens je stageperiode zal je actief deel uit maken van het team. 

Er worden geregeld  activiteiten georganiseerd zoals borrels, bedrijfs-en afdelingsuitjes. Wij bieden je een stage in een enthousiast en gedreven team en een fijne werkomgeving met veel uitdagingen en de mogelijkheid om te ontdekken waar je kwaliteiten liggen en welke richting je binnen het vastgoed op wilt gaan.

Wat wordt je team?

Valuation & Advisory Services vormt de basis van je vastgoedcarrière. Door de vele opdrachten met korte doorlooptijden krijg je een volledig beeld van de ontwikkelingen in de vastgoedmarkt. Valuation & Advisory Services is één van onze grootste afdelingen en nog steeds groeiende vanwege onze professionele aanpak. Wij zijn een hecht team van ervaren en gedreven consultants met passie voor het vak.

In teams werken wij samen om onze cliënten van hoogwaardig taxatieadvies te voorzien. De sector specialisatie teams bestaan uit zowel Junior, Medior, als Senior Consultants en Directors en worden ondersteund door een Team Assistant. Wij richten ons op de offices, retail, residential, logistics, special markets en de healthcare markt. 

Wie is jouw nieuwe werkgever?

CBRE is een organisatie waarbij het niet uitmaakt of je een ervaren professional of een jong talent bent, en op welke positie je speelt. Wij bieden iedereen de vrijheid om kansen te pakken. Wij werken hard voor onze successen en vieren die met elkaar, bijvoorbeeld na het sluiten van een deal of tijdens onze wekelijkse borrel.

Met ruim 100.000 medewerkers verspreid over 500 kantoren in 100+ landen is CBRE wereldwijd marktleider in real estate consultancy. In Nederland werken onze 600 professionals vanuit Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle elke dag aan de mooiste vastgoedprojecten.

Sinds begin 2019 heeft CBRE Advisory een nieuw hoofdkantoor in de Schinkelbuurt in Amsterdam, genaamd The Core. Een nieuw, innovatief kantoor onder het vijftig jaar oude dak van een voormalige autogarage. Met dit kantoor slaan wij een nieuwe weg in, geven we ondernemerschap de ruimte en werken we intensiever met opdrachtgevers en elkaar samen. 

Solliciteren?

Wij kijken uit naar jouw sollicitatie! Zorg dat je bij je sollicitatie naast een CV ook een motivatiebrief toevoegt waar je in aangeeft waarom je voor een stageplek bij Valuations kiest. Solliciteren kan via https://careers.cbre.com/en_US/careers/JobDetail/Stage-Valuations/93037.

Nog vragen? Deze worden graag beantwoord via NLrecruitment@cbre.com.

Trainee Consultant – Cegeka Real Estate Solutions

Locatie: Veenendaal, Expertise: Microsoft Dynamics 365, Opleiding: WO

Bij Cegeka Real Estate Solutions verbeteren en digitaliseren wij de dienstverlening, bedrijfsvoering en informatievoorziening van vastgoedorganisaties. Al meerdere jaren op rij hebben wij een leerzaam, leuk en uitdagend traineeship kunnen bieden aan pas-afgestudeerden, waarbij je meteen een tastbare bijdrage kunt leveren aan de groei van onze organisatie. Op 1 februari 2023 & 1 september 2023 starten wij wederom met een traineeship en dus zijn wij op zoek naar enthousiaste kandidaten.

Binnen 9 maanden word je opgeleid tot een succesvolle Consultant;

  • In deze functie ben je o.a. medeverantwoordelijk voor het geven van trainingen en workshops over onze software oplossing Microsoft Dynamics Empire;
  • Samen met een team van ervaren Consultants zorg je voor een goede functionele implementatie. Na de afronding van je Traineeship ga je als onderdeel van één van de regioteams bij verschillende klanten aan de slag. Je kan jezelf vervolgens binnen 2 jaar door ontwikkelen tot Medior Consultant;
  • Ondersteuning aan klanten bij het realiseren van hun doelstellingen, je bent betrokken bij het optimaliseren van processen en het automatiseren van de keten;
  • Medeverantwoordelijkheid voor de implementatie en migratie van onze oplossing en adviseert diverse klanten binnen de vastgoedsector;
  • De vertaalslag van de behoeften van klanten naar onze oplossing en de inrichting van hun werkprocessen;
  • Het geven van trainingen, ondersteunt de klant in de testfase en verleent nazorg op een project. Dit doe je samen met een enthousiast team van Consultants;
  • Ondersteuning aan onze klanten bij het gebruik van onze software

Wat breng jij mee?

