Projectontwikkelaar – Miss Clark

Wil jij graag meewerken aan betekenisvolle vastgoedprojecten? Projecten die een plek duurzamer, socialer en mooier maken? Kom bij ons werken en solliciteer op de functie van projectontwikkelaar.

Wij werken met een jong en betrokken team aan de mooiste projecten in Nederland! Dit doen we samen met onze creatieve collega’s van De Mannen van Schuim vanuit ons kantoor in Den Haag. We geloven namelijk dat een goed concept de basis vormt om ons doel te kunnen bereiken; een mooie, duurzame en sociale plek voor de uiteindelijke gebruikers van de woningen, kantoren, winkels, hotels, publieke ruimte en voorzieningen.

Als ontwikkelaar bij Miss Clark word je betrokken in elke fase van het ontwikkelproces. Je denkt mee over het concept en de ambitie van een ontwikkeling, bent bezig met de technische vraagstukken van een ontwerpopgave en weet moeiteloos over te schakelen naar de financiële haalbaarheidsanalyse van een ander project.

Ben jij een waarmaker met oog voor nieuwe ontwikkelingen? Neem je graag verantwoordelijkheid, ben jij nieuwsgierig en sta je open voor de continue veranderingen in onze samenleving? Heb je werkervaring en/of een HBO/ WO diploma op zak en lijkt hard werken je leuk maar een goede work- life balance vind je even belangrijk? Kom dan bij ons werken! 

Is deze uitdaging echt iets voor jou? Dan wordt het tijd dat we je ontmoeten! Kom langs voor een kop
koffie en stuur ons je cv en motivatie. Als je vragen hebt kun je ons natuurlijk even mailen of bellen.

Contactgegevens
Miss Clark
Burgemeester van Karnebeeklaan 6
2585 BB Den Haag
www.missclark.nl

Contactpersoon Roel Willems,
roel@missclark.nl
06-51151528

Onderzoeks-/Afstudeerstage in Vastgoed(management) – Urban Fabric

Wil jij onderzoek doen naar de ontwikkeling van een gezonde en levendige stad? Of je verder verdiepen in de kloof tussen de dynamische vraag naar vastgoed en het relatief statische aanbod? Of richt je je liever op onderwerpen als healthy urban living, adaptieve gebouwen en circulariteit? Tijdens een (afstudeer)stage bij Urban Fabric Development kun je dit allemaal onderzoeken aan de hand van lopende projecten.

Wie is Urban Fabric?
Urban Fabric Development realiseert positieve verandering die de stad verder brengt. Als Amsterdamse projectontwikkelaar ontwikkelen wij vastgoedprojecten die verder reiken dan de vierkante meters waarop ze zijn ingetekend. Wij ontwikkelen voor eigen rekening en risico of als gedelegeerd ontwikkelaar. Wij hebben een integraal perspectief op vastgoed en werken aan duurzame vastgoedstrategieën.

Wat kun je bij ons leren?
Als academisch stagiair(e) draai je bij Urban Fabric Development mee in alle fases van projectontwikkeling; van acquisitie, haalbaarheid tot aan omgevingsvergunning en placemaking. Bij ons kun je haalbaarheidsonderzoek doen, de marktdynamiek analyseren en de financiële kant doorrekenen als het gaat om kosten en kwaliteit versus opbrengsten. Ook kun je kavels toetsen voor nieuwe acquisities en je verdiepen in juridische stukken. Afhankelijk van je interesse kun je tevens onderzoek doen naar woonconcepten versus demografische trends en doelgroepen en meedenken over corporate marketing en projectcommunicatie. Urban Fabric heeft een in-house architectenbureau dat voor een leuke kruisbestuiving zorgt en waarmee je direct je onderzoek naar financiële haalbaarheid met een team van internationale architecten kan toetsen.

In overleg stem je je onderzoeks-/afstudeeropdracht af en kijken we samen welke diverse werkzaamheden/onderzoeken je op je zou kunnen nemen, afhankelijk van de projecten die op dat moment spelen en de richting waarin jij je wilt specialiseren.

Jij herkent jezelf hierin:

  • je hebt humor, neemt initiatief en draagt nieuwe ideeën aan;
  • volgt een masteropleiding aan de universiteit: MSc Track Management in the Built Environment (TU Delft) of Urban Systems & Real Estate (TUe);
  • beheerst de Nederlandse en Engelse taal;
  • hebt goede beheersing van Microsoft Office, met name Excel;
  • kan goed samenwerken en je bent communicatief sterk.

