Vacature: Analist Commercial Real Estate – OIMIO

Heb je net je Bachelor/Master afgerond en ben je op zoek naar je volgende stap? Maak kennis met OIMIO, een nieuw initiatief van NIBC Bank. NIBC is een kleine bank met een groot hart en mooie kansen voor aanstormend talent. OIMIO is een nieuwe venture van NIBC dat snel groeit. Wij zoeken ondernemende talenten die willen bijdragen aan onze verdere uitbouw. Blijven groeien, leren en bouwen aan de ontwikkeling van OIMIO, in een uitdagende en professionele omgeving. Iets voor jou?

Waarom OIMIO?

OIMIO bestaat iets meer dan 2 jaar en is een nog jong onderdeel van NIBC Bank. We groeien snel en we zijn een opkomende naam in onze markt. We zoeken versterking om onze verdere groei vorm te geven. We bestaan uit een klein team, waarin iedereen het verschil maakt. Geen bankzitters, maar handen uit de mouwen. Tevens maken we deel uit van NIBC Corporate Bank. Een profesionele organisatie, waarbij onze analisten deelnemen aan het “Talent Program” van NIBC Bank. Zo kun je je breed blijven ontwikkelen maak je kennis met andere talenten binnen de bank.

We zijn op zoek naar

OIMIO financiert commercieel vastgoed in het mid-markt segement van EUR 2,5 – 15 miljoen. We onderscheiden ons door onze persoonlijke aanpak en een efficiënt kredietverleningsproces. We leveren maatwerk voor onze klanten, maar werken met gestandaardiseerde processen. Een frisse aanpak in kredietverlening, met de klant echt centraal, geen loze belofte. We zijn op zoek naar een analist, met 0-3 jaar werkervaring, die direct actief betrokken zal zijn bij het verstrekken van nieuwe financieringen en het verder uitbouwen van de onze activiteiten. Een aanpakker, een doorzetter en meedenker.  

Wat ga je doen?

Als analist ben je betrokken bij alle activiteiten binnen OIMIO. Je wordt verantwoordelijk voor het verstrekken van nieuwe financieringen, waaronder: 

  • Het analiseren van nieuwe aanvragen
  • Het beheren van het goedkeuringsproces;
  • Het uitvoeren van due diligence bij nieuwe transacties;
  • Direct contact met klanten, vastgoed inspectie;
  • Samenwerken met de operationele en andere interne afdelingen; en
  • Het beheren van bestaande relaties & transacties. 

Naar wie zijn we op zoek?

Een zelfstarter die stevig in zijn/haar schoenen staat en zelfstandig een proces aankan en tegelijkertijd het grote geheel overziet. We zoeken enthousiaste, van nature nieuwsgierige personen die zich continu willen ontwikkelen in brede zin. We nodigen specifiek ook personen uit om zich aan te melden als je niet direct een (studie)achtergrond hebt in onze sector, want je persoonlijkheid vinden we belangrijk, het vak kunnen we je leren.

Verdere criteria waar we naar op zoek zijn: 

  • Een bachelor- of masterdiploma. Wij nemen talenten aan met diverse achtergronden;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels;
  • Kritische instelling en zich comfortabel voelen om feedback te geven en te ontvangen; en
  • Een betrokken, ondernemende, zelfstartende en flexibele teamspeler met gevoel voor humor. 

Wat kunnen wij bieden?

De voordelen van een nieuwe venture binnen een kleinere, maar zeer professionele bancaire organisatie. De mogelijkheid om te werken waar, wanneer en hoe je wilt. Omdat je in een klein team komt, zul je de directe impact van je acties binnen het team zien. Je bent betrokken vanaf het moment dat een klant wordt gecontracteerd tot het moment dat de transactie is gesloten, dus je krijgt de kans om een breed scala aan vaardigheden te ontwikkelen. 

We kunnen je een plek aanbieden in het Talent Program van NIBC Bank, samen met een kleine groep geselecteerde talenten binnen de hele bank. Dit 12 maanden durende intensieve programma richt zich op jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling. Kijk op onze website voor meer informatie over het Talent Program (https://www.nibc.com/careers/talent-program). Je krijgt ook een budget voor een breed scala aan training- en opleidingsmogelijkheden om je verdere groei te faciliteren.

Meer informatie / sollicitatie

Solliciteer door je CV, motivatiebrief en academische cijferlijst (bachelor en master) in te sturen via onze website. Een assessment maakt deel uit van de sollicitatieprocedure. 

Voor meer informatie over de wervingsprocedure kun je contact opnemen HR van NIBC Bank, via 070 342 9669 of stuur een e-mail naar askhr@nibc.com. Wil je meer weten over de functie, neem dan contact op met Jeroen Belt (Jeroen.Belt@OIMIO.nlof 06-5327 1028).

