Woningbeleggingsadviseur – Resi

Ter versterking van ons Resi team zijn wij op zoek naar een woningbeleggingsadviseur.

Over Resi
Resi is een ondernemende en groeiende woningbeleggingsadviseur gevestigd op de Schinkel in Amsterdam. Als Resi proberen wij een bijdrage te leveren aan de huidige woningmarkt waar woningtekorten, betaalbaar wonen en oplopende bouwkosten veelbesproken onderwerpen zijn.

Ons team adviseert internationale en nationale beleggers, corporaties en ontwikkelaars in de aan- en verkoop van woningbeleggingen. Wij kennen de woningmarkt door en door, beschikken over een grote hoeveelheid actuele data in ons woningdataplatform en hebben jarenlange ervaring in het begeleiden van beleggingstransacties.

De functie
Door ons groeiende portfolio aan klanten en opdrachten zijn wij op zoek naar een nieuwe collega. Onze focus ligt vooral op de persoon en de match binnen het team. Hierbij staan we open voor zowel afgestudeerden met een WO-achtergrond als voor talenten met maximaal 3 jaar werkervaring.

Heb je een voorliefde voor de woningmarkt, ben je proactief en heb je een scherp oog voor kwaliteit, dan is deze job iets voor jou. We zoeken naar talent die zich via persoonlijke begeleiding snel wil ontplooien en bereid is verantwoordelijkheid te dragen.

Als woningbeleggingsadviseur bij Resi ben je dagelijks actief met:

  • Beleggingstransacties: Je bent onderdeel van het transactieteam en werkt proactief mee aan de aan- of verkoop van institutionele woningbeleggingen. In iedere beleggingstransactie ben je van begin tot eind betrokken. Daarmee bouw je tevens aan je eigen netwerk door in contact te staan met internationale en nationale woningbeleggers. De omvang van jouw rol wordt bepaald door je eigen groei en de mate van verantwoordelijkheid die je op je neemt. Hierdoor heb je de mogelijkheid om je snel te ontwikkelen.
  • Commercieel planadvies: Je adviseert de ontwikkelaar hoe hij het ontwerp voor zijn nieuwbouwontwikkeling het beste kan uit ontwikkelen. De commerciële advisering ziet onder andere toe op: het optimaliseren van het woonprogramma binnen de gestelde beleidsregels van de gemeente, het toetsen van ontwerpkeuzes op de wensen van de institutionele woningbelegger, bepalen van de residuele grondwaarde en beleggingswaarde via financiële modellen;
  • Data-analyse: De vastgoedwereld kan inmiddels niet meer zonder data. Bij Resi krijg je inzicht van de vastgoedmarkt vanuit verschillende soorten data(reeksen). Je krijgt de ruimte om deze data breed en efficiënt in te zetten bij een commercieel planadvies of transactiebegeleiding.

Wij bieden een intensieve begeleiding aan, waar je samenwerkt in een enthousiast team waarbij je snel verantwoordelijkheid krijgt en mee gaat naar klanten.

Meer informatie / solliciteren?
Maakt deze vacature je enthousiast en wil je meer weten over werken bij Resi? Neem dan contact op per email via hr@resi.nl en wie weet nodigen wij je uit voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor.

Junior Project Manager Bouw & Vastgoed – Drees & Sommer

OP PROJECTLOCATIE, OP KANTOOR NIEUW-VENNEP, CAPELLE A/D IJSSEL OF EINDHOVEN OF VANUIT HUIS

Heb jij een passie voor projectmanagement in de bouw en vastgoed? Sluit je dan aan bij Drees & Sommer! Uitdagende projecten van begin, uitvoering tot oplevering voor opdrachtgevers in de woningbouw, onderwijs, kantoren, gezondheid en andere industrieën wachten op jou!

Je taken

Als Junior Projectmanager werk je samen met het projectteam aan nieuwbouw- en renovatieprojecten vanaf de initiatiefase tot aan de oplevering. Je bewaakt alle doelen en deadlines en zorgt er met heldere communicatie voor dat alle betrokken stakeholders het overzicht en de controle hebben. Het is jouw doel om de projecten daardoor zo efficiënt en duurzaam mogelijk te managen.