Wij bieden jou:

  • een dynamische werkomgeving met academisch geschoolde begeleiders;
  • een platte organisatie met de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen en bij goed functioneren kans op een eerste baan;
  • een werkweek van minimaal 32 uur;
  • betrokken collega’s en een professioneel, ambitieus team;
  • een gezonde dagelijkse lunch, elke woensdag is er een sportles en op donderdag een gezellige borrel;
  • indien nodig, tijdelijke woonruimte in Amsterdam nabij het Westerpark.

De stageplaats is per januari 2023 beschikbaar. Wil je ons team bij voorkeur zes maanden of langer komen versterken, stuur dan je motivatie en CV naar vacature@urban-fabric.nl. Meer informatie over onze projecten kun je vinden op www.urban-fabric.nl.

International Graduate Program – Unibail-Rodamco-Westfield

Unibail-Rodamco-Westfield is the premier global developer and operator of Flagship Destinations, with a portfolio valued at €54.5 Bn as at December 31, 2021, of which 86% in retail, 6% in offices, 5% in convention & exhibition venues and 2% in services. Currently, the Group owns and operates 85 shopping centres, including 53 Flagships in the most dynamic cities in Europe and the United States. Present on two continents and in 12 countries, Unibail-Rodamco-Westfield provides a unique platform for retailers and brand events and offers an exceptional and constantly renewed experience for customers.

We are imaginative and bold, always pushing the boundaries to achieve results. Our culture embraces creativity, diversity and progression, nurturing everyone we work with to reach the top of their profession.


The International Graduate Program (IGP) is a unique opportunity for recent graduates to:

  • discover the diversity of Unibail-Rodamco-Westfield’s business,
  • acquire business fundamentals and technical skills,
  • understand the Group’s approach to commercial real estate,
  • build a network and propel their future career within the Group,
  • live the Group’s culture across different countries while gaining international work experience.

This one year fast-track management program is structured as follows:

  • 3 assignments of 4 months in different departments within the Group (e.g. in Investment, Controlling, Development, Operating Management, Leasing, Marketing or Shopping Center Management)
  • At least one foreign assignment in one of our European offices

Who we are looking for:

  • You hold a master’s degree from a top-ranked business or engineering school
  • Your analytical/financial capabilities and communication skills are highly evolved
  • You have a strong entrepreneurial personality, a curious nature and are keen to bring in your own ideas
  • You have already gained first experience in working or studying abroad and you are striving for an international career
  • You have a fluent command of business-level English and Dutch

Joining Unibail-Rodamco-Westfield means joining a team of highly committed people who are driven by excellence. You will immediately be entrusted with a high level of responsibility and exposure to top management, simultaneously gaining access to fulfilling leadership opportunities in a range of countries and functions.

Furthermore, you will benefit from close supervision throughout your career, a dedicated mentorship and also a Global network reinforced by seminars and trainings. In case of further questions, please do not hesitate to contact Irene Koppejan, HR Officer (irene.koppejan@urw.com).

(Junior) Privaatjurist Grondzaken & Vastgoed – Gemeente Geldrop-Mierlo

28 – 36 uur per week, schaal 10

“Studeer je of ben je net afgestudeerd in een juridische richting (hbo of wo) of heb je werkervaring op
juridisch gebied? Heb je sterke interesse in gebiedsontwikkeling vanuit het privaat- en publiekrecht
maar mis je concrete (werk)ervaring? We bieden je graag een opleiding aan in het veld van
gebiedsontwikkeling op het gebied van privaat- en publiekrecht en/of cursussen m.b.t. jouw
persoonlijke ontwikkeling in zowel onderhandelen als projectmanagement. Daarnaast zal ik jou on the
job begeleiden en je de ins and outs van het vak leren. Gezamenlijk kunnen we richting geven aan
wat jij écht leuk vindt.” Mayke Payens, Senior Jurist Grondzaken en Vastgoed