  • Je bent communicatief vaardig en in staat om in overleg met de klant tot goede oplossingen te komen;
  • Een afgeronde WO opleiding bij voorkeur in de Business IT, Bedrijfseconomie, Bedrijfskunde, Vastgoed, Finance, Economische geografie;
  • Affiniteit en/of werkervaring op het gebied van bedrijfsprocessen;
  • Aantoonbare affiniteit met IT;
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • Ambitie, enthousiasme en leergierigheid;
  • Een klant- en resultaatgerichte houding en je bent proactief, gedreven en stressbestendig;
  • Een rijbewijs.

Wat hebben wij jou te bieden?

  • Samen met gemotiveerde en deskundige collega’s werken aan digitale oplossingen die jouw klanten daadwerkelijk helpen bij het bereiken van hun doelen;
  • Een traject waarbij jij straks met een hoop kennis en ervaring start als consultant
  • Een salaris van 2850 euro bruto o.b.v. 40 uur wat na positieve afronding van je traineeship direct verhoogt zal worden naar 3000 euro bruto;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder de keuze voor een leaseauto of een mobiliteitsregeling;
  • Een bedrijfsfitnessregeling;
  • Interessant en leerzaam werk bij een TOP Employer die alleen genoegen neemt met de hoogste kwaliteit;
  • Prima on- en offline faciliteiten om te overleggen en inspiratie op te doen;
  • Veel gelegenheid om aan je persoonlijke ontwikkeling te werken met opleidingen, cursussen, trainingen én met werk dat jou helpt om je grenzen te verleggen.

Je komt verder met telkens iets willen verbeteren. Met het automatiseren en verder durven denken.

Gijs Hanson
Service Delivery Manager, Cegeka Nederland

Aspire to more: onze belofte aan jou
Je krijgt bij Cegeka alle ruimte om jezelf als professional verder te ontwikkelen. Samen realiseren we wat je écht wil betekenen voor onze klanten en collega’s. We nodigen je graag uit om met ons mee te groeien. In een ongekende veelzijdigheid aan uitdagende, betekenisvolle IT-projecten. Zet je stempel op projecten bij aansprekende klanten waarbij we het verschil maken. Aspire to more.

We werken hier altijd met elkaar samen. Intensief, met veel plezier en betrokkenheid. Binnen een cultuur gedreven door familiewaarden: vol vertrouwen, mensgericht, open, loyaal en respectvol. Met veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Kom deel uitmaken van de volgende fase van een trots, succesvol, snelgroeiend, innovatief, Europees IT-bedrijf vol ambities.

Interesse?

Neem contact op met Denise Oudenaarde (telefonisch bereikbaar op +31 6 82 98 74 31 of mail naar denise.oudenaarde@cegeka.nl) of bekijk de vacature op https://www.cegeka.com/nl-nl/werkenbij/vacatures/trainee-consultant-3201

Traineeship – Capital Value

Als trainee bij Capital Value word je door de beste specialisten opgeleid tot professional in de woningbeleggingsmarkt.

De lat ligt hoog. Wij werken hard om het beste resultaat voor onze opdrachtgevers te bereiken. Daarbij werken we samen en zijn de lijnen kort. Wij betrekken je bij alle lopende projecten en zullen je laten zien hoe verkoopprocessen en taxatieopdrachten conform het protocol van Capital Value worden uitgevoerd.

Capital Value Academy
Het traineeship is onderdeel van ons Capital Value Academy programma waarin zowel hard skills als soft skills aan bod komen. Je krijgt een mentor die jou begeleidt je skills te verbeteren en je talent en interessegebied verder te ontwikkelen.

Daarnaast bieden wij

  • Alle ruimte om je te ontplooien en je ideeën ten uitvoering te brengen
  • Een informele bedrijfscultuur waar hard wordt gewerkt maar ook veel wordt gelachen
  • Een marktconform salaris
  • Gezellige collega’s, goede koffie, een lekkere lunch, maandelijkse borrels en leuke (sportieve) uitjes
  • Hybride werken: Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en vanuit huis

Tijdens een traineeship bij Capital Value leer je alles over de woningbeleggingsmarkt en krijg je volop kans om je te ontwikkelen

Joost Jellesma, oud student Real Estate Studies, Groningen

Wil je meer weten?

