Real Estate Traineeship – Ortec Finance

Wil jij je ontwikkelen, ben jij (bijna) afgestudeerd en heb je interesse in vastgoed, financiën en technologie? Ben je gedreven, analytisch en ambitieus en wil je jouw kwaliteiten benutten? Geef dan jouw carrière een kickstart met het Real Estate Traineeship van Ortec Finance!

Wat bieden we jou?
In dit Traineeship staan brede ontwikkeling en persoonlijke groei centraal. Gedurende een traject van 1 jaar rouleer je tussen onze Real Estate consultancyteams waar je als volwaardig teamlid aan de slag gaat voor en met onze klanten. Zo kom je terecht in drie van de volgende teams:

  • Vastgoedsturing (asset- en portefeuillemanagement)
  • Vastgoedwaardering (waardering tegen marktwaarde in verhuurde staat)
  • Financiële sturing (financiële meerjarenplanning en risicomanagement)
  • Modelmatig waarderen (automated valuation van marktwaarde en WOZ-waarde)

Als Trainee werk je aan zeer afwisselende en uitdagende opdrachten. Je werkt mee aan concrete projecten en krijgt snel verantwoordelijkheden. Als Trainee krijg je intensieve begeleiding en uitgebreide mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen met in- en externe scholingsprogramma’s, zowel op inhoudelijke specialismen en op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Je werkt samen met collega’s uit verschillende disciplines, leert onze organisatie en de vastgoedsector beter kennen en breid je netwerk uit. We bieden je een organisatiecultuur waarin jij je kan ontwikkelen en het beste uit jezelf kan halen. De cultuur is innovatief, informeel, plat en vriendelijk. Na het Traineeship kan je direct doorstromen in een uitdagende functie waarin je jouw ambities kan najagen en jouw talenten goed kan benutten.

Jouw afdeling
Ortec Finance Real Estate bestaat uit ongeveer 60 collega’s en omvat de afdelingen Real Estate Management en Real Estate Valuation.

  • Real Estate Management
    De afdeling Real Estate Management biedt vastgoedeigenaren technologie en oplossingen voor het maken en vergelijken van scenario’s. De producten en diensten ondersteunen bij financiële sturing, asset- en portefeuillemanagement, wat leidt tot efficiëntie en betere besluitvorming over vastgoedinvesteringen.
  • Real Estate Valuation
    De afdeling Real Estate Valuation biedt technologie en oplossingen die vastgoedwaardering door vastgoedeigenaren, overheden, taxateurs en kredietverstrekkers mogelijk maken. Met ons brede aanbod aan producten en diensten worden jaarlijks meer dan 4 miljoen vastgoedobjecten gewaardeerd.

Wat bieden we je verder?
Je krijgt een marktconform salaris, uiteraard afhankelijk van je functie en ervaring. Daarnaast bieden we je uitstekende voorwaarden, waaronder:

  • Uitgebreide mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen met in- en externe scholingsprogramma’s, zowel op inhoudelijke specialismen als op project- en accountmanagement en op het gebied van persoonlijke ontwikkeling;;
  • Uitzicht op een vast contract, we streven naar een langdurige samenwerking;
  • Een open en informele werksfeer (actieve personeelsvereniging, jaarlijkse ski-trip, gezellige borrels, jaarlijks zomer- en kerstfeest en nog veel meer) met inspirerende, slimme en enthousiaste collega’s!
  • Een vaste 13e maand, een variabele bonus, 8% vakantiegeld, een gunstige pensioenregeling, 27 vakantiedagen (en mogelijkheid tot bijkopen), royale reiskostenvergoeding, laptop, telefoon en de mogelijkheid om deels vanuit huis en deels vanuit een van onze kantoren in Amsterdam of Rotterdam te werken.

