Senior Transaction Analyst – CBRE Investment Management

We have a great opportunity available for a Senior Analyst. You will support the Transaction Managers with the acquisition and disposal processes for our investment portfolio. You will focus on the Dutch market/ Dutch Funds and will work cross-sectors (main focus on offices and logistics but you can also get involved in retail and residential transactions). In this role you will also work closely together with the various Asset Managers and the Fund Manager. We are currently based at WTC Schiphol airport but will be moving to a great new office on the Zuidas in 2023: WTC Amsterdam, Tower Ten. 

Your key responsibilities

  • Underwriting possible acquisitions: drawing up calculation models with associated cash flow forecasts (IRR calculations) and budgets for objects to be acquired;
  • Supporting the Transaction Managers in the activities aimed at analyzing and acquiring potential investment objects, including registering investment propositions, viewing objects and locations and assisting in the preparation of investment proposals; 
  • Assisting in due diligence, studying and processing the information in a data room, negotiations and contract formation. 
  • Processing and analyzing market data, for example market reports, reference transaction data and mapping potential acquisition opportunities;
  • Processing and updating market information and investment propositions in our management information systems (including Salesforce);

What do you have to bring us?

  • A completed university (masters) degree;
  • Minimum of 2-3 years of working experience in M&A or real estate transaction advisory. You bring proven experience with investment analysis and cash flow models;
  • Strong analytical skills;
  • Hands-on mentality and the ability to easily switch between various tasks and a strong team player;
  • Strong knowledge of Excel and PowerPoint;
  • Excellent communication skills (word and writing) in both English and Dutch. 

What do we offer you?

We offer you the opportunity to join the CBRE Investment Management Investment Analyst Program. Within this extensive training program you can fulfil challenging training, tasks or projects in the fields of Asset Management, Transactions and Fund management. You will get familiar with the CBRE Investment Management way of investing and have the chance to boost your personal and professional development, focusing on both technical as well as soft skills. You will follow the training sessions together with other Analysts who recently joined our company (in EMEA, APAC and the Americas). It will give you the perfect opportunity to boost your career and build an (international) network in the real estate investment industry.

Interested?

Please apply via the following link or contact Mariëlle Loenen via Marielle.Loenen@cbreim.com.

Analist – Capital FIT & EarthY

Zijn wij een perfecte FIT voor elkaar? Als analist bieden wij jou de kans om te werken aan grote vastgoedtransacties en inspirerende gebiedsontwikkelingen binnen de twee zusterondernemingen Capital FIT & EarthY.

Wat doen wij? 

Capital FIT en EarthY zijn twee zusterondernemingen die actief zijn op het snijvlak van finance en development. Wij zijn één hecht team, dat soms aan een Capital FIT opdracht werkt en dan weer aan een EarthY opdracht. De gedeelde kennis en gezamenlijke markt dragen bij aan onze innovatie en slagkracht. Dit resulteert voor jou in een steile leercurve. 

Capital FIT 

Wij zijn Capital FIT, experts in het verbinden van vooruitstrevende ontwikkelaars en (impact) investeerders met inspirerende vastgoedprojecten. Wij zijn investeringsmatchmakers en dealarchitecten voor diegenen die geloven dat financieel rendement hand in hand kan gaan met sociaal en duurzaam rendement. Door expertise en ervaring is Capital FIT als geen ander in staat vertrouwen op te bouwen tussen projectontwikkelaars, investeerders en de publieke sector. Het zwaartepunt van deze functie ligt op Capital FIT werkzaamheden.

EarthY

Wij zijn EarthY, community creators. We investeren in en co-creëren vastgoed en communities die specifiek zijn ontworpen voor een positieve impact op de lange termijn. Als initiatiefnemers en partner van karakteristieke projecten, delen we het (financiële) risico van baanbrekende project- en gebiedsontwikkelingen en helpen we onze private en publieke partners. Door mensen op de eerste plaats te zetten, vinden we de best mogelijke waarde voor elk project, voor iedereen. 

Wie zijn wij?

Met zestien collega’s zijn wij een relatief compact, maar hecht team. We kennen elkaar goed en vinden het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn. De gezelligheid op kantoor zetten we regelmatig voort in een borrel, een hapje eten of een team uitje. Het thuisfront is hierbij ook altijd welkom! Zoals de naam al doet vermoeden, blijven we graag FIT – zo pakken we regelmatig de (race)fiets of volgen we samen een sportles. Niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal FIT blijven is voor ons belangrijk: er is altijd ruimte om nieuwe dingen te leren. Een interessante cursus of (persoonlijke) training volgen behoren tot de mogelijkheden. 

