Adviseur Duurzaam Vastgoed – TwynstraGudde

Medior/senior – 32-40 uur

Wil jij ervoor zorgen dat onze klanten hun vastgoed kunnen verduurzamen? Geloof jij net als wij in denken, durven én doen? Wij helpen en inspireren onze opdrachtgevers met vraagstukken rondom duurzaam vastgoed. Van een afzonderlijk gebouw of programma’s met meerdere gebouwen in een portefeuille. Wij helpen de opdrachtgevers de ambitie te bepalen, te bewaken en te vergroten op thema’s zoals energietransitie, circulaire economie en klimaatadaptatie. Welke keuzes zijn relevant om het vastgoed toekomstbestendig en duurzaam te maken? Welke maatregelen kan ik het beste treffen, hoe organiseren we dat en welke besluitvorming is hiervoor nodig? Jij vertaalt Paris Proof doelen naar concrete nieuwe en lopende projecten en geeft daar ook leiding aan.

Heb jij de technische bagage, maar ben je toe aan de stap naar (organisatie) adviseur, project-, proces- of programmamanager? Ben jij die verbinder die oprecht geïnteresseerd is in de belangen van anderen, bestuurlijk sensitief en werk je graag in de wereld van huisvesting? Kom dan ons team versterken!

Jouw rol

Als adviseur duurzaamheid help en motiveer jij opdrachtgevers hun duurzame ambitie op het gebied van huisvesting en vastgoed te realiseren. Daarin kan je tegelijkertijd verschillende rollen vervullen, zo:

  • Ben je strategisch gesprekspartner van de opdrachtgever op het gebied van huisvesting en vastgoed.
  • Bepaal je samen met je collega’s de wijze waarop een universiteit het beste zijn/haar verduurzaming kan vertalen naar concrete maatregelen in projecten en programma’s.
  • Heb jij een rol als manager circulariteit om nieuwe of lopende projecten te verduurzamen.
  • Stuur je voor een grote semi-publieke organisatie een verduurzaming programma aan met projecten zoals elektrificeren, duurzame energieopwekking, afvalstromen verminderen.
  • Adviseer je over haalbaarheidsstudies, projecten, portefeuilleplannen, het contracteren van externe partijen, ontwerp, beheer of onderhoud.
  • Organiseer en bereid jij strategische besluitvorming voor om de bedrijfsvoering of projecten van je opdrachtgever te verduurzamen.

“Iedereen vindt dat verduurzaming te langzaam gaat”, maar door jouw inzet weet je knelpunten te tackelen, nieuwe kansen te pakken, weerstand te breken en succesvolle verandering te bewerkstelligen. Jij vertaalt ambities naar resultaten.

Wat we bieden

  • Een afwisselende baan met een salaris dat recht doet aan de rol en ervaring.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden; wij betalen je pensioenpremie en je hebt recht op een leaseauto en/of NS Businesscard.
  • Een intern opleidingsprogramma, waarbij kennis, vaardigheden en persoonlijke ontwikkeling centraal staan.
  • Een inspirerende werkomgeving met gedreven collega’s, waarin we naast onze opdrachten ook tijd investeren in inspiratie en kennis delen en elkaar beter leren kennen (via borrels, vakdagen, events etc.).
  • Ruime mogelijkheden om je werk op jouw manier vorm te geven.
  • Een omgeving waarin je wordt uitgedaagd op professie en waar ruimte is voor ontwikkeling.
  • Een internationaal netwerk van adviesbureaus (Cordence Worldwide) waar TwynstraGudde aan verbonden is. 
  • Verschillen in achtergrond, persoonlijkheid en talenten omarmen wij. Ieder mens is uniek. Deze verschillen versterken onze organisatie en ons werk voor opdrachtgevers.
  • Een can do mentaliteit, met ruimte voor initiatief en ondernemerschap.
  • Veel ruimte om te leren en ontwikkelen in thema’s die jou pakken.

TwynstraGudde

Bij TwynstraGudde werk je aan maatschappelijk relevante projecten voor toonaangevende opdrachtgevers. Dat doen we al 55 jaar. Onze adviseurs adviseren overheid en bedrijfsleven op veel van de grote en urgente thema’s van deze tijd. Denk aan veiligheid, diversiteit, mobiliteit, digitalisering, duurzaamheid, energie, financiën en gezondheid. Wij bieden onze opdrachtgevers unieke, werkbare oplossingen en brengen complexe projecten en programma’s tot een goed einde. Iets creëren van blijvende waarde, daar gaan we voor.