Scan de QR code voor meer informatie of neem voor vragen direct contact op met Astrid Scheper via werken@capitalvalue.nl.

Vastgoed Acquisiteur – Spring Real Estate

 Locatie: Amsterdam
Functie: Werkstudent Agency Amsterdam
Salaris: 13 – 15 per uur + bonus
For this vacancy it is required to speak Dutch.

Ben jij commercieel ingesteld en wil jij ervaring op doen binnen het vastgoed? Agency Amsterdam is op zoek naar een Vastgoed Acquisiteur.

Wat ga je doen?
Als Vastgoed Acquisiteur bij Agency Amsterdam maak je actief onderdeel uit van het team. Binnen deze functie ben je bezig met actieve acquisitie van nieuwe opdrachten. Daarnaast assisteer je het team met de aan- en verhuurprocessen van commercieel vastgoed in regio Groot Amsterdam. Afhankelijk van je progressie en inzet krijg je steeds meer verantwoordelijkheid. Ook kan je relevante werkervaring opdoen onder begeleiding van ons team met jarenlange ervaring binnen het vastgoed.

Wie ben jij?

  • Je studeert aan de Hogeschool of Universiteit;
  • Je bent nog minimaal negen maanden beschikbaar naast je studie;
  • Je bent commercieel ingesteld;
  • Je bent ondernemend en wil veel leren;
  • Je bent minimaal 16 uur per week beschikbaar;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift;
  • Je vindt het leuk om in een jong en dynamisch team te werken.

Wat bieden we jou?

  • Het opdoen van nuttige werkervaring en hierdoor een goede aanvulling op je CV;
  • Doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie;
  • Onderdeel te zijn van een snelgroeiende landelijke vastgoedorganisatie;
  • Leuke borrels en kennissessies met collega’s;
  • Een fijne werkomgeving in een prachtig kantoor;
  • De mogelijkheid om je eigen netwerk op te bouwen.

Interesse?
Heb je interesse in deze functie stuur dan je sollicitatie via de site (https://www.springservices.com/en/vacancies/vastgoed-acquisiteur-amsterdam) of via job@springservices.com.

Voor vragen over de inhoud van de functie of vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Shayenne Dechêne via job@springservices.com of 020 658 95 98.

Portfolio Management Intern (Separate Accounts) – CBRE IM

Areas of Interest: Interns/Graduate/Apprentice, Investment Management
Location: Schiphol ‘- Noord-Holland – Netherlands

”We have an exciting Internship opportunity available in our EMEA Separate Accounts team.”

The separate accounts team focuses on investing and managing real estate across continental Europe and the UK, mainly on behalf of pension funds and insurance companies. Varying from the many funds CBRE Investment Management has, separate accounts provide our clients the opportunity to invest directly into specific assets, thereby creating a specific investment mandate aligned with their strategy. As an intern you’ll be part of the portfolio management team, supporting on managing the real estate portfolios of various separate accounts invested in all asset classes (office, logistics, residential, retail and other) with a value of more than € 12 billion. You will be given the opportunity to work alongside the team in using our data driven approach to continuously optimize the portfolios by actively managing, investing and divesting the various assets. Within the separate accounts team we have various nationalities and backgrounds, creating a diverse group of people with a dynamic and energetic culture who are all curious to learn more!

Would you like to work in an international environment with ambitious colleagues and learn about managing real estate portfolios? Then this is a position for you! 

Your main responsibilities

  • Supporting the team in the day-to-day portfolio management of the various separate accounts 
  • Assisting on analyzing potential acquisition opportunities and supporting with follow-on actions 
  • Working closely with the team on analyzing and guiding disposal programs 
  • Analyzing and improving various separate account’s (digital) way of working 
  • Assisting on creating internal and external commercial reporting 
  • Attending asset visits (to the extent possible)

What do you have to offer us?

  • You are enrolled in an education institution in the Netherlands (University). Ideally you are in your late bachelors or beginning of your master’s degree in a relevant field of studies (Economics, Finance, Law, Real Estate etc.); 
  • Affinity with real estate and investment management is required, real estate related experience would be a definite plus; 
  • You have a pro-active attitude, are eager to learn and have decent Excel and PowerPoint skills; 
  • You are available for at least 3 to 6 months for 4 or 5 days per week. Start date to be discussed; 
  • Fluency in English is required for this role, any additional European language is a plus. 

