Vastgoedadviseur – a.s.r. real estate

Ben jij op zoek naar een gevarieerde en data gedreven functie bij een duurzaam vastgoedbedrijf waarin je gaat adviseren over toekomstbestendige vastgoedbeleggingen? Bekijk dan deze vacature van Vastgoedadviseur bij a.s.r. real estate!

Als Vastgoedadviseur bij a.s.r. real estate voer je gevarieerd marktonderzoek uit naar verschillende Nederlandse vastgoedsectoren, zoals science parks, winkels, kantoren, woningen, zonne- en windparken en agrarische gronden. Dit doe je zowel kwalitatief als kwantitatief. Je doorgrondt trends en stelt visies op. Ook maak je voorspellingsmodellen, versterk je data intelligence en help je mee met de automatisering van tools. Dit helpt allemaal om jouw visie en vastgoedadvies te verscherpen! Wil jij jouw kennis inzetten voor de maatschappelijke en duurzame ambities van het vastgoedbedrijf van a.s.r. en je tegelijkertijd verder ontwikkelen? Kom ons gezellig 7-koppig team versterken en solliciteer op de vacature van Vastgoedadviseur bij a.s.r. real estate!

Dit ga je doen als Vastgoedadviseur bij a.s.r.
· je vertaalt trends en ontwikkelingen in kansen en risico’s voor vastgoedsectoren voor een sterk onderbouwd advies

· je verbetert en bouwt onze data intelligence toolkit uit, samen met de Data Scientist, GIS specialisten en IT’ers

· je stelt vastgoedprognosemodellen op, gebruikt ze en optimaliseert ze

· je schrijft mee aan kwartaalrapportages en vastgoedvisies

· je adviseert proactief over investeringen, desinvesteringen en portefeuille-allocatie

Deze vacature is echt iets voor jou, want jij
· hebt een relevante wo-opleiding, bijvoorbeeld Vastgoedeconomie, Data Science & Analytics of Bouwkunde

· hebt minimaal 1 jaar ervaring in een vergelijkbare vastgoedfunctie, bijvoorbeeld als Vastgoedadviseur, Data scientist of Real Estate Research Analist

· bent handig met Microsoft Office, met name Excel

· werkt graag met cijfers en data

· bent, toegewijd, werkt gestructureerd en kunt helder communiceren

Dit bieden we je
· een bruto salaris van € 3.600 – € 5.100 op basis van 38 uur per week, een 13e maand en 8% vakantievergoeding

· een heel goede pensioenregeling met een hoge bijdrage van de werkgever. Plus een aantrekkelijke thuiswerkvergoeding en kortingen op verzekeringen

· bij a.s.r. zijn we flexibel in thuiswerken: we werken gemiddeld 60% thuis en 40% op kantoor en je hebt veel ruimte om je eigen werktijden te bepalen

· een NS-Business Card met vrij reizen (ook privé) of een kilometervergoeding

· veel aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling en vitaliteit

· werk waarmee je een positieve invloed hebt op de samenleving van morgen; samen stropen we onze mouwen op voor een eerlijkere en duurzamere toekomst

Hier ga je werken als Vastgoedadviseur in Utrecht
Bij a.s.r. real estate, het vastgoedbedrijf van a.s.r., dat investeert in een gezonde, duurzame en leefbare wereld. Het platform van a.s.r. real estate bestaat uit niet-beursgenoteerde sectorfondsen in Nederland, waarmee we investeren in winkels, woningen, kantoren, vastgoed op science parken en landbouwgrond. Er werken ongeveer 200 mensen bij a.s.r. real estate. Jij gaat aan de slag op de afdeling Research & Intelligence, dat data gedreven advies geeft en visies over vastgoedmarken, fondsstrategieën en fondsselectie in zowel Nederland als Europa, US en APAC. Daarin staan expertise en geavanceerde tools en technieken centraal. Ons team bestaat uit 5 enthousiaste, hoogopgeleide collega’s en twee stagiairs. We zijn enthousiast over ons vak en leergierig en staan open voor elkaar. Je werkt vooral veel samen met een ervaren adviseur. Op onze teamsite (link: https://asrrealestate.nl/over-ons/research-intelligence) vind je meer informatie over ons!

Solliciteer op deze Vastgoed vacature
Enthousiast geworden? Ga naar onze website en solliciteer! Bij a.s.r. geloven we dat verschillen ons samen sterker en beter maken en voor ons tellen alleen je kwaliteiten. Daarom vinden we het prima als jij in jouw cv geen geboortedatum, geslacht en geboorteplaats opneemt. Hier vind je meer informatie over het sollicitatieproces.

