Junior Business Development Manager – Goodman

Challenge the obvious and make great things happen!

Heb jij altijd al voor de hand liggende zaken willen uitdagen en beschouw je niets als vanzelfsprekend? En wil jij geweldige en innovatieve vastgoed projecten realiseren? Bij Goodman bieden we jou die mogelijkheid!

Goodman is een Australische vastgoedontwikkelaar- én belegger, en is Europa en in Nederland een grote speler op het gebied van vastgoed- en energieprojecten. In dat kader zijn we op zoek naar een Business Development Manager om ons Nederlandse team te versterken. 

Wat wordt jouw rol?

In deze rol ben je in de eerste plaats verantwoordelijk voor het vinden en aankopen van strategisch gelegen vastgoed in Nederland. Je zult van begin tot eind betrokken zijn bij dit project; van het aankoop due diligence-proces en het uitonderhandelen van de deal tot en met de opzet van onze business case op die locatie en de (her)ontwikkeling daarvan. Daarna zul verantwoordelijk zijn voor het in de markt zetten van dit project en de verhuur aan onze klanten. 

Meer concreet: 

  • Goodman stelt je in staat om mee te bouwen aan de laatste ontwikkelingen in de markt en de nieuwste vastgoed producten te realiseren.
  • Je kunt bij Goodman jouw netwerk goed onderhouden en uitbreiden met zeer interessante stakeholders, zoals de bekende vastgoedbeleggers, de huidige en nieuwe klanten van Goodman, Nederlands bevoegd gezag als ook de top van de Nederlandse makelaardij en advocatuur.
  • Je profiteert bij Goodman van de mogelijkheden van werken in een internationale omgeving.
  • Je krijgt veel verantwoordelijkheid en vrijheid om zelfstandig en actief nieuwe kansen te identificeren. Je speelt een van de hoofdrollen in ons acquisitieproces in Nederland. Daarnaast mag je je eigen projecten ook uitwerken voor de (her)ontwikkeling.
  • Je draagt een steentje bij aan een beter Nederland. Goodman denkt namelijk graag buiten de bestaande kaders en kijkt verder dan een standaard vastgoedontwikkeling. Bij ons staat duurzaamheid voorop en willen we met onze projecten waarde toevoegen aan de omgeving. 
  • Je zult veel ervaring opdoen bij het uitvoeren van complexe due diligence vraagstukken. 
  • Daarnaast zul je kennis opdoen over alle relevante aspecten van het vastgoed dankzij je collega’s die gespecialiseerd zijn in technische of juridische vraagstukken.
  • Je zult ook haalbaarheidsanalyses uitvoeren en het project als een rendabele business case opzetten.
  • Je hebt geen typische kantoorbaan waarbij je van 9 tot 17u op kantoor zult zitten. Je bent regelmatig onderweg naar potentiële nieuwe klanten of een van onze huidige stakeholders voor onze bestaande projecten of op potentiële nieuwe locaties. Daarnaast zul je ook af en toe op ons kantoor in Brussel worden verwacht.

Lijkt jou dit leuk?

Wij vragen dan van jou:

  • Affiniteit met projectontwikkeling en vastgoed
  • Universitaire vastgoed gerelateerde studie. Een bouwtechnische studie (Architectuur, Civiele techniek, Technische Bestuurskunde of equivalent) is een plus.
  • Werkervaring is niet nodig, relevante stages of een eerste ervaring zijn wel een plus.
  • Een ondernemende persoonlijkheid en de vastberadenheid om zaken gedaan te krijgen.
  • Een analytische mindset, waarbij je het identificeren van nieuwe zakelijke kansen en haalbaarheidsanalyse van projecten uitvoeren als complexe maar mooie uitdagingen ziet.
  • Een positieve attitude, waarbij je niet in problemen maar in oplossingen denkt en creatief om kunt gaan met complexe materie in een due diligence proces of in transacties.
  • Een open houding, commerciële flair en uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Je bent regelmatig onderweg naar potentiële nieuwe klanten, huidige stakeholders, potentiële nieuwe locaties of op ons kantoor in Brussel. Jouw thuisbasis is ons kantoor in Amsterdam.