Wat ga jij precies doen?

Bij Capital FIT en EarthY is geen dag hetzelfde. Jouw werkzaamheden zijn divers. Bij Capital FIT speel jij een belangrijke rol bij het closen van verschillende deals. Jij verricht daarvoor marktonderzoek (underwriting), stelt investment memorandums op, bouwt en beoordeelt businesscases en beoordeelt de juridische contracten en fiscale aspecten. Bij EarthY draag jij bij om meerwaarde te creëren in grote gebiedsontwikkelingen. Jij houdt je bezig met nieuwe acquisities en biedt onderbouwing door het uitvoeren van marktonderzoeken en het structureren van bouwen van een businesscase. Jij geeft inzicht in ruimtelijke procedures, werkt nauw samen met ontwerpers, bewaakt projectplanningen en betrek jij de buurt en omgeving intensief tijdens het participatietraject om samen met hen de plannen verder vorm te geven. 

Beschik jij over:
  • 0 tot 1 jaar aantoonbare werkervaring in de vastgoed of finance sector;
  • een afgeronde WO opleiding (bij voorkeur Economie, Econometrie, Finance, Bedrijfskunde, Bouwkunde, (Fiscaal) Recht of Real Estate Studies);
  • uitstekende analytische vaardigheden en affiniteit met financiële modellen;
  • interesse in zowel de juridische, fiscale, commerciële en ruimtelijke aspecten van dealmaking en projectontwikkeling;
  • ambitie; formuleer jij voor jezelf uitdagende doelstellingen en wil jij altijd het beste uit jezelf halen?
  • de vaardigheid om samen te werken met een compact en hecht team van authentieke verbinders met daadkracht;
  • uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel de Nederlandse als de Engelse taal (mondeling en schriftelijk).
Interesse?

Als jij jezelf herkent in het bovenstaande, maken wij graag kennis met jou! Bel gerust met Esmé Ooms. Zij is bereikbaar via + 31 20 723 7900. Of stuur jouw curriculum vitae en motivatiebrief naar e.ooms@capital-fit.com. Meer informatie over Capital FIT vind jij op onze websites: Capital FIT & EarthY

Associate – Capital FIT & EarthY 

Zijn wij een perfecte FIT voor elkaar? Als Associate bieden wij jou de kans om te werken aan Corporate Finance gerelateerde vastgoedvraagstukken.

Wat doen wij? 

Capital FIT en EarthY zijn twee zusterondernemingen die actief zijn op het snijvlak van finance en development. Wij zijn één hecht team, dat soms aan een Capital FIT opdracht werkt en dan weer aan een EarthY opdracht. De gedeelde kennis en gezamenlijke markt dragen bij aan onze innovatie en slagkracht. Het zwaartepunt van deze functie ligt op Capital FIT werkzaamheden.

Capital FIT 

Wij zijn Capital FIT, experts in het verbinden van vooruitstrevende ontwikkelaars en (impact) investeerders met inspirerende vastgoedprojecten. Wij zijn investeringsmatchmakers en dealarchitecten voor diegenen die geloven dat financieel rendement hand in hand kan gaan met sociaal en duurzaam rendement. Door expertise en ervaring is Capital FIT als geen ander in staat vertrouwen op te bouwen tussen projectontwikkelaars, investeerders en de publieke sector. Binnen Capital FIT onderscheiden wij drie services: Transactions, Structuring en M&A. 

EarthY

Wij zijn EarthY, community creators. We investeren in en co-creëren vastgoed en communities die specifiek zijn ontworpen voor een positieve impact op de lange termijn. Als initiatiefnemers en partner van karakteristieke projecten, delen we het (financiële) risico van baanbrekende project- en gebiedsontwikkelingen en helpen we onze private en publieke partners. Door mensen op de eerste plaats te zetten, vinden we de best mogelijke waarde voor elk project, voor iedereen. 

Wie zijn wij?

Met zestien collega’s zijn wij een relatief compact, maar hecht team. We kennen elkaar goed en vinden het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn. De gezelligheid op kantoor zetten we regelmatig voort in een borrel, een hapje eten of een team uitje. Het thuisfront is hierbij ook altijd welkom! Zoals de naam al doet vermoeden, blijven we graag FIT – zo pakken we regelmatig de (race)fiets of volgen we samen een sportles. Niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal FIT blijven is voor ons belangrijk: er is altijd ruimte om nieuwe dingen te leren. Een interessante cursus of (persoonlijke) training volgen behoren tot de mogelijkheden. 