De adviesgroep Huisvesting, Vastgoed & Facility Management is een team van betrokken, talentvolle en resultaatgerichte managers/adviseurs. Onze adviseurs zijn verantwoordelijk voor complexe opgaven op het gebied van vastgoed en huisvesting. Ze hebben een achtergrond in bouwkunde, bedrijfskunde, vastgoedkunde, geografie en architectuur.

Interesse?

Ben je enthousiast geworden over deze functie bij onze adviesgroep? Dan maken wij graag kennis! Als je inhoudelijke vragen hebt, neem dan contact op met Pieter Wackers: pwa@tg.nl of bekijk onze website: https://www.twynstragudde.nl/vacature/adviseur-duurzaam-vastgoed

Junior Project Manager Bouw & Vastgoed – Drees & Sommer

OP PROJECTLOCATIE, OP KANTOOR NIEUW-VENNEP, CAPELLE A/D IJSSEL OF EINDHOVEN OF VANUIT HUIS

Heb jij een passie voor projectmanagement in de bouw en vastgoed? Sluit je dan aan bij Drees & Sommer! Uitdagende projecten van begin, uitvoering tot oplevering voor opdrachtgevers in de woningbouw, onderwijs, kantoren, gezondheid en andere industrieën wachten op jou!

Je taken

Als Junior Projectmanager werk je samen met het projectteam aan nieuwbouw- en renovatieprojecten vanaf de initiatiefase tot aan de oplevering. Je bewaakt alle doelen en deadlines en zorgt er met heldere communicatie voor dat alle betrokken stakeholders het overzicht en de controle hebben. Het is jouw doel om de projecten daardoor zo efficiënt en duurzaam mogelijk te managen.

Jouw werkomgeving
Binnen Drees & Sommer werken we multidisciplinair. We kennen geen gekaderde afdelingen. We werken wel vanuit specialismen en disciplines. Als Junior Projectmanager werk je binnen de afdeling Building Performance Management in een van onze 12 sectoren. Binnen deze verschillende sectoren werken zo’n 45 projectmanagers en doen we zo’n 150 projecten per jaar. Momenteel zijn we de realisatie van Valley aan de Zuidas in Amsterdam aan het afronden en werken we aan de nieuwbouw van het nieuwe hoofdkantoor van DPG Media, diverse huisvestingsprojecten in Edge West in Amsterdam en het monumentale POST Rotterdam.

Als junior werk je samen met verschillende specialisten en seniors die jou heel veel willen leren. Daarnaast bieden we je met onze Dreso Academy een interessante leeromgeving. In je periode bij ons ga je erachter komen binnen welk domein jouw passie en specialisatie ligt. Hierin geven we jou veel vrijheid en verantwoordelijkheid.

Je profiel

  • Als Junior Projectmanager Vastgoed beschik je over het volgende profiel:
  • Je hebt een afgeronde HBO / WO opleiding richting Architectuur, Bouwkunde, Civiele techniek, Installatieadvies, Bouwmanagement, of een vergelijkbaar technische achtergrond;
  • 0 tot 3 jaar ervaring in Projectmanagement;
  • Ervaring met projecten in huisvesting, onderwijs, zorg, life sciences, IT en industrie is een pré;
  • Je hebt uitstekende communicatieve en assertieve vaardigheden en een georganiseerde en gestructureerde manier van werken;
  • Je voelt je thuis in een omgeving waar innovatie, digitalisering en duurzaamheid hoog in het vaandel staan;
  • Je zoekt een organisatie waar de lijnen kort zijn;
  • Je zoekt een job waar je snel de praktijk in kan en veel verantwoordelijkheid krijgt maar ook nog veel kunt leren;
  • Je wilt impact maken en bij een organisatie werken die maatschappelijk betrokken is.

Wij bieden

Drees & Sommer is ambitieus en sterk in ontwikkeling. We werken in Nederland momenteel met 100 gedreven collega’s en hebben gezonde ambities. Werken bij Drees & Sommer betekent dat je de komende jaren bijdraagt aan deze ambities en we hopen je daarmee een uitdagende en interessante baan te kunnen bieden!