Wie is Goodman?

Goodman bezit, ontwikkelt en beheert modern industrieel en commercieel vastgoed, waaronder distributiecentra, datacenters en bedrijfsgebouwen op strategische locaties over de hele wereld.  Wereldwijd hebben we een team van ongeveer 1.000 medewerkers, verspreid over 5 continenten. In Europa zijn we actief in 7 landen, met kantoren in Amsterdam, Brussel, Düsseldorf, Hamburg, Luxemburg, Madrid, Milaan en Parijs.

In tegenstelling tot traditionele organisaties, waarin het management van het bedrijf op hiërarchische wijze is ingedeeld, is het management bij Goodman juist gebaseerd op collectief leiderschap, onderlinge samenwerking, zelfstandigheid en grote verantwoordelijkheid van iedere medewerker. Sterker nog, we bieden ruimte voor ieders persoonlijke groei en ontwikkelingsplannen. We willen dat je flexibel en doeltreffend kunt blijven in een voortdurend veranderende wereld en de daarop reagerende vastgoedmarkt.

Hoe kijkt Goodman naar de toekomst?

Goodman ondergaat momenteel een transitie van een traditionele logistieke vastgoedontwikkelaar naar een innoverende bedrijfsmatige vastgoedontwikkelaar met een sterke focus op de Randstad. Er wordt gekeken naar een ruimer gebruik dan standaard logistiek, waarbij creatief en innovatief vastgoed op stedelijke locaties zal worden ontwikkeld en waarbij de energie infrastructuur alsmaar belangrijker zal worden. Dergelijke ontwikkelingen vragen hoge ambities op vlak van meerlaags-, esthetisch- en natuur inclusief bouwen. Goodman staat er financieel sterk voor en heeft de ambitie en de middelen om de Nederlandse portefeuille de aankomende jaren verder uit te bouwen.

Bij Goodman geloven we dat we allemaal een verantwoordelijkheid hebben in het waarborgen van een mooie en gezonde toekomst voor de volgende generaties. Daarom is duurzaamheid de drijvende kracht achter alles wat we doen. We creëren niet alleen een aangename werkomgeving voor al onze medewerkers, maar in al onze projecten dagen we onszelf ook voortdurend uit om de duurzaamste oplossingen te realiseren. Ons Innovations team in Brussel houdt de laatste ontwikkelingen bij en onze lokale teams in Europa implementeren die knowhow in de uitvoering van onze projecten, om daadwerkelijk geweldige vastgoedprojecten te realiseren. Het bijdragen aan een betere wereld zit in het DNA van Goodman en staat centraal in alles wat we doen. Bij Goodman geloven we dat praten niet genoeg is – we moeten ook de daad bij het woord voegen!

Weet je niet zeker of je in ons profiel past? Solliciteer bij ons en dan kunnen we er samen achter komen!

Senior Business Development Manager – Goodman

Challenge the obvious and make great things happen!

Heb jij altijd al voor de hand liggende zaken willen uitdagen en beschouw je niets als vanzelfsprekend? En wil jij geweldige en innovatieve vastgoed projecten realiseren? Bij Goodman bieden we jou die mogelijkheid!

Goodman is een Australisch vastgoedbedrijf en is Europa en in Nederland een grote speler op het gebied van vastgoed- en energieprojecten. In dat kader zijn we op zoek naar een Senior Business Development Manager om ons Nederlandse team te versterken.

Wat wordt jouw rol?

In deze rol ben je in de eerste plaats verantwoordelijk voor het vinden en aankopen van strategische locaties in Nederland. Je zult van begin tot eind betrokken zijn bij dit project; van het aankoop due diligence-proces en het uitonderhandelen van de deal tot en met de opzet van onze business case op die locatie en de ontwikkeling daarvan. Daarna zul je ook verantwoordelijk zijn voor het in de markt zetten van dit project en de verhuur aan onze klanten.