Wat ga jij precies doen?

Bij Capital FIT en EarthY is geen dag hetzelfde. Jouw werkzaamheden zijn divers. Bij Capital FIT speel jij een belangrijke rol bij het closen van verschillende deals. Jij verricht daarvoor marktonderzoek (underwriting), stelt investment memorandums op, maakt waarderingen op zowel bedrijfs- als projectniveau, participeert in het Due Dilligence proces en beoordeelt de juridische contracten en fiscale aspecten. 

Beschik jij over:
  • 1 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring in een financieel gedreven rol, bijvoorbeeld in de vastgoedsector, bancaire sector of bij een big4 kantoor; 
  • een afgeronde WO opleiding (bij voorkeur Economie, Econometrie, Finance, Bedrijfskunde, (Fiscaal) Recht of Real Estate Studies);
  • uitstekende analytische vaardigheden en affiniteit met financiële modellen;
  • interesse in Corporate Finance gerelateerde vastgoedvraagstukken;
  • interesse in zowel de juridische, fiscale, commerciële en ruimtelijke aspecten van dealmaking en projectontwikkeling;
  • ambitie; formuleer jij voor jezelf uitdagende doelstellingen en wil jij altijd het beste uit jezelf halen?
  • de vaardigheid om samen te werken met een compact en hecht team van authentieke verbinders met daadkracht;
  • uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel de Nederlandse als de Engelse taal (mondeling en schriftelijk).
Interesse?

Als jij jezelf herkent in het bovenstaande, maken wij graag kennis met jou! Bel gerust met Esmé Ooms. Zij is bereikbaar via + 31 20 723 7900. Of stuur jouw curriculum vitae en motivatiebrief naar e.ooms@capital-fit.com. Meer informatie over Capital FIT vind jij op onze websites: Capital FIT & EarthY

TRAINEESHIP JUNIOR ADVISEUR PLANECONOMIE & GEBIEDSONTWIKKELING  – PAS bv

Planeconomie Adviesbureau PAS bv is op zoek naar een Junior Planeconoom voor haar vestigingen in Houten en in Groningen

Kom werken als Junior Planeconoom bij PAS bv

Door de jaren heen heeft PAS bv zich ontwikkeld tot één van de grootste adviesbureaus in planeconomie en gebiedsontwikkeling in Nederland. Momenteel zijn binnen PAS bv circa 25 medewerkers werkzaam, verdeeld over de vestigingen in Houten en Groningen. Wij zetten grote stappen en zijn dan ook op zoek naar nieuwe planeconomen voor onze vestigingen in Houten, provincie Utrecht en in Groningen. Kom jij ons versterken als Junior Adviseur Planeconomie & Gebiedsontwikkeling? Lees snel verder over onze speciaal ontwikkeldde PAS academy!

Traineeship Junior Planeconoom bij PAS bv

Bij PAS bv hebben we een speciaal tweejarig traject ontwikkeld, hiermee kan jij als junior planeconoom doorgroeien naar een hoger niveau, de PAS academy. De PAS academy bestaat uit 4 dagen werken op locatie en 1 dag cursus op kantoor in Houten. Door onze interne kennis (en kennis van onze relaties) in te zetten hebben we een traject gemaakt wat perfect inspeelt op het ontwikkelen van een planeconoom volgens de PAS-methode. Het traject bestaat uit twaalf modules waarin telkens op een ander onderwerp wordt gefocust. In deze twaalf modules worden alle facetten van planeconomie en gebiedsontwikkeling behandeld, zo weet je na de tweejarige traineeship alles van planeconomie. Samen met andere junioren zul je sparren over casussen, colleges van ervaren vakspecialisten bijwonen en natuurlijk je werkzaamheden uitvoeren voor ons grote klantenbestand. Want bij PAS bv ben je nooit uitgeleerd! Meer informatie over dit traineeship traject? Bekijk deze pagina.

Waar kom je te werken?

