Senior Transaction Analyst – CBRE Investment Management

We have a great opportunity available for a Senior Analyst. You will support the Transaction Managers with the acquisition and disposal processes for our investment portfolio. You will focus on the Dutch market/ Dutch Funds and will work cross-sectors (main focus on offices and logistics but you can also get involved in retail and residential transactions). In this role you will also work closely together with the various Asset Managers and the Fund Manager. We are currently based at WTC Schiphol airport but will be moving to a great new office on the Zuidas in 2023: WTC Amsterdam, Tower Ten. 

Your key responsibilities

  • Underwriting possible acquisitions: drawing up calculation models with associated cash flow forecasts (IRR calculations) and budgets for objects to be acquired;
  • Supporting the Transaction Managers in the activities aimed at analyzing and acquiring potential investment objects, including registering investment propositions, viewing objects and locations and assisting in the preparation of investment proposals; 
  • Assisting in due diligence, studying and processing the information in a data room, negotiations and contract formation. 
  • Processing and analyzing market data, for example market reports, reference transaction data and mapping potential acquisition opportunities;
  • Processing and updating market information and investment propositions in our management information systems (including Salesforce);

What do you have to bring us?

  • A completed university (masters) degree;
  • Minimum of 2-3 years of working experience in M&A or real estate transaction advisory. You bring proven experience with investment analysis and cash flow models;
  • Strong analytical skills;
  • Hands-on mentality and the ability to easily switch between various tasks and a strong team player;
  • Strong knowledge of Excel and PowerPoint;
  • Excellent communication skills (word and writing) in both English and Dutch. 

What do we offer you?

We offer you the opportunity to join the CBRE Investment Management Investment Analyst Program. Within this extensive training program you can fulfil challenging training, tasks or projects in the fields of Asset Management, Transactions and Fund management. You will get familiar with the CBRE Investment Management way of investing and have the chance to boost your personal and professional development, focusing on both technical as well as soft skills. You will follow the training sessions together with other Analysts who recently joined our company (in EMEA, APAC and the Americas). It will give you the perfect opportunity to boost your career and build an (international) network in the real estate investment industry.

Interested?

Please apply via the following link or contact Mariëlle Loenen via Marielle.Loenen@cbreim.com.

Teamleider Planeconomie & Gebiedsontwikkeling – Pas bv

Wij zoeken een Teamleider! Een adviseur met teamspirit!

In verband met onze ambities en sterke groei zoeken wij voor onze vestiging in Houten extra teamleider die de vacature teamleider kan vervullen. Als Teamleider ben jij een ervaren (strategisch) planeconoom/gebiedseconoom met een ruim netwerk in het vakgebied die adviesopdrachten wil combineren met een rol als teamleider. Als teamleider heb je de ambitie om naast inhoudelijke opdrachten één van onze teams aan te sturen. Bovendien geef je graag je input en help je bij de doorontwikkeling van PAS bv. Heb jij interesse in een rol als Teamleider bij PAS bv? Lees dan snel de vacature teamleider verder!

Werken bij PAS bv

Bij PAS bv is het bedrijf in Nederland met de meeste planeconomen in dienst. Je kunt dus veel sparren met gelijkgestemden,

Samenwerken, altijd leren, loyaal op een no-nonsense manier dat zijn onze kernwaarden. Als adviseur bij PAS bv werk je op locatie bij de klant en voer je uiteenlopende adviesopdrachten uit. Dit proberen wij zoveel mogelijk in team verband doen. Teamspirit en jouw ontwikkeling op persoonlijk én zakelijk vlak staan voorop tijdens jouw dienstverband. Iedereen wil altijd blijven leren. Zo hebben wij opleidingsavonden, PAS-dagen, kennissessies en projecten in 10 minuten.

Iedere vrijdag hebben wij een “kantoordag” waar wij met elkaar werken aan projecten en aan PAS bv. Deze dag is een moment om kennis te delen, te overleggen en elkaar te helpen bij de verschillende projecten.

Tot slot organiseren wij ook ieder jaar een meerdaagse reis naar het buitenland. Geheel in de tijd van PAS en op onze kosten natuurlijk. De afgelopen jaren hebben we een bezoek gebracht aan Valencia, Helsinki en Reykjavik. Zo leren we op een leuke manier ook hoe andere wereldsteden hun stad ingericht hebben, want ook daar willen we leren van gebiedsontwikkelingen. In Helsinki keken we bijvoorbeeld naar waterbouw, welke kennis we goed konden toepassen in bijvoorbeeld Rotterdam, waar ook veel op en rond het water wordt gebouwd. Wij hebben echte PASsie voor ons vak.

Bij PAS bv heerst er een open bedrijfscultuur waarbij iedereen in zijn of haar kracht komt te staan, niemand voelt zich goed genoeg en iedereen heeft iets van waarde toe te voegen. Zo leren we met en van elkaar. No-nonsense noemen wij dat. Samen, met de voeten in de klei en zorgen dat projecten haalbaar worden voor onze opdrachtgevers. Opdrachtgevers waar we trots op zijn, met mooie en uiteenlopende projecten. Loyale opdrachtgevers die soms al vanaf 1993 klant bij ons zijn. Dat zegt toch wel genoeg?

Voor de vacature Teamleider zijn wij op zoek naar een enthousiaste collega met:
  • WO werk- en denkniveau;
  • Relevante werkervaring, circa 10 jaar in planeconomie en gebiedsontwikkeling;
  • Ambitie om mee te bouwen aan de groei van ons bureau in kwaliteit en kwantiteit;
  • Gevoel voor het welzijn van je team en de werknemerstevredenheid;
  • Ervaring met het waarderen en ontwikkelen van vastgoed en gebieden;
  • Affiniteit met vernieuwende thema’s in gebiedsontwikkeling en het initiëren hiervan.
Wat wij bieden
  • Flexibele baan;
  • Thuiswerken is mogelijk, regelmatige aanwezigheid op kantoor is gewenst;
  • Mogelijkheid om je eigen tijd in te delen om privé en zakelijk perfect in balans te houden;
  • Een uitstekend salaris met goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een ruim lease-budget;
  • Volop mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkeling d.m.v. opleidingen;
  • Meedenken met strategische keuzes;
  • Jezelf ontwikkelen als een waardevolle leider, met of zonder externe opleiding;
  • gePASsioneerde collega’s die warm worden van het vakgebied;
  • Veel ruimte voor initiatieven en ideeën.
Interesse? Solliciteer direct op de vacature teamleider!

Spreekt de functie van Teamleider jou aan en vind je dat wij jou uit moeten nodigen voor een kennismakingsgesprek? Stuur dan je sollicitatie met CV per mail naar Martijn Kooiman: mko@pasbv.nl of vul onderstaand sollicitatieformulier in. Upload hierin ook je motivatiebrief én CV. Meer informatie nodig? Bel dan naar 030 – 63 53 400. Wij hopen je dan snel bij ons op kantoor in Houten te zien!

Verdieping vacature teamleider:

De teamleider is verantwoordelijk voor zijn team en gedelegeerd verantwoordelijk voor de projecten binnen zijn team. De teamleider is:

  • Het eerste aanspreekpunt voor team;
  • Verantwoordelijk voor onboarding van je nieuwe teamleden;
  • Verantwoordelijk voor het welzijn van het team en de werknemerstevredenheid;
  • Verantwoordelijk voor optimaliseren, planning, werkverdeling en ruimte, binnen team;
  • Aanjager van de ontwikkeling van de teamleden op individueel niveau;
  • Verantwoordelijk voor het onderhouden van klantrelaties;
  • Is medeverantwoordelijk dat teamleden hun projecten succesvol volbrengen;
  • Verantwoordelijk behalen contributiemarge van het team;
  • Verantwoordelijk voor het beleggen van teamoverleggen;
  • Verantwoordelijk voor plannen en voorbereiden van personele voortgangsgesprekken en functioneringsgesprekken.

De rol als teamleider is een deeltijdfunctie voor 1 á 1,5 dag per week, afhankelijk van de omvang van je team (10-15 FTE).

Naast de rol als teamleider functioneer je als senior adviseur planeconomie en gebiedsontwikkeling. Vanuit deze rol zul je de volgende werkzaamheden verrichten:

  • Aansturen van interne en externe projecten en projectteams;
  • (Financieel) Aansturen en beheersen van diverse projecten;
  • Opstellen en beoordelen van marktanalyses, risico- en cashflow analyses;
  • Uitvoeren van haalbaarheidsstudies en het geven van vastgoedadviezen;
  • Geven van bestuurlijk-, strategisch- en beleidsadvies;
  • Opstellen van adviesrapportages en financieel strategische adviezen;
  • Leggen en onderhouden van contacten met opdrachtgevers;
  • Bijdragen aan kennis- en productontwikkeling (in- en extern);
  • Sparringpartner voor de directie en medewerkers.

Senior Treasury Analyst

We have a great opportunity available for a Senior Analyst to join our Treasury & Debt Financing team! In this role, you will be responsible for the collection, analysis and presentation of documents and information required in the activities of the department. In this international role you will be part of a team of seven and fully involved in various aspects of the Pan-European treasury landscape.Sourcing of external financing and debt capital market solutions, managing interest and currency risk management, cash management, financial risk management and bank relationship management are the key activities of the department.

One of the main responsibilities of the team is arranging external financing for transactions of the EMEA Funds and Separate Accounts. From identifying the right finance structure, to processing a tender amongst different lending institutions, to negotiate terms and conditions up to the closing of the loan documentation. In this role you will over time build and maintain contacts with treasury related departments and external global financial institutions.

Other responsibilities will include researching and resolving bank and cash related inquiries and variances. You will also be part of monitoring and communicating the financial and legal covenants related to external loans.

Requirements / Person Specification

  • You are a master graduate with a relevant degree;
  • You preferably have a minimum of two years of working experience in real estate or finance;
  • Strong numerical skills;
  • You have an international mind-set;
  • You are highly ambitious; you constantly drive improvement and set stretching goals;
  • You are good at identifying market drivers and you really understand your customer;
  • You stand out by your ability to organize, analyze and translate strategic relevant information;
  • You are pro-active and forward thinking;
  • You are a real team player with cross-cultural interests and drive collaboration;
  • Fluent in English, any other European language would be an advantage;

About the team/department

The CBRE Investment Management Treasury and Debt Financing EMEA department (TDF) manages relationships with over 75 financial institutions across Europe. The team has an European focus, cooperating with the finance experts across the platform to arrange external debt. The team consists of the Head of Treasury and four Treasurers based in Amsterdam and two in Luxembourg. The Head of TDF reports to the CFO of CBRE Investment Management EMEA and is functionally responsible for the TDF members. TDF manages over EUR 8bln of external Loans, over 100 finance facilities and a EUR 3bln derivative portfolio in different currencies across Europe.

Interested?

Apply via the following link. If you have any questions, please do not hesitate to contact Mariëlle Loenen via Marielle.Loenen@cbreim.com.

Senior Taxateur Vastgoed – MVGM

Met vestigingen door het hele land en ruim 60 specialisten beschikken wij over veel kennis van lokale en regionale marktomstandigheden. Jaarlijks taxeren wij meer dan € 40 miljard aan waarde, waarmee wij behoren tot de top 3 van de grootste taxatieorganisaties van Nederland. Wij zijn gespecialiseerd in het taxeren van woningcomplexen, commercieel vastgoed, zorgvastgoed en exploitatie gebonden vastgoed. Deze taxaties voeren wij o.a. uit voor (institutionele) beleggers, banken en woningcorporaties. Voor verschillende business lines binnen MVGM Vastgoedtaxaties zijn wij op zoek naar een gecertificeerde (senior) taxateur Bedrijfsmatig Vastgoed met een passie voor vastgoed.

Senior Taxateur Bedrijfsmatig Vastgoed | MVGM Vastgoedtaxaties

De functie

Je standplaats is onze vestiging in Amsterdam, Groningen of Amersfoort. Je komt te werken in een jong en hecht team. Ambities om door te groeien zijn groot, op termijn verwachten we het team te gaan verdubbelen. De werkzaamheden en opdrachtgevers zijn zeer divers. Van taxaties van bedrijfspanden en woningen voor banken tot het taxeren van (grote) woning- en bedrijfsonroerend goedportefeuilles voor Amsterdamse woningcorporaties of (institutionele) beleggers. Van advisering op maat over bijvoorbeeld erfpacht tot de controle van WOZ-taxaties. Voor diverse opdrachten werken we daarbij nauw samen met het centrale kantoor in Amersfoort.

Als (senior) taxateur coördineer je het taxatieproces voor diverse opdrachtgevers en ben je verantwoordelijk voor het uitwerken van taxatierapporten. Daarbij werk je vaak samen met andere taxateurs en begeleid je junior taxateurs. Je taxeert voornamelijk een diversiteit aan wooncomplexen en/of commercieel vastgoed. Daarnaast bestaat een groot deel van de werkzaamheden uit het verlenen van taxatieadvies ten behoeve van aan- en verkooptrajecten en rekenen we regelmatig diverse scenario’s door voor renovatie- en transformatievraagstukken. Je bent verantwoordelijk voor het volgende:

  • Taxeren van wooncomplexen en commerciële vastgoedobjecten;
  • Het coördineren van het taxatieproces van vastgoedportefeuilles;
  • Opstellen en verifiëren van rekenmodellen (BAR/NAR, DCF, residuele grondwaarde, etc.), zowel individueel als in teamverband;
  • Begeleiden van junior taxateur(s);
  • Volgen van ontwikkelingen in de markt en er actief op inspelen;
  • Onderhouden en uitbreiden van je netwerk.

Functie-eisen

Je staat ingeschreven bij het NRVT, kamer Bedrijfsmatig Vastgoed. Daarnaast kan je goed prioriteiten stellen en beschik je over een sterk analytisch vermogen. Verder zien we graag het volgende in jou terug:

  • HBO/WO-niveau;
  • Ingeschreven bij het NRVT (kamer Bedrijfsmatig Vastgoed) is een must, grootzakelijk is een pré;
  • Een lidmaatschap bij de RICS is mooi meegenomen;
  • Cijfermatig inzicht en interesse;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Uitstekende beheersing van het MS-Office pakket, in het bijzonder Excel;
  • Beheersing van TMS, bijvoorbeeld van fluX of Reaturn is een pré;
  • Je bent stressbestendig en houdt er van om snel te schakelen;
  • Je bent klant- en resultaatgericht.

Wij bieden

Buiten de vele carrière mogelijkheden, kom je vooral te werken in een zeer hecht team en een zeer goede werksfeer. Daarnaast krijg je alle tools aangereikt om succesvol te zijn in je functie. Je wordt bijvoorbeeld ondersteund door onze eigen research afdeling waardoor je altijd beschikt over de meest actuele marktinformatie. Verder is deze functie een ideale stap in je carrière om de volgende redenen:

  • Informele verhoudingen en een sfeer van ondernemen;
  • Een goed salaris;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder opleidingsmogelijkheden, een lease auto, laptop, iPad en mobiel van de zaak;
  • Een organisatie met een BRIK state of mind!

Reageren

Ben je geïnteresseerd in deze uitdagende functie? Reageer dan vandaag nog!
Klik op de sollicitatiebutton en voeg jouw CV en motivatie toe.
Mocht je nog vragen hebben, kun je contact opnemen met Lieke Korthout op 06 10 44 25 46.

SOLLICITEREN

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs en zullen wij dan ook niet beantwoorden.

Vastgoedprofessionals – Lidl Nederland

Ben jij die (junior/medior/senior) gedreven en ervaren vastgoedprofessional die graag een waardevolle bijdrage levert aan de verdere expansie van Lidl? 

Als grootste supermarktketen in Europa zijn we actief in 32 landen. In Nederland hebben we meer dan 20.000 medewerkers in ruim 435 filialen. We groeien nog steeds en we zien nog veel kansen om ons werkterrein en marktaandeel uit te breiden door nieuwe filialen te openen of bestaande filialen te vergroten. 

Lidl Bouw & Vastgoed

Op de afdeling Bouw & Vastgoed wordt dagelijks met circa 100 collega’s gewerkt aan de acquisitie,  de bouw, het beheer en het facility management van onze filialen, distributiecentra en kantoren. De afdeling is verantwoordelijk voor de gehele levenscyclus van ons vastgoed. Hierbij staat duurzaamheid hoog in het vaandel!

Lidl Bouw & Vastgoed is continu op zoek naar nieuwe locaties voor winkels, maar verzorgt ook de plannen, de ontwikkeling en de bouw van bijvoorbeeld een nieuw distributiecentrum. Onze filialen en distributiecentra worden inmiddels gebouwd volgens de hoogste certificering op het gebied van duurzaamheid (A++++). 

Kortom, Lidl Bouw & Vastgoed is een belangrijke schakel voor de groei van Lidl waarbij jij als vastgoedprofessional kan bijdragen het optimaliseren van ons landelijke winkelbestand en bijdraagt aan het realiseren van de strategische doelstellingen van Lidl Nederland. 

Binnen de afdeling Bouw & Vastgoed hebben we verschillende posities voor junior tot senior vastgoedprofessionals in de zes verschillende regio’s in het land. Voorbeelden zijn; trainee, vastgoedacquisiteur, projectleider bouw, projectleider installatietechniek, manager bouw & vastgoed.  

Wie is Lidl nog meer?

De klant staat bij ons centraal en we hebben oog voor duurzaamheid, bijvoorbeeld door steeds meer biologische, diervriendelijke en duurzame producten in ons assortiment op te nemen én door de bouw van de meest duurzame distributiecentra en filialen van Nederland. Die betrokkenheid strekt zich ook uit tot onze medewerkers. Lidl zorgt voor een gezonde werk-privé balans, voldoende groei- en ontwikkelingsmogelijkheden en uiteraard de juiste beloning. Daarnaast staat diversiteit en inclusie bij Lidl hoog op de agenda. Samen maken we Lidl!

Interesse?

Lijkt het jou leuk om te komen werken bij de grootste supermarktketen van Europa? Kijk dan op www.werkenbijlidl.nl voor openstaande vacatures of neem contact op met Iris Schoormans via Iris.Schoormans@lidl.nl.