Klik hier voor onze website www.OIMIO.nl

Junior Commercieel Manager Vastgoed – Hinke Fongers Beheer

Onze portefeuille groeit en daarom zijn wij op zoek naar een: Junior Commercieel Manager Vastgoed

Hinke Fongers Beheer (HFB) is een vastgoedonderneming actief in het beleggen in kantoren (50%), winkels (35%) en woningen (15%). Een familiebedrijf dat klanttevredenheid en een persoonlijke relatie met haar huurders hoog in het vaandel heeft staan.

Als jr. commercieel manager vastgoed werk je direct voor de vastgoedeigenaar. Zo bestaan jouw werkzaamheden onder andere uit het begeleiden van bezichtigingen, het onderhouden van contact met makelaars, het uitwerken van huurovereenkomsten, het ondersteunen bij de aan- en verkoop van vastgoed en het opleveren van en aan huurders. Uiteraard houd jij ook regelmatig contact met de huurders. Al met al, een functie met veel variatie!

De functie-eisen zijn:

  • WO werk- en denkniveau
  • 0 tot 5 jaar werkervaring
  • Sociaal vaardig met een klantgerichte instelling
  • Kan zowel zelfstandig als in teamverband werken
  • Heeft een kritische blik

Binnen deze functie zul je ook veel op pad zijn. Daarom bieden wij jou een auto van de zaak, een laptop en telefoon aan.

Heb jij interesse in bovenstaande functie?

Stuur je sollicitatie dan naar vacature@hinkefongers.nl t.a.v. mevrouw M. Broeders. Ben jij nieuwsgierig en wil je nog meer over ons willen weten? Bezoek dan ook eens de website: www.hinkefongers.nl

Junior Taxateur – REVALS

Wil jij in een snelgroeiend, klein maar zeer ervaren team alles leren op het gebied van vastgoedtaxaties en heb jij recent je studie afgerond? Dan biedt REVALS jou op een leuke plek aan de Maliebaan in Utrecht een mooie opleidingsplek voor Register Taxateur in het meester / gezeltraject van het NRVT. 

Wie zijn wij?

REVALS, opgericht in 2020, is een onafhankelijk en gespecialiseerd taxatie- en adviesbureau op het gebied van commercieel vastgoed. Wij richten ons met name op taxaties van commercieel bedrijfsmatig vastgoed zoals winkels, kantoren, bedrijfsruimten en commercieel geëxploiteerde woningen (buy-to-let) en woningcomplexen. Daarnaast zijn wij gespecialiseerd in advisering met betrekking tot de herontwikkeling van (her)ontwikkelingsposities en gebouw- en gebiedstransformaties. 

Wat ga jij doen? 

Als junior taxateur maak je actief deel uit van ons taxatieteam en word je begeleid in de praktijkopleiding tot Register Taxateur door de senior taxateurs. Je ondersteunt de taxateurs bij het uitvoeren van taxaties. Werkzaamheden bestaan onder andere uit het analyseren en beoordelen van gegevens met betrekking tot locatie, object, juridische status en vastgoedmarkt. Kortom, je assisteert bij het gehele proces om tot een taxatie te komen. Wi zijn op zoek naar een echte doener, iemand die weet van aanpakken.  

Wie zoeken wij?

  • Je hebt een vastgoed gerelateerde HBO of WO studie afgerond; 
  • Je bent enthousiast, leergierig en communicatief sterk;
  • Je hebt een minimale beschikbaarheid van 4-5 dagen (32 tot 40 uur) in de week;
  • Je beschikt over analytische en cijfermatige capaciteiten en je bent datagedreven;
  • Je hebt je binnen je studie al in enige mate gespecialiseerd in het waarderen van vastgoed;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als schrift;
  • Je hebt ervaring met Microsoft Office;
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs. 

Wij bieden:

  • Een juniorfunctie met goede doorgroeimogelijkheden;
  • Actieve begeleiding in het NRVT meester / gezeltraject Register Taxateur;
  • Een dynamisch team met veel kennis en ervaring;
  • Informele werksfeer;
  • Een fijne werkplek aan de Maliebaan in Utrecht;
  • Nuttige werkervaring en mogelijkheden om je netwerk te verbreden. 

Interesse? 

Voor meer informatie over de functie kun je mailen naar info@revals.nl  t.a.v. Erik Kaman / Jeroen Boogaard. Direct solliciteren is uiteraard ook mogelijk! Stuur je sollicitatiebrief en CV naar info@revals.nl.

Junior Commercieel Ontwikkelaar – Boelens de Gruyter

Bedrijfsprofiel

Boelens de Gruyter is een landelijk opererende vastgoedontwikkeling-onderneming op het gebied van commercieel vastgoed en woningbouw. Wij werken aan de toekomst van steden door oude gebouwen nieuw leven in te blazen en kwaliteit toe te voegen aan de stad. Boelens de Gruyter is flexibel, transparant en nuchter in combinatie met relevante ervaring en kunde.

Het hoofdkantoor in Amsterdam Noord heeft spectaculair uitzicht op het IJ en kenmerkt zich door haar creatieve, energierijke en positieve sfeer. Daarnaast hebben we een kantoor in de binnenstad van ’s-Hertogenbosch.