Wie ben jij?
Je bent een echte teamspeler en krijgt energie van het sparren met en adviseren van collega’s en klanten. Je bent initiatiefrijk, resultaatgericht en beschikt over commercieel inzicht. Jouw werkaanpak is gestructureerd, kwaliteitsgericht en met oog voor detail. Met jouw probleemoplossend vermogen en analytische vaardigheden maak je je nieuwe software makkelijk eigen, weet je je data te verwerken en ben je in staat verbanden te leggen. Je maakt graag moeilijke dingen makkelijk, en ziet altijd ruimte voor optimalisatie en je draagt uit jezelf nieuwe ideeën aan. Je wilt je ontwikkelen, doorgroeien en stappen maken in je carrière. En uiteraard herken je je in onze kernwaarden. Verder beschik je over: kernwaarden. Verder beschik je over:

  • Een (bijna afgeronde) master in een economische, financiële, (vastgoed)technische of aanverwante wetenschappelijke richting
  • Affiniteit met vastgoedfinanciën
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Wie zijn wij?
Ortec Finance is de toonaangevende leverancier van technologie en oplossingen voor risico- en rendementsmanagement. Het is ons doel om mensen in staat te stellen de complexiteit van investeringsbeslissingen te managen. We doen dit door toonaangevende technologieën en oplossingen voor investeringsbeslissingen te leveren aan financiële en vastgoedinstellingen. Onze kracht ligt in een effectieve combinatie van geavanceerde modellen, innovatieve technologie en diepgaande marktkennis. Onze meer dan 275 collega’s zijn hoogopgeleid en investeren in hun carrière. Onze bedrijfscultuur is zeer open en informeel. Goede ideeën zijn altijd welkom. We geven je alle ruimte om je talenten te ontwikkelen en juichen ondernemerschap toe. 

Daarnaast is Ortec Finance ook een organisatie met betekenis voor de maatschappij. Onze oplossingen worden door o.a. pensioenfondsen en woningcorporaties gebruikt om maximaal te presteren door zoveel mogelijk maatschappelijk bij te dragen. Meer op www.ortecfinance.com.

Meer informatie of solliciteren?

Het eerstvolgende Real Estate programma start op 1 september 2023.
Solliciteren kan tot en met 1 juni 2023.

Ben je geïnteresseerd in deze functie, solliciteer dan via de sollicitatiebutton. Laat op jouw eigen wijze zien wie je bent, we zijn benieuwd naar jou!

Voor meer informatie over de positie of over werken bij Ortec Finance kun je contact opnemen met onze HR-afdeling, via telefoonnummer +31 10 700 50 00 of recruitment@ortec-finance.com.

We hopen je snel te ontmoeten!

Global Real Estate Markets Advisor – a.s.r. real estate

Ben jij op zoek naar een gevarieerde en data gedreven functie waarbij je gaat adviseren over internationale vastgoedbeleggingen? Bij a.s.r. real estate zit je bovenop marktontwikkelingen en bouw jij de toolkit uit om gericht advies te geven over vastgoedinvesteringen voor a.s.r. en haar klanten!

Als Global Real Estate Markets Advisor voor het vastgoedbedrijf van a.s.r. voer je gevarieerd marktonderzoek uit naar verschillende vastgoedsectoren in Europa, Noord-Amerika en Azië. Dit doe je zowel kwalitatief als kwantitatief. Je vraagt en zoekt door om je advies te versterken. Je helpt daarnaast mee met het structureren van rapportages voor externe klanten, zoals pensioenfondsen. Ook werk je mee aan investeringsvoorstellen, duurzaamheidsvraagstukken, vastgoedprognoses, en geografische analyses. Jouw overzicht van kansen en risico’s van diverse vastgoedmarkten zorgt voor een sterk onderbouwd klantadvies. Durf jij de uitdaging aan? Kom groeien bij a.s.r. real estate als Global Real Estate Markets Advisor!

Dit ga je doen als Global Real Estate Markets Advisor

  • trends & ontwikkelingen vertalen in kansen en risico’s voor internationale vastgoedmarkten en -sectoren voor een sterk onderbouwd klantadvies
  • met het team Investment Partners, GIS specialisten en de Data Scientist onze Research toolkit verbeteren en uitbouwen
  • rapportages efficiënter opbouwen en verankeren in de data-architectuur
  • vastgoedprognoses opstellen, verbeteren en gebruiken

Deze vacature is echt iets voor jou, want jij

  • hebt bij voorkeur ervaring in de vastgoedsector in het fonds- of vermogensbeheer
  • hebt een hbo- of wo-opleiding in Vastgoed, Finance, Data Science & Business Analytics of een gerelateerde studie
  • bent nieuwsgierig, doortastend, gestructureerd en hebt een internationale mindset bent cijfermatig sterk, data-minded en je hebt affiniteit met data-engineering
  • wil doorgroeien tot een zelfstandig adviseur binnen vastgoed