Meer concreet:

  • Goodman stelt je in staat om mee te bouwen aan de laatste ontwikkelingen in de markt en de nieuwste vastgoed producten te realiseren.
  • Je kunt bij Goodman jouw netwerk goed onderhouden en uitbreiden met zeer interessante stakeholders, zoals de bekende vastgoedbeleggers, de huidige en nieuwe klanten van Goodman, Nederlands bevoegd gezag als ook de top van de Nederlandse makelaardij en advocatuur.
  • Je profiteert bij Goodman van de mogelijkheden van werken in een internationale omgeving.
  • Je krijgt veel verantwoordelijkheid en vrijheid om zelfstandig en actief nieuwe kansen te identificeren. Je speelt een van de hoofdrollen in ons acquisitieproces in Nederland. Daarnaast mag je je eigen projecten uitwerken voor de (her)ontwikkeling.
  • Je draagt een steentje bij aan een beter Nederland. Goodman denkt namelijk graag buiten de bestaande kaders en kijkt verder dan een standaard vastgoedontwikkeling. Bij ons staat duurzaamheid voorop en willen we met onze projecten waarde toevoegen aan de omgeving. 
  • Je zult veel ervaring opdoen bij het uitvoeren van complexe due diligence vraagstukken. 
  • Daarnaast zul je kennis opdoen over alle relevante aspecten van het vastgoed dankzij je collega’s die gespecialiseerd zijn in technische of juridische vraagstukken.
  • Je zult ook haalbaarheidsanalyses uitvoeren en het project als een rendabele business case opzetten.
  • Je hebt geen typische kantoorbaan waarbij je van 9 tot 17u op kantoor zult zitten. Je bent regelmatig onderweg naar potentiële nieuwe klanten of een van onze huidige stakeholders voor onze bestaande projecten of op potentiële nieuwe locaties. Daarnaast zul je ook af en toe op ons kantoor in Brussel worden verwacht.

Lijkt dit je leuk?

Wij vragen dan van jou:

  • Een ondernemende persoonlijkheid en de vastberadenheid om zaken gedaan te krijgen.
  • Een analytische mindset, waarbij je het identificeren van nieuwe zakelijke kansen en haalbaarheidsanalyse van projecten uitvoeren als complexe maar mooie uitdagingen ziet.
  • Een positieve attitude, waarbij je niet in problemen maar in oplossingen denkt en creatief om kunt gaan met complexe materie in een due diligence proces of in transacties.
  • Een open houding, commerciële flair en uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Minimaal vijf jaar werkervaring in de Nederlandse vastgoedmarkt.
  • Het is een sterk pluspunt als jouw netwerk nu al bestaat uit commerciële vastgoedpartijen in de Randstad.
  • Je bent regelmatig onderweg naar potentiële nieuwe klanten, huidige stakeholders, potentiële nieuwe locaties of op ons kantoor in Brussel. Jouw thuisbasis is ons kantoor in Amsterdam

Wie is Goodman?

Goodman bezit, ontwikkelt en beheert modern industrieel vastgoed, waaronder distributiecentra, datacenters en bedrijfsgebouwen op strategische locaties over de hele wereld. Wereldwijd hebben we een team van ongeveer 1.000 medewerkers, verspreid over 5 continenten. In Europa zijn we actief in 7 landen, met kantoren in Amsterdam, Brussel, Düsseldorf, Hamburg, Luxemburg, Madrid, Milaan en Parijs.

In tegenstelling tot traditionele organisaties, waarin het management van het bedrijf op hiërarchische wijze is ingedeeld, is het management bij Goodman juist gebaseerd op collectief leiderschap, onderlinge samenwerking, zelfstandigheid en grote verantwoordelijkheid van iedere medewerker. Sterker nog, we bieden ruimte voor ieders persoonlijke groei en ontwikkelingsplannen. We willen dat je flexibel en doeltreffend kunt blijven in een voortdurend veranderende wereld en de daarop reagerende vastgoedmarkt.

