Vacature Stagiair – Resi

Ter versterking van ons Resi team zijn wij op zoek naar een stagiair.

Over Resi
Resi is een ondernemende en groeiende woningbeleggingsadviseur gevestigd op de Schinkel in Amsterdam. Als Resi proberen wij een bijdrage te leveren aan de huidige woningmarkt waar woningtekorten, betaalbaar wonen en oplopende bouwkosten veelbesproken onderwerpen zijn.

Ons team adviseert internationale en nationale beleggers, corporaties en ontwikkelaars in de aan- en verkoop van woningbeleggingen. Wij kennen de woningmarkt door en door, beschikken over een grote hoeveelheid actuele data in ons woningdataplatform en hebben jarenlange ervaring in het begeleiden van beleggingstransacties.

De functie
Wij bieden je een stageplek aan in een enthousiast team met collega’s met een bouwkundige en financiële achtergrond. De stage biedt je de mogelijkheid om te ontdekken waar je kwaliteiten liggen en welke richting je op wilt gaan binnen het vastgoed.

Als stagiair bij Resi krijg je de gelegenheid relevante werkervaring op te doen in de advisering van woningbeleggingen. Wij zijn landelijk actief en adviseren ontwikkelaars, corporaties en (institutionele) beleggers. Tijdens je stageperiode maak je deel uit van een professioneel team dat zich bezighoudt met:

  • De begeleiding bij aan- en verkoopprocessen van woningbeleggingen
  • De advisering aan ontwikkelaars bij woningontwikkelingen en optimalisatie van woningprogramma’s.

Je wordt hierbij begeleid door collega’s met ervaring in de woningbeleggingsmarkt en werkt samen in een enthousiast team.

Tijdens je stageperiode van minimaal 4 maanden zal je volledig onderdeel zijn van ons ondernemende team en ervaring opdoen in:

  • Marktanalyses van verschillende locaties en doelgroepen
  • Commerciële objectanalyses en het waarderen van woningbeleggingen in rekenmodellen
  • Creëren van een volledig woonproduct met goede woningen en aansluitende voorzieningen
  • Beoordelen en optimaliseren van ontwerpplattegronden en bijbehorende opleverniveaus, zodat het ontwerp beter aansluit bij de wensen van de doelgroepen, maar ook beleggers of corporaties
  • Ondersteuning in het hele verkooptraject van woningbeleggingen, van voorstel tot afronding

De nadruk op deze punten wordt in overleg met de stagiair bepaald.

Wie ben jij?
Wij zoeken een WO-student in de laatste fase van een bouwkundige, economische of financiële studie. In overleg is het ook mogelijk om de stage te combineren met het schrijven van een Master scriptie. Wij denken graag mee aan een scriptie-onderwerp en stellen onze data ter beschikking.

Meer informatie / solliciteren?
Maakt deze vacature je enthousiast en wil je meer weten over werken bij Resi? Neem dan contact op per email via hr@resi.nl en wie weet nodigen wij je uit voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor!

Woningbeleggingsadviseur – Resi

Ter versterking van ons Resi team zijn wij op zoek naar een woningbeleggingsadviseur.

Over Resi
Resi is een ondernemende en groeiende woningbeleggingsadviseur gevestigd op de Schinkel in Amsterdam. Als Resi proberen wij een bijdrage te leveren aan de huidige woningmarkt waar woningtekorten, betaalbaar wonen en oplopende bouwkosten veelbesproken onderwerpen zijn.

Ons team adviseert internationale en nationale beleggers, corporaties en ontwikkelaars in de aan- en verkoop van woningbeleggingen. Wij kennen de woningmarkt door en door, beschikken over een grote hoeveelheid actuele data in ons woningdataplatform en hebben jarenlange ervaring in het begeleiden van beleggingstransacties.

De functie
Door ons groeiende portfolio aan klanten en opdrachten zijn wij op zoek naar een nieuwe collega. Onze focus ligt vooral op de persoon en de match binnen het team. Hierbij staan we open voor zowel afgestudeerden met een WO-achtergrond als voor talenten met maximaal 3 jaar werkervaring.

Heb je een voorliefde voor de woningmarkt, ben je proactief en heb je een scherp oog voor kwaliteit, dan is deze job iets voor jou. We zoeken naar talent die zich via persoonlijke begeleiding snel wil ontplooien en bereid is verantwoordelijkheid te dragen.