Daarnaast kun je als Junior Projectmanager rekenen op:

  • Een sterk marktconform salaris, afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Een leaseauto, telefoon en laptop;
  • Een aantrekkelijke bonusregeling;
  • 31 vakantiedagen per jaar;
  • Een goede pensioenregeling;
  • Een informele werksfeer, leuke events en nuchtere, ambitieuze collega’s;
  • Internationale mogelijkheden;
  • Uitgebreide opleidingsmogelijkheden;
  • Alle ruimte om je te ontwikkelen met veel vrijheid en verantwoordelijk;
  • Werkcultuur waarbij je leert door te doen.

Wie wij zijn
Drees & Sommer is één van Europa’s leidende ondernemingen op het gebied van advies, planning en projectmanagement. Wij ontwikkelen oplossingen voor onze klanten die kostenefficiënt, innovatief, duurzaam, digitaal en gebruikersgericht zijn. Dit doen wij met ruim 5100 medewerkers op 59 locaties over de hele wereld.

In Nederland werken we met 100 collega’s vanuit de locaties Nieuw-Vennep, Capelle a/d IJssel en Eindhoven. In Nederland kenmerken we onszelf als persoonlijke en vooruitstrevende partner. Waarbij we elkaar en elk project waarderen. Van POST Rotterdam tot het lokale buurthuis van jouw gemeente.

Interesse?
Mocht je vragen hebben over deze vacature, neem dan contact op met Nikki Langemeijer (nikki.langemeijer@dreso.com / 0613360409) of solliciteer direct via de ‘solliciteer’ button.

Asset Management Analyst Residential (native/fluent in Dutch) – CBRE Investment Management

Do you care about the cities and neighborhoods we live in? Do you care about the environment? Are you responsible and eager to help our portfolio adapt to climate change? Would you like to socially impact the lives of our tenants? Are you ready to create additional value to our operator platform? Then this role might fit you like a glove so please read on!

We have a great opportunity available for an Asset Management Analyst in the Netherlands! Would you like to kickstart or continue your career within the Real Assets Investment Management business? In this role you will provide broad tactical and operational support to a team of 10 Asset Management professionals and you are part of the wider EMEA Asset Management team which is driving the ongoing performance of multi-use properties throughout Europe. 

An example of your workweek:
Monday
9-10 Catch-up with the Asset Manager you work with in your respective region
10-12 Setting up asset business plan for your portfolio
12-13 Digital lunch with global colleagues
13-14 Meeting with ESG team-lead on GRESB and social impact
14-17 Work block

Tuesday
9-10 Catch up with local Property Manager to discuss outstanding issues
10-11 Dutch Residential team meeting, weekly update on sector and team
11-12 Finalize monthly reporting of KPI’s
12-13 Lunch with team
13-14 ZOOM project under construction, discuss new leads and lease actions
14-17 Work block

Wednesday
9-10 Valuation analysis of Dutch portfolio
10-13 Site visit project under construction
13-14 Lunch with contractor
14-16 Focus work from home
16-17 ZOOM with EMEA residential platform and pitch idea for new ESG project

Thursday
8-9 Early start to get some emails done
9-10 Coffee with buddy
10-11 MSCI presentation on performance Fund
11-12 Preparing presentation for Global Analyst program
12-13 Lunch with friends
13-14 Meeting with Concept Designer and plinth program team
14-17 Work block

Friday
8-9 To the Gym at the office
9-10 Prepare today’s meetings
10-11 Meeting with brokers on leasing commercial spaces in portfolio
11-12 Catch-up with community managers and discuss hospitality and programming
12-13 Lunch on-site
13-16 Meeting with local team on progress of Climate Adaptation Projects and Net Zero ambition
16-17 Final tasks of the week & Friday drinks with your colleagues

What do you have to offer us?

  • You have completed a Bachelor’s degree and/or Master’s degree;
  • You have at least 1 year of relevant work experience  (experience gained through internships or student jobs will also be taken into consideration); 
  • You’ll set an example through a professional, friendly attitude towards your team and community; 
  • You have a multi-task and problem-solving mindset, always approaching things with a can-do attitude, as well as the ability to work with deadlines and little supervision;
  • You have advanced skills in Excel and data management with significant experience in building and maintaining (complex) financial models;
  • You have a proactive, hands-on mentality, as well as the drive and ambition to grow with the organization; 
  • You are a true connector and can get your foot in the door; 
  • You are super organized, accurate, and bursting with energy;  
  • You are fluent in Dutch and English (written and spoken); 
  • Experience in real estate, hospitality, ESG and social impact would be a plus. 

What do we have to offer you?  