Team PAS bv

Bij PAS bv heerst er een open bedrijfscultuur waarbij sfeer en innovatie hoog in het vaandel staan. Als Junior Adviseur Planeconomie & Gebiedsontwikkeling bij PAS bv werk je vaak op locatie bij de klant en voer je uiteenlopende adviesopdrachten uit. Teamspirit en jouw ontwikkeling op persoonlijk én zakelijk vlak staan voorop tijdens jouw dienstverband. Zo houden wij op vrijdag een kantoordag waar wij met elkaar werken om PAS bv te verbeteren. Deze dag is een moment om kennis te delen, te overleggen en elkaar te helpen bij de verschillende projecten. Daarnaast gaan we vier keer per jaar met het hele bedrijf op bezoek bij een project dat raakvlak heeft met gebiedsontwikkeling. Tot slot organiseren wij ook ieder jaar een meerdaagse reis naar het buitenland. De afgelopen jaren hebben we een bezoek gebracht aan Valencia, Helsinki en Reykjavik. Zo leren we op een leuke manier ook hoe andere wereldsteden hun stad ingericht hebben.

Voor de Vacature Junior Adviseur Planeconomie & Gebiedsontwikkeling zijn wij op zoek naar iemand met:
  • HBO of WO werk- en denkniveau;
  • Affiniteit met thema’s zoals demografische krimp, organische gebiedsontwikkeling en stedelijke herverkaveling;
  • Zeer goed ruimtelijk én financieel inzicht;
  • Goede communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht;
  • Flexibiliteit en doelgerichtheid;
  • Zelfstandigheid en in teamverband kunnen functioneren.
Wat ga je doen als Junior Adviseur Planeconomie & Gebiedsontwikkeling bij PAS bv:
  • Je bent medeverantwoordelijk voor de inhoudelijke aspecten van grondexploitaties en opstalexploitaties;
  • Je stuurt en beheerst financiële projecten;
  • Je stelt marktanalyses, risico- en cashflow analyses op;
  • Je haalbaarheidsstudies en geeft vastgoedadviezen;
  • Je stelt adviesrapportages en financiële adviezen op;
  • Je geeft advies over ruimtelijke projecten aan gemeenten, corporaties en projectontwikkelaars;
  • Je beoordeelt functionele mogelijkheden van locaties en gebouwen;
  • Je stelt gebiedsexploitaties op en bewaakt de kwaliteit;
  • Je stelt beleidsadviezen op;
  • Je adviseert vanuit expertise op inhoud en proces;
  • Op financieel en planning technisch beheers je projecten.
Wat wij bieden
  • Een intern opleidingstraject zodat jij tot een volwaardig adviseur kunt uitgroeien;
  • Inhoudelijke begeleiding en coaching van professionals in hun vakgebied;
  • Uitdagende projecten bij grote opdrachtgevers;
  • Volop doorgroeimogelijkheden en kansen die bij jou passen;
  • Uitstekend salaris met goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een leuke werkomgeving, veel PAS-dagen naar projecten en een gemixt team van jonge en ervaren planeconomen.
Interesse? Solliciteer direct op de vacature Junior Adviseur Planeconomie & Gebiedsontwikkeling bij PAS bv!

Spreekt de functie van Junior Planeconoom en het traineeship traject jou aan? En vind je dat wij jou uit moeten nodigen voor een kennismakingsgesprek? Stuur dan je sollicitatie met CV per mail naar Martijn Kooiman: info@pasbv.nl. Meer informatie nodig? Bel dan naar 030 – 63 53 400 of vul onderstaand sollicitatieformulier in. Upload hierin ook je motivatiebrief én CV. Wij hopen je dan snel bij ons op kantoor in Houten of in Groningen te zien!

Startdatum:
01-09-2022

Locatie:
Houten, Utrecht, 3991 KX, Stationserf 97

Groningen, 9727 KB , Leonard Springerlaan 35

Consultant Real Estate – ValueMetrics

Ben jij (vrijwel) afgestudeerd, heb je affiniteit met data- en rekenmodellen, ervaring met taxaties en ben jij geïnteresseerd in de vastgoedwereld? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wie zijn wij?

ValueMetrics is een vooruitstrevende, jonge en enthousiaste organisatie die woningcorporaties begeleidt bij hun taak als rentmeesters van het sociale woningbezit in Nederland. We zijn intrinsiek gemotiveerd, productief en nemen verantwoordelijkheid. We werken met korte lijnen, houden van snel schakelen, ideeën najagen en hebben een resultaatgerichte ‘can-do’ mentaliteit. We werken vanuit onze kerncompetenties en met een duidelijke focus, maar hebben ook altijd kennis van één van de andere domeinen binnen het bedrijf. Zo stimuleren we onze persoonlijke groei en kunnen we intensief samenwerken. Die inzet combineren we met een ontspannen cultuur, waar motivatie, ideeën en resultaat meer gewaardeerd wordt dan aantal jaren ervaring, status of functietitel.