Jouw nieuwe uitdaging
Als (junior) privaatjurist bij gemeente Geldrop-Mierlo word jij gekoppeld aan jouw directe collega-jurist
Mayke. Gezamenlijk gaan jullie projecten oppakken, zoals het schrijven van samenwerkingscontracten
voor gebiedsontwikkeling. Op den duur zul jij deze geheel zelfstandig gaan uitvoeren. Wij geloven dat
learning on the job de beste manier is om je werk goed en succesvol vorm te geven.
Je bent medeverantwoordelijk voor het opstellen van overeenkomsten op het gebied van
gebiedsontwikkelingen, vastgoedprojecten en gronduitgiften. Overeenkomsten maak je incidenteel
ook voor zakelijke rechten zoals erfpacht en recht van opstal. Ook lever je een bijdrage aan het
opstellen en uitvoeren van gemeentelijk grondbeleid. Jouw werk is een samenloop van privaat- en
publiekrecht. Het is belangrijk dat je afweegt wat er privaatrechtelijk mogelijk is en publiekrechtelijk is
toegestaan. Denk hierbij aan: hoe gaan we om met semi-openbaar terrein in een gebied van
particulier eigendom? Mag een sportclub een nieuw clubhuis bouwen? Hoe wordt er omgegaan met
staatssteun en aanbestedingsrecht? Hierover ga jij in onderhandeling met de ontwikkelaar.
Ons team bestaat uit 20 collega’s die werken binnen een breed scala aan werkvelden op het gebied van:
economie, recreatie en toerisme, volkshuisvesting, grondzaken, verkeer en stedenbouw. Gemeente
Geldrop-Mierlo is een middelgrote gemeente en we werken er hard aan om samen met inwoners,
bedrijven en instellingen te zorgen voor een fijne woon, werk- en leefomgeving.

Dit worden jouw taken

  • Je leert anterieure grondexploitatieovereenkomsten opstellen, met name voor woningbouwprojecten
    en herontwikkelingen. Daarin adviseer je over het kostenverhaal, planschade, afspraken over aanleg
    openbaar gebied, financiële zekerheden (bankgarantie/waarborgsom) en eventuele
    grondtransacties.
  • Je leert koop- en ontwikkelovereenkomsten opstellen, met name voor woningbouwprojecten.
    Bijvoorbeeld over aantallen en categorieën woningen, bijzondere voorwaarden, bouwfasering,
    financiële zekerheden en inrichtingseisen.
  • Je leert adviseren over en zorgdragen voor diverse contracten op gebied van onroerend goed zodat
    juridische, financiële en fiscale risico’s zoveel mogelijk worden afgedekt.
  • Je gaat je bezighouden met de juridische aspecten op het gebied van grondzaken in het algemeen,
    zoals: huur, erfpacht, verkoop, zakelijke rechten voor onder andere snippergroen, maatschappelijk
    vastgoed en wederrechtelijk grondgebruik.
  • Je zal juridische ondersteuning geven bij voorkomende vraagstukken.
  • Je zal gaan adviseren over en zorgdragen voor publiekrechtelijke besluitvorming.

Volgens jouw collega Mayke is dit de ideale kandidaat
“Je wil jezelf (verder) ontwikkelen m.b.t. privaat- en publiekrecht in het veld van gebiedsontwikkeling. Je
hebt een juridische hbo- of wo-opleiding afgerond of misschien heb je juridische werkervaring bij
bijvoorbeeld een advocatenkantoor opgedaan. Jouw enthousiasme en sterke interesse in privaat- en
publiekrecht bij gebiedsontwikkeling is voor ons belangrijker dan concrete werkervaring binnen het
vakgebied. Wij willen jou graag de mogelijkheid bieden om samen met mij jouw rol succesvol vorm te geven door middel van begeleiding en opleiding. Voor deze rol is het van belang dat je op de voorgrond
durft te treden, je kunt je mannetje staan tijdens onderhandelingen, lijntjes uitzetten en contacten
onderhouden is wat jij graag doet en je kunt gemakkelijk informatie ophalen van verschillende
afdelingen. Voor ons is het belangrijk dat wij als team bij jou passen en dat jij natuurlijk ook bij ons past.
Ik kijk er naar uit kennis met je te maken!”


Het volgende kun jij van ons verwachten

  • Een salaris van maximaal € 4.671,00 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek
    (schaal 10, salarispeil 1 april 2022) afhankelijk van jouw opleiding en ervaring.
  • Als jij uitstekend functioneert is er na twee jaar uitzicht op uitloopschaal 11 beschikbaar.
  • Een vrij besteedbaar Individueel Keuze Budget van 17,05% waarbij onder andere
    rechtstreekse uitbetaling, aankoop van extra verlof, uitruil woon-werkverkeer of de Leasefiets
    regeling (fiscaal voordelige regeling).
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar. Bij goed functioneren wordt het
    een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Opleidingsbudget omdat wij graag in jouw ontwikkeling investeren.
  • Flexibele werktijden met de mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken.
  • Bij aanvang in je functie ontvang je een laptop en een mobiele telefoon.
  • Werken voor een middelgrote gemeente waarbij eigen inbreng, het tonen van lef en initiatief
    gewaardeerd wordt.