Dit bieden we je

  • een bruto salaris van € 3.500,- tot € 5.000,- op basis van 38 uur per week, een 13e maand én korting op verzekeringen
  • een heel goede pensioenregeling: a.s.r. betaalt minimaal 19,8% premie en dat kan oplopen tot 35,3%, jouw eigen bijdrage is maar 4,5%
  • bij a.s.r. zijn we flexibel in thuiswerken: we werken gemiddeld 60% thuis en 40% op kantoor en je hebt veel ruimte om je eigen werktijden te bepalen
  • een flexibele werkplek op ons prachtige hoofdkantoor in Utrecht met veel faciliteiten en een NS-Business Card met vrij reizen
  • veel aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling en vitaliteit
  • met een plek in de Dow Jones Sustainability World index behoort a.s.r. tot de wereldwijde top van duurzame bedrijven
  • ontdek wat we nog meer bieden

Hier ga je werken als Global Real Estate Markets Advisor in Utrecht
Bij a.s.r. real estate werken 200 enthousiaste en gedreven professionals in een informele en vooruitstrevende werkomgeving. Het team Research & Intelligence bestaat uit 5 enthousiaste, hoogopgeleide vaste collega’s en twee stagiairs. Jij werkt vooral veel samen met een ervaren Researcher. We blijven nieuwsgierig over ons vak en staan open voor elkaar. We werken tijd- en plaatsonafhankelijk. Je kan vanuit ons prachtige duurzame kantoor in Utrecht werken, maar ook vanuit huis of op een andere locatie die jij prettig vindt. Op onze teamsite vind je meer informatie over ons!

Solliciteer op deze asset management vacature
Enthousiast geworden? Reageer via de button ‘solliciteer’. Bij a.s.r. geloven we dat verschillen ons samen sterker en beter maken. We staan voor gelijke carrièrekansen voor iedereen en voor ons tellen alleen je kwaliteiten. Daarom vinden we het prima als jij in jouw cv geen geboortedatum, geslacht en geboorteplaats opneemt. Hier vind je meer informatie over het sollicitatieproces. Neem bij inhoudelijke vragen contact op met Vinoo Khandekar (Head of Research & Intelligence): +31623901375 / vinoo.khandekar@asr.nl.

Senior Analyst (Logistics) – CBRE IM

Role type: Full-time
Areas of Interest: Investment Management
Location(s): London – England – United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, Paris – Ile-de-France – France, Schiphol ‘- Noord-Holland – Netherlands

About the role and the team

Would you like to combine your analytical skills and experience with your passion for accuracy and projects? Are you that self-driven professional who wants to work in the international real asset industry? Then our EMEA Logistics Operator Division team offers you the perfect growing experience!

The successful candidate will be working alongside the Logistics leadership, covering all day-to-day aspects of data management of portfolios as well as handling the preparation of periodic client and internal reporting.

The EMEA Logistics team is mostly based in London and Paris, as well as Amsterdam, the EMEA HQ of CBRE Investment Management however candidates from all EMEA countries are welcome to apply (any location within Europe where CBRE IM has an office). The division is comprised of 35 team members in total, covering both Asset Management and Transactions as well as Customer relations and Property Management across several countries.

Your responsibilities will include:

STRATEGY

  • Assisting the Head of EMEA Logistics Operator Division to devise and implement a pan European strategy for the management, acquisition, and disposal of Logistics properties on behalf of internal clients as well as development and implementation of key business priorities.
  • Supporting and ensuring the company’s sector view and strategy are properly communicated both internally and externally.

OPERATIONAL EFFICIENCY

  • Assisting the Head of EMEA Logistics Operator Division and Sector Leadership Team to optimize, leverage and operate systems and processes to advance strategic objectives including to enhance investment performance, sustainability performance and investor/tenant clients’ satisfaction across the platform.
  • Assisting the sector leadership team to develop and implement a framework of “live” operational KPIs linking business operational requirements with reporting tools and working closely together with the Head of EMEA Logistics Operator Division, operations, analytics, real assets research and D&T teams.
  • Coordinating with the Logistics leadership team, tracking best practices and areas of improvement to develop “lessons learned” knowledge sharing within and between sectors, partnering with the operations team to implement (system adoption/business transformation).
  • Maintaining and regularly update progress in relation to key action plans including hold/fix/sell strategies, intensive asset objectives. Ensuring that meetings are properly scheduled and action plans followed-up.
  • Leading innovation and pilot projects as agreed with the Head of EMEA Logistics Operator Division.