What we offer you!

  • An exciting, inspiring and international working environment. 
  • A great and challenging learning experience with a personal approach (you will have a dedicated team member to mentor you). 
  • Internship reimbursement of 750 euros per month (based on fulltime). 
  • The opportunity to build up your network in the real estate investment management industry. We see our interns as our talent pool for future Analyst jobs, so this is the perfect opportunity to get yourself on the radar!

CBRE Investment Management

CBRE Investment Management is a leading global real assets investment management firm operating in over 30 offices and 20 countries around the world. Through its investor-operator culture, the firm seeks to deliver sustainable investment solutions across real assets categories, geographies, risk profiles and execution formats so that its clients, users, people and communities thrive. 

CBRE Investment Management is an independently operated affiliate of CBRE Group, Inc. (NYSE:CBRE), the world’s largest commercial real estate services and investment firm (based on 2020 revenue). CBRE has more than 100,000 employees serving clients in more than 100 countries. CBRE Investment Management harnesses CBRE’s data and market insights, investment sourcing and other resources for the benefit of its clients. 

For more information, please visit www.CBREIM.com.

Interested?
Apply via the following the link: https://careers.cbre.com/en_US/careers/JobDetail/91733

Stagiair(e) Real Estate Advisory Services – EY

Strategy and Transactions – (Fulltime / Parttime, Amsterdam)

Indien je interesse hebt in Finance en in Vastgoed, dan kan dit weleens je ideale baan zijn! Binnen EY richt onze afdeling Real Estate Advisory Services (REAS) zich op Vastgoedwaardering & Business Modelling, Real Estate Corporate Finance, Capital Market Services en Due Diligence, Strategisch Advies en Infrastructuur Advies. Lijkt het je leuk om vastgoed te waarderen en je te bevinden in onze transactiepraktijk waar we ons met name op fusies en overnames richten? Dan ontmoeten we je graag!


REAS is onderdeel van de afdeling Strategy and Transactions (SaT). SaT speelt een cruciale rol bij het ondersteunen van haar klanten bij het kopen, verkopen en fuseren van ondernemingen. Je werkt nauw samen in teamverband zodat je klanten in staat zijn om goed onderbouwde beslissingen te nemen. Hierdoor kunnen zij hun kapitaal en transacties managen.

Wat je bij ons kunt verwachten – een verrijkende ervaring waarvan je een leven lang profiteert
De afdeling Real Estate Advisory Services (REAS) is een enthousiast team met verschillende expertises en achtergronden. Denk aan: bouwkunde, vastgoedkunde, planologie en finance. Wij adviseren publieke en private vastgoedpartijen bij vastgoedkeuzes tijdens de totale life cycle van vastgoed. Bijvoorbeeld vastgoedinvesteerders, financiële instellingen, corporates, (semi)overheden, zorg- of onderwijsinstellingen en woningbouwcorporaties. Het team is gespecialiseerd in waardebepalingen,
strategisch advies en transactieadvies. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Je waardeert vastgoed in zowel verkoop- als kooptransacties, voor second opinions, disputen, audit en fiscale doeleinden;
  • Je bent actief op het gebied van vastgoedstrategieën, strategische huisvestingsplannen en (toekomstige) huisvestingsvraagstukken. Dit omvat o.a. analyses ten behoeve van waarde creatie en optimalisatie van vastgoedportefeuilles (corporate / public real estate management);
  • Aanvullende werkzaamheden kunnen tevens vastgoed due diligence en advies bij vastgoedtransacties omvatten.

Wat je meebrengt – vaardigheden waarmee je de toekomst vorm geeft

  • Je zit in de laatste fase van je WO-studie in de richting van Real Estate Finance, Finance, Economie of Bouwkunde.
  • Je bent voor een periode van 4 maanden minimaal 3 dagen in de week beschikbaar.
  • Je bent proactief, hebt een wil om te leren en wilt naast je studie meer praktijkervaring opdoen.
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen, beschikt over goede communicatieve vaardigheden en beheerst de Nederlandse en Engelse taal zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je hebt aantoonbare affiniteit met de vastgoedsector en de financiële wereld in brede zin.
  • Je bent ervaren met Microsoft Office en Excel.
  • Naast je studie ontwikkel je jezelf op verschillende manieren ontwikkeld, bijvoorbeeld tijdens een relevante stage, een bestuursjaar of andere nevenactiviteiten.

