24FRESH: Retail Challenge

Wanneer woensdag 2 t/m zaterdag 5 mei 2018
Tijd

In de eerste week van mei heeft de 24FRESH Retail challenge plaatsgevonden. Gedurende drie dagen verspreid over drie Europese steden hebben 24 studenten inzicht gekregen in de wondere wereld van het winkelvastgoed.

De week ving aan met een vol programma op het kantoor van NS Stations. De dag stond volledig in het teken van de Nederlandse retailmarkt en startte dan ook aan met een interessante paneldiscussie waar NS Stations, Klépierre en a.s.r. vastgoedvermogensbeheer vertegenwoordigd waren. Na een informatie ochtend werd het dagprogramma afgesloten met een interactieve case verzorgd door Wereldhave.

Begin van de avond bracht de ICE ons naar het wonderschone Frankfurt. De dag erna zijn wij te gast geweest bij Cushman & Wakefield waar ons een market update werd gegeven. Het middagprogramma werd ingevuld door ECE Projektmanagment die ons een uitgebreide rondleiding gaven door het winkelcentrum MyZeil. Na een informatieve dag waar wij kennis hebben gemaakt met de Duitse markt was het alweer tijd voor de volgende stop: Parijs!

Op de derde en alweer laatste dag van de trip werden wij al vroeg in de morgen verwacht in het  winkelcentrum Forum des Halles. Eigenaar Unibail-Rodamco gaf ons vervolgens een uitgebreide presentatie en rondleiding door dit bijzondere winkelcentrum. Na een interessante ochtend en een heerlijke lunch was het alweer tijd voor de laatste stop: een bezoek aan winkelcentrum Passage du Havre.

Dit relatief kleine winkelcentrum in hartje Parijs is eigendom van Eurocommercial Properties. Vanuit hen kregen wij de opdracht mee voor het schrijven van een toekomstvisie. In vijf teams zijn wij  aan de slag gegaan met het implementeren van alle in eerdere dagen opgedane kennis om deze uiteindelijk te mogen presenteren aan de board van Eurocommmercial. Ondanks dat er verschillende interessante ideeën de revue zijn gepasseerd kon er maar één team met de hoofdprijs vandoor gaan. De felicitaties waren dan ook voor team 3 met hun idee omtrent het implementeren van visuele effecten in het winkelcentrum.

Na een boeiende middag op het kantoor  van Eurocommercial werd de trip afgesloten met een geslaagde borrel in een klassiek Franse bistro. Al met al mag gezegd worden dat wij gedurende de Retailchallenge een interessante inkijk hebben gekregen in de wondere wereld van het winkelvastgoed! Via deze weg willen wij dan ook nogmaals alle deelnemende bedrijven bedanken voor een mooie week!

Andere interessante evenementen

Students +1 | FRESH Lustrumfeest

LINK VOOR STUDENTS MET EEN +1 De afgelopen 25 jaar is er veel veranderd in het vastgoed. In 1999 was de gemiddelde verkoopprijs voor een woning 144.800 euro terwijl dat...

15 - 16 nov 2024

Students | FRESH Lustrumfeest

LINK VOOR FRESH STUDENTS ZONDER EEN +1 De afgelopen 25 jaar is er veel veranderd in het vastgoed. In 1999 was de gemiddelde verkoopprijs voor een woning 144.800 euro terwijl...

15 - 16 nov 2024

ABN Amro Inhousedag

Kruip jij in de huid van een Real Estate Banker bij ABN AMRO? Kun jij de kansen en de risico’s van vastgoedfinancieringen beoordelen en weet jij de beste financieringspropositie te...

22 - 22 nov 2024