Hoe kijkt Goodman naar de toekomst?

Bij Goodman geloven we dat we allemaal een rol te spelen hebben in het waarborgen van een mooie toekomst voor de volgende generaties. Daarom is duurzaamheid de drijvende kracht achter alles wat we doen. We creëren niet alleen een aangename werkomgeving voor al onze medewerkers, maar in al onze projecten dagen we onszelf ook voortdurend uit om de duurzaamste oplossingen te realiseren. Ons Innovations team in Brussel houdt de laatste ontwikkelingen bij en onze lokale teams in Europa implementeren die knowhow in de uitvoering van onze projecten, om daadwerkelijk geweldige vastgoedprojecten te realiseren. Het bijdragen aan een betere wereld zit in het DNA van Goodman en staat centraal in alles wat we doen. Bij Goodman geloven we dat praten niet genoeg is – we moeten ook de daad bij het woord voegen!

Weet je niet zeker of je in ons profiel past? Solliciteer bij ons en dan kunnen we er samen achter komen!

Investments Internship – Rockfield

Rockfield Investments Team Internship: Manage €1B Assets, 5000+ Homes, Global Reach, Real Estate Investment and Development Excellence.

About Rockfield Real Estate:

With over €1 billion in assets under management and operating close to 5000 housing units, Rockfield Real Estate stands as a significant investment manager in the Dutch residential real estate market. Our Amsterdam-based company is celebrated for its investment and development of some of the largest and most prestigious real estate projects in the Netherlands. Ambitions for European expansion have been launched recently and exciting news is expected to be made public shortly.

Your Opportunity:

Join our Investments Team for an enriching internship focusing on new acquisitions in the Netherlands. This role is perfect for those aiming to excel in the residential and student real estate sector, offering an unmatched opportunity to be involved in significant projects and to develop a robust professional network.

Key Responsibilities:

  • Analyzing new acquisition opportunities within the Dutch market.
  • Developing investment memos and acquisition models.
  • Contributing to the evaluation of potential investments, including financial modeling and market research.
  • Gaining hands-on experience in the investment and development of residential/student real estate projects.
  • Collaborating with a skilled team to foster a comprehensive understanding of the industry.

Qualifications:

  • Currently pursuing or holding a degree in Finance, Real Estate, Business Administration, or a related field.
  • Excel skills and proficiency in financial modeling.
  • Strong analytical and problem-solving abilities.
  • Excellent communication skills (Dutch and English) and a proactive learning attitude.

What We Offer:

  • Full-time internship / working-student position (minimum 3 days per week negotiable) for a period of 6 months.
  • Attractive intern working-student compensation.
  • A front-row seat in managing and expanding a significant real estate portfolio.
  • A serious chance for a full-time position/traineeship post-internship.
  • An invaluable network within the real estate sector.

Application Process:

To apply for this opportunity to contribute to our growing success in the Dutch real estate market, please send your motivation letter and CV to mats.bartels@rockfield.nl, with the subject line “Investment Team Internship – New Acquisitions NL”.

Deadline for Application: March 1st 2024 17:00 CET

Join Rockfield Real Estate, where you can be part of shaping the future of the real estate industry.

Analist – Capital FIT

Zijn wij een perfecte FIT voor elkaar? Capital FIT is een vastgoed boutique, actief op het snijvlak van finance en development. Als analist bieden wij jou de kans om te werken aan grote en complexe transacties. Wij vormen een hecht team en vinden het belangrijk om jou te ondersteunen in jouw steile leercurve en persoonlijke ontwikkeling.

Wat doen wij?

Wij zijn Capital FIT, experts in het verbinden van vooruitstrevende ontwikkelaars en investeerders met inspirerende vastgoedprojecten. Wij fungeren als investeringsmatchmakers en dealarchitecten voor hen die geloven dat financieel rendement hand in hand kan gaan met sociaal en duurzaam rendement. Dankzij onze expertise en ervaring is Capital FIT als geen ander in staat vertrouwen op te bouwen tussen projectontwikkelaars, investeerders en de publieke sector.