Functieprofiel

De Junior Commercieel Ontwikkelaar is onderdeel van het Projectontwikkeling team en zorgt voor een commerciële visie in de ontwikkelingsprojecten van de nieuw-te-bouwen en te herontwikkelen kantoren. Hiermee kunnen de projecten tot maximaal resultaat worden gebracht. Hij/zij ondersteunt alle commerciële activiteiten in de ontwikkelingsprojecten rondom de trajecten van verhuur en verkoop en werkt nauw samen met de afdelingen Commercie en Marketing.

De Junior Commercieel Ontwikkelaar heeft affiniteit en ervaring met (verhuur van) commercieel vastgoed, het bedenken en ontwikkelen van een verhuurstrategie,  het begeleiden van bezichtigingen, het voeren van onderhandelingen en de administratieve verwerking hiervan. Hij/zij zorgt voor de juiste weergave van het verloop van het proces en informeert alle betrokken partijen. De Junior Commercieel Ontwikkelaar legt verantwoording af aan de Manager Commercieel Vastgoed.

De Junior Commercieel Ontwikkelaar zal in zijn/haar functie de volgende taken onder zich krijgen:

  • Ondersteuning bij het ontwikkelen van nieuwe concepten voor kantoren en commerciële plinten en implementeren van verhuurstrategieën;
  • Bijdragen aan optimalisatie van het gebouw qua staat, duurzaamheid, bestemming, functioneren, grootte, gebruikers etc., in relatie tot haar directe omgeving;
  • Actieve rol bij overleggen met het makelaarsteam, marketingbureau en de (toekomstige) huurders;
  • Het coördineren van PR-activiteiten die betrekking hebben op deze (kantoor)ontwikkelingen;
  • Opstellen en/of controleren van huurcontracten;
  • Voorbereiden van (verhuur)adviezen, al dan niet schriftelijk en opstellen van rapportages;
  • Verantwoordelijkheid aanleveren van informatie t.b.v. de maand- en kwartaalrapportages.
Kandidaat profiel

De Junior Commercieel Ontwikkelaar beschikt over de juiste competenties en is complementair aan het huidige team.

Hij/zij heeft een hoge mate van verantwoordelijkheid, is sociaal, empathisch, flexibel, creatief, proactief, resultaat- en oplossingsgericht. Verder beschikt hij/zij over:

  • Een afgeronde opleiding op HBO- of academisch niveau;
  • 1-3 jaar relevante werkervaring in commercieel onroerend goed met een focus op de kantorenmarkt;
  • De vaardigheden en het inzicht om met stakeholders en belanghebbenden op verschillende niveaus het gesprek aan te gaan;
  • Hij/zij gaat secuur te werk en is financieel goed onderlegd;
  • Hij/zij is communicatief mondeling en schriftelijk zeer vaardig in zowel Nederlands als in het Engels;
  • Hij/zij is een team-player;
  • Goede kennis van en interesse in de commerciële vastgoedmarkt;
  • Hij/zij is ondernemend, proactief en durft zijn/haar mening op een goede wijze naar voren te brengen.
Wij bieden
  • Een uitdagende baan binnen een groeiend bedrijf met een professioneel team van gedreven mensen;
  • Een gezonde onderneming met een prettige en collegiale informele werksfeer;
  • Veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, initiatieven en ideeën;
  • Een marktconform salaris;
  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden;
  • Fulltime dienstverband.

Reageren kan per mail via aemilia@boelensdegruyter.nlt.a.v. Aemilia Broekman. NB: alleen volledige sollicitaties (motivatiebrief en curriculum vitae incl. pasfoto) worden in behandeling genomen. Wil je meer informatie over de vacature? Neem dan contact op met Aemilia Broekman via 020 630 65 30 of aemilia@boelensdegruyter.nl.

Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet gewaardeerd.

Analist – Capital FIT & EarthY

Zijn wij een perfecte FIT voor elkaar? Als analist bieden wij jou de kans om te werken aan grote vastgoedtransacties en inspirerende gebiedsontwikkelingen binnen de twee zusterondernemingen Capital FIT & EarthY.

Wat doen wij? 

Capital FIT en EarthY zijn twee zusterondernemingen die actief zijn op het snijvlak van finance en development. Wij zijn één hecht team, dat soms aan een Capital FIT opdracht werkt en dan weer aan een EarthY opdracht. De gedeelde kennis en gezamenlijke markt dragen bij aan onze innovatie en slagkracht. Dit resulteert voor jou in een steile leercurve. 

Capital FIT 

Wij zijn Capital FIT, experts in het verbinden van vooruitstrevende ontwikkelaars en (impact) investeerders met inspirerende vastgoedprojecten. Wij zijn investeringsmatchmakers en dealarchitecten voor diegenen die geloven dat financieel rendement hand in hand kan gaan met sociaal en duurzaam rendement. Door expertise en ervaring is Capital FIT als geen ander in staat vertrouwen op te bouwen tussen projectontwikkelaars, investeerders en de publieke sector. Het zwaartepunt van deze functie ligt op Capital FIT werkzaamheden.