Wat doen wij?

We helpen woningcorporaties met het nemen van de beste vastgoedbeslissingen voor de toekomst. We onderbouwen onze advisering en begeleiding met data(-analyse) om op basis daarvan slimme, efficiënte en toekomstgerichte besluitvorming door corporaties te faciliteren. De diensten, producten en applicaties van ValueMetrics zijn primair gericht op ‘verbinding’, omdat wij geloven dat kennisuitwisseling en transparantie noodzakelijke aspecten zijn voor de corporatiesector. Wij ondersteunen corporaties met hun asset management en waarderingsvraagstukken. Dit doen wij door het ontwikkelen van software en benchmarks, door het organiseren van kennisuitwisseling platforms en door het geven van advies.

Wat ga jij doen?

Je bent direct betrokken bij het ontwikkelen en het uitrollen van onze producten en diensten. Ieder jaar bepalen we de leegwaarde van 1.5 miljoen woningen voor woningcorporaties, woningbeleggers en taxateurs. Je bent bij dit gehele proces betrokken, van de afstemming met de klant tot de beoordeling van de leegwaarde-taxaties. Tevens ondersteun je woningcorporaties bij hun waarderingsproces van zowel woningen als bedrijfsonroerendgoed. Hierdoor maak je kennis met de wereld van de woningcorporaties zowel van binnen als van buiten. In de uitvoering van je taken krijg je een grote mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Omdat we een platte organisatie zijn krijg je direct antwoord op je vragen en sta je er nooit alleen voor.

Wie zoeken wij?

  • Je bent een young professional met een vastgoed gerelateerde (Makelaardij) opleiding op HBO/WO-niveau
  • Je hebt affiniteit met data- en taxatiemodellen, je bent analytisch, zorgvuldig en je denkt in oplossingen
  • Je beschouwt jezelf als een aanpakker en werkt graag klant- en resultaatgericht
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Je voelt je als een vis in het water binnen een klein team, waarin jouw mening óók telt. Als jij ergens achter staat, dan ga je ervoor en krijg je mensen mee
  • Je hebt bij voorkeur werk- of stage-ervaring in de taxatie- of vastgoedbranche

Wij bieden

  • Een jonge en dynamische werkomgeving met voldoende afwisseling en veel ruimte voor groei
  • ‘Me-time’, tijd voor experimentele projecten die je zelf kunt invullen met je eigen ideeën
  • De mogelijkheid tot flexibele werktijden binnen een 32-40 urige werkweek
  • Een thuiswerkplek die net zo goed is als de werkplek op kantoor
  • Een steile leercurve, met training ‘on the job’ en persoonlijke begeleiding
  • Concurrerende arbeidsvoorwaarden

Ben je geïnteresseerd?

Wil je meer weten over ons bedrijf? Bekijk onze website: valuemetrics.nl. Wil je solliciteren, of heb je vragen over ons of de vacature? Neem dan contact op met Maaike Middendorp, op maaike@valuemetrics.nl of 06-11118611. Graag ontvangen we je CV en motivatie.

Asset Management Stage (Retail & Residential) – CBRE Investment Management

Interesse in vastgoed en asset management maar nog geen specifieke voorkeur voor een specifieke sector? Grijp je kans om stage te lopen bij CBRE Investment Management Nederland en kennis te maken met zowel de sector Retail als Woningen. Bekende assets in onze portefeuilles zijn o.a. winkelcentrum de Koopgoot in Rotterdam, winkelcentrum Amsterdamse Poort in Amsterdam en de Bijenkorf in het centrum van Amsterdam, maar ook Rotterdam, Den Haag, Maastricht en Eindhoven. In de woningportefeuille zitten ook veel bekende objecten zoals The Terraced Tower in Rotterdam, Grotius in Den Haag en Rhapsody in Amsterdam. 

Wat kom je te doen?