Wat we je bieden – een inspirerende werkomgeving

We bieden je een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket waarbij je wordt beloond voor individuele en teamprestaties. Daarnaast bieden we je flexibele werktijden en voldoende mogelijkheden tot loopbaanontwikkeling. Bij EY bepaal je jouw eigen carrière aan de hand van jouw competenties en interessegebieden. Aanvullend bieden we je:

  • Een mentor die je begeleidt tijdens jouw stage en klaar staat om al jouw vragen te beantwoorden.
  • De mogelijkheid om deel te nemen aan verschillende sociale activiteiten die georganiseerd worden op kantoor zoals bijvoorbeeld Young EY, vrijdagmiddagborrels en team uitjes.
  • De kans om praktijk ervaring op te doen en jouw netwerk binnen EY te verbreden.
  • Je bent een volwaardig teamlid en je krijgt de kans om verschillende projecten van dichtbij mee te maken.
  • Je kunt een steile leercurve verwachten en je krijgt de mogelijkheid jouw skillset te verbeteren.

Kijk op www.werkenbijey.nl voor meer informatie over wat werken bij EY aantrekkelijk maakt.


Word onderdeel van ons highest performing team! Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Stan Versluys via stan.versluys@nl.ey.com of telefonisch via +316 5246 5848.


Onderdeel van de sollicitatieprocedure is een (online) assessment en een pre employment screening. Door wet- en regelgeving en doordat EY (en in sommige gevallen haar klanten) hoge eisen stelt aan de betrouwbaarheid en de integriteit van haar medewerkers wordt elke nieuwe medewerker gescreend. Afhankelijk van het functieniveau kan de pre employment screening uit de volgende onderdelen bestaan: Verklaring omtrent Gedrag (VOG) of – indien geen VOG in Nederland kan worden aangevraagd – Criminal Background Check uit het land waar je op dit moment woont of de afgelopen vijf jaren hebt gewoond, integriteitsvragenlijst, verificatie van ID, diploma’s en/of werkervaring en het raadplegen van het centraal insolventieregister. Als je hier vragen over hebt, kan je deze stellen aan de hierboven vermelde recruiter.

Rijksvastgoed Traineeship – Rijksvastgoedbedrijf

(Bijna) afgestudeerd voor je wo-master óf hbo-bachelor, spreekt de vastgoedwereld je aan, hebben duurzaamheid, innovatie en maatschappelijke meerwaarde je interesse?

Functieomschrijving

Het meest unieke traineeship van de Rijksoverheid vind je bij het Rijksvastgoedbedrijf. Want zeg nou zelf: waar anders krijg je de kans om projecten uit te voeren rondom paleizen, gevangenissen, rechtbanken en kazernes? Daarnaast richten we ons op diverse actuele maatschappelijke vraagstukken. Denk aan duurzaamheid, energie, klimaat en woningbouw. Met behulp van projecten bij onze diverse directies, een stage tijdens het traineeship bij een externe klant, een opleidingsprogramma, werkbezoeken en coaching ontwikkel jij je in twee jaar tot dé vastgoedprofessional van de toekomst en kan je op de meest interessante plekken in onze organisatie instromen.

Eén ding is zeker: je maakt uitgebreid kennis met de verschillende onderdelen van het Rijksvastgoedbedrijf én met onze projecten die Nederland steeds weer een stukje mooier en beter maken. Bij drie van onze directies (Transacties en Projecten, Vastgoedbeheer, en Portefeuillestrategie & Portefeuillemanagement) ga je telkens een halfjaar aan de slag. Hier word je bij allerlei projecten betrokken, leer je het vak van ervaren collega’s en krijg je de kans om inhoudelijk bij te dragen. Zo ontdek je welk vakgebied het beste bij je past.

Veel van wat we doen bij het Rijksvastgoedbedrijf, doen we voor de gebruikers van onze panden. Denk onder andere aan het gevangeniswezen, de krijgsmacht, ministeries en de rechtspraak. We vinden het daarom belangrijk dat jij ziet voor welke opdrachtgevers we ons inzetten. Daarom wissel je de werkperiodes bij onze directies af met een stage van drie maanden bij een externe klant. Daarbij kijken we uiteraard naar jouw interesses. De keuze hierin is zeer divers; zo gingen eerdere trainees bijvoorbeeld aan de slag bij de Nationale Politie, de Dienst Justitiële Inrichtingen en de gemeente Rotterdam.