EarthY

Wij zijn EarthY, community creators. We investeren in en co-creëren vastgoed en communities die specifiek zijn ontworpen voor een positieve impact op de lange termijn. Als initiatiefnemers en partner van karakteristieke projecten, delen we het (financiële) risico van baanbrekende project- en gebiedsontwikkelingen en helpen we onze private en publieke partners. Door mensen op de eerste plaats te zetten, vinden we de best mogelijke waarde voor elk project, voor iedereen. 

Wie zijn wij?

Met zestien collega’s zijn wij een relatief compact, maar hecht team. We kennen elkaar goed en vinden het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn. De gezelligheid op kantoor zetten we regelmatig voort in een borrel, een hapje eten of een team uitje. Het thuisfront is hierbij ook altijd welkom! Zoals de naam al doet vermoeden, blijven we graag FIT – zo pakken we regelmatig de (race)fiets of volgen we samen een sportles. Niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal FIT blijven is voor ons belangrijk: er is altijd ruimte om nieuwe dingen te leren. Een interessante cursus of (persoonlijke) training volgen behoren tot de mogelijkheden. 

Wat ga jij precies doen?

Bij Capital FIT en EarthY is geen dag hetzelfde. Jouw werkzaamheden zijn divers. Bij Capital FIT speel jij een belangrijke rol bij het closen van verschillende deals. Jij verricht daarvoor marktonderzoek (underwriting), stelt investment memorandums op, bouwt en beoordeelt businesscases en beoordeelt de juridische contracten en fiscale aspecten. Bij EarthY draag jij bij om meerwaarde te creëren in grote gebiedsontwikkelingen. Jij houdt je bezig met nieuwe acquisities en biedt onderbouwing door het uitvoeren van marktonderzoeken en het structureren van bouwen van een businesscase. Jij geeft inzicht in ruimtelijke procedures, werkt nauw samen met ontwerpers, bewaakt projectplanningen en betrek jij de buurt en omgeving intensief tijdens het participatietraject om samen met hen de plannen verder vorm te geven. 

Beschik jij over:
  • 0 tot 1 jaar aantoonbare werkervaring in de vastgoed of finance sector;
  • een afgeronde WO opleiding (bij voorkeur Economie, Econometrie, Finance, Bedrijfskunde, Bouwkunde, (Fiscaal) Recht of Real Estate Studies);
  • uitstekende analytische vaardigheden en affiniteit met financiële modellen;
  • interesse in zowel de juridische, fiscale, commerciële en ruimtelijke aspecten van dealmaking en projectontwikkeling;
  • ambitie; formuleer jij voor jezelf uitdagende doelstellingen en wil jij altijd het beste uit jezelf halen?
  • de vaardigheid om samen te werken met een compact en hecht team van authentieke verbinders met daadkracht;
  • uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel de Nederlandse als de Engelse taal (mondeling en schriftelijk).
Interesse?

Als jij jezelf herkent in het bovenstaande, maken wij graag kennis met jou! Bel gerust met Esmé Ooms. Zij is bereikbaar via + 31 20 723 7900. Of stuur jouw curriculum vitae en motivatiebrief naar e.ooms@capital-fit.com. Meer informatie over Capital FIT vind jij op onze websites: Capital FIT & EarthY

Junior makelaar retailvastgoed  – Kokelenberg & Ouwehand Vastgoed Adviseurs

Kokelenberg & Ouwehand Vastgoed Adviseurs is sinds 1997 actief en bemiddelt uitsluitend in winkelruimten gelegen op  de beste locaties in heel Nederland. Wij bemiddelen niet alleen bij aan- en verhuur en aan- en verkoop van winkelobjecten, maar zijn daarnaast actief in winkelcentra en meubelboulevards. Daarnaast bieden wij diverse andere diensten aan zoals huurprijsherzieningen, beleggingen, indeplaatsstellingen, taxaties en bedrijfsovernames. 

Ter versterking van ons team zijn we op korte termijn op zoek naar een junior makelaar retailvastgoed (40 uur). 

Functie omschrijving:

Als junior makelaar retailvastgoed ben je in teamverband werkzaam en is eigen inzet een belangrijk onderdeel. Je bent op zelfstandige basis werkzaam met alle aspecten van de commerciële verhuur en zet het contact op tussen (grote) nationale en internationale retailers en eigenaren van winkelobjecten. Je vindt het bovenal leuk om dit contact te behouden en uit te bouwen door te bemiddelen bij verhuur, aanhuur en huurprijsherzieningen van retailvastgoed. In deze functie kun je je goed ontwikkelen en bestaat de mogelijkheid om snel te groeien.