Neem bij inhoudelijke vragen contact op met Vinoo Khandekar (Head of Research & Intelligence): 0623901375 / vinoo.khandekar@asr.nl.

Medewerker Vastgoedsturing – Woonstad Rotterdam

Door jouw data-skills kun je collega’s helpen om betere investeringsbeslissingen te maken. Bewoners kunnen ook zo beter geholpen worden. Lever jij binnenkort een bijdrage aan het vergroten van het data bewustzijn binnen Woonstad Rotterdam?

Zo zet jij je in voor onze stad Rotterdam!
Vanuit metro Eendrachtplein ben je binnen een minuut op kantoor. Je groet je collega’s en maakt een praatje. Je start jouw werkdag met het verzamelen van de gegevens die een externe Taxateur nodig heeft voor een financieringstaxatie. Je checkt of deze juist en volledig zijn en je gaat op zoek naar de ontbrekende informatie. Tot aan de middag beantwoord je mailtjes. Het is daarna lunchtijd! Samen met je collega’s maak een wandeling door de gezellige Witte de Withstraat. Eenmaal terug op kantoor word je gebeld door een collega. Je adviseert jouw collega over de waarde- en rendementseffecten van (investerings-) projecten en over optimalisatiemogelijkheden op het vastgoed in exploitatie.

Hierna verken je hoe je een nieuwe gegevensbron rondom het Woonstad vastgoed kunt ontsluiten en gebruiken. Eind van de dag help je een collega van afdeling Vastgoed Ontwikkeling met een interne taxatie van een nieuwbouwproject, zodat hij het kan voorleggen aan de investeringscommissie.

Hierna is het hoog tijd om uit te loggen, lekker te gaan sporten en je hoofd leeg te maken, morgen weer een dag om de kwaliteit van onze vastgoed data te waarborgen!

Wil jij werken voor de grootste huisvester?
Woonstad Rotterdam beheert een vastgoedportefeuille van ruim 60.000 eenheden. Het team Taxatiemanagement is verantwoordelijk voor de waardering van het vastgoed en het beheer van vastgoedinformatie. Als Medewerker Vastgoedsturing verzamel je relevante (interne en externe) vastgoeddata die wordt gebruikt voor het uitvoeren van taxaties, rendementsanalyses en vastgoedsturing. Je beoordeelt de vastgoeddata op kwaliteit en bruikbaarheid. Indien noodzakelijk ga je de gevonden data “opwaarderen” of op zoek naar alternatieve informatiebronnen. Ook zorg je ervoor dat jouw opgedane kennis wordt geborgd in systemen en processen. Je stelt een concept waardering op van de vastgoedportefeuille en de projectenportefeuille en stuurt de werkzaamheden aan van externe Taxateurs en Adviseurs in het waarderingsproces. Deelnemen aan regionale en landelijke overleggen over vastgoedwaardering en benchmarking behoort ook tot jouw takenpakket. Je analyseert de gerealiseerde waardeontwikkeling en vastgoedrendement van complexen. Ook denk je mee over het ontwikkelen en operationaliseren van sturingsinstrumenten.

Als Medewerker Vastgoedsturing herken jij jezelf in dit profiel:
Je hebt een goed analytisch vermogen en weet om te gaan met grote hoeveelheden data. Je kunt verschillende vastgoed data snel eigen maken (data van woningen, commerciële ruimtes en zorgvastgoed). Verder heb je kennis van vastgoeddata, taxaties en investeringsanalyses.

Als Medewerker Vastgoedsturing ben je gericht op de samenwerking. Je kunt collega’s en externe partijen makkelijk overtuigen doormiddel van jouw datakennis en financieel inzicht.

Je hebt verder een relevante HBO/WO diploma, richting Data Science, Vastgoedkunde, Econometrie of Economie. Je begrijpt hoe vastgoedprojecten werken en kent de financiële kant van vastgoedontwikkeling. Je hebt 2 tot 5 jaar relevante werkervaring met taxaties, vastgoedvraagstukken, en/of data-analyse. Als Medewerker Vastgoedsturing weet je echt van aanpakken, je kunt gestructureerd en zelfstandig werken.

Dit zijn de 7 leukste arbeidsvoorwaarden van Woonstad:
1. Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband en een vierdaagse werkweek als je wilt (4×9 uur);

2. Opleidingsbudget voor je persoonlijke en professionele ontwikkeling, waaronder een driejarig persoonlijk leiderschapstraject;

3. Een salaris variërend van € 4.366,00 tot maximaal € 5.897,00 bruto per maand op basis van 36 uur per week, afhankelijk van ervaring en opleiding (volgens schaal J CAO Woondiensten 2024);

4. Hybride werken. We bieden goede faciliteiten om thuis, op onze verschillende kantoorlocaties of onderweg te kunnen werken;

5. De mogelijkheid tot kopen van extra verlofuren en een goede pensioenvoorziening bij SPW;

6. Een thuiswerkbudget van € 900,00 om je thuiswerkplek in te richten;

7. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals: thuiswerk-, reiskosten-, fitnessvergoeding, NS Businesscard en een fietsplan.