REPORTING

  • Supporting the sector leadership team to prepare sector specific reports and decks (e.g. quarterly data review and verification/bi-annual reports/POCs etc). Devising and developing new reporting as required.
  • Developing and sharing strong commercial asset and market knowledge by developing appropriate tools to track comparable (leasing and transactions) to be shared with colleagues including the real assets research team: articulating market trends and contributing to formulate strategy and explain the key drivers of sector performance.
  • Liaising closely with the analytics team in relation to sector performance data, benchmarking, and analysis. Being a point of contact for ad-hoc analysis requests from different internal stakeholders.

What do you have to offer us?

  • You have the ability to work effectively in a team in a cross-cultural and multi-disciplinary environment.
  • You have real estate and/or sector background and strong academics, preferably with post-graduate education and experience in a related field (economics/finance).
  • You have between 3-5 years of post qualification experience.
  • You have strong financial analysis and modelling skills including valuation software (advanced excel, Argus) preferred.
  • You have strong work ethic and ambition and ability and willingness to travel.
  • You have problem solving and organisational skills: ability to coordinate multi-functional teams.
  • You have excellent written & verbal communication skills and ability to produce high quality plans under pressure.
  • You are fluent in English (additional languages are a distinct advantage).

About CBRE Investment Management

Our company is built on respect, integrity, service and excellence. From roles in portfolio, transaction and asset management to research, digital and technology and platform functions, there’s a place for you on our team. We provide a unique and collaborative culture that leads to expansive careers with a steady stream of new challenges and long-term opportunities. With over 900 employees spread over 30 offices across 21 countries, CBRE Investment management is a leading real assets investment management firm. In the Netherlands our 150 professionals work each day on the most exciting real assets projects from our offices at Schiphol.

Interested?
For more information and application visit https://careers.cbre.com/en_US/careers/JobDetail/99019

Open Sollicitatie – Savills

Full-time – Amsterdam

Is er op dit moment geen passende vacature voor jou, maar wil je wel graag bij Savills werken ? Stuur dan een open sollicitatie. Wij staan altijd open voor nieuw talent!

Open sollicitatie
Stuur je cv en een korte motivatie, waarin je uitlegt naar wat voor functie je op zoek bent en waarom je wilt werken bij Savills.

Groeipad
Begin je net met werken of heb je al enige jaren ervaring? Waar je ook staat in je carrière, met het trainingsaanbod en de opleidingsmogelijkheden van Savills staat jouw ontwikkeling nooit stil.  

Waar ga je werken?
In een internationale werkomgeving waar eigen inbreng wordt gehoord en samenwerking, kwaliteit, persoonlijke ontwikkeling en humor centraal staan. 

Bij Savills maken de mensen het verschil. We staan bekend om onze positieve, ondernemende cultuur en om het aantrekken van de beste mensen. Het succes van onze dienstverlening hangt samen met de diversiteit van onze medewerkers. Diversiteit leidt namelijk tot innovatie, flexibiliteit en een beter bedrijfsresultaat. Daarom streven wij ernaar een divers personeelsbestand te hebben en een bedrijfscultuur te creëren waarin iedereen zich veilig en gehoord voelt en bovenal zichzelf kan zijn.

Contact

Voor meer informatie over deze functie kun je mailen naar vacatures@savills.nl t.a.v. Annejet Remmelzwaal. Wil je direct solliciteren dan kan dat via de volgende link: https://carriere.savills.nl/open-sollicitatie-6/nl?_ga=2.133922510.1559821486.1670842182-720790858.1653394948

Savills
Savills is een wereldwijde vastgoeddienstverlener met 600 kantoren en 39.000 werknemers, in meer dan 70 landen. Ons internationale netwerk en onze expertise is echter niet hetgeen ons onderscheidt. Wij geloven dat het uiteindelijk mensen zijn die het verschil maken en zorgen voor een langdurige en optimale samenwerking.

Junior Data Analyst – Cushman & Wakefield

Voor de afdeling Research in Amsterdam zijn wij per direct op zoek naar gedreven Junior Data Analyst.