Tijdens je stage help je de Analisten en Asset Managers bij de exploitatie, acquisitie en dispositie activiteiten van de verschillende assets. Verder assisteer je in de aanlevering van de juiste management informatie en het maken van goede (financiële) analyses en rapportages wanneer het gaat om de beoordelingen van de assets en van onze portefeuilles. In deze functie werk je nauw samen met veel verschillende collega’s, o.a. de Property Administrators, de Asset Managers, de Transaction Managers, de Technische Projectmanagers en de Controllers. 

Jouw taken en verantwoordelijkheden:

  • het ondersteunen van de Asset Manager(s) in het exploitatie proces van zowel winkels als woningen;
  • het ondersteunen van de Transactie Manager(s) bij het aankoop / verkoop proces; 
  • het bijhouden van de property administratie;
  • het analyseren van de informatie over de objecten en het opstellen van management informatie;
  • het organiseren van marketingactiviteiten voor de assets;
  • het analyseren en rapporteren van managementinformatie op zowel asset als portefeuille niveau.

Bovenstaand overzicht geef een indicatie van mogelijke taken en verantwoordelijkheden die je kan oppakken maar dit is zeker niet in beton gegoten! Afhankelijk van je (studie)achtergrond en interesse is er mogelijkheid om ook andere taken op te pakken. 

Wat heb jij ons te bieden?

  • Je bent bezig met je HBO of universitaire opleiding in een relevante studierichting (Vastgoed, Makelaardij, Built Environment, Bouwtechnische Bedrijfskunde, Economie, Finance etc.);
  • Je hebt affiniteit met de vastgoedsector, bent financieel goed onderlegd en communicatief vaardig; 
  • Je hebt een proactieve en leergierige werkhouding en je vindt het leuk om samen te werken in teamverband; 
  • Startdatum stage 1 september 2022 (voor een periode van 4 tot 6 maanden, fulltime bij voorkeur) 

Een oud-stagiair aan het woord 

“Echt leren doe je in de praktijk” zegt Jesse de Bruin die binnenkort zijn stage bij CBRE Global Investment Management beëindigt. “Hoe cliché het ook klinkt, mijn stageperiode was onwijs leerzaam. Je werkt mee aan mooie projecten en krijgt een unieke kans om in de keuken te kijken van één van de grootste investeerders in de vastgoedsector. Van alle projecten waarin ik heb gewerkt, heb ik geen favoriet. Voor mij zijn de inzichten in alle aspecten van vastgoedmanagement – van traditionele zaken als aan- en verkoop tot en met moderne topics als verduurzaming – leerzaam en boeiend. De woningportefeuille vond ik vooral heel leuk omdat het zo’n tastbaar en herkenbaar product is. Mijn stage heeft mij veel opgeleverd als het gaat om mijn keuzes voor de toekomst.’’

Interesse?

Solliciteer via de volgende link.

(Junior) Analyst Investments – Granite REIT

We are looking for a (Junior) Analyst Investments to join our European investment team. Are you that person? Apply now!

Who are you?

Are you a result driven, proactive and a dynamic Analyst Investments, willing to discover the real estate investment world? Then we’re looking for you! In this role you’ll be part of our European investment team. 

Under the leadership of experienced colleagues, you’ll assist with the acquisition of logistic properties across our target markets in Europe, be owner of financial models and prepare various sorts of market and portfolio analysis. You’ll partner closely with our Asset Management department and wider corporate functions across our global offices, to help us smoothly transition acquired properties into our portfolio. 

You’ll be joining a growing and ambitious company, where there are more than enough opportunities to contribute and take responsibility with a steep learning curve. We operate at a high pace with a small and agile team. The right candidate should be self-starting, highly motivated and have the ambition to grow with us. 

Working at Granite REIT

Granite REIT (GRT.UN) is a Canadian-based real estate investment trust listed on the Toronto and New York stock exchange, engaged in the acquisition, development and management of logistic properties across North America and Europe. We have been active in Europe since the early 2000’s, however in the last 3 years we have been actively expanding our business across: The Netherlands, Germany, Poland, United Kingdom and France. 

From our roots we have an international mindset and growth plans that match our ambition. With over €600 million acquired in Europe the last 2 years and >€1 billion in available liquidity that needs to be invested, we always work hard to deliver the best result for our shareholders. 

The role will be based in our Amsterdam office (WTC), so you do not have to work from home, allowing you to start your career in a dynamic business environment.  