Functie eisen:

Voor deze commerciële functie, ben je in het bezit van de volgende kwaliteiten:

  • HBO/WO werk- en denkniveau, een HBO/WO opleiding in een commerciële richting is een pré;
  • Commerciële werkervaring en sterk in acquisitie is een pré;
  • Je beschikt over uitstekende commerciële- en onderhandelingsvaardigheden, signaleert kansen en handelt er naar; 
  • Je bent stressbestendig, initiatiefrijk, gedreven, enthousiast en een teamplayer;
  • Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel en een ondernemende persoonlijkheid;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Uitstekende kennis van en vaardigheid met MS Office (Word, Excel, Access, PowerPoint, Outlook);

Werkzaamheden:

  • Je bemiddelt bij verhuur, aanhuur en huurprijsherzieningen van commercieel winkelvastgoed en bent verantwoordelijk voor de bijbehorende onderhandelingsprocessen;
  • Je onderhoudt het netwerk van nieuwe en bestaande relaties, het betreft  verhuurders, (grote) nationale en internationale retailers, makelaars en vastgoedbeleggers;
  • Je breidt onze cliëntenportfolio uit op basis van de zogenaamde ‘witte vlekkenplannen’;
  • Je gaat op zoek nieuwe potentiële winkellocaties voor onze cliënten en bezoekt deze locaties;
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen, uitonderhandelen en controleren van o.a. huurovereenkomsten, beëindigingsovereenkomsten, indeplaatsstellingen etc.;
  • het voeren van correspondentie (brieven en e-mails opstellen) in de Nederlandse en Engelse taal;
  • het opstellen, redigeren en versturen van diverse overeenkomsten;
  • het verzorgen van projectinformatie.

Wat bieden wij?

  • Training on-the-job;
  • Toekomstperspectief tot ervaren makelaar retailvastgoed;
  • een prettige werksfeer in een professionele werkomgeving met een divers en enthousiast team;
  • breed gevarieerd takenpakket met een hoog verantwoordelijkheidsniveau;
  • marktconform salaris;

Interesse?

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en ben je nieuwsgierig geworden? Solliciteer dan met cv en motivatie naar: info@kokelenberg-ouwehand.nl o.v.v. een junior makelaar retailvastgoed. Voor eventuele nadere info kunt contact opnemen via 020 – 342 24 44.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

TRAINEESHIP JUNIOR ADVISEUR PLANECONOMIE & GEBIEDSONTWIKKELING  – PAS bv

Planeconomie Adviesbureau PAS bv is op zoek naar een Junior Planeconoom voor haar vestigingen in Houten en in Groningen

Kom werken als Junior Planeconoom bij PAS bv

Door de jaren heen heeft PAS bv zich ontwikkeld tot één van de grootste adviesbureaus in planeconomie en gebiedsontwikkeling in Nederland. Momenteel zijn binnen PAS bv circa 25 medewerkers werkzaam, verdeeld over de vestigingen in Houten en Groningen. Wij zetten grote stappen en zijn dan ook op zoek naar nieuwe planeconomen voor onze vestigingen in Houten, provincie Utrecht en in Groningen. Kom jij ons versterken als Junior Adviseur Planeconomie & Gebiedsontwikkeling? Lees snel verder over onze speciaal ontwikkeldde PAS academy!

Traineeship Junior Planeconoom bij PAS bv

Bij PAS bv hebben we een speciaal tweejarig traject ontwikkeld, hiermee kan jij als junior planeconoom doorgroeien naar een hoger niveau, de PAS academy. De PAS academy bestaat uit 4 dagen werken op locatie en 1 dag cursus op kantoor in Houten. Door onze interne kennis (en kennis van onze relaties) in te zetten hebben we een traject gemaakt wat perfect inspeelt op het ontwikkelen van een planeconoom volgens de PAS-methode. Het traject bestaat uit twaalf modules waarin telkens op een ander onderwerp wordt gefocust. In deze twaalf modules worden alle facetten van planeconomie en gebiedsontwikkeling behandeld, zo weet je na de tweejarige traineeship alles van planeconomie. Samen met andere junioren zul je sparren over casussen, colleges van ervaren vakspecialisten bijwonen en natuurlijk je werkzaamheden uitvoeren voor ons grote klantenbestand. Want bij PAS bv ben je nooit uitgeleerd! Meer informatie over dit traineeship traject? Bekijk deze pagina.

Waar kom je te werken?

Team PAS bv

Bij PAS bv heerst er een open bedrijfscultuur waarbij sfeer en innovatie hoog in het vaandel staan. Als Junior Adviseur Planeconomie & Gebiedsontwikkeling bij PAS bv werk je vaak op locatie bij de klant en voer je uiteenlopende adviesopdrachten uit. Teamspirit en jouw ontwikkeling op persoonlijk én zakelijk vlak staan voorop tijdens jouw dienstverband. Zo houden wij op vrijdag een kantoordag waar wij met elkaar werken om PAS bv te verbeteren. Deze dag is een moment om kennis te delen, te overleggen en elkaar te helpen bij de verschillende projecten. Daarnaast gaan we vier keer per jaar met het hele bedrijf op bezoek bij een project dat raakvlak heeft met gebiedsontwikkeling. Tot slot organiseren wij ook ieder jaar een meerdaagse reis naar het buitenland. De afgelopen jaren hebben we een bezoek gebracht aan Valencia, Helsinki en Reykjavik. Zo leren we op een leuke manier ook hoe andere wereldsteden hun stad ingericht hebben.