Met ons team bieden wij de volgende services:

Transactions: Wij ondersteunen ontwikkelaars en investeerders bij de verkoop en aankoop van vastgoed, ontwikkelingen portefeuilles.

Structuring: Wij ondersteunen ontwikkelaars en investeren bij het optimaliseren van investeringsmogelijkheden door debt en equity te structureren.

M&A: Wij ondersteunen vastgoedorganisaties bij het uitbreiden van hun bedrijf of het borgen van continuïteit.

Wie zijn wij?

Met vijftien collega’s vormen wij een relatief compact, maar hecht team. We kennen elkaar goed en vinden het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn. De gezelligheid die we op kantoor ervaren, zetten we regelmatig voort tijdens borrels, een hapje eten en teamuitjes. Uiteraard is het thuisfront hierbij ook altijd welkom!

Zoals de naam al doet vermoeden, streven we ernaar om FIT te blijven – daarom stappen we regelmatig op de (race)fiets of volgen we samen een sportles. Niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal FIT blijven is voor ons belangrijk: er is altijd ruimte om nieuwe dingen te leren. Een interessante cursus of (persoonlijke) training volgen behoort dan ook tot de mogelijkheden.

Een greep uit onze projecten:

  • Impact Vastgoed, Verkoop 100% van de aandelen van Impact Vastgoed aan Focus Real Estate (M&A);
  • Vierlander, Eindhoven – Verkoop van 353 meergezinswoningen in opdracht van VanWonen (Transactions);
  • Volmerblok Rijswijk – Structuring JV Partner voor gebiedsontwikkeling in opdracht van Synchroon (Structuring);
  • Verkoop van 100% van de aandelen aan VanWonen in opdracht van NU Projectontwikkeling (M&A);
  • Sawa, Rotterdam – Aankoop en debt raising van 70 meergezinswoningen ontwikkelt door Era Contour en Nice Developers in opdracht van Focus (Transactions & Structuring);
  • Post Office, Den Haag – Verkoop van Post Office aan Perial Asset Management in opdracht van L.I.F.E (Transactions);
  • Debt raising voor de aankoop van 4 Pathé bioscopen in opdracht van Familie Malenstein (Structuring);

Wat ga jij precies doen?

Bij Capital FIT is geen dag hetzelfde. Jouw werkzaamheden zijn uiterst divers. Bij Capital FIT ondersteun je bij het closen van verschillende deals. Jij verricht daarvoor marktonderzoek (underwriting), stelt investment memorandums op, bouwt en beoordeelt businesscases en beoordeelt de juridische contracten en fiscale aspecten.

Beschik jij over:

  • WO werk- en denkniveau (bij voorkeur Master Economie, Econometrie, Finance, Bedrijfskunde, Bouwkunde, (Fiscaal) Recht of Real Estate Studies);
  • uitstekende analytische vaardigheden en hebt affiniteit met financiële modellen;
  • interesse in zowel de juridische, fiscale, commerciële en ruimtelijke aspecten van dealmaking en projectontwikkeling;
  • ambitie; je stelt uitdagende doelstellingen voor jezelf en streeft er altijd naar het beste uit jezelf halen;
  • de vaardigheid om samen te werken met een compact en hecht team van authentieke verbinders met daadkracht;
  • uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel de Nederlandse als de Engelse taal (mondeling en schriftelijk).

Interesse?

Als je jezelf herkent in het bovenstaande profiel, maken wij graag kennis met jou! Aarzel niet om contact op te nemen met Esmé Ooms. Zij is te bereiken via het telefoonnummer + 31 20 723 7900. Of stuur jouw curriculum vitae en motivatiebrief naar e.ooms@capital-fit.com. Voor meer informatie over Capital FIT kun je terecht op onze websites: Capital FIT