What will you do at Granite REIT
  • Develop and maintain complex financial models for new and existing properties 
  • Support in the due diligence of real estate acquisitions 
  • Compiling and maintaining a market research database, including interacting with real estate brokers
  • Prepare investment proposals for the investment committee and executive team
  • Support asset management in the transition of acquisitions into our management
  • Support in other ad hoc analysis and reporting tasks 
  • Occasionally join on site visits and external meetings with brokers or other relevant third-parties 
What you’ll bring
  • Your Master’s Degree in Finance, Business or Real Estate 
  • Up to one year’s experience in a relevant professional area
  • Strong knowledge of Microsoft Office, including Excel and PowerPoint
  • Strong analytical/quantitative skills and a structured approach to problem solving 
  • Driven and self-motivated
  • Excellent communication skills with fluency in written and spoken English is a must, second European language is a plus
What can Granite REIT offer you in return 
  • Training and guidance from experienced real estate professionals 
  • A good entry into an international real estate investment career 
  • Steep learning curve in a fast pace environment
  • Competitive remuneration package based on 40-hour workweek 
  • Good balance between work and private life with 25 holiday days 
  • Contribution to your health insurance 
  • Gym/sports membership allowance

I case you recognize yourself in the above, we would love to meet you! Feel free to send your curriculum vitae and motivation letter to saskia.roskam@granitereit.com. More information on Granite REIT can be found on our website: https://granitereit.com/

Graduate Real Estate Investment Management Traineeship – CBRE Investment Management

The CBRE Investment Management Real Estate Asset Management Traineeship is a challenging trainee program aimed at future Real Estate leaders and High Value Specialists. We offer you an in-depth insight on all aspects of the (international) real estate investment management market. We will coach and train you to contribute substantially to the development of our company now and in the future! 

This traineeship position is open to talented and ambitious master graduates who wish to improve their knowledge of international real estate investment management activities and also want to develop and grow personally. We assume that you like to operate hands-on and take responsibility at the same time.

You will be based out of the Netherlands and will rotate within the Dutch organization cross-sectors and cross-departments (for example: Asset Management Retail, Offices, Logistics, Residential, Transactions, Finance, Strategy). You will also be offered the opportunity to do a rotation in one of our other European offices. 

Key features of our Traineeship

  • This is a 18 months program consisting of challenging rotations: a two times six-months Asset Management assignment in either Retail, Residential, Offices or Logistics. A six to 12 months assignment abroad in one of the other European offices; 
  • Intensive in-house developed training & development program, the Investment Analyst Program. You will follow this training program together with Analysts/ Senior Analysts who recently joined our business in EMEA, APAC and the Americas;
  • Building up a strong (international) network in the real estate investment management industry;
  • Exposure to and guidance from our Senior Leadership; 
  • Personal career guidance;
  • Interesting career opportunities; 
  • You are offered a 18 months contract, after the traineeship you will get, by good performance, a permanent contract.

Requirements / Person Specification 

  • You are a master graduate with a degree preferably in Real Estate, Finance, Economics, Engineering, Urban and Rural Planning, Econometrics, Business Administration or Legal; 
  • You have no more than two years of working experience;
  • You have demonstrated interest in real estate;
  • You have experience in or knowledge of real estate (for example taking a real estate course at university or by doing an internship at a real estate firm);
  • You have an international mind-set; 
  • You are highly ambitious; you constantly drive improvement and set stretching goals; 
  • You are good at identifying market drivers and you really understand your customer; 
  • You stand out by your ability to organize, analyze and translate strategic relevant information; 
  • You are a real team player who is interested in the motives and behaviors of colleagues and drives collaboration; 
  • You have developed skills from extra-curricular activities like volunteer work, internships, or committee activities; 
  • Fluency in Dutch and English are required, any other European language is a definite plus.

Interested?

Apply via the following link.

Senior Treasury Analyst

We have a great opportunity available for a Senior Analyst to join our Treasury & Debt Financing team! In this role, you will be responsible for the collection, analysis and presentation of documents and information required in the activities of the department. In this international role you will be part of a team of seven and fully involved in various aspects of the Pan-European treasury landscape.Sourcing of external financing and debt capital market solutions, managing interest and currency risk management, cash management, financial risk management and bank relationship management are the key activities of the department.

One of the main responsibilities of the team is arranging external financing for transactions of the EMEA Funds and Separate Accounts. From identifying the right finance structure, to processing a tender amongst different lending institutions, to negotiate terms and conditions up to the closing of the loan documentation. In this role you will over time build and maintain contacts with treasury related departments and external global financial institutions.