En de laatste drie maanden van jouw traineeship? Die sluit je af bij de discipline die het best bij je past. Daar bereid jij je voor op de instroom in onze organisatie. Bijvoorbeeld in de rol van (junior) inkoopadviseur, contractmanager of technisch manager. Of misschien word je wel projectleider, waarbij je de kans krijgt om door te groeien tot projectmanager. Er is dus veel mogelijk bij het Rijksvastgoedbedrijf.

Benieuwd hoe jouw werkdagen als trainee bij het Rijksvastgoedbedrijf eruitzien? Check de video’s met onze trainees Nikolaj Liebregts en Merel Cornelissen.

Functie-eisen

Iemand met durf en frisse ideeën: dat ben jij. Altijd en overal zie je kansen om onze projecten naar een hoger plan te tillen. Verder ben je maatschappelijk betrokken. We vragen je dit aan te tonen via je sollicitatie. Ook vind je het belangrijk om op de hoogte te zijn en te blijven van ontwikkelingen die voor het Rijksvastgoedbedrijf relevant zijn. Daarnaast ben je iemand met wie het prettig samenwerken is én die oog heeft en houdt voor de resultaten in projecten. Tot slot herken je snel de kern en verbanden in situaties, vraagstukken en gegevens, waarbij je oorzaak en gevolg goed van elkaar kunt onderscheiden.

Verder heb je:

  • Wo-denkniveau en een wo- of hbo-studie afgerond, waarbij je bij de start van het traineeship op 1 maart 2023 voor minimaal 36 uur per week beschikbaar bent en niet langer dan drie jaar geleden bent afgestudeerd. Hierbij gaat het bij voorkeur om een studierichting die raakvlakken heeft met het vastgoeddomein, zoals bouwkunde, duurzaamheid, vastgoed en makelaardij, (technische) bedrijfskunde, economie, finance of rechten. Heb je een studie afgerond in een andere richting en denk je van waarde te zijn voor het Rijksvastgoedbedrijf? Ook dan nodigen we je van harte uit om te reageren.
  • Aantoonbare affiniteit met vastgoed.

Arbeidsvoorwaarden

  • Salaris­niveau schaal: 10 
  • Maand­salaris: Min €2.957 – Max. €4.707 (bruto)
  • Dienst­verband: Trainee
  • Contract­duur: 2 jaar
  • Minimaal aantal uren per week: 36
  • Maximaal aantal uren per week: 36

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Zie jij dit traineeship wel zitten? Solliciteer dan naar een plaats in de zogenaamde tranche die op 1 maart 2023 van start gaat! Je kunt je tot en met 31 oktober 2022, 12:00 uur ’s middags aanmelden door een digitaal dossier aan te maken in de portal via de knop “Solliciteren”. Uit alle volledig ingevulde dossiers maken we een selectie en kiezen we wie er doorstromen naar de tweede fase: de selectiegesprekken en een praktijkcase.
  • Er is ruimte voor maximaal vijftien trainees.
  • De standplaats is voor alle trainees Den Haag. Afhankelijk van de traineewerkplek kan het voorkomen dat je ook op een andere RVB-locatie werkt.
  • Omdat we duurzaamheid stimuleren, reizen we zoveel mogelijk met het openbaar vervoer. Je krijgt daarom van ons een ov-kaart voor woon-werkverkeer en dienstreizen. Voor locaties die niet goed te bereiken zijn met het ov zijn bedrijfsauto’s beschikbaar.
  • Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken we onafhankelijk van tijd, plaats en apparaat. Je overlegt met de leidinggevende hoe je hier invulling aan geeft. Het kan dus ook zijn dat je af en toe op een andere locatie of thuis werkt.

Meer weten?
Solliciteer direct via www.werkenvoornederland.nl/rvt, wij kijken ernaar uit! Wil je eerst inhoudelijk meer weten over het traineeship? Mail dan met Martine Moeselin, coördinator Rijksvastgoed Traineeship, via rvt@rijksoverheid.nl

International Graduate Program – Unibail-Rodamco-Westfield

Unibail-Rodamco-Westfield is the premier global developer and operator of Flagship Destinations, with a portfolio valued at €54.5 Bn as at December 31, 2021, of which 86% in retail, 6% in offices, 5% in convention & exhibition venues and 2% in services. Currently, the Group owns and operates 85 shopping centres, including 53 Flagships in the most dynamic cities in Europe and the United States. Present on two continents and in 12 countries, Unibail-Rodamco-Westfield provides a unique platform for retailers and brand events and offers an exceptional and constantly renewed experience for customers.