Jouw werkomgeving
Binnen Drees & Sommer werken we multidisciplinair. We kennen geen gekaderde afdelingen. We werken wel vanuit specialismen en disciplines. Als Junior Projectmanager werk je binnen de afdeling Building Performance Management in een van onze 12 sectoren. Binnen deze verschillende sectoren werken zo’n 45 projectmanagers en doen we zo’n 150 projecten per jaar. Momenteel zijn we de realisatie van Valley aan de Zuidas in Amsterdam aan het afronden en werken we aan de nieuwbouw van het nieuwe hoofdkantoor van DPG Media, diverse huisvestingsprojecten in Edge West in Amsterdam en het monumentale POST Rotterdam.

Als junior werk je samen met verschillende specialisten en seniors die jou heel veel willen leren. Daarnaast bieden we je met onze Dreso Academy een interessante leeromgeving. In je periode bij ons ga je erachter komen binnen welk domein jouw passie en specialisatie ligt. Hierin geven we jou veel vrijheid en verantwoordelijkheid.

Je profiel

  • Als Junior Projectmanager Vastgoed beschik je over het volgende profiel:
  • Je hebt een afgeronde HBO / WO opleiding richting Architectuur, Bouwkunde, Civiele techniek, Installatieadvies, Bouwmanagement, of een vergelijkbaar technische achtergrond;
  • 0 tot 3 jaar ervaring in Projectmanagement;
  • Ervaring met projecten in huisvesting, onderwijs, zorg, life sciences, IT en industrie is een pré;
  • Je hebt uitstekende communicatieve en assertieve vaardigheden en een georganiseerde en gestructureerde manier van werken;
  • Je voelt je thuis in een omgeving waar innovatie, digitalisering en duurzaamheid hoog in het vaandel staan;
  • Je zoekt een organisatie waar de lijnen kort zijn;
  • Je zoekt een job waar je snel de praktijk in kan en veel verantwoordelijkheid krijgt maar ook nog veel kunt leren;
  • Je wilt impact maken en bij een organisatie werken die maatschappelijk betrokken is.

Wij bieden

Drees & Sommer is ambitieus en sterk in ontwikkeling. We werken in Nederland momenteel met 100 gedreven collega’s en hebben gezonde ambities. Werken bij Drees & Sommer betekent dat je de komende jaren bijdraagt aan deze ambities en we hopen je daarmee een uitdagende en interessante baan te kunnen bieden!

Daarnaast kun je als Junior Projectmanager rekenen op:

  • Een sterk marktconform salaris, afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Een leaseauto, telefoon en laptop;
  • Een aantrekkelijke bonusregeling;
  • 31 vakantiedagen per jaar;
  • Een goede pensioenregeling;
  • Een informele werksfeer, leuke events en nuchtere, ambitieuze collega’s;
  • Internationale mogelijkheden;
  • Uitgebreide opleidingsmogelijkheden;
  • Alle ruimte om je te ontwikkelen met veel vrijheid en verantwoordelijk;
  • Werkcultuur waarbij je leert door te doen.

Wie wij zijn
Drees & Sommer is één van Europa’s leidende ondernemingen op het gebied van advies, planning en projectmanagement. Wij ontwikkelen oplossingen voor onze klanten die kostenefficiënt, innovatief, duurzaam, digitaal en gebruikersgericht zijn. Dit doen wij met ruim 5100 medewerkers op 59 locaties over de hele wereld.

In Nederland werken we met 100 collega’s vanuit de locaties Nieuw-Vennep, Capelle a/d IJssel en Eindhoven. In Nederland kenmerken we onszelf als persoonlijke en vooruitstrevende partner. Waarbij we elkaar en elk project waarderen. Van POST Rotterdam tot het lokale buurthuis van jouw gemeente.

Interesse?
Mocht je vragen hebben over deze vacature, neem dan contact op met Nikki Langemeijer (nikki.langemeijer@dreso.com / 0613360409) of solliciteer direct via de ‘solliciteer’ button.

Asset Management Analyst Residential (native/fluent in Dutch) – CBRE Investment Management

Do you care about the cities and neighborhoods we live in? Do you care about the environment? Are you responsible and eager to help our portfolio adapt to climate change? Would you like to socially impact the lives of our tenants? Are you ready to create additional value to our operator platform? Then this role might fit you like a glove so please read on!