De behoefte aan betrouwbare en actuele (markt)data en -informatie is groter dan ooit. De afdeling Research van Cushman & Wakefield fungeert als hét kenniscentrum van onze organisatie. Het team adviseert en ondersteunt zowel de collega’s binnen de verschillende servicelines als een groot aantal externe opdrachtgevers. Het team is volledig op de hoogte van de historische en actuele trends in de verschillende vastgoed- en economische markten. Lokale, nationale en internationale (vastgoed)data, geografische gegevens en (analytische) modellen worden geïnterpreteerd en vertaald naar waardevolle informatie en strategisch inzicht. Research is een integraal onderdeel van de serviceline Real Estate Strategy & Innovation, waarin onze researchers maatwerkonderzoek verrichten en regelmatig onderzoeksrapporten publiceren.


Wat ga je doen
Als Junior Data Analyst ben je verantwoordelijk voor het verzamelen, verrijken, interpreteren en analyseren van data. Vanuit gedegen research bied jij een kwantitatief overzicht van de ontwikkelingen in de vastgoedsector. Bovendien ben je als Junior Data Analyst nauw betrokken bij grote overkoepelende projecten waarmee we grote stappen maken naar een data gedreven organisatie. Tot je verantwoordelijkheden behoren:

  • signaleren en analyseren van trends in de vastgoed- en economische markten;
  • verzamelen van data m.b.t. leegstand, transacties, huurders en verhuurders in de markt én nieuwe ontwikkelingen;
  • waarborgen van actuele data en onderzoeksrapporten;verrichten van onderzoek naar vastgoed en met vernieuwende analysetools inzichten bieden aan het team en aan de organisatie.

Wat zoeken wij
Je bent een analytische young professional en hebt affiniteit met vastgoed. Je vindt het leuk om met data, trends en verbanden bezig te zijn en gaat hierin uiterst accuraat te werk. Je bent een echte teamplayer, bent stressbestendig en beschikt over sterke communicatieve vaardigheden. Herken jij je in dit profiel? Dan maken we graag kennis met je! Om deze uitdaging met ons aan te gaan heb je verder nodig:

  • een afgeronde relevante master opleiding (zoals business analytics & data science);
  • ervaring met dataverwerkingsprogramma’s en (notie hebben van) programmeertalen zoals Python;
  • ervaring met het uitvoeren van analyses (kan ook tijdens studie of stage);
  • een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

Wat we jou bieden

  • een vliegende start bij de meest toonaangevende adviesorganisatie in het bedrijfsmatig vastgoed met uitstekende carrière perspectieven;
  • een gedreven team binnen een professionele en informele werkomgeving;
  • vrijheid om je eigen initiatieven te ontplooien en het volgen van vakinhoudelijke opleidingen;
  • goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden (waaronder een bonusregeling, reiskostenvergoeding, pensioenregeling, werkgeversbijdrage zorgverzekering, lidmaatschap sportschool).

Wie wij zijn
Bij Cushman & Wakefield combineren ons wereldwijde kennisnetwerk met innovatie, ondernemerschap en diepgewortelde lokale marktkennis. Om toonaangevend te blijven zorgen we ervoor dat onze professionals worden gefaciliteerd in hun aanhoudende zoektocht naar innovatieve oplossingen in de veranderende wereld. We investeren in menselijke duurzaamheid door te investeren in het opleiden van de vastgoedadviseur van de toekomst. We zijn erop gericht wereldwijd toptalenten aan te trekken en te behouden. Want juist onze mensen maken voor onze klanten het verschil, elke dag opnieuw. Zij vertalen ideeën naar duurzame oplossingen. Zij werken vandaag aan de vastgoedmarkt van morgen. Als zij toekomstige ontwikkelingen begrijpen kunnen ze mondiale trends duiden. Dit maakt ons een vooruitstrevende en dynamische adviseur die duurzame waarde creëert door de unieke combinatie van inzicht, innovatie, actie- en resultaatgerichtheid. Wereldwijd telt de organisatie 51.000 professionals, in Nederland werken we vanuit 11 kantoren met circa 600 professionals.

Wil jij bijdragen aan What’s Next?
Als jij jezelf herkent in dit profiel, dan komen we graag met jou in contact. Direct solliciteren kan door jouw motivatie en C.V. te sturen naar recruitment.nl@cushwake.com.

Een Verklaring Omtrent Verdrag (VOG) maakt onderdeel uit van onze sollicitatieprocedure. Uiteraard kun je rekenen op een vertrouwelijke behandeling van je sollicitatie.