Enthousiast?
Dan lezen wij graag jouw motivatiebrief en bijbehorend cv waar je enthousiasme van afstraalt vóór 24 mei 2024 via sollicitatie@woonstadrotterdam.nl.

Meer weten?
Bel dan met Ad Visscher, Adviseur Vastgoedsturing, tel: 06-54 67 38 99.

Tot slot nog even dit…
Woonstad Rotterdam is lid van 010 Inclusief, het Rotterdamse Platform tegen arbeidsmarktdiscriminatie. Samen met andere Rotterdamse organisaties, maken wij ons sterk vóór gelijke kansen en tegen discriminatie op de arbeidsmarkt. Wij willen graag dat onze medewerkers een afspiegeling zijn van de diversiteit en kleurrijkheid van de stad, qua achtergrond, leeftijd en talent.

(Junior) Consultant Vastgoed – Republiq

Dit ga je doen:

Je gaat onze opdrachtgevers helpen met het nemen van goed onderbouwde beslissingen. Jouw rekenmodellen en argumenten helpen bij investeringsbeslissingen en portefeuille afwegingen. In de projecten waar jij bij betrokken bent gaat het altijd om de verbinding tussen strategie, vastgoed en financiën.

Je komt in aanraking met allerlei soorten opdrachtgevers en allerlei type vraagstukken in een steeds veranderende context. Die afwisseling en uitdaging maakt dat je snel leert. Daarnaast kun je er van op aan dat onze ervaren adviseurs je helpen in jouw ontwikkeling.

Je werkt meestal aan drie of vier projecten tegelijkertijd. Je kunt denken aan de portefeuillestrategie voor een woningcorporatie, het huisvestingsplan voor een universiteit, de haalbaarheid van een gebiedsontwikkeling of de opzet van een vastgoedorganisatie bij een gemeente. Sommige projecten zijn kort en intensief, andere projecten vereisen een langere aanloop. Het mooie van consultancy is dat je alleen wordt ingehuurd voor de spannende projecten. De projecten die er toe doen.

Je leert het meeste door ‘gewoon doen’. Vanaf dag 1 ga je dan ook mee op pad. We zijn op zoek naar een consultant met affiniteit met financiën en vastgoed. Je bent een goede analist en je weet na een verdiepingsslag ook weer boven water te komen.

Dit is echt iets voor jou want jij…

  • Bent vastberaden en hebt doorzettingsvermogen (‘grit’ noemen we dat, google maar eens)
  • Bent nieuwsgierig en wilt altijd alles zeker weten
  • Hebt lef om onconventionele oplossingen voor te stellen
  • Bent sociaal en en houdt rekening met je teamgenoten
  • Krijgt energie van wat je doet
  • Heb een relevante WO-opleiding afgerond, bijvoorbeeld in de richting van bouwkunde, vastgoed of economie

Dit bieden we

  • Een goed salaris afhankelijk van kennis en ervaring
  • Laptop, telefoon en auto (elektrisch uiteraard)
  • Een baan met een grote mate van autonomie en ruimte om je eigen focus te kiezen
  • Alle ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • Werkt dat er toe doet, we spelen een ‘disruptive’ rol binnen het publiek vastgoed

Great Place To Work

Republiq is een Great Place to Work ® (al 6 jaar op rij). Jouw toekomstige teamgenoten beoordeelden Republiq op de thema’s geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap met een 9,9!

Samen bouwen we aan het tofste vastgoed adviesbureau van Nederland. We willen met innovatieve oplossingen de vastgoedsector professionaliseren. We creëren de randvoorwaarden waarbinnen iedereen kan excelleren. Nu is het aan jou om voor jezelf een fantastische baan te creëren.

We geloven dat als iedereen doet waar zij goed in is, we samen de mooiste resultaten bereiken. Dat begint met hard werken en daar ook vooral heel veel plezier in hebben. Lees onze Republethiqs om meer te weten komen over onze manier van werken.