Ga je ervoor?
Als je denkt dat wij een match zijn laat het ons dan uiterlijk 25 september weten! We kijken er naar uit
je CV te ontvangen via www.werkeninzuidoostbrabant.nl.
De kennismakingsgesprekken vinden plaats op donderdag 29 september.
Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Ilse Ponsen (Teammanager
Strategie en beleid Ruimte): i.ponsen@geldrop-mierlo.nl. Voor informatie over de sollicitatieprocedure
kun je terecht bij Natascha Wagenaar (P&O werving en selectie): n.wagenaar@dienstdommelvallei.nl.
Jouw persoonlijkheid is voor ons in veel gevallen doorslaggevend, daarom kan een
persoonlijkheidstest onderdeel zijn van de selectieprocedure.

Of reageer via de volgende link: https://vacatures.werkeninzuidoostbrabant.nl/vacature/12730/-junior-privaatjurist-grondzaken-vastgoed/

Werkstudent Projectontwikkeling & Marktonderzoek – Waaijer Projectrealisatie

Ben jij ambitieus, professioneel en resultaatgericht? Heb je affiniteit met marktonderzoek en analyse en ligt je interesse bij projectontwikkeling? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Over Waaijer Projectrealisatie

Waaijer Projectrealisatie is een risicodragende, onafhankelijke ontwikkelaar gespecialiseerd in de (her)ontwikkeling van binnenstedelijke projecten en gebiedsontwikkelingen. Zelfstandig of in samenwerking met partners ontwikkelen we zowel kleinschalige als grootschalige projecten in alle vastgoedsegmenten. Van (levensloopbestendige) appartementen tot winkels en van grondgebonden woningen tot mixed use projecten. Wij creëren toekomstbestendige plekken waar mensen graag wonen, werken of winkelen.  

Er is een sterke vraag naar woningen en voorzieningen binnen de stedelijke context. Als groeiend bedrijf zijn wij daarom op zoek naar een gedreven student die ons team komt versterken. Als werkstudent ben je een volwaardig lid van het team, en maak je een belangrijk onderdeel uit van de acquisitiestrategie van Waaijer Projectrealisatie.

Wat ga je doen?

In deze functie ga je je voornamelijk bezighouden met het vinden van potentiële (her)ontwikkellocaties. Hierbij baseer je je op door jou uit te voeren data-analyse van geografische en economische kenmerken, bestemmingsplannen, kadastrale gegevens en groeifactoren. Door deze inzichten slim te combineren weet jij gebiedsanalyses te maken en een gerichte bijdrage te leveren aan het verwerven van nieuwe locaties. 

Wat vragen wij:

  • Een bijna afgeronde WO bachelor- of master in de richtingen vastgoedeconomie, bouwkunde, economische geografie, data science & business analytics of gerelateerde studie;
  • Aantoonbare affiniteit met vastgoed;
  • interesse in datagedreven marktonderzoek;
  • sterke analytische vaardigheden en resultaatgericht;
  • goede communicatieve vaardigheden en een teamspeler;
  • een groot verantwoordelijkheidsgevoel en de vaardigheid om zelfstandig te werken;
  • een proactieve instelling.

Wat bieden wij:

  • Een dynamisch team met korte lijnen;
  • de mogelijkheid om de 8 -16 uur flexibel in te delen;
  • een competitief salaris;
  • een aantrekkelijke werklocatie in een historisch pand, op loopafstand van  treinstation Voorburg en (fietsafstand) van metrostation Leidschendam-Voorburg;
  • voldoende doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf na je werkstudentschap;

Interesse?

Herken jij jezelf in de bovenstaande werkzaamheden en ben je benieuwd geraakt? Dan maken wij graag kennis met jou! Stuur jouw curriculum vitae en motivatiebrief naar Rob Waaijer via r.waaijer@wpr.nl.  Je kan ook direct solliciteren via het aanmeldformulier hieronder.

Junior Commercieel Manager- Hillside Development

Korte beschrijving van de vacature:

Heb jij affiniteit met vastgoed? Zoek je een uitdagende baan met veel externe contacten? Wil je werken in een kleine professionele organisatie waar je de ruimte krijgt om jouw werk zelfstandig te doen en veel kan groeien?

Wij, het team van Hillside Development B.V., zoeken een nieuwe collega voor de functie van Junior Commercieel Manager. De baan is voor 24-40 uur (in overleg). De werklocatie is Amsterdam Centrum (Spui). 

Ons team bestaat uit 4 mensen. Wij werken met veel plezier samen aan projectontwikkeling voor eigen rekening en risico en het beheer van het vastgoed. Deze verschillende aspecten maakt ons werk heel dynamisch en uitdagend. Het fijne van werken in een klein ervaren professioneel team is dat je direct resultaat ziet van jouw werkzaamheden, veel kan leren en dat de beslislijnen kort zijn.