  • We’re not just another Investment Manager – we’re a global leader and game-changing investor-operator, challenging every convention and defining the future of living!
  • The chance to learn and grow in your role with the potential for future growth;
  • A competitive salary, in line with your background, skills and personal value for the organization and a (discretionary) bonus;
  • A public transport card, solid pension plan and work-from-home allowance;
  • The possibility to deduct your sports contribution from your gross salary;
  • Collective agreement with two health insurance companies;
  • Learning & development opportunities: Global Investment Analyst Training Program, on the job training, LinkedIn learning, Harvard Managementor, CBRE Academy;
  • An international, open, cooperative and dynamic company culture with flat hierarchies;
  • Become an integral part of our Investor Operator team, in which your ideas are greatly valued;
  • Work-Life balance is important to us, which is why you can work flexibly / in hybrid mode;
  • Our cutting-edge office in Amsterdam (WTC Amsterdam, Tower Ten) is equipped with the latest technologies and is designed by our colleagues based on the latest concepts and ideas – all to boost efficiency and collaboration;
  • Get to know your colleagues better at regular employee events and create shared experiences in a relaxed atmosphere;
  • 25 vacation days + liberation day is a public holiday every year and the 24th and 31st of December are also granted as full days of leave. In case a public holiday falls within the weekend (expect the public holidays which always fall on a Sunday) this day will be transferred to the next possible working day.

Interested?
In case you have any questions about this vacancy please contact Mariëlle Loenen, Talent Acquisition Manager CBRE IM (marielle.loenen@cbreim.com / +31 6 5000 5900) or apply directly via the ‘apply‘  button.

Werkstudent – Patrizia SE

Amsterdam | Werkstudent | € 1.250,- (1 FTE) | Startdatum eind september / begin oktober

PATRIZIA is een toonaangevende investment manager. Met activiteiten over de hele wereld biedt PATRIZIA al 39 jaar investeringsmogelijkheden in vastgoed en infrastructuur voor institutionele, semiprofessionele en particuliere investeerders. PATRIZIA beheert meer dan EUR 58 miljard aan activa en heeft meer dan 1.000 professionals in dienst op 28 locaties wereldwijd.

De rol:
Als werkstudent maak je deel uit van zowel ons Amsterdam Asset Management team (11 toegewijde professionals) als ons EMEA ESG Team (4 Managers). Met een brede scala aan opdrachten verdeel je jouw tijd over deze beide teams.

Taken kunnen onder andere zijn:

EMEA ESG Team:

  • Ondersteuning van het ESG-dataverzamelingsproces voor interne rapportage en casestudy’s
  • Notuleren van vergaderingen tussen interne, internationale en lokale stakeholders
  • Ondersteuning bij verbeteringsprocessen van PATRIZIA’s ESG-ratings (MSCI, GRESB, BREEAM enz.)

Asset Management Amsterdam:

  • Onderzoek en rapportage over macro- en micromarkten en vastgoedsectoren
  • Financiële en strategische analyses van investeringsmogelijkheden, inclusief financiële modellering en rendementsberekeningen
  • Presentatiemateriaal voorbereiden voor interne bijeenkomsten, klantbijeenkomsten en branche-evenementen
  • Verzamel, update en onderhoud gegevens en documenten over bestaande investeringen in de database van PATRIZIA

Wij zoeken:

  • Bij voorkeur een derdejaars bachelor student of eerstejaars master student (HBO / WO)
  • Communicatief sterk en hands-on mentaliteit
  • Onderzoeks-, analytische en tijdmanagementvaardigheden
  • Flexibel en pragmatisch
  • Goede kennis van MS-Office, in het bijzonder Excel en PowerPoint
  • Vloeiend in woord en geschrift zakelijk Nederlands en Engels
  • Interesse in het maken van echte impact door middel van investeringen in onroerend goed
  • Houdt van een internationale werkomgeving

De werkdruk is circa 15-20 uur/week met flexibiliteit van beide kanten in drukke periodes tot 40 uur/week.

Interested?
Neem bij vragen contact op met Zaida Thepass, Senior Associate (Zaida.Thepass@patrizia.ag)
Aanvragen in het Engels of Nederlands zijn welkom vanaf nu tot en met vrijdag 15 september. Solliciteer door een (korte) motivatiebrief en cv te mailen.

Een werkplek met gelijke kansen.
Bij PATRIZIA leven we openheid en tolerantie in een internationale omgeving. De mening van elk individu telt. We vertrouwen elkaar en vertrouwen op het volgende in onze dagelijkse samenwerking: Principles of Equity, Diversity & Inclusion.