Zo ziet de procedure eruit

  • Solliciteer in 10 minuten: speel een van onze assessment-games en laat je gegevens achter
  • Binnen 5 dagen een reactie: we beoordelen je sollicitatie en binnen 5 dagen ontvang je van ons een reactie
  • Het 1e gesprek: als we denken dat Republiq bij jou past, nodigen we je uit voor een eerste gesprek. Dit gesprek is meestal met een van onze meer ervaren medewerkers
  • Gamified assessment: we vragen je om een aantal korte neurowetenschappelijke games te spelen. Daarmee geven we je de kans om je potentieel, talenten en persoonlijkheid te laten zien
  • Het 2e gesprek: als de resultaten van gamified assessment naar tevredenheid zijn plannen we een tweede gesprek. Dit is met een of twee andere medewerkers dan het eerste gesprek
  • Arbeidsovereenkomst: als we na de gesprekken allebei positief zijn doen we je een aanbieding om bij ons te komen werken

Solliciteer in 10 minuten. Word jij onze nieuwe collega? Speel een van onze assessment-games en laat je gegevens achter. Het spelen van de de assessment-game duurt ongeveer 10 minuten.

Solliciteer hier!

Werkstudent Real Estate – ValueMetrics

Ben je bijna afgestudeerd, ambitieus, heb je affiniteit met data- en rekenmodellen en ligt je interesse bij taxaties? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga jij doen?

Als werkstudent Real Estate ga je ons helpen bij het beoordelen van leegwaardes en tevens willen we je graag betrekken in de ontwikkeling van nieuwe producten. Ieder jaar bepalen we de leegwaarde van 1.5 miljoen woningen voor woningcorporaties, woningbeleggers en taxateurs. Je bent bij dit gehele proces betrokken, van de afstemming met de klant tot de beoordeling van de leegwaarde-taxaties. In de uitvoering van je taken krijg je een grote mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Omdat we een platte organisatie zijn krijg je direct antwoord op je vragen en sta je er nooit alleen voor. Verder zal je je bezighouden met diverse ondersteunende werkzaamheden.

Wie zoeken wij?

  • Je bent HBO/WO student met een link naar technische en/of financiële vastgoed
  • Je hebt affiniteit met data- en of taxatiemodellen
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Je bent analytisch sterk, resultaatgericht, professioneel, kritisch en neemt initiatief
  • Je bent minimaal 16-24 uur per week beschikbaar, flexibel in te delen
  • Je voelt je als een vis in het water binnen een klein team, waarin jouw mening óók telt

Wij bieden:

  • Een jonge en dynamische werkomgeving met voldoende afwisseling, waar naar je geluisterd wordt
  • Training ‘on the job’ en persoonlijke begeleiding
  • De mogelijkheid tot flexibele werktijden
  • Een thuiswerkplek die net zo goed is als de werkplek op kantoor
  • Concurrerende arbeidsvoorwaarden
  • De mogelijkheid om na je werkstudent periode verder door te groeien binnen onze organisatie

Wie zijn wij?
ValueMetrics is een vooruitstrevende, jonge en enthousiaste organisatie die woningcorporaties begeleidt bij hun taak als
rentmeesters van het sociale woningbezit in Nederland. Dit doen we met 28 professionals verdeeld over drie teams,
consultancy, product management en software development.

We zijn intrinsiek gemotiveerd, productief en nemen verantwoordelijkheid. We werken met korte lijnen, houden van snel
schakelen, ideeën najagen en hebben een resultaatgerichte ‘can-do’ mentaliteit. We werken vanuit onze
kerncompetenties en met een duidelijke focus, maar hebben ook altijd kennis van één van de andere domeinen binnen
het bedrijf. Zo stimuleren we onze persoonlijke groei en kunnen we intensief samenwerken. Die inzet combineren we
met een ontspannen cultuur, waar motivatie, ideeën en resultaat meer gewaardeerd wordt dan aantal jaren ervaring,
status of functietitel.

Wat doen wij?
We helpen ruim 80 woningcorporaties en vastgoedbeleggers met het nemen van de beste vastgoedbeslissingen voor de
toekomst. We onderbouwen onze advisering en begeleiding met data(-analyse) om op basis daarvan slimme, efficiënte
en toekomstgerichte besluitvorming door corporaties te faciliteren. De diensten, producten en applicaties van
ValueMetrics zijn primair gericht op ‘verbinding’, omdat wij geloven dat kennisuitwisseling en transparantie noodzakelijke
aspecten zijn voor de corporatiesector. Wij ondersteunen corporaties met hun asset management en
waarderingsvraagstukken. Dit doen wij door het ontwikkelen van software en benchmarks, door het organiseren van
kennisuitwisseling platforms en door het geven van advies.

Ben je geïnteresseerd?
Wil je meer weten over ons bedrijf? Bekijk onze website: valuemetrics.nl. Wil je solliciteren, of heb je vragen over ons of de vacature? Neem dan contact op met Ronald Gilden, op ronald.gilden@valuemetrics.nl of 06-15342023. Graag ontvangen we je CV en motivatie.