Als woningbeleggingsadviseur bij Resi ben je dagelijks actief met:

  • Beleggingstransacties: Je bent onderdeel van het transactieteam en werkt proactief mee aan de aan- of verkoop van institutionele woningbeleggingen. In iedere beleggingstransactie ben je van begin tot eind betrokken. Daarmee bouw je tevens aan je eigen netwerk door in contact te staan met internationale en nationale woningbeleggers. De omvang van jouw rol wordt bepaald door je eigen groei en de mate van verantwoordelijkheid die je op je neemt. Hierdoor heb je de mogelijkheid om je snel te ontwikkelen.
  • Commercieel planadvies: Je adviseert de ontwikkelaar hoe hij het ontwerp voor zijn nieuwbouwontwikkeling het beste kan uit ontwikkelen. De commerciële advisering ziet onder andere toe op: het optimaliseren van het woonprogramma binnen de gestelde beleidsregels van de gemeente, het toetsen van ontwerpkeuzes op de wensen van de institutionele woningbelegger, bepalen van de residuele grondwaarde en beleggingswaarde via financiële modellen;
  • Data-analyse: De vastgoedwereld kan inmiddels niet meer zonder data. Bij Resi krijg je inzicht van de vastgoedmarkt vanuit verschillende soorten data(reeksen). Je krijgt de ruimte om deze data breed en efficiënt in te zetten bij een commercieel planadvies of transactiebegeleiding.

Wij bieden een intensieve begeleiding aan, waar je samenwerkt in een enthousiast team waarbij je snel verantwoordelijkheid krijgt en mee gaat naar klanten.

Meer informatie / solliciteren?
Maakt deze vacature je enthousiast en wil je meer weten over werken bij Resi? Neem dan contact op per email via hr@resi.nl en wie weet nodigen wij je uit voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor.

Asset Management Analyst Residential (native/fluent in Dutch) – CBRE Investment Management

Do you care about the cities and neighborhoods we live in? Do you care about the environment? Are you responsible and eager to help our portfolio adapt to climate change? Would you like to socially impact the lives of our tenants? Are you ready to create additional value to our operator platform? Then this role might fit you like a glove so please read on!

We have a great opportunity available for an Asset Management Analyst in the Netherlands! Would you like to kickstart or continue your career within the Real Assets Investment Management business? In this role you will provide broad tactical and operational support to a team of 10 Asset Management professionals and you are part of the wider EMEA Asset Management team which is driving the ongoing performance of multi-use properties throughout Europe. 

An example of your workweek:
Monday
9-10 Catch-up with the Asset Manager you work with in your respective region
10-12 Setting up asset business plan for your portfolio
12-13 Digital lunch with global colleagues
13-14 Meeting with ESG team-lead on GRESB and social impact
14-17 Work block

Tuesday
9-10 Catch up with local Property Manager to discuss outstanding issues
10-11 Dutch Residential team meeting, weekly update on sector and team
11-12 Finalize monthly reporting of KPI’s
12-13 Lunch with team
13-14 ZOOM project under construction, discuss new leads and lease actions
14-17 Work block

Wednesday
9-10 Valuation analysis of Dutch portfolio
10-13 Site visit project under construction
13-14 Lunch with contractor
14-16 Focus work from home
16-17 ZOOM with EMEA residential platform and pitch idea for new ESG project

Thursday
8-9 Early start to get some emails done
9-10 Coffee with buddy
10-11 MSCI presentation on performance Fund
11-12 Preparing presentation for Global Analyst program
12-13 Lunch with friends
13-14 Meeting with Concept Designer and plinth program team
14-17 Work block

Friday
8-9 To the Gym at the office
9-10 Prepare today’s meetings
10-11 Meeting with brokers on leasing commercial spaces in portfolio
11-12 Catch-up with community managers and discuss hospitality and programming
12-13 Lunch on-site
13-16 Meeting with local team on progress of Climate Adaptation Projects and Net Zero ambition
16-17 Final tasks of the week & Friday drinks with your colleagues

What do you have to offer us?

  • You have completed a Bachelor’s degree and/or Master’s degree;
  • You have at least 1 year of relevant work experience  (experience gained through internships or student jobs will also be taken into consideration); 
  • You’ll set an example through a professional, friendly attitude towards your team and community; 
  • You have a multi-task and problem-solving mindset, always approaching things with a can-do attitude, as well as the ability to work with deadlines and little supervision;
  • You have advanced skills in Excel and data management with significant experience in building and maintaining (complex) financial models;
  • You have a proactive, hands-on mentality, as well as the drive and ambition to grow with the organization; 
  • You are a true connector and can get your foot in the door; 
  • You are super organized, accurate, and bursting with energy;  
  • You are fluent in Dutch and English (written and spoken); 
  • Experience in real estate, hospitality, ESG and social impact would be a plus. 

What do we have to offer you?  

  • We’re not just another Investment Manager – we’re a global leader and game-changing investor-operator, challenging every convention and defining the future of living!
  • The chance to learn and grow in your role with the potential for future growth;
  • A competitive salary, in line with your background, skills and personal value for the organization and a (discretionary) bonus;
  • A public transport card, solid pension plan and work-from-home allowance;
  • The possibility to deduct your sports contribution from your gross salary;
  • Collective agreement with two health insurance companies;
  • Learning & development opportunities: Global Investment Analyst Training Program, on the job training, LinkedIn learning, Harvard Managementor, CBRE Academy;
  • An international, open, cooperative and dynamic company culture with flat hierarchies;
  • Become an integral part of our Investor Operator team, in which your ideas are greatly valued;
  • Work-Life balance is important to us, which is why you can work flexibly / in hybrid mode;
  • Our cutting-edge office in Amsterdam (WTC Amsterdam, Tower Ten) is equipped with the latest technologies and is designed by our colleagues based on the latest concepts and ideas – all to boost efficiency and collaboration;
  • Get to know your colleagues better at regular employee events and create shared experiences in a relaxed atmosphere;
  • 25 vacation days + liberation day is a public holiday every year and the 24th and 31st of December are also granted as full days of leave. In case a public holiday falls within the weekend (expect the public holidays which always fall on a Sunday) this day will be transferred to the next possible working day.