We have a great opportunity available for an Asset Management Analyst in the Netherlands! Would you like to kickstart or continue your career within the Real Assets Investment Management business? In this role you will provide broad tactical and operational support to a team of 10 Asset Management professionals and you are part of the wider EMEA Asset Management team which is driving the ongoing performance of multi-use properties throughout Europe. 

An example of your workweek:
Monday
9-10 Catch-up with the Asset Manager you work with in your respective region
10-12 Setting up asset business plan for your portfolio
12-13 Digital lunch with global colleagues
13-14 Meeting with ESG team-lead on GRESB and social impact
14-17 Work block

Tuesday
9-10 Catch up with local Property Manager to discuss outstanding issues
10-11 Dutch Residential team meeting, weekly update on sector and team
11-12 Finalize monthly reporting of KPI’s
12-13 Lunch with team
13-14 ZOOM project under construction, discuss new leads and lease actions
14-17 Work block

Wednesday
9-10 Valuation analysis of Dutch portfolio
10-13 Site visit project under construction
13-14 Lunch with contractor
14-16 Focus work from home
16-17 ZOOM with EMEA residential platform and pitch idea for new ESG project

Thursday
8-9 Early start to get some emails done
9-10 Coffee with buddy
10-11 MSCI presentation on performance Fund
11-12 Preparing presentation for Global Analyst program
12-13 Lunch with friends
13-14 Meeting with Concept Designer and plinth program team
14-17 Work block

Friday
8-9 To the Gym at the office
9-10 Prepare today’s meetings
10-11 Meeting with brokers on leasing commercial spaces in portfolio
11-12 Catch-up with community managers and discuss hospitality and programming
12-13 Lunch on-site
13-16 Meeting with local team on progress of Climate Adaptation Projects and Net Zero ambition
16-17 Final tasks of the week & Friday drinks with your colleagues

What do you have to offer us?

  • You have completed a Bachelor’s degree and/or Master’s degree;
  • You have at least 1 year of relevant work experience  (experience gained through internships or student jobs will also be taken into consideration); 
  • You’ll set an example through a professional, friendly attitude towards your team and community; 
  • You have a multi-task and problem-solving mindset, always approaching things with a can-do attitude, as well as the ability to work with deadlines and little supervision;
  • You have advanced skills in Excel and data management with significant experience in building and maintaining (complex) financial models;
  • You have a proactive, hands-on mentality, as well as the drive and ambition to grow with the organization; 
  • You are a true connector and can get your foot in the door; 
  • You are super organized, accurate, and bursting with energy;  
  • You are fluent in Dutch and English (written and spoken); 
  • Experience in real estate, hospitality, ESG and social impact would be a plus. 

What do we have to offer you?  

  • We’re not just another Investment Manager – we’re a global leader and game-changing investor-operator, challenging every convention and defining the future of living!
  • The chance to learn and grow in your role with the potential for future growth;
  • A competitive salary, in line with your background, skills and personal value for the organization and a (discretionary) bonus;
  • A public transport card, solid pension plan and work-from-home allowance;
  • The possibility to deduct your sports contribution from your gross salary;
  • Collective agreement with two health insurance companies;
  • Learning & development opportunities: Global Investment Analyst Training Program, on the job training, LinkedIn learning, Harvard Managementor, CBRE Academy;
  • An international, open, cooperative and dynamic company culture with flat hierarchies;
  • Become an integral part of our Investor Operator team, in which your ideas are greatly valued;
  • Work-Life balance is important to us, which is why you can work flexibly / in hybrid mode;
  • Our cutting-edge office in Amsterdam (WTC Amsterdam, Tower Ten) is equipped with the latest technologies and is designed by our colleagues based on the latest concepts and ideas – all to boost efficiency and collaboration;
  • Get to know your colleagues better at regular employee events and create shared experiences in a relaxed atmosphere;
  • 25 vacation days + liberation day is a public holiday every year and the 24th and 31st of December are also granted as full days of leave. In case a public holiday falls within the weekend (expect the public holidays which always fall on a Sunday) this day will be transferred to the next possible working day.

Interested?
In case you have any questions about this vacancy please contact Mariëlle Loenen, Talent Acquisition Manager CBRE IM (marielle.loenen@cbreim.com / +31 6 5000 5900) or apply directly via the ‘apply‘  button.