Voor de Vacature Junior Adviseur Planeconomie & Gebiedsontwikkeling zijn wij op zoek naar iemand met:
  • HBO of WO werk- en denkniveau;
  • Affiniteit met thema’s zoals demografische krimp, organische gebiedsontwikkeling en stedelijke herverkaveling;
  • Zeer goed ruimtelijk én financieel inzicht;
  • Goede communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht;
  • Flexibiliteit en doelgerichtheid;
  • Zelfstandigheid en in teamverband kunnen functioneren.
Wat ga je doen als Junior Adviseur Planeconomie & Gebiedsontwikkeling bij PAS bv:
  • Je bent medeverantwoordelijk voor de inhoudelijke aspecten van grondexploitaties en opstalexploitaties;
  • Je stuurt en beheerst financiële projecten;
  • Je stelt marktanalyses, risico- en cashflow analyses op;
  • Je haalbaarheidsstudies en geeft vastgoedadviezen;
  • Je stelt adviesrapportages en financiële adviezen op;
  • Je geeft advies over ruimtelijke projecten aan gemeenten, corporaties en projectontwikkelaars;
  • Je beoordeelt functionele mogelijkheden van locaties en gebouwen;
  • Je stelt gebiedsexploitaties op en bewaakt de kwaliteit;
  • Je stelt beleidsadviezen op;
  • Je adviseert vanuit expertise op inhoud en proces;
  • Op financieel en planning technisch beheers je projecten.
Wat wij bieden
  • Een intern opleidingstraject zodat jij tot een volwaardig adviseur kunt uitgroeien;
  • Inhoudelijke begeleiding en coaching van professionals in hun vakgebied;
  • Uitdagende projecten bij grote opdrachtgevers;
  • Volop doorgroeimogelijkheden en kansen die bij jou passen;
  • Uitstekend salaris met goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een leuke werkomgeving, veel PAS-dagen naar projecten en een gemixt team van jonge en ervaren planeconomen.
Interesse? Solliciteer direct op de vacature Junior Adviseur Planeconomie & Gebiedsontwikkeling bij PAS bv!

Spreekt de functie van Junior Planeconoom en het traineeship traject jou aan? En vind je dat wij jou uit moeten nodigen voor een kennismakingsgesprek? Stuur dan je sollicitatie met CV per mail naar Martijn Kooiman: info@pasbv.nl. Meer informatie nodig? Bel dan naar 030 – 63 53 400 of vul onderstaand sollicitatieformulier in. Upload hierin ook je motivatiebrief én CV. Wij hopen je dan snel bij ons op kantoor in Houten of in Groningen te zien!

Startdatum:
01-09-2022

Locatie:
Houten, Utrecht, 3991 KX, Stationserf 97

Groningen, 9727 KB , Leonard Springerlaan 35

Junior Consultant Vastgoed – Ecorys 

Heb je interesse in de volkshuisvesting in Nederland?

Volg je de ontwikkelingen op de woningmarkt op de voet?

Vind je het leuk om zowel inhoudelijk als procesmatig te werken?

In verband met de groei van het aantal opdrachten zijn wij op zoek naar een Junior Consultant Vastgoed met focus op volkshuisvesting.

Over Ecorys

Ecorys is een van de grootste advies- en onderzoeksorganisaties in Europa, gespecialiseerd in economische, sociale en ruimtelijke ontwikkeling. Wij slaan al ruim 90 jaar een brug tussen wetenschap en praktijk. Vanuit een onafhankelijke positie helpen wij opdrachtgevers met grondige analyses, inspirerende ideeën en praktische oplossingen voor complexe markt-, beleids- en managementvraagstukken.

Werkzaamheden

Als consultant ben je actief betrokken bij het uitvoeren van projecten voor woningcorporaties, waaronder maatschappelijke visitaties. De maatschappelijke visitatie biedt de ruimte om de volkshuisvesting in Nederland te ervaren, bij zowel kleine als grote corporaties, van Noord tot Zuid. Tijdens een maatschappelijke visitatie kruip je in de haarvaten van een woningcorporatie en beoordeel jij samen met je collega’s de maatschappelijke prestaties van de woningcorporatie. Als consultant houd je grip op het proces, onderhoud je het contact met de woningcorporatie, leid je bijeenkomsten en ben je betrokken bij het voeren van gesprekken met de medewerkers van de corporatie en met belanghebbenden van de corporatie zoals gemeenten, huurdersvertegenwoordigingen en zorg- en welzijnsinstellingen.  

Naast het uitvoeren van maatschappelijke visitaties ben je betrokken bij opdrachten in het bredere veld van wonen en volkshuisvesting. Voorbeelden zijn woningmarktonderzoeken voor projectontwikkelaars, gemeenten en investeerders, een evaluatie van flexibele woonvormen voor het Ministerie van Binnenlandse Zaken en een scenarioanalyse voor een woningcorporatie.  Door deze opdrachten kun je jouw kennis optimaal inzetten en verdiepen en draag je bij aan de vormgeving van de woningmarkt in Nederland.   