We are imaginative and bold, always pushing the boundaries to achieve results. Our culture embraces creativity, diversity and progression, nurturing everyone we work with to reach the top of their profession.


The International Graduate Program (IGP) is a unique opportunity for recent graduates to:

  • discover the diversity of Unibail-Rodamco-Westfield’s business,
  • acquire business fundamentals and technical skills,
  • understand the Group’s approach to commercial real estate,
  • build a network and propel their future career within the Group,
  • live the Group’s culture across different countries while gaining international work experience.

This one year fast-track management program is structured as follows:

  • 3 assignments of 4 months in different departments within the Group (e.g. in Investment, Controlling, Development, Operating Management, Leasing, Marketing or Shopping Center Management)
  • At least one foreign assignment in one of our European offices

Who we are looking for:

  • You hold a master’s degree from a top-ranked business or engineering school
  • Your analytical/financial capabilities and communication skills are highly evolved
  • You have a strong entrepreneurial personality, a curious nature and are keen to bring in your own ideas
  • You have already gained first experience in working or studying abroad and you are striving for an international career
  • You have a fluent command of business-level English and Dutch

Joining Unibail-Rodamco-Westfield means joining a team of highly committed people who are driven by excellence. You will immediately be entrusted with a high level of responsibility and exposure to top management, simultaneously gaining access to fulfilling leadership opportunities in a range of countries and functions.

Furthermore, you will benefit from close supervision throughout your career, a dedicated mentorship and also a Global network reinforced by seminars and trainings. In case of further questions, please do not hesitate to contact Irene Koppejan, HR Officer (irene.koppejan@urw.com).

Werkstudent Finance – Annexum

Zoek je een leerzame baan als werkstudent? Heb je interesse in beleggen en vastgoed? En wil je snel aan de slag? Solliciteer dan direct en wie weet start je binnenkort bij ons team Finance.

Even kennismaken
Annexum bestaat sinds 2000 en is een wendbare en succesvolle organisatie in de wereld van vastgoed en beleggen. We maken en beheren vastgoed beleggingsfondsen voor particulieren en institutionele partijen. We groeien al jaren en hebben inmiddels een portfolio van € 1,1 miljard onder beheer. Het vastgoed waar je bij Annexum in kunt investeren betreft onder andere woningen, supermarkten en zorg. We werken vanuit het hart van het WTC in Amsterdam.

Jouw opdracht
Per direct zoeken wij een werkstudent voor het ondersteunen van de dagelijkse werkzaamheden van onze afdeling Finance. Het team bestaat uit de Finance Manager en drie controllers. Je taken zijn onder meer:

  • Ondersteuning Finance afdeling
  • Aansturen van de externe financiële administratie
  • Toetsen actuals en beoordelen budgetten en forecasts van de fondsen
  • Ad-hoc projecten op het gebied van AO/IC
  • Ondersteuning bij financiële verslaglegging fondsen
  • Ondersteuning bij het cash management
  • Opstellen van rapportages voor financiers
  • Bijhouden, signaleren en opvolgen van deadlines voor rapportages
  • Organiseren van afdelingsoverleg en bewaken follow-up

Zo versterk je ons team
Je bent niet bang om zaken op/aan te pakken en werkt goed samen in teamverband. Ook werk je planmatig en kom je proactief met verbetervoorstellen. Je voldoet aan de volgende criteria:

  • WO werk- en denkniveau
  • Uitstekende vaardigheden in Excel
  • Je bent analytisch sterk, accuraat, oplossingsgericht en beschikt over sterke sociale- en communicatieve
    vaardigheden.
  • Je hebt overtuigingskracht, bent pro-actief en kunt werken in een dynamische omgeving.
  • Je bent stressbestendig en kan gestructureerd werken
  • Je hebt affiniteit met vastgoed
  • Je kunt per direct bij ons aan de slag voor minimaal drie dagen per week. Voor een periode van minimaal 6 maanden.

Ons aanbod

  • Je werkt in een klein en enthousiast team in een informele sfeer
  • De vergoeding is marktconform
  • Goede begeleiding
  • Reiskostenvergoeding

Interesse?
Herken je jezelf in het bovenstaande profiel? Solliciteer dan nu en stuur je motivatiebrief met cv
naar Clarissa Loudon (HR Manager): vacature@annexum.nl