Interested?
In case you have any questions about this vacancy please contact Mariëlle Loenen, Talent Acquisition Manager CBRE IM (marielle.loenen@cbreim.com / +31 6 5000 5900) or apply directly via the ‘apply‘  button.

Fund Analyst Parking & Mobility- Primevest Capital Partners

“Are you ready for the next step in your real assets investment career within a team managing the largest portfolio of car park investments in Europe?”

In a team dedicated to consistently enhancing investment performance, delivering optimal risk-adjusted returns for its investors and proactively adapting the investment strategy to embrace future changes in the mobility landscape, while at the same time keeping a close eye on the quality and sustainability of the cities we live in?

Unlock your potential as Fund Analyst at a pan-European real assets investment management boutique

Call to action:
Do you aspire to thrive in an organisation that fosters personal and professional growth? Do you want to work in an inspiring, brand-new office and a dynamic team? Are you interested in real estate and/or infrastructure investments or do you already work in the industry?
Then respond to this vacancy and we will tell you all about it!

Your Position:
We offer a position as a Fund Analyst in the leading car park investment management team in Europe. You will be involved in the day-to-day management of our car park funds with an emphasis on performance measurement and strategic asset- and fund analyses.

Responsibilities include:

  • Support both fund- as well as asset- and investment management;
  • Performance benchmarking and risk monitoring of the existing portfolio;
  • Fund performance modeling;
  • Financial and strategic analysis and underwriting of investment opportunities;
  • Preparing presentation material for investor meetings and industry events;
  • Supporting research on either asset-, portfolio or market level;
  • Providing support in financing, acquisition and/or disposition processes.

And…
Being a high performer, always looking to improve yourself and your work. You have a curious mindset and are anxious to explore; you have a ‘yes we can’ mentality and are eager to learn. The team takes priority and achieving our goals together makes you tick. You wear your heart on your sleeve and like to work in an open environment. You are allowed to make mistakes but learn from them and take responsibility for them.

Who are we looking for?
Your experience and skills include:

  • 2-3 years working experience in fund- and investment modeling;
  • A BSc/MSc degree;
  • Fluency in English required (German would be a plus);
  • Affinity with real estate and/or infrastructure;
  • Strong analytical skills;
  • Strong quantitative/performance modeling skills (Excel);
  • Self-motivated, personal drive and a great team player.

Who is Primevest Capital Partners?
Primevest Capital Partners is a pan-European investment management boutique that special- ises in investments in innovative real assets. Our purpose is to help our clients secure their financial future through investments in real assets while creating a better living environment for future generations.

Our investment philosophy and vision are energised by the current trend of urbanisation and the ability to fulfil the needs of modern metropolitan communities, while enhancing the quality and sustainability of people’s lives.

From our offices in Utrecht, Eindhoven and Berlin, a team of c. 60 professionals manage more than €3 billion of real assets across 12 European countries, including sector-focused funds, individual institutional mandates and a number of funds targeting private investors as well as family offices.

Our activities at a glance:

  • Europe’s leading car park investment manager
  • First mover in communication infrastructure
  • Proven track record in the residential sector

Primevest Capital Partners has a very personal approach in the way we cultivate our relationships. Nothing we do is standard. We are committed to utmost transparency in financial reporting and the provision of data and bring unique insight.

Our teams include sector-specific industry specialists, which gives us unparalleled knowledge of the markets where we operate.

What can we offer you?
At Primevest Capital Partners, we prioritize employee satisfaction and strive to be the most enjoyable employer in the industry. Our focus is not only on personal growth but also on cultivating a pleasant and flexible work environment. While this position is typically full-time, we are open to discuss a 32-hours work week arrangement. Hybrid working is also possible.

  • An open, inspiring, informal and young working environment, where you can make significant impact;
  • New office location in the heart of Utrecht (Central Station location);
  • Competitive compensation and secondary employment conditions;
  • Fantastic learning and development opportunities, potential to present yourself and build your CV;
  • To work in an institutional and international context;
  • Flexible working hours and option to work from home;
  • A travel allowance of 100% for public transport or an allowance for the car;
  • The possibility to follow courses / trainings;
  • A healthy lunch and delicious coffee.

Interested?

If you are interested in this job, please submit a short motivation letter and your CV to Babette Hendrikse via babette.hendrikse@primevestcp.com

Questions regarding the job please contact Bas Magielse, Head of Parking, bas.magielse@primevestcp.com / +31(0) 6 53196186)