Als consultant wordt een actieve betrokkenheid gevraagd bij het ontwikkelen van nieuwe adviesproducten, het acquireren van opdrachten, het schrijven van offertes en het onderhouden van het netwerk. Je werkt hierbij samen met een team van gedreven, ervaren en enthousiaste collega’s. 

Je wordt onderdeel van de afdeling Regions & Cities, dat zich bezig houdt met projecten op het vlak van marktonderzoek, financieel advies, regionale economie en internationale projecten. Hierbij wordt zowel aan woningcorporaties, overheden als private partijen geadviseerd.

Jouw kwalificaties

  • Een WO-opleiding met een aantoonbaar volkshuisvestelijk profiel, bijvoorbeeld Bestuurskunde, Bouwkunde, Vastgoedkunde, Technische Bedrijfskunde of Sociale Geografie/Planologie;
  • Interesse in woningcorporaties en volkshuisvesting;
  • Ervaring met ruimtelijke vraagstukken is een pré;
  • Analytisch sterk en uitstekende adviesvaardigheden;
  • Creatief denken, vlot spreken en helder schrijven
  • Enthousiast, ondernemend en assertief;
  • Teamplayer.

Wat bieden wij jou?

  • Een professionele, stimulerende en lerende omgeving;
  • Een informele cultuur, waarbij veel ruimte en vrijheid is voor eigen initiatief;
  • Wij zorgen ervoor dat onze medewerkers behoren tot de besten op hun gebied. Getalenteerde mensen die voor Ecorys kiezen, willen een verschil maken en streven naar verandering en vooruitgang;
  • Ecorys biedt een concurrerend salaris en goede flexibele arbeidsvoorwaarden, een hybride werkomgeving (met ruimte voor flexibele werktijden en werken in deeltijd) en ruime opleidingsmogelijkheden;
  • Doorgroeimogelijkheden binnen deze rol behoren zeker tot de mogelijkheden.

Hoe werkt de sollicitatieprocedure?

Bij Ecorys bestaat een sollicitatieproces altijd uit twee ronden. In de eerste ronde spreek je met 2 collega’s van het team over het werk, je achtergrond en waarom jij dé persoon bent om ons team te versterken. De tweede ronde kent hetzelfde format – een gesprek met 2 collega’s om elkaar beter te leren kennen en te onderzoeken of er een match is.

Meer informatie

Spreekt de functie je aan, maar wil je eerst meer informatie? Neem dan contact op via werken@ecorys.com.

Sollicitatie

Bij interesse ontvangen wij graag je motivatiebrief en cv via ons online sollicitatieformulier.

Junior/Medior proces- en projectmanager/ Adviseur van vastgoed- en gebiedsontwikkeling

Kom jij ons team versterken?

Als junior/medior proces- en projectmanager c.q. adviseur bij VKZ ben jij adviseur bij de diverse projecten voor onze opdrachtgevers binnen de gehele vastgoedsector (o.a. bellegers, overheden, ontwikkelaars , woningcorporaties & zorg- en onderwijsinstellingen).

Over VKZ

VKZ is een middelgroot adviesbureau gevestigd in Bilthoven en richt zich op zowel management als economie van gebieds- en vastgoedontwikkelingsprojecten. VKZ onderscheidt zich door de integrale benadering van het werkveld van management en economie in relatie tot haar omvang (circa 30 personen). De werkwijze van VKZ kenmerkt zich door een pragmatische, doelgerichte en hands-on aanpak. VKZ is een organisatie met korte lijnen, waar ruimte is voor ieder individu en waar, parallel daaraan, de teamprestatie centraal staat. VKZ is inmiddels al bijna 25 jaar een stabiele partij in de vastgoedmarkt en werkt voor een breed scala aan opdrachtgevers en is actief op alle niveaus; van strategisch tot operationeel niveau.

Werkzaamheden  proces- en projectmanager / adviseur

De werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Begeleiden en adviseren van opdrachtgevers op proces- en projectniveau.
  • Aansturen interne en externe projecten en projectteams.
  • (Financieel) aansturen en beheersen van projecten.
  • Opstellen van planningen, fasedocumenten, plannen van aanpak, programma’s van eisen, adviezen, strategische huisvestingsplannen, beleidsvisies en ruimtelijke onderbouwingen.
  • Onderbouwen en opstellen van strategische, bestuurlijke en beleidsmatige adviezen inclusief het opstellen van advies­rapportages.
  • Leggen en onderhouden van contacten met opdrachtgevers.
  • Bijdragen aan kennis- en productontwikkeling (in- en extern).

Functieprofiel

  • 0-10 jaar werkervaring.
  • Afgeronde HBO of academische opleiding (Economie, Econometrie, Finance, Business Administration, Bouwkunde, Bestuurskunde, Vastgoedkunde, Economische Geografie).
  • Goed analytisch vermogen i.c.m. pragmatisme.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk).
  • Drive om het verschil te maken. Doorgaan waar anderen stoppen.