(Medior) Project manager vastgoed – SBR Nexus

Wil jij echt impact maken op het snijvlak van business en IT? Jouw kennis en ervaring inzetten om standaardisatie en digitale uitwisseling van informatie tussen organisaties verder te brengen? Lees dan snel verder!

Als (medior) projectmanager bij SBR Nexus werk je aan uitdagende vraagstukken rondom de standaardisatie en digitale uitwisseling van SBR-dataproducten. Je begeleidt en adviseert banken, softwareleveranciers en andere partijen bij de implementatie van SBR-dataproducten, zoals taxatie-, huurinformatie- en duurzaamheid standaarden. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het (door) ontwikkelen van nieuwe en deze bestaande SBR-dataproducten. Je vormt in deze functie een belangrijke schakel als ketenregisseur tussen partijen in de keten.

Werkzaamheden?

  • Operationeel en tactisch bijdragen aan complexe projecten op het gebied van implementatie en productontwikkeling ten behoeve van de uitwisseling van vastgoedstandaarden;
  • Uitvoeren van analyses voor inzicht in behoeften en wensen van de banken;
  • Onderhouden en ontwikkelen van datastandaarden in samenspraak met vele partijen in de keten (zoals bijvoorbeeld: banken, brancheorganisaties, taxateurs en softwareleveranciers);
  • Proactief en zelfstandig bedenken en uitwerken van projectplannen binnen Agile manier van werken;
  • Bijdragen aan en ondersteunen van marketing & communicatie.

SBR Nexus groeit hard, waardoor er uitdagende strategische en implementatie projecten zijn waar jij aan bij kan dragen. Je werkt daarbij samen met banken, aanleverende partijen en softwareleveranciers, maar ook met interne IT-afdeling met als doel de beste technische oplossing te realiseren.

Wat verwachten we van jou?  

  • Hbo/wo-diploma bij voorkeur in de richting (technische) bedrijfskunde;
  • Je hebt ervaring met projectmanagement en IT;
  • Je hebt relevante kennis van een Agile manier van werken;
  • Je hebt meer dan 3 jaar werkervaring;
  • Je komt vanuit je expertise proactief met voorstellen en ideeën en bent in staat om wensen en behoeften van klanten door te vertalen in een kans voor SBR Nexus;   
  • Je bent analytisch, zelfstandig, resultaatgericht en hebt overtuigingskracht;
  • Je bent sterk in teamverband, neemt verantwoordelijkheid, hebt een open houding en hebt sterke communicatieve vaardigheden;
  • Je wordt blij van werken in een innovatieve en dynamische omgeving;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal (zowel mondeling als in geschrift);
  • Kennis van de vastgoedsector is een pré.

Wat bieden we jou? 
Je komt te werken in een snelgroeiend bedrijf met een open cultuur waarin we van elkaar willen leren en waar je jezelf kunt ontwikkelen. Werkplezier is voor ons erg belangrijk! Maar wat maakt het werken bij SBR Nexus zo leuk? Je maakt deel uit van een divers team bestaande uit collega’s met verschillende achtergronden, leeftijden, ervaringen en expertises. Werk/privé balans staat bij ons hoog in het vaandel. Je kunt kiezen voor een 36-urige werkweek, je kunt je uren flexibel indelen en thuiswerken is bij ons normaal (zeker in deze tijd). Daarnaast bieden wij een vitaliteits- en ontwikkelbudget aan waarmee je eigen invulling kunt geven aan gezondheid, ontspanning en ontwikkeling

De salarisindicatie voor deze functie is €3.800 tot €4.800 euro afhankelijk van geschiktheid ervaring.  

Interesse?

We zien je sollicitatie (cv en motivatie) graag tegemoet via hr@sbrnexus.nl. Voel je niet verplicht een formele motivatiebrief te schrijven, maar laat wel weten waarom je graag bij SBR Nexus wilt werken!

Heb je vragen? Neem dan contact op met Annemarie van der Pol via annemarie.vanderpol@sbrnexus.nl

Over SBR Nexus
SBR Nexus ontwikkelt en beheert dé standaard voor zakelijke data en speelt een leidende rol op het gebied van data-uitwisseling. Onze missie is dan ook eenvoudige en snelle data uitwisseling voor zakelijke klanten. SBR Nexus is een initiatief van ABN AMRO, ING en Rabobank.