Wat ga je doen als Junior Commercieel Manager?

Je wordt de ondersteuner van de twee collega’s die zich bezighouden met de commerciële en technische aspecten rondom het vastgoedbeheer en projectontwikkeling. Je hebt vaste taken, maar er is altijd ruimte om meer op te pakken binnen een kleine organisatie als die van ons. In grote lijnen kan je zeggen dat jij verantwoordelijk wordt voor het vastgoedbeheer en daarnaast je beschikbare tijd invult met het ondersteunen van de werkzaamheden rondom de projectontwikkeling. Het is een externe functie met veel communicatie met externe partijen zoals huurders, klanten, leveranciers en aannemers.

Meer concreet is dit wat je gaat doen:

  • Contacten onderhouden met huurders, klanten, aannemers en leveranciers;
  • De verhuur (en contractvorming) bij leegstand van een woning of bedrijfspand;   
  • Het directe aanspreekpunt voor storingsmeldingen. Deze ga je vervolgens zelfstandig uitzetten naar (onder)aannemers;
  • Het hebben van een helder overzicht van alle lopende opdrachten en het bewaken van de voortgang; 
  • Het monitoren en optimaliseren van de beheerportefeuille;
  • Het ondersteunen bij de aan- en verkoop van projecten (projectontwikkeling). 

Wat bieden wij?

  • Een afwisselende en uitdagende baan in een snelgroeiend bedrijf met een professioneel team van gedreven mensen;
  • Een fijne werksfeer dat zich kenmerkt als open en transparant, informeel maar resultaatgericht;
  • Een marktconform salaris. Indicatie tussen de €3.000 en €3.600/maand op basis van een fulltime aanstelling en afhankelijk van werkervaring;
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, initiatieven en ideeën;
  • We lunchen samen en drinken op donderdag graag een drankje bij Hoppe; 
  • Een fijn en rustig kantoor in het bruisende centrum van Amsterdam (Spui); 
  • Wij willen de samenwerking aangaan voor de lange termijn.

Herken jij jezelf in dit profiel?

Qua persoonlijkheid ben je iemand die stevig in zijn schoenen staat, je kan analytisch denken, verbanden leggen en over situaties heen kijken om tot de beste oplossing te komen. Je wilt zaken goed op orde hebben en je voelt je daar verantwoordelijk voor. Je bent sociaal, commercieel, empathisch, flexibel, creatief, proactief, resultaat- en oplossingsgericht. Samenwerken en service bieden aan collega’s en klanten vind je belangrijk en gaat je makkelijk af. Verder beschik je over:

  • Je hebt HBO of academisch werk- en denkniveau (diploma niet vereist);
  • Je hebt 0-5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie of bent uiterst gemotiveerd om alles te willen leren tijdens de inwerkperiode;
  • Je bent communicatief zeer vaardig en hebt een goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid in de Nederlandse en Engelse taal;
  • Je gaat secuur te werk en bent financieel onderlegd;
  • Je beschikt over uitstekende beheersing van Microsoft Office; Word en Excel;
  • Je woont op een redelijke woon-werkafstand van ons kantoor in Amsterdam-Centrum met het OV of fiets.

Over de werkgever Hillside Development B.V.

Hillside Development B.V. is een projectontwikkelaar en realiseert ca. 50 woningen per jaar in de regio Randstad. Dochteronderneming Hillside Management B.V. verricht voor opdrachtgevers naast het reguliere vastgoedbeheer ook de financiering en financiële administratie van onroerend goed portefeuilles (ca. 100-150 woningen). Ook begeleiden en adviseren wij onze opdrachtgevers bij de aan- en verkoop/ huur- en verhuur van onroerend goed. Wij bestaan bijna 3 jaar en hebben in deze periode een uitgebreid landelijk (kennis)netwerk opgebouwd in Nederland.

Ons team bestaat uit 4 personen. Met elkaar hebben wij de kennis van alle verschillende aspecten van projectontwikkeling en vastgoedbeheer. Onze bedrijfscultuur kenmerkt zich als informeel met een echte hands-on mentaliteit. Meer over ons bedrijf lees je hier: www.hillsidedevelopment.nl

Solliciteren rechtstreeks bij de directe werkgever Hillside Development

Heb je interesse in deze functie van Vastgoedbeer? Reageren kan direct. Mail je motivatiebrief en CV (met pasfoto) naar info@hillsidemanagement.nl. Heb je vragen voordat je solliciteert? Dan kan je bellen naar 020 244 39 80 en vragen naar Thijs Nijman of Jan van Arkel. Wij kijken uit naar jouw sollicitatie.