Other responsibilities will include researching and resolving bank and cash related inquiries and variances. You will also be part of monitoring and communicating the financial and legal covenants related to external loans.

Requirements / Person Specification

  • You are a master graduate with a relevant degree;
  • You preferably have a minimum of two years of working experience in real estate or finance;
  • Strong numerical skills;
  • You have an international mind-set;
  • You are highly ambitious; you constantly drive improvement and set stretching goals;
  • You are good at identifying market drivers and you really understand your customer;
  • You stand out by your ability to organize, analyze and translate strategic relevant information;
  • You are pro-active and forward thinking;
  • You are a real team player with cross-cultural interests and drive collaboration;
  • Fluent in English, any other European language would be an advantage;

About the team/department

The CBRE Investment Management Treasury and Debt Financing EMEA department (TDF) manages relationships with over 75 financial institutions across Europe. The team has an European focus, cooperating with the finance experts across the platform to arrange external debt. The team consists of the Head of Treasury and four Treasurers based in Amsterdam and two in Luxembourg. The Head of TDF reports to the CFO of CBRE Investment Management EMEA and is functionally responsible for the TDF members. TDF manages over EUR 8bln of external Loans, over 100 finance facilities and a EUR 3bln derivative portfolio in different currencies across Europe.

Interested?

Apply via the following link. If you have any questions, please do not hesitate to contact Mariëlle Loenen via Marielle.Loenen@cbreim.com.

WORKSTUDENT Intern Investment Management – Primevest Capital Partners

Do you want to know what international investment management is all about? Then this is
your chance. We are constantly looking for bright, talented, enthusiastic and energetic
professionals willing to step onto a steep learning curve. As an intern you will assist our
acquisition, asset and fund management team of the car park investment funds. This will
entail actively working on real estate acquisitions in Europe and supporting the fund
managers with financing, portfolio analyses & reporting. Ready to find out if real estate
investments management is something for you?

Who are we looking for? 

You are a High-performer, always looking to improve yourself and your work. Results matter
more to you then process. You have a ‘yes we can’ mentality and are eager to learn. The
team goes above the individual and achieving our goals together makes you tick. You say
what is on your heart and like to work in open environment. You are allowed to make
mistakes, learn from them and take responsibility for them.

Qualifications:
We are looking for interns with an aim to gain working experience besides their study. The position will be at least 4 days a week and 4 to 5 months.

  • You are in your 3 rd of 4 th year of a HBO/ WO study
  • Good knowledge of English is key and German is preferable.
  • Strong analytical skills.
  • Strong numerical skills

What will your work entail?

You assist the acquisition and fund management team in the day to day business.
Examples of activities:

  • Making investment calculations
  • Parking related market research & investment analysis
  • Working on investment proposals & business plans
  • Assisting in due diligence processes
  • Working on fund management reports

Who is Primevest Capital Partners?

Primevest Capital Partners is a pan-European investment boutique that specialises in
investments in innovative real assets. At Primevest Capital Partners, our vision is to help our
clients to provide for their sustainable financial future by investing in the future of our cities in
realising sustainable urban living, improving connectivity, and enabling mobility. Our
investment philosophy and vision are energised by the current trend of urbanisation and the
ability to fulfil the needs of modern metropolitan communities, while enhancing the quality
and sustainability of people’s lives.

From our offices in Utrecht, Eindhoven and Berlin, a team of 70 professionals manage €3
billion in assets including sector-focused funds, individual institutional mandates and a
number of funds targeting private investors as well as family offices following acquisition of
the Holland Immo Group.

Our activities in a glance: 

  • Europe’s leading car park investment manager 
  • First mover in communication infrastructure 
  • Proven track record in the residential sector 
  • Our purpose is to make a difference for our clients at decisive moments and deliver a high
  • quality product. We therefore look for people with diverse qualities who want to contribute to
  • the openness and inclusiveness of our in-house culture. To increase our professionalism we
  • also focus on giving each other continuous feedback. In order to keep our performance at a
  • high level we look for talented individuals who are ready to take their next step.

What can we offer you?

What will you find at Primevest Capital Partners:

  • An open, inspiring, informal and young work environment 
  • An organization with an entrepreneurial mindset
  • The potential to quickly develop your investment management skills
  • To work in an institutional and international context

If you are interested in this job please submit your CV to Babette Hendrikse

(babette.hendrikse@primevestcp.com / +31(0) 6 22 79 17 56) 

A short assessment can be part of the procedure.