Als collega bij VKZ:

  • Ben je een natuurlijke teamspeler die zelfstandig en in teamverband kan functioneren. Ben je in staat een team te motiveren, inspireren en begeleiden.
  • Ben je creatief en ondernemend.
  • Heb je de drive om het verschil te maken. Je gaat door waar anderen stoppen.
  • Heb je gevoel voor humor.

We bieden jou:

Een prettige en gezellige werksfeer waar ruimte is voor het individu.

  • Een uitdagende functie voor 32 tot 40 uur per week.
  • Passende salariëring en secundaire arbeidsvoorwaarden (o.a. goede reiskostenvergoeding of leaseauto en 30 vakantiedagen o.b.v. fulltime functie).
  • De gelegenheid om je kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen.
  • Diverse (inhoudelijke) teamuitjes en bijeenkomsten.

Interesse

Ben jij geïnteresseerd om nader kennis te maken? Stuur dan een beknopte motivatie inclusief je cv naar s.knoop@vkzbv.nl. Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen via 030 251 74 76 en/of kijk op www.vkzbv.nl.

Consultant Real Estate – ValueMetrics

Ben jij (vrijwel) afgestudeerd, heb je affiniteit met data- en rekenmodellen, ervaring met taxaties en ben jij geïnteresseerd in de vastgoedwereld? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wie zijn wij?

ValueMetrics is een vooruitstrevende, jonge en enthousiaste organisatie die woningcorporaties begeleidt bij hun taak als rentmeesters van het sociale woningbezit in Nederland. We zijn intrinsiek gemotiveerd, productief en nemen verantwoordelijkheid. We werken met korte lijnen, houden van snel schakelen, ideeën najagen en hebben een resultaatgerichte ‘can-do’ mentaliteit. We werken vanuit onze kerncompetenties en met een duidelijke focus, maar hebben ook altijd kennis van één van de andere domeinen binnen het bedrijf. Zo stimuleren we onze persoonlijke groei en kunnen we intensief samenwerken. Die inzet combineren we met een ontspannen cultuur, waar motivatie, ideeën en resultaat meer gewaardeerd wordt dan aantal jaren ervaring, status of functietitel.

Wat doen wij?

We helpen woningcorporaties met het nemen van de beste vastgoedbeslissingen voor de toekomst. We onderbouwen onze advisering en begeleiding met data(-analyse) om op basis daarvan slimme, efficiënte en toekomstgerichte besluitvorming door corporaties te faciliteren. De diensten, producten en applicaties van ValueMetrics zijn primair gericht op ‘verbinding’, omdat wij geloven dat kennisuitwisseling en transparantie noodzakelijke aspecten zijn voor de corporatiesector. Wij ondersteunen corporaties met hun asset management en waarderingsvraagstukken. Dit doen wij door het ontwikkelen van software en benchmarks, door het organiseren van kennisuitwisseling platforms en door het geven van advies.

Wat ga jij doen?

Je bent direct betrokken bij het ontwikkelen en het uitrollen van onze producten en diensten. Ieder jaar bepalen we de leegwaarde van 1.5 miljoen woningen voor woningcorporaties, woningbeleggers en taxateurs. Je bent bij dit gehele proces betrokken, van de afstemming met de klant tot de beoordeling van de leegwaarde-taxaties. Tevens ondersteun je woningcorporaties bij hun waarderingsproces van zowel woningen als bedrijfsonroerendgoed. Hierdoor maak je kennis met de wereld van de woningcorporaties zowel van binnen als van buiten. In de uitvoering van je taken krijg je een grote mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Omdat we een platte organisatie zijn krijg je direct antwoord op je vragen en sta je er nooit alleen voor.

Wie zoeken wij?

  • Je bent een young professional met een vastgoed gerelateerde (Makelaardij) opleiding op HBO/WO-niveau
  • Je hebt affiniteit met data- en taxatiemodellen, je bent analytisch, zorgvuldig en je denkt in oplossingen
  • Je beschouwt jezelf als een aanpakker en werkt graag klant- en resultaatgericht
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Je voelt je als een vis in het water binnen een klein team, waarin jouw mening óók telt. Als jij ergens achter staat, dan ga je ervoor en krijg je mensen mee
  • Je hebt bij voorkeur werk- of stage-ervaring in de taxatie- of vastgoedbranche

Wij bieden

  • Een jonge en dynamische werkomgeving met voldoende afwisseling en veel ruimte voor groei
  • ‘Me-time’, tijd voor experimentele projecten die je zelf kunt invullen met je eigen ideeën
  • De mogelijkheid tot flexibele werktijden binnen een 32-40 urige werkweek
  • Een thuiswerkplek die net zo goed is als de werkplek op kantoor
  • Een steile leercurve, met training ‘on the job’ en persoonlijke begeleiding
  • Concurrerende arbeidsvoorwaarden

Ben je geïnteresseerd?

Wil je meer weten over ons bedrijf? Bekijk onze website: valuemetrics.nl. Wil je solliciteren, of heb je vragen over ons of de vacature? Neem dan contact op met Maaike Middendorp, op maaike@valuemetrics.nl of 06-11118611. Graag ontvangen we je CV en motivatie.