Trainee huisvesting- en vastgoedadviseur – Aestate

Als trainee bij Aestate krijg je de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen tot projectmanager en huisvestingsadviseur. Als onderdeel van ons enthousiaste team word je meegenomen in het veelzijdige vak van huisvestings- en vastgoedadvies. In dit traineeship zal je “on the job” leren en bovendien uitvinden waar jouw kwaliteiten en interesses liggen.

Aestate biedt jou de mogelijkheid om je ambities op het gebied van projectmanagement en huisvestingsadvies waar te maken. Je leergierigheid belonen we met aandacht voor jouw interesses binnen het vakgebied. We helpen jou deze kennis verder uit te bouwen. En kom je met nieuwe ideeën om een case aan te pakken? Dan bekijken we samen hoe we dit kunnen uitvoeren. Onze organisatie bruist van expertise en innovatie. Iedereen gaat voor de beste oplossing en wil vooroplopen in de markt. Zo maken we elkaar en dus ook jou, steeds beter.

Wat houdt het vak van huisvestingsadvies in? Wij houden ons op dagelijkse basis bezig met het ‘ontrafelen’ van huisvestingsvraagstukken. Vraagstukken van opdrachtgevers kunnen complex zijn door bijvoorbeeld de bestuurlijke omgeving of de onduidelijkheid over wat men nu echt wil met de huidige gebouwen. Aan ons de taak te ondervinden wat de onderliggende vraag is. Wij ‘ontrafelen’ het vraagstuk door ons te verdiepen in de materie én de mensen. Wie zijn de gebruikers en wat hebben ze nodig om succesvol te zijn?

Typische zaken waar een huisvestingsadviseur zich mee bezig houdt zijn:

  • opstellen van strategische visies
  • opstellen en implementeren van huisvestingsplannen
  • opstellen van programma’s van eisen
  • opstellen van haalbaarheidsstudies / businesscases
  • opstellen van dashboards t.b.v. sturing op de huisvestingsportefeuille
  • begeleiden van veranderingen in de werkomgeving (project- en verandermanagement)

Aestate / ontrafelexperts

Met zo’n 25 enthousiaste adviseurs blinkt Aestate uit in het oplossen van ingewikkelde puzzels bij veranderopgaven met een huisvestingsvraagstuk. Dit doen wij onafhankelijk en in verschillende sectoren voor organisatie, gebouw, IT en facilitaire dienstverlening. Onze succesformule? Het verbinden van mensen, inhoud en proces. Het achterhalen van de échte vraag. En ons altijd af vragen of er nog een andere manier is. Daarmee realiseren we passende oplossingen voor elk type huisvestingsvraagstuk. Dit doen we op het grensvlak van organisaties en gebouwen, vastgoedportefeuilles en de openbare ruimte.

Je bent bij Aestate onderdeel van een team professionals waar kennis delen en elkaar versterken voorop staat. We bieden je de mogelijkheid thuis, ergens anders of op het kantoor van Aestate te werken. Ons kantoor bevindt zich in het Helix in Utrecht; een plek om te ontmoeten, samen te werken en plezier te hebben. Er heerst een gezellige sfeer en tussen het werken door is er ook nog wel eens tijd voor een fanatiek potje tafelvoetbal!

Daarnaast krijg je:

  • marktconform salaris afhankelijk van je ervaring
  • een arbeidsvoorwaardenpakket, specifiek voor jou samengesteld
  • coachings- en opleidingsmogelijkheden
  • laptop en telefoon
  • een NS businesscard en reiskostenvergoeding
  • ruimte om vanuit huis, kantoor of elders te werken

Jij brengt?

  • een afgeronde wo-opleiding, bij voorkeur op het gebied van bouwkunde, civiele techniek, (technische) bedrijfskunde of vastgoedkunde
  • enthousiasme en leergierigheid
  • zelfstandigheid en teamspirit
  • een gezonde dosis humor

Geïnteresseerd?

Wil je de sfeer bij Aestate proeven? Kom dan vooral een keer kennismaken onder het genot van een lekkere bak koffie of thee! Neem contact op via sollicitatie@aestate.nl of 030 – 6376377.

EY